Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hæ? Kommer du med uriktike påstander om hva jeg har sagt? Jeg har overhode ikke påstått det du sier. Det er du som står for det du sier.

 

Så får jeg stå for det jeg faktisk sier, og ikke det du tror du vet jeg tenker.

Beklager, jeg trodde du argumenterte for at slakteren Assad skulle ha makten i Syria. Da er vi jo enige da :)

 

 

Det er jo dine støttestpillere som har gjort Assad til "slakteren".

Lenke til kommentar

Nei, det har Assad klart helt selv. Det er ingen støttespillere som forteller Assad at han må sende politiet til å henrette kritikere. Den må du lenger ut på landet med. Er det mine støttespillere som tvinger Assad til å torturere og henrette de som måtte være uenig med ham? Det har jo han og familien holdt på med i flere tiår.

 

Det er det samme som å si at mine støttespillere tvang Gadaffi til å voldta libyske jenter. Eller at støttespillere tvang Kim Yong-il til å henrette nord-koreanske barn i konsentrasjonsleire.

Lenke til kommentar

Jo, frihet også.

 

Sannhet er vel en slags forutsetning for frihet og frihet resultat av sannhet og innsikt. Fred er en forutsetning for frihet.

Frihet er en forutsetning for sannhet. Uten frihet er sannhet en umulighet.

 

Så lenge Assad har makten så vil han torturere og henrette en hver syrer som måtte våge å snakke om frihet. Og så lenge ingen har frihet så er det umulig for pressen å skulle behandle noen form for "sannhet", annet enn den som er godkjent av slakteren Assad.

Lenke til kommentar

 

Jo, frihet også.

 

Sannhet er vel en slags forutsetning for frihet og frihet resultat av sannhet og innsikt. Fred er en forutsetning for frihet.

Frihet er en forutsetning for sannhet. Uten frihet er sannhet en umulighet.

 

Så lenge Assad har makten så vil han torturere og henrette en hver syrer som måtte våge å snakke om frihet. Og så lenge ingen har frihet så er det umulig for pressen å skulle behandle noen form for "sannhet", annet enn den som er godkjent av slakteren Assad.

 

 

Jo, sant nok, sannhet og frihet passer best sammen.

 

Hvor du har fått den påstanden om Assad fra er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Ehh, hvilken påstand? At Assad sender politiet til å kidnappe, torturere og henrette kritikere?

 

Hvis det er et reelt spørsmål så lever du i drømmeland, jeg klarer ikke bryte den fantasien du har bygget rundt deg.

 

Han må i det minste ha makten til landet er stabilt. Deretter får Syrere velge, og han kan stille til valg om han ønsker.

Ja, der var det bekreftet. Du lever i drømmeland.

 

Så lenge Assad har makten så vil han torturere og drepe enhver syrer som måtte våge å si ham imot.

 

Han stiller jo til valg, han har gjort det flere ganger. Syrere stemmer 100% på Assad hver gang...

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Enda en artikkel om situasjonen i midt østen og Ukraina:

Medvedev frykter ny verdenskrig

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/medvedev-frykter-ny-verdenskrig/a/23615107/

 

 


 

– Amerikanerne og våre arabiske partnere må tenke seg godt om: Ønsker de en permanent krig, spør Medvedev i et intervju med den tyske avisa Handelsblatt.

– En slik krig kan umulig vinnes raskt, særlig ikke i den arabiske verden der alle kjemper mot alle, sier den russiske statsministeren.

– Alle parter må nå tvinges til å sette seg ved forhandlingsbordet i stedet for å utløse en ny verdenskrig, fortsetter Medvedev.

 

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Nei, det har Assad klart helt selv...... etc

 

Det er det samme som å si at mine støttespillere tvang Gadaffi til å voldta libyske jenter.

 

Jeg kan love deg at det er langt flere som blir voldtatt i ditt demokratiske paradis "dagens Libya" enn det var som ble det under Ghadaffi. Landet er en feilet stat etter at det "vestlige demokrati" og "alle frihetene fra vesten" virkelig slo inn på befolkningen i Libya.

 

Frihet til å voldta, frihet til å drepe uten å bli straffet av politiet, frihet til å smugle narkotika, frihet til å plage lokalbefolkningen, frihet til å henrett, frihet til å bombe, frihet til masse andre ting som du og dine nok elsker.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker ironiet i at du bruker din frihet og menneskerettighet til å Jeg liker ironien i at du taler til fordel for frihet ;)

Jeg har alltid vært for frihet. Men jeg skjønner ikke hva du mener, regner med det er deg og ditt som vanlig.
Kanskje på tide å slutte å beklage seg over at jeg kun har ett tema: Frihet!

