Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

 

Jeg er helt for å passe våre egne saker, og der er ingen spesielle venner eller fiender hvis man holder seg til sånne prinsipp. Vi bruker I disse dager ca 400 milliarder kroner på nye kampfly, som så skal benyttes til å verne andres interesser, hvor vi etterpå må svare for bivirkningene når folka det går ut over ikke lengre har levelige forhold der vi var med å lage fanskap, eller fjerne en eller annen av noen andres fiender

 

Det mest bisarre er at vi kjøper driten fra den verste vennen vi har

 

Makan til surr ..

400 milliarder???? hvor har du det ifra.. det må være feil, sjekk kalkulatoren din. Det må være beløpet vi skal bruke på flyktninger og asylsøkere det, lett å blande litt.

 

 

Vi bruker utallige summer på både å hjelpe folkevandrerne til å innvadere oss samt kjøpe massevis med dyrt leketøy som vi ikke bruker til å beskytte Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg er helt for å passe våre egne saker, og der er ingen spesielle venner eller fiender hvis man holder seg til sånne prinsipp. Vi bruker I disse dager ca 400 milliarder kroner på nye kampfly, som så skal benyttes til å verne andres interesser, hvor vi etterpå må svare for bivirkningene når folka det går ut over ikke lengre har levelige forhold der vi var med å lage fanskap, eller fjerne en eller annen av noen andres fiender

 

Det mest bisarre er at vi kjøper driten fra den verste vennen vi har

 

Makan til surr ..

400 milliarder???? hvor har du det ifra.. det må være feil, sjekk kalkulatoren din. Det må være beløpet vi skal bruke på flyktninger og asylsøkere det, lett å blande litt.

 

 

Vi bruker utallige summer på både å hjelpe folkevandrerne til å innvadere oss samt kjøpe massevis med dyrt leketøy som vi ikke bruker til å beskytte Norge.

 

Ja, ja 400 milliarder over 30 år er ikke dyrt, det skulle bli ca. 13,5 milliarder i året og forsvarsbudsjettet er på ca 45 milliarder. Men jeg er redd for at det ender opp som med fregattkjøpet forsvaret gjorde, 5 topp moderne fregatter til 21 milliarder og bare en av dem er i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i mot at vi bruker penger på forsvaret så lenge det går til å forsvare landet eller eventuelt Europas ytre grense men å bruke våre ressurser for å være med på USAs prosjekter om å fjerne relativt stabile diktaturer for å sette inn kaotiske oligarkier er jeg fullstendig i mot.
Vi har jo sett gang på gang hva disse krigene i Midtøsten leder til, det blir bare mer islamisme og nye folkevandringer.

Lenke til kommentar

 

Det er nok viktigere å forsvare titalls millioner mennesker enn å straffe et enkelt individ.

Individet som du snakker om har drept titalls tusen mennesker, en av verdens mest grusomme ledere. Det er uakseptabelt for ett hvert menneske å ha en slik massemorder som statsleder.

 

 

Slik er iallefall dine påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Morsomt at vestlige medier alltid skal vinkle slike ting på en spesiell måte uten å se helhetlig og realistisk på situasjonen. USA skal iallefall holde kjeft hva angår å undertrykke folk og protester. Noen som husker hvordan "Occupy Wall Street" bevegelsen endte? Den bevegelsen kunne blitt til en revolusjon i USA. Potensielt sett.

 

Selv om det ikke var forårsaket av at andre startet først og forsøk på å stoppe terrorister, selv om den vestlige vinklingen er rett, om at Assad slo ned mot protester, så skal USA fortsatt ingenting de skulle ha sagt, når de driver med det samme selv. Det utviklet seg ikke til krig, fordi protestene brutalt ble slått ned mot, på et tidlig tidspunkt. Protestantene i USA, i motsetning til Kiev, orket ikke den konstante trakasseringen, de konstante truslene og den brutale volden fra myndighetene.

Morsomt at du ikke har peiling på hva du snakker om. Hvilke protestanter ble kidnappet av amerikansk politi? Hvilke protestanter ble torturert og henrettet i amerikanske fengsler? Du sammenligner disneyworld og helvete, og prøver å vinkle det til at usa ikke skal ha noe de skulle sagt. Budskapet ditt er så fjernt at jeg kan ikke ta en tøddel av det seriøst.

