Gå til innhold

Commodore 64 (vic-20)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahhh, Wintergames husker jeg, 2player all the way. teknikken var å ta joysticken til venstre-høyre i pulserende rytme :D

 

og jo, begge mine joysticker ble ødelagt av det spillet :)

Mine Tac2 tålte en støyt, men det gikk med noen joysticker... Husket ikke så mye av at WinterGames var så ille... der gikk det vel mest på taktfast venstre-høyre for å gå på ski og opp-ned for å lade geværet?

 

Men Daley Thompson Decathlon (eller noe) var noe annet... der hadde jeg en stor QuickShot som jeg holdt opp ned og ristet frem og tilbake som en febrilsk sakte-veistans-pasient...

 

Utrolig at jeg husker navnene Tac2 og QuickShot ennå...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hehe... husker at jeg som 14-åring prøvde dette spillet:

dr_ruths_game_of_good_sex_03.gif

 

Lærte mye av det... og ikke legg for mye vekt på akkurat DETTE spørsmålet da - har ingenting med meg å gjøre :D

 

Siden jeg ikke fikk noen klager sist jeg postet bilder så prøver jeg meg med noen andre...

 

Save New York:

save_new_york_01.gif

 

Monty on the Run:

monty_on_the_run_01.gif

 

Manic Miner:

manic_miner_05.gif

 

Daley Thompson Decathlon:

daley_thompsons_decathlon_06.gif

 

Air Wolf:

airwolf_02.gif

 

Stunt Car Racer:

stunt_car_racer_09.gif

 

On Track Racing:

on_track_racing_02.gif

 

Jaja... kunne fortsatt i evigheter...

Lenke til kommentar
Hadde ikke en c64 i gammledager, men derimot Amiga 500 som fadern kjøpte, var vel ikke gammle karn, satt i timesvis og spilte lotus spillene... å som denne rocka c64 :woot: noen andre som husker Amiga dagene? hadde det ikke vært for amiga folkens ville pcverdenen sett annerledes ut i dag :!: noen som har hatt samme vidunderlige opplevelsen som meg? :love:

Huf jeg klikka på report knappen. det var ikke meninga. bomma på quote.

 

Uansett ja jeg har hatt de opplevelsene. lotus 2 var best. jeg runna det aldri men nå en del år etter men emulator klarte jeg det! Ser du lenger oppe i tråden ser du det jeg skreiv

Lenke til kommentar

Å, denne tråden gjorde meg rimelig varm. Mange gode minner strømmer på :-).

 

Jeg husker best spillet "F19- Stealth Fighter" en rå flysimulator hvor det tok opptil en time å laste hvert spill fra kassett. Det gikk med en del timer på dette spillet, tror jeg endte opp som Brigade General etter å ha spilt igjennom alt :-).

 

Husker selvfølgelig også Decathlon, et 10-kamp spill som gir joystick gymnastikk et ny betydning.

 

Jeg reagerer en del på de "yngre" idag som klager over et spill tar lang tid å laste og at maskinene deres er trege, bare de må vente i 10 sekunder. Vi "veteraner" er jo vant til å vente i timesvis for et par minutter med spill-glede :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar

 

Jeg husker jeg sparte penger til min c64 gjennom å gå med avisene,og stor var den dagen jeg kunne gå inn å cashe den ut,husker jeg fikk med et spill på catridge men har desverre glemt tittel,men dagen etter fikk jeg kjøpe mitt første spill av en eldre gutt på skolen...forbidden forest!! å grøss og gru for en stemning,hehehe.

 

 

Det var ikke attack of the mutant camels du fikk med da?

Det var det spillet som fulgte med på min C64, cartridge spill.

Lenke til kommentar
Ahhh, Wintergames husker jeg, 2player all the way. teknikken var å ta joysticken til venstre-høyre i pulserende rytme :D

 

og jo, begge mine joysticker ble ødelagt av det spillet :)

Mine Tac2 tålte en støyt, men det gikk med noen joysticker... Husket ikke så mye av at WinterGames var så ille... der gikk det vel mest på taktfast venstre-høyre for å gå på ski og opp-ned for å lade geværet?

 

Men Daley Thompson Decathlon (eller noe) var noe annet... der hadde jeg en stor QuickShot som jeg holdt opp ned og ristet frem og tilbake som en febrilsk sakte-veistans-pasient...

 

Utrolig at jeg husker navnene Tac2 og QuickShot ennå...

Wintergames gikk hardt utover joysticken i en heftig 2player duell, belive you me :D

Lenke til kommentar

BTW: Noen som er "gamle" nok til å huske 8" diskettene da ??? Pappa har ett par liggende fra den gangen enda.... *flire*

 

Jada... kameraten min ønsket seg en C64 eller en BBC som han kunne spille på. Så klinka fattern hans til og kjøpte en diger seriøs maskin (husker ikke merket) som hadde 2 stk. 8" diskettdrev. Kapasiteten var 1MB pr. diskett! Harddisker var ennå ikke vanlig på denne tiden (rundt 1983).

 

Kameraten eller fattern hans min fikk aldri brukt maskinen til noe, det fantes vel knapt programvare til den, men jeg lærte meg CP/M-86 (forløperen til DOS) :D

 

Hadde selv en Dragon32, denne maskinen kunne overklokkes 50 eller 100% (med 100% overklokk forsvant skjermbildet!) Den var dessuten rå fordi lasting fra kassettspiller (man brukte gjerne en vanlig kassettspiller og trykket 'record' når man skulle lagre programmer osv.) skjedde med 1500bps, mens C64 gikk på 300bps! Den store utility'en var derfor 'turbo-loader' eller.no (husker ikke navnet eksakt).

 

Åsså lærte man seg Basic og Assembly da *grin*

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...