 

 

I den Demokratiske (samme demokrati som Abigor støtter?) Republikk Kongo har de omtrent total frihet i alt. Alle kan gjøre som de vil og alle er fri til alt. Det fungerer ikke spesielt bra.

Lenke til kommentar

Jeg kan love deg at det er langt flere som blir voldtatt i ditt demokratiske paradis "dagens Libya" enn det var som ble det under Ghadaffi. Landet er en feilet stat etter at det "vestlige demokrati" og "alle frihetene fra vesten" virkelig slo inn på befolkningen i Libya.

 

Frihet til å voldta, frihet til å drepe uten å bli straffet av politiet, frihet til å smugle narkotika, frihet til å plage lokalbefolkningen, frihet til å henrett, frihet til å bombe, frihet til masse andre ting som du og dine nok elsker.

Såklart, Gadaffi var bare en mann. Det er begrenset hvor mange kvinner en enkelt mann kan voldta, kanskje klarte han 100-200 i året, hva vet jeg.

 

Men så ble det jo slik at etter å ha torturert, drept og voldtatt i flere tiår, så ble det rettferdighet for massemorderen og voldtektsmannen. Så ble han også drept av sine egne, som en slags pervers ekstremversjon av Quisling.

 

Det er uakseptabelt for et hvert menneske å skulle ha en statsleder som fritt kan forsyne seg av kvinner i befolkningen, voldta dem han måtte ønske og drepe og torturere de som protesterer. Det var Gadaffis styre over Libya i flere tiår. Samtidig som han tok seg godt betalt for sine "tjenester".

Lenke til kommentar

I den Demokratiske (samme demokrati som Abigor støtter?) Republikk Kongo har de omtrent total frihet i alt. Alle kan gjøre som de vil og alle er fri til alt. Det fungerer ikke spesielt bra.

Av erfaring så vet jeg at de landene som har "demokrati" i statsnavnet er blant de jævligste landene som finnes. Tenk bare på Deutsche Democratic Republic, for en vits! Nord-korea? Democratic People's Republic of Korea - haha! Det er som å pakke inn en bæsj og skrive Freia utenpå.
Lenke til kommentar

 

Her er et spørsmål til deg. Hvis opprørerene vinner i 2016, hvor ville du da ha valgt å bo. I Kina eller i Syria?

Syria åpenbart! Da ville jeg i det minste hatt frihet. Jeg hadde ikke overlevd i et samfunn der jeg ikke fikk tale fritt. Utifra dine ytringer her ser det ut som du heller ikke er istand til det.

 

 

Så du verdsetter ytringsfrihet over å få mat og sikkerhet. Da tror jeg du har hatt det for godt. 

 

Som nevnt før, jeg har vært i kina flere ganger i lengre perioder, og ytringsfrihet var overhodet ikke noe stort problem. Ble mer irritert av forurensing og byråkrati. 

Lenke til kommentar

Så du verdsetter ytringsfrihet over å få mat og sikkerhet. Da tror jeg du har hatt det for godt. 

 

Som nevnt før, jeg har vært i kina flere ganger i lengre perioder, og ytringsfrihet var overhodet ikke noe stort problem. Ble mer irritert av forurensing og byråkrati.

Så lenge du benytter deg av ytringsfriheten til å fortelle meg at jeg tar feil, så går ikke budskapet ditt inn desverre.
Lenke til kommentar

 

Så du verdsetter ytringsfrihet over å få mat og sikkerhet. Da tror jeg du har hatt det for godt. 

 

Som nevnt før, jeg har vært i kina flere ganger i lengre perioder, og ytringsfrihet var overhodet ikke noe stort problem. Ble mer irritert av forurensing og byråkrati.

Så lenge du benytter deg av ytringsfriheten til å fortelle meg at jeg tar feil, så går ikke budskapet ditt inn desverre.

 

 

Det finnes internettforumer i Kina og i Syria under Assad. Denne diskusjonen ville ikke ha vært sensurert, fordi det er ikke imot regimet. 

 

Som jeg sa, du har hatt det for godt hvis du verdsetter ytringsfrihet over mat og sikkerhet. Det er derfor noen Syriere flykter til Kina, men ingen kinesere flykter til Syria.

Lenke til kommentar

Ja, også vet jeg ikke om kinesisk politi kidnapper mennesker, torturerer og henretter dem i skjul.

 

Fortsett å bruk ytringsfriheten til å fortelle noe jeg er uenig i. Det vil jeg at du og syrere skal gjøre. Jeg vil ikke knuse testiklene om du snakker fritt, desverre vil Assad fortsette å drepe titusener av syrere som måtte gjøre det samme som deg.

 

Syrias dødsmaskineri under Assad er noe av det mest groteske man kan tenke seg i menneskets historie.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...