Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S7 Edge


Anbefalte innlegg

Prisen gav meg hakeslep (egentlig ikke - siden jeg har blitt vant til sauementaliteten til forbrukersamfunnet). Lenge leve idiotien når en mobiltelefon ligger i ultra portable laptop prisklassen.

 

 

Er veldig enig med deg. Men samtidig så må man ikke glemme at det å presse mye teknologi på liten plass ofte i starten koster en del investeringer. Selv om det på sikt når det masseproduseres kan gi store besparelser og rimeligere produkter. Men, jeg tror industrien alltid vil forsøke å skape et eksklusivt toppmodellprodukt. Man kan ikke stikke under en stol at dette er et topprodukt heller, og da følger prisen på.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja det er det samme som med TV. Der gir man faen i hvordan bildet er bare TV'en er tynn og kul å se på... Folk er noen idioter...

 

Folk som ikke synes det samme som deg er idioter?

 

Hvor mange kjøper klær på grunnlag av funksjonalitet? Når jeg går rundt omkring i dette landet så ser jeg mange som lett kunne valgt mer funksjonelle klær. Høye hæler, skuldervæsker osv er jo direkte negativt for helsen. Folk har stoler som ikke er noe gode å sitte i.

 

 

 

Ja, når en ser tuttene ute på kjøttmarkedet en sen natt i alt fra ruskevær til uvær kle seg sommerlig (miniskjørt), uten noe som helst beskyttelse (les: kåpe), så kan man virkelig lure. Lide for skjønnheten?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Bestilte meg en S7 Edge nå.

Makan til ytelse i ytelsestestene altså, det ser jo helt rått ut :)

 

Har vi sett noen detaljerte tall for ytelsen enda? Ser Anandtech har en kort liten preview;

 

http://www.anandtech.com/show/10075/early-exynos-8890-impressions

 

 

Tallene derfra er jo gode, men ikke noe voldsomt så langt. Forbedringene ser vel ut til å først og fremst være GPU, men ser ut som vår modell med Exynos havner bak Snapdragon 820 der.

 

 

Hva med å lese ytelsestesten i artikkelen som denne tråden er opprettet for? :)

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-s7-edge/193070/3

Lenke til kommentar

 

 

Bestilte meg en S7 Edge nå.

Makan til ytelse i ytelsestestene altså, det ser jo helt rått ut :)

Har vi sett noen detaljerte tall for ytelsen enda? Ser Anandtech har en kort liten preview;

 

http://www.anandtech.com/show/10075/early-exynos-8890-impressions

 

Tallene derfra er jo gode, men ikke noe voldsomt så langt. Forbedringene ser vel ut til å først og fremst være GPU, men ser ut som vår modell med Exynos havner bak Snapdragon 820 der.

Hva med å lese ytelsestesten i artikkelen som denne tråden er opprettet for? :)

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-s7-edge/193070/3

 

Er vel få av oss som bruker Geekbench osv for referanse, jeg liker nå hvertfall litt mer detaljerte tall og ikke veldig overfladiske tall fra sider som Geekbench og 3DMark.

 

Men da må vi nok vente noen uker til Anandtech osv er på banen.

Lenke til kommentar

Hva med å lese ytelsestesten i artikkelen som denne tråden er opprettet for? :)

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-s7-edge/193070/3

 

Er vel få av oss som bruker Geekbench osv for referanse, jeg liker nå hvertfall litt mer detaljerte tall og ikke veldig overfladiske tall fra sider som Geekbench og 3DMark.

 

Men da må vi nok vente noen uker til Anandtech osv er på banen.

Lenke til kommentar

 

1 meter i 30 minutter er riktig. Angående testing - en test av vannsikring i mobiler hadde vært svært morsom å gjøre. Men når vi jobber med et tidlig eksemplar, slik som nå, uten backup i sikte er det kjemperisikabelt, så det har vi ikke turt å gjøre i forbindelse med denne testen. Man vet aldri hvor perfekt det er under panseret - selv om dette har oppført seg helt i særklasse i normal bruk. Men det høres altså ut som en utmerket ting å teste - og da gjerne for flere modeller. Det noteres i listen, så forsøker vi å få gi noen telefoner et bad så fort vi får tid :)

 

Bra!