 

Det er ikke så rart at media vinkler Syria, hvordan ville du vinklet en massemorder som står øverst ansvarlig for tortur og henrettelser av barn og sivile i titusentall? Som forbyr fri presse og tømmer skattepengene over på privat konto?

 

 

Da kan du egentlig starte med å drepe resten av verden for å gjøre de fri også. Du kan begynne med å si at USA må bruke atomvåpen mot resten av verden, slik at verden kan bli fri. Om ikke vi gjør akkurat som USA sier, er det jo best om samfunnet ryddes for disse menneskene, slik at de få som er igjen kan få oppleve ekte Amerikansk Disneland frihet. Til helvete med verden, la den brenne, slik at vi kan bli fri? Det er jo det beste for alle?

 

Vi kan vel begynne med å knuse din by, brenne ned din nabo sitt hus og skyte artilleri mot ditt hus, slik at du kan oppleve frihet og demokrati på nært hold.

 

Mvh,

Sark

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig kan vel folk bare begynne å flytte fra Norge til Syria, for der er det så mye frihet nå og så fint demokrati. Det er rene USA paradiset nede i midt østen nå, spesielt i Iraq, Libya, Afghanistan, Syria og alle disse andre landene som ligger i ruin på grunn av USA sitt diktat om at de må ha USA sitt demokrati, og at USA skal bestemme.

 

Herlig med demokrati og frihet der bombene regner ned, hvor venner dør hver dag, hvor huset ikke er annet enn en steinhaug og hvor de fleste du kjenner ikke ligger i kister, men strødd rundt i gatene rundt deg.

 

Det er slike friheter abigor snakker om, for alt handler jo om å bli kvitt diktatorer. Kostnad, tap av liv og ødeleggelse for å oppnå det, har overhode ingenting å si. neida. Det er kun USA sitt dikterte demokrati som teller. Assad må tross alt bort, koste hva det koste vil. Om det så koster alle mennesker i Syria livet og legger landet helt flatt. Da er det jo bare å begynne med atombombene nå for å oppnå totalt demokrati og total frihet i Syria.

 

Mvh,

Sark

Lenke til kommentar

Egentlig kan vel folk bare begynne å flytte fra Norge til Syria, for der er det så mye frihet nå og så fint demokrati. Det er rene USA paradiset nede i midt østen nå, spesielt i Iraq, Libya, Afghanistan, Syria og alle disse andre landene som ligger i ruin på grunn av USA sitt diktat om at de må ha USA sitt demokrati, og at USA skal bestemme.

 

Herlig med demokrati og frihet der bombene regner ned, hvor venner dør hver dag, hvor huset ikke er annet enn en steinhaug og hvor de fleste du kjenner ikke ligger i kister, men strødd rundt i gatene rundt deg.

 

Det er slike friheter abigor snakker om, for alt handler jo om å bli kvitt diktatorer. Kostnad, tap av liv og ødeleggelse for å oppnå det, har overhode ingenting å si. neida. Det er kun USA sitt dikterte demokrati som teller. Assad må tross alt bort, koste hva det koste vil. Om det så koster alle mennesker i Syria livet og legger landet helt flatt. Da er det jo bare å begynne med atombombene nå for å oppnå totalt demokrati og total frihet i Syria.

 

Mvh,

Sark

 

Bli kvitt en diktator ja for å bytte de ut med prestestyre eller oligarki og kalle det "frihet". Hvis de ikke klarer å gjøre det sjøl gjennom borgerkrig og elendighet kan jo verdenspolitiet komme og tvinge på de litt "frihet".

 

61fbf925ed1d569abd566b70ae3ef1f4985ac0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du får ta deg en tur nå mens det er demokrati der nede.....  du forstår jo ingenting.

 

Prøv å les litt om saken, tulling.   http://www.nytid.no/norges-ansvar-for-katastrofen-i-middelhavet/

 

 

PS: Denne er til Abigor, men det forstod vel alle.

Tulling? Du kan jo insistere på å bruke din ytringsfrihet til å uttrykke ønske om at andre ikke skal ha samme frihet. Men det blir ikke noe annet enn hykleri i mine ører.
Lenke til kommentar

Da kan du egentlig starte med å drepe resten av verden for å gjøre de fri også. Du kan begynne med å si at USA må bruke atomvåpen