Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S7 Edge


Anbefalte innlegg

Vet ikke hva Samsung tenker her, de har tidligere operert med kun 1 år pga. at batteriet kunne tas ut og skiftes, og de telte det som ekstrautstyr. Nå vet jeg at Apple har begynt å følge 5 års reklamasjon på batterier, da de er innebygd, såfremt det ikke har oversteget antall ladesykluser og faktisk har en defekt (oppbrukt er jo ikke en feil). Tipper Samsung sine batterier er laget for å vare like lenge som Apple sine, og med mindre de sier noe annet, så er det nok 5 års reklamasjon man må forholde seg til. 1 års garanti da, som alltid fra produsenten.

Siden telefoner neppe ligger avslått i nevneverdige perioder så vil antall ladesykluser være ganske proporsjonalt med alderen på telefonen og hvor lite man lader den hver gang. Li-Ion og Li-po batterier varer vesentlig lengre om man unngår de dypeste og høyeste ladingene. Lader man for eksempel fra 10-90% hver gang i stedet for 0-100% så kan batteriet vare 5 ganger så lenge. Det jeg skal frem til er at et høyt antall ladesykluser med 10-90% kan holde batteriet friskt lengre, sammenlignet med et lavere antall ladesykluser 0-100%. Lader man batteriet på en sunnere måte synes jeg det er urimelig at man blir straffet med argumenter om høyt antall ladesykluser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde de bare droppet der forferdelige touchwiz mølet så hadde jeg løpt og kjøpt.

 

 

Veldig synd man ikke får valget om ren android når man handler telefon ja. Men ellers må Samsung ha mye skryt for å virkelig fulgt opp og hørt på tilbakemeldingene denne gangen. Ser ut til å ha gjort en solid jobb med S7 telefonene :)

Lenke til kommentar

Samsung gjør jo ikke så veldig mye for å "revolusjonere" et allerede mettet marked her. Dette er jo mer eller mindre sånn mange forventet at S6 / S6 Edge skulle være og det er jo egentlig ikke så veldig mye mer enn det. Ting har blitt "litt bedre" over hele fjøla som vanlig, men ingenting som vil blåse folk av banen. Også er det jo synd at Samsung ser ut til å være ganske alene om å ikke pushe USB Type-C første halvdel av 2016.

 

Lenge siden det har vært noe ordentlig revolusjonerende på mobilmarkedet. Teknologien utvikler seg kjapt, men som oftest er det bare ting som har blitt litt bedre, som f.eks. litt raskere prosessor, mer minne osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For veldig mange så er mobiltelefonen en langt viktigere enhet enn en ultraportabel så ser ikke helt logikken din her.

 

Denne logikken ser imidlertid ikke jeg. Et par sko er for mange viktigere og mer brukt enn en telefon igjen. Betyr det at vi må gi over 8000 kroner for et par? Nei. Jeg synes også leverandørene opererer med ganske drøye priser.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...