Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

Her er nye signal om at NATO og USA sine allierte ønsker å eskalere situasjonen.

http://sputniknews.com/middleeast/20160212/1034613276/saudi-turkey-military-drills.html

"We have good reasons to believe that Turkey is actively preparing for a military invasion of a sovereign state – the Syrian Arab Republic," Russian Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov told reporters. "We’re detecting more and more signs of Turkish armed forces being engaged in covert preparations for direct military actions in Syria."

 

Riyadh is also showing increased signs of invading Syria. Last Thursday, the Saudi embassy in Washington DC tweeted that the Saudi Ministry of Defense stands ready to deploy ground troops to Syria to aid in anti-Daesh coalition efforts.

According to Saudi officials, speaking on condition of anonymity, such a scenario would involve "thousands of special forces," and would most likely be conducted "in coordination with Turkey."

Hvis Tyrkia og eller Saudia Arabia gjør dette er ikke Tyrkia lenger beskyttet av NATO. Da er det hjemmel i internasjonal lov at andre land kan gripe inn og forhindre invasjonen. Dette vil sannsynligvis føre til at Russland må erklære krig mot Tyrkia og eller Saudi Arabia.

 

Det vil få konsekvenser for hele verden.

 

Høye oljepriser og fallende marked i hele verden er to umiddelbare jeg kan tenke meg. Må nesten sjekke aksjene mine snart, vurdere å selge alt før krigen starter.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, også vet jeg ikke om kinesisk politi kidnapper mennesker, torturerer og henretter dem i skjul.

 

Kina har gjort alle 3 mot systemkritikere. Men ønsker du å unngå problemer så er det bare å ikke kritisere kommunistpartiet offentlig. Det er ikke spesielt vanskelig. 

 

Derimot, å mangle mat, å se familiemedlemmer drept, å få sine hjem bombet, bli tvunget til å flykte er et enormt problem. Selv de som slipper denne skjebnen, vil forsatt måtte forholde seg til en økonomi som har kollapset. Når du sier at dette er bedre enn mangel på ytringsfrihet, så viser det at du mangler forståelse for hva Syrierene ønsker. Da klarer du heller ikke å skape en god løsning for Syria.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehh, hvilken påstand? At Assad sender politiet til å kidnappe, torturere og henrette kritikere?

 

Hvis det er et reelt spørsmål så lever du i drømmeland, jeg klarer ikke bryte den fantasien du har bygget rundt deg.

 

Han må i det minste ha makten til landet er stabilt. Deretter får Syrere velge, og han kan stille til valg om han ønsker.

Ja, der var det bekreftet. Du lever i drømmeland.

 

Så lenge Assad har makten så vil han torturere og drepe enhver syrer som måtte våge å si ham imot.

 

Han stiller jo til valg, han har gjort det flere ganger. Syrere stemmer 100% på Assad hver gang...

 

 

Her er du tilbake på propagandasporet ditt igjen.

Lenke til kommentar

Her er du tilbake på propagandasporet ditt igjen.

At tusener på tusener av syrere blir kidnappet, torturert og henrettet av Assad?

 

Hva mer er propaganda? At Quisling var ansvarlig for hundrevis av drepte nordmenn som måtte våge å kritisere regimet? At Nord-Korea har konsentrasjonsleire der hele familier blir kastet inn så lenge noen sier noe negativt om lederen? At russiske politikere offentlig trakasserer og undertrykker homofile? At Saudi-Arabia halshogger og pisker kritikere?

 

På tide å våkne opp, Syria er ikke disneyland. Assad er ikke Donald Duck.

 

Assad er en massemorder som står ansvarlig for tusenvis av groteske overgrepene mot mennesker.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hva med de barna som blir torturert, voldtatt og henrettet i ISIS dødsfengsler, har de det noe bedre?