En annen ting jeg kom på i farta er om det går an å få vite hva som er forventet levetid på batteriet på en slik mobil og hva eventuelt produsenten tar seg betalt for å skifte det ut om det behøves i fremtiden. Noen av oss er jo flinke til å ta vare på telefonene våre og jeg prøver å ha mine i omtrent 3-4 år før jeg skifter. De nyeste telefonene begynner jo å ha såpass mye funksjonalitet at jeg antar at de kan vare enda lengre nettopp pga dette om ikke batteriet ryker.

Vet ikke hva Samsung tenker her, de har tidligere operert med kun 1 år pga. at batteriet kunne tas ut og skiftes, og de telte det som ekstrautstyr. Nå vet jeg at Apple har begynt å følge 5 års reklamasjon på batterier, da de er innebygd, såfremt det ikke har oversteget antall ladesykluser og faktisk har en defekt (oppbrukt er jo ikke en feil). Tipper Samsung sine batterier er laget for å vare like lenge som Apple sine, og med mindre de sier noe annet, så er det nok 5 års reklamasjon man må forholde seg til. 1 års garanti da, som alltid fra produsenten.

 

Til de andre som lurer her, Samsung sier den er testet i et laboratorium for vanntettheten sin til 1 meter i 30 minutter i en bolle. Bevegelser eller slike ting er ikke tatt høyde for, store forandringer i trykk etc. den tåler sikkert å lande i badekaret, men husk at saltvann, brus, og andre væsker ikke er normalt vann og vil fortsatt skade mobilen. Derimot, som de markedsfører, tåler den regn og svette helt fint og kan derfor brukes ute på joggetur i regnet etc.

Lenke til kommentar

For 8300 kr,

Åtte tusen tre hundre kroner!

 

Får man følgende plusser:

 

Vanntett. (Ok, men standard)

 Minnekortplass (Dette har vært standard siden Nokias glansdager, ikke hos Aple dog)

 Design som skiller seg ut (Nja, Rektanguler, avrundet i hjørnene, svart kant over og under, knapp på midten nederst. Sett det før?)

 Lynende rask (Definer lynende? Sammenlignet med hva?)

 Markedets beste mobilkamera? (Dere vet ikke helt selv. Kanskje beste mobilkamera. Mange telefoner har bra karma)

 Superskjerm (Kan den fly?)

 Mange nyttige funksjoner (Som kalkulator og epost leser?)

 Forholdsvis ryddig menysystem (Sammenlignet med hva? Å ha alle appene på startskjermen? Kan man lage sitt eget menyssystem? Hva mener dere?)

 Rask lading og god batterikapasitet (Ok. Kan jeg benytte hurtiglader langs E6 til Sverige?)

 

Sikkert en bra telefon. Men er den virkelig så mye bedre enn det som kom ifjor sommer? Og hvis vi tar funksjonaliteten til telefonen, se på prisen og tar et magedrag. Får man virkelig valuta for pengene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For 8300 kr,

Åtte tusen tre hundre kroner!

 

Får man følgende plusser:

 

Vanntett. (Ok, men standard)

 Minnekortplass (Dette har vært standard siden Nokias glansdager, ikke hos Aple dog)

 Design som skiller seg ut (Nja, Rektanguler, avrundet i hjørnene, svart kant over og under, knapp på midten nederst. Sett det før?)

 Lynende rask (Definer lynende? Sammenlignet med hva?)

 Markedets beste mobilkamera? (Dere vet ikke helt selv. Kanskje beste mobilkamera. Mange telefoner har bra karma)

 Superskjerm (Kan den fly?)

 Mange nyttige funksjoner (Som kalkulator og epost leser?)

 Forholdsvis ryddig menysystem (Sammenlignet med hva? Å ha alle appene på startskjermen? Kan man lage sitt eget menyssystem? Hva mener dere?)

 Rask lading og god batterikapasitet (Ok. Kan jeg benytte hurtiglader langs E6 til Sverige?)

 

Sikkert en bra telefon. Men er den virkelig så mye bedre enn det som kom ifjor sommer? Og hvis vi tar funksjonaliteten til telefonen, se på prisen og tar et magedrag. Får man virkelig valuta for pengene?

 

 

Helt klart.

 

De som bestiller den ser den valutaen i telefonen som er nødvendig for å rettferdiggjøre kjøpet.

Jeg bestilte den i dag, og gleder meg veldig.

 

Vanntett, enorm ytelse, knallgodt kamera, pent design, gode støttesystemer og at Gear VR medfølger er meget gode argumenter som lett rettferdiggjør prisen for min del.

 

At jeg kan sitte på et tog, ta på meg Gear VR og sitte i en virtuell stue og se på Netflix er noe ingen andre mobiler kan gjøre i nærheten like godt. Dette, sammen med alt det andre gjør den til en knalltelefon for min og mange andres del.

 

Slutt å sipp om prisen da folkens. Mennesker tenderer å gjøre det som erfaringsmessig gir positiv uttelling. For noen er det å handle en billig telefon, og for andre er det å handle en dyr telefon, enkelt og greit.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

For 8300 kr,

Åtte tusen tre hundre kroner!

 

Får man følgende plusser:

 

Vanntett. (Ok, men standard)

 Minnekortplass (Dette har vært standard siden Nokias glansdager, ikke hos Aple dog)

 Design som skiller seg ut (Nja, Rektanguler, avrundet i hjørnene, svart kant over og under, knapp på midten nederst. Sett det før?)

 Lynende rask (Definer lynende? Sammenlignet med hva?)

 Markedets beste mobilkamera? (Dere vet ikke helt selv. Kanskje beste mobilkamera. Mange telefoner har bra karma)

 Superskjerm (Kan den fly?)

 Mange nyttige funksjoner (Som kalkulator og epost leser?)

 Forholdsvis ryddig menysystem (Sammenlignet med hva? Å ha alle appene på startskjermen? Kan man lage sitt eget menyssystem? Hva mener dere?)

 Rask lading og god batterikapasitet (Ok. Kan jeg benytte hurtiglader langs E6 til Sverige?)

 

Sikkert en bra telefon. Men er den virkelig så mye bedre enn det som kom ifjor sommer? Og hvis vi tar funksjonaliteten til telefonen, se på prisen og tar et magedrag. Får man virkelig valuta for pengene?

 

Helt klart.

 

De som bestiller den ser den valutaen i telefonen som er nødvendig for å rettferdiggjøre kjøpet.

Jeg bestilte den i dag, og gleder meg veldig.

 

Vanntett, enorm ytelse, knallgodt kamera, pent design, gode støttesystemer og at Gear VR medfølger er meget gode argumenter som lett rettferdiggjør prisen for min del.

 

At jeg kan sitte på et tog, ta på meg Gear VR og sitte i en virtuell stue og se på Netflix er noe ingen andre mobiler kan gjøre i nærheten like godt. Dette, sammen med alt det andre gjør den til en knalltelefon for min og mange andres del.

 

Slutt å sipp om prisen da folkens. Mennesker tenderer å gjøre det som erfaringsmessig gir positiv uttelling. For noen er det å handle en billig telefon, og for andre er det å handle en dyr telefon, enkelt og greit.

Ser den togturen for meg ;) se for dere når dette blir vanlig, hele gjengen med hver sitt headsett.

Lenke til kommentar

 

 

1 meter i 30 minutter er riktig. Angående testing - en test av vannsikring i mobiler hadde vært svært morsom å gjøre. Men når vi jobber med et tidlig eksemplar, slik som nå, uten backup i sikte er det kjemperisikabelt, så det har vi ikke turt å gjøre i forbindelse med denne testen. Man vet aldri hvor perfekt det er under panseret - selv om dette har oppført seg helt i særklasse i normal bruk. Men det høres altså ut som en utmerket ting å teste - og da gjerne for flere modeller. Det noteres i listen, så forsøker vi å få gi noen telefoner et bad så fort vi får tid :)

 

Bra!

En annen ting jeg kom på i farta er om det går an å få vite hva som er forventet levetid på batteriet på en slik mobil og hva eventuelt produsenten tar seg betalt for å skifte det ut om det behøves i fremtiden. Noen av oss er jo flinke til å ta vare på telefonene våre og jeg prøver å ha mine i omtrent 3-4 år før jeg skifter. De nyeste telefonene begynner jo å ha såpass mye funksjonalitet at jeg antar at de kan vare enda lengre nettopp pga dette om ikke batteriet ryker.

Vet ikke hva Samsung tenker her, de har tidligere operert med kun 1 år pga. at batteriet kunne tas ut og skiftes, og de telte det som ekstrautstyr. Nå vet jeg at Apple har begynt å følge 5 års reklamasjon på batterier, da de er innebygd, såfremt det ikke har oversteget antall ladesykluser og faktisk har en defekt (oppbrukt er jo ikke en feil). Tipper Samsung sine batterier er laget for å vare like lenge som Apple sine, og med mindre de sier noe annet, så er det nok 5 års reklamasjon man må forholde seg til. 1 års garanti da, som alltid fra produsenten.

 

Til de andre som lurer her, Samsung sier den er testet i et laboratorium for vanntettheten sin til 1 meter i 30 minutter i en bolle. Bevegelser eller slike ting er ikke tatt høyde for, store forandringer i trykk etc. den tåler sikkert å lande i badekaret, men husk at saltvann, brus, og andre væsker ikke er normalt vann og vil fortsatt skade mobilen. Derimot, som de markedsfører, tåler den regn og svette helt fint og kan derfor brukes ute på joggetur i regnet etc.

Hva er vitsen med å ta en telefon ut i regnet? Det er stadig en grunn folk som krever vantette funksjoner bruker. Men enhver person som har brukt en telefon i regnet vet at vann på skjermen gjør touchbruken ubrukelig.

 

 

Tror vi har nådd et nivå på mobil nå som vi nådde på PC for et par år siden. Men jeg er glad for at utviklingen går videre likevel.

 

Det nivået ble nådd for 5 år siden. En i7 2600K yter ~15% dårligere enn en moderne i7 6700K. I moderne spill er forskjellen ytterligere visket ut og knapt eksisterende: http://www.anandtech.com/show/9483/intel-skylake-review-6700k-6600k-ddr4-ddr3-ipc-6th-generation/16

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Er ellers tek.no den eneste siden som har benchmarket Galaxy S7? Jeg ser ingen andre steder som har, og finner ingen på google heller.

 

Og har dere ikke rukket å reteste Antutu for iOS, eller er det fortsatt noe galt med den?

 

Benchmarksene for CPU er ellers svært gode. Dere mistenkte muffins med den nye Antutu scoren til iPhone , fordi den plutselig fikk mye mer, men Galaxy S7 fikk den scoren. 

 

Får se hvordan det er etter flere benchmarks, disse to forteller ikke hele historien. Spesielt GPU er det jo store forskjeller i benchmarks. S7 gjør det bra i 3D mark, men ikke eksepsjonelt.

 

Hvis de tallene dere postet for intern NAND stemmer derimot, så er det utrolig gode tall. Det er verdt å nevne i testen om de stemmer. NAND har veldig mye å si på systemytelsen. Når dere swiper rundt og sier "den føles kjapp" osv så er det jo økning i NAND som har noe å si. CPU og GPU er så kraftig at det er irrelevant med økning her. NAND derimot er fortsatt dårlig sammenlignet med PC. Spesielt random 4K read/write. Der er jo en 850 EVO vanligvis 10 ganger kjappere.

Tror Samsung har brukt samme type NAND som iPhone 6s. De har en nVME kontroller, og seq write/read er veldig høye.

post-209627-0-96046000-1456144955_thumb.png

post-209627-0-50618600-1456144956_thumb.png

Jeg vet ikke hvorfor du nevner random 4k read/write. På telefoner er vi interessert i høy burst read/write.

 

Kan fks lese mer: http://www.anandtech.com/show/9662/iphone-6s-and-iphone-6s-plus-preliminary-results

Lenke til kommentar

Helt rått. Jeg har veldig lyst på denne. Vil bli en flat variant i så fall, men jeg kommer til å avvente til etter Mobile World Congress og se hva HTC vil komme med.

 

Sykt at en mobiltelefon nå koster like mye som en bærbar PC i budsjettklasse. Det er ikke forsvarlig med 7000kr hver år for å bytte ut mobiltelefon. Jeg har nå hatt min HTC One (M7) i 3 år, så jeg kan forsvare å kjøpe ny mobiltelefon dersom den vil holde i 2-3 år til fremover.

Lenke til kommentar

 

Hva er vitsen med å ta en telefon ut i regnet? Det er stadig en grunn folk som krever vantette funksjoner bruker. Men enhver person som har brukt en telefon i regnet vet at vann på skjermen gjør touchbruken ubrukelig.

 

 

Noen av oss jobber i våte områder , da er det greit at telefonen tåler litt.

Jeg har den som regel med meg i svømmehalen når jeg jobber , Sony sin M4 Aqua funker faktisk til å ta bilder med så lenge man bruker knappene , selv om den er fuktig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...