Gå til innhold

Commodore 64 (vic-20)


Anbefalte innlegg

Ja det var tider. :) Har ikke tall på hvor mange joysticks og tapedrives jeg sleit ut. :lol: Den siste tapedriven jeg hadde var skikkelig humørsyk. Hvis jeg flyttet maskinen fra rommet og inn i stua for å spille på større TV, ja da var det frem med skrujernet og stille på lydhodet. Tålte vel ikke klimaendringen. :D

 

Står lagret hos foreldrene mine i orginaleska. De har truet med å kaste den men NO WAY!! :grumpy:

 

Kongetråd :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aaaaah, måtte bare registrere meg for å svare på denne tråden. Glimrende tråd !

 

PRESS PLAY ON TAPE

 

<- L

 

 

Har brukt utallige timer på masse av de spillene som har blitt nevnt her:

 

- Exploding Fist og Internasjonal Karate: bør jo nesten lage en sånn turnering på neste LAN party hehe

 

- Last Ninja. Superb ! Brukte utrolig mange timer på dette.

 

- Pirates: Samme. Superb. Eneste grunnen til at mine geografi kunnskaper i karibien er så gode idag :)

 

- Defender of the Crown. Glemmer det aldri. Spilte det også på Amiga masse.

 

- Operation Wolf : Forløperen til dagens Return to Castle Wolfenstein? :p

 

- Spy Hunter: Glemmer aldri den musikken.

 

- Paperboy , H.E.R.O , Chop Lifter var også favoritter.

 

- Winter og Summer Games selvfølgelig

 

Men er det noen som husker Pole Position ? bilspill. Husker jeg og søstra mi spilte dette masse på hytta.

 

Programmerings språkene BASIC og PASCAL.

DevPac til Amigaen !

Kick Off 2 (det beste fotballspillet som noensinne er laget. INGEN slår spillbarheten til det spillet!!!)

 

Vel, vel. Begynner å skeie litt ut her nå hehe. Jeg får vel sette en strek for mimringa.

 

 

WF out

Lenke til kommentar

Zip-stick var navnet på den gule og svarte joysticken som tidligere ble postet. ;)

 

Jeg har hatt mange, mange joysticker, men zip-stick er den beste. Behagelig klikkelyd, god ergonomi (for mindre hender?) og lett å kontrollere. Husker også att jeg hadde en auto-fire funksjon på den. ;)

 

Men forgjengeren til den svarte og gule zip-sticken, var den svarte og røde zip-sticken.

Lydløs og sinnsykt lett å bevege... :love:

 

Ett spill jeg glemte å nevne tidligere (foruten de geniale Last Ninja-spillene (1 og 2, fikk aldri spillt 3) er selvsagt:

 

Bombjack :love:

bomb_jack_02.gif

Lenke til kommentar

Aah, genial tråd!

 

Mye actionspill her, mange nevnt - ingen glemt vel?

 

Men, husker dere InfoCom spillene

 

Zork1, Zork2, Zork3

Beyond Zork

Leather Goddesses of Phobos

Hitchhikers guide to the galaxy (jepp, Adams var forfatter)

Bureaucracy

 

Steike så lang tid vi brukte på disse

 

"Basement,

 

It is pitch black, you are likely to be eaten by a lurking Grue"

 

> use lantern

 

"Basement,

 

There is an exit to the north and east. A thief just walked through the room."

 

> Use sword on thief

 

"There is no thief here. You are not carrying a sword"

 

 

hehehhee, storartet!

Lenke til kommentar

Hadde mye moro med C64 ja. Husker selv jeg begynte med Vic20. Var syv eller åtte år og hadde spart hver eneste krone i flere måneder. Da jeg hadde spart opp ca 400 kroner så fikk jeg resten av mutteren og søskenbarnet var med meg ned på butikken og kjøpte den :)

 

C64 fikk jeg til jul noen år etterpå. Det var den eneste presangen jeg ønsket meg. Husker ikke om jeg fikk noen annet den julen engang :lol:

Mutteren hadde brukt hver eneste krone hun hadde på å kjøpe den og en diskettstasjon (dan gamle tjukke typen) til meg. Er den kjekkeste julen jeg har hatt! Den som hadde vært 10-12 år igjen........sukk....

 

Å spille BlueMax, Blue Thunder, Rambo (eller noe lignende), aksjespill (husker ikke hva det heller hett....oslobørs kanskje?) +++

Husker en gang jeg ikke fikk lov til å spille mer og MÅTTE ut å leke....duhh.

Kompisen min bodde rett under oss i blokka. Jeg firte maskinen ned i tau til ham (mellom 7 og 6 etasje!), sa hadde til mutteren og gikk ned til ham og spilte :D

Lenke til kommentar

Mmm husker jeg gikk og kjøpte California Games :D

 

Hele gata ville ha kopi :D

 

california_games_01.gif

 

Eller er jo AirWolf en mye spilt variant og ikke minst testdrive :D og Outrun.

 

Surt oppsparte penger for å få kjøpt C64 og det mest irriterende er vel at jeg heiv den for under et år siden :(

 

Det enkle er ofte det beste derfor liker nok såpass mange de gamle maskinene :D

Lenke til kommentar

Men folkens da, var det noen av dere som spilte Infiltrator? Det var et fantastisk artig spill, jeg gikk inn i den første leiren og rotet gjennoms skuffene til folk. Husker at jeg synes akkurat DET var så utrolig bra.

 

Yie Are Kung Fu som en annen nevnte var og fantastisk. Jeg hersket over det sillet en stund. En gang jeg husker fremdeles var når jeg hadde spilt meg igjennom det tre ganger på rad uten å dø innimellom, jeg var utrolig fornøyd og koste meg verre. Plutselig kom noen kusiner på besøk, og min mor slo av dataen min. HAr ennå ikke helt tilgitt kusinene mine.

 

GI Joe hadde et spesielt sted i mitt hjerte siden jeg drev og samlet på Action Force/GI Joe figurer også.

 

Og til sist, Wonderboy in Monsterland. Oh yeah.

Lenke til kommentar

Har 2 C64 liggende på loftet :love:

Men ene er dau.. (may it rest in peace) :grine:

 

Fikk den første rett før jeg begynte på barneskole...

Det første spillet jeg spillte var et eller annet om en ubåt som skulle skyte torpedoer på skipene som gikk ovenfor ,husker desverre ikke ka det heter.

 

Good Times

Lenke til kommentar

"PRESS PLAY ON TAPE" "ERROR" Var ofte meldinger man fikk, da var det bare å spole tilbake og starte på nytt. Husker jeg hadde et bittelite skrujern som jeg brukte til å justere lydhodet på kasettspilleren. Hehe, sikkert mange som husker det?

 

Av spill likte jeg best "Mission Impossible", "IO" og et karatespill som jeg ikke husker navnet på, ivertfall fikk man bonus mellom hver kamp hvis man klarte å knuse en stabel med murstein. Savner faktisk den tiden da man var barn. :roll:

Neste år blir man 30 år, huff som tiden flyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...