Ja, så var vi tilbake derigjen. Hva med jødene som ble drept i milliontall i Polen under andre verdenskrig? Hva med armenerne som ble drept i hopetall? Hva med folkemordet i Rwanda? Var det noe bedre?
Lenke til kommentar

 

Jeg kan love deg at det er langt flere som blir voldtatt i ditt demokratiske paradis "dagens Libya" enn det var som ble det under Ghadaffi. Landet er en feilet stat etter at det "vestlige demokrati" og "alle frihetene fra vesten" virkelig slo inn på befolkningen i Libya.

 

Frihet til å voldta, frihet til å drepe uten å bli straffet av politiet, frihet til å smugle narkotika, frihet til å plage lokalbefolkningen, frihet til å henrett, frihet til å bombe, frihet til masse andre ting som du og dine nok elsker.

Såklart, Gadaffi var bare en mann. Det er begrenset hvor mange kvinner en enkelt mann kan voldta, kanskje klarte han 100-200 i året, hva vet jeg.

 

Men så ble det jo slik at etter å ha torturert, drept og voldtatt i flere tiår, så ble det rettferdighet for massemorderen og voldtektsmannen. Så ble han også drept av sine egne, som en slags pervers ekstremversjon av Quisling.

 

Det er uakseptabelt for et hvert menneske å skulle ha en statsleder som fritt kan forsyne seg av kvinner i befolkningen, voldta dem han måtte ønske og drepe og torturere de som protesterer. Det var Gadaffis styre over Libya i flere tiår. Samtidig som han tok seg godt betalt for sine "tjenester".

 

 

Ja. Hvor har du fått den informasjonen fra? Skjulte radiosendere? Har du operert inn mottakere på kroppen eller bærer du slike eksternt? (fitbit,telefon osv)

 

Å voldta en person er å frata den personen friheten. Det er ulovlig i de fleste land, og menneskerettslig sett er det selvfølgelig komplett ulovlig.

 

Hva er styret i Libya idag da? Kaos? IS? Bander? Guerillakrig?

 

Hvor har du forresten alle de "sikre" opplysningen om Ghadaffi fra da?

Lenke til kommentar

 

Hva med de barna som blir torturert, voldtatt og henrettet i ISIS dødsfengsler, har de det noe bedre?

Ja, så var vi tilbake derigjen. Hva med jødene som ble drept i milliontall i Polen under andre verdenskrig? Hva med armenerne som ble drept i hopetall? Hva med folkemordet i Rwanda? Var det noe bedre?

 

 

Det er noe helt annet. Her blander du litt uten å si hva poenget er.

Lenke til kommentar

Ja, så var vi tilbake derigjen. Hva med jødene som ble drept i milliontall i Polen under andre verdenskrig? Hva med armenerne som ble drept i hopetall? Hva med folkemordet i Rwanda? Var det noe bedre?

Ingen av de har noen relevanse til Syriakrigen.

 

Når rebellene angrep Assad, så ga det ISIS muligheten til å ekspandere. Selv blant rebellene så er det en del som har tilknytting til Al-Qaeda. Hva er det som får deg til å tro at situasjonen blir så mye bedre etter en borgerkrig?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Lurer på hva barn som ble torturert og henrettet i Assads dødsfengsler ønsket seg.

 

Hva med de barna som blir torturert, voldtatt og henrettet i ISIS dødsfengsler, har de det noe bedre?

 

 

Ja.

 

Kilde. US State Department

 

Trademarks include:

ISIL

ISIS

IS

 

osv

 

 

Best regards,

George W. Bush (war monger and mass murderer)

 

Slowly with raspy voice: "most in modern time if you ignore consequences" - GWB

 

 

:tease:

 

Mvh,

Sark

:xmas:

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvor har jeg fått hvilken informasjon fra? At diktatorer dreper tusenvis av sivile, barn og forsvarsløse?

 

Du kjenner kanskje ikke historien til Gadaffi og Libya så godt? Må jeg utdanne deg på almennkjente nyheter? Var du ikke klar over at diktatorer voldtar, torturerer og dreper sin egen befolkning?

 

Visste du at røde khmer stod for over 20'000 massegraver og at de drepte omtrent 2 millioner av sine egne innbyggere? Trenger du kilder på det også?

 

Visste du at Nord-korea har konsentrasjonsleire der barn blir henrettet, kvinner voldtatt og folk blir torturert og sultet?

 

Visste du at Soviet stod for regisserte rettssaker der de som tilfeldigvis hadde gitt Stalin ett skjevt blikk ble dømt til døden?

 

Hva trenger du kilder på egentlig? At flere hundretusener av armenere ble drept?

Lenke til kommentar

 

 

Hva med de barna som blir torturert, voldtatt og henrettet i ISIS dødsfengsler, har de det noe bedre?

Ja, så var vi tilbake derigjen. Hva med jødene som ble drept i milliontall i Polen under andre verdenskrig? Hva med armenerne som ble drept i hopetall? Hva med folkemordet i Rwanda? Var det noe bedre?

 

 

Det er noe helt annet. Her blander du litt uten å si hva poenget er.

 

Poenget er at jeg fatter ikke hva poenget er.

 

Det er liksom ikke greit å kritisere at titusener av syrere inkludert barn blir torturert og henrettet i assads dødsfengsler, fordi det finnes annen jævelskap her på jord?

Lenke til kommentar

 

Her er du tilbake på propagandasporet ditt igjen.

At tusener på tusener av syrere blir kidnappet, torturert og henrettet av Assad?

 

Hva mer er propaganda? At Quisling var ansvarlig for hundrevis av drepte nordmenn som måtte våge å kritisere regimet? At Nord-Korea har konsentrasjonsleire der hele familier blir kastet inn så lenge noen sier noe negativt om lederen? At russiske politikere offentlig trakasserer og undertrykker homofile? At Saudi-Arabia halshogger og pisker kritikere?

 

På tide å våkne opp, Syria er ikke disneyland. Assad er ikke Donald Duck.

 

Assad er en massemorder som står ansvarlig for tusenvis av groteske overgrepene mot mennesker.

 

 

Har noen sagt det? Jeg vet at jeg har ikke sagt det. Her er du helt ute å kjører.

Lenke til kommentar

Ingen av de har noen relevanse til Syriakrigen.

 

Når rebellene angrep Assad, så ga det ISIS muligheten til å ekspandere. Selv blant rebellene så er det en del som har tilknytting til Al-Qaeda. Hva er det som får deg til å tro at situasjonen blir så mye bedre etter en borgerkrig?

Rebellene kjemper da for frihet og demokrati?

 

Du vet jo hva som skjer når unge engasjerte mennesker samler seg for å protestere mot urettferdighet, mot torture, mot henrettelse, undertrykkelse. Da kommer tanks og militære og skyter dem ned.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg fått hvilken informasjon fra? At diktatorer dreper tusenvis av sivile, barn og forsvarsløse?

 

Du kjenner kanskje ikke historien til Gadaffi og Libya så godt? Må jeg utdanne deg på almennkjente nyheter? Var du ikke klar over at diktatorer voldtar, torturerer og dreper sin egen befolkning?

 

Visste du at røde khmer stod for over 20'000 massegraver og at de drepte omtrent 2 millioner av sine egne innbyggere? Trenger du kilder på det også?

 

Visste du at Nord-korea har konsentrasjonsleire der barn blir henrettet, kvinner voldtatt og folk blir torturert og sultet?

 

Visste du at Soviet stod for regisserte rettssaker der de som tilfeldigvis hadde gitt Stalin ett skjevt blikk ble dømt til døden?

 

Hva trenger du kilder på egentlig? At flere hundretusener av armenere ble drept?

 

Nei, historisk kjente fakta trenger jeg ikke kilder på. Men påstander om ditt og datt vil jeg heller at du saklig skal bevise om du kommer med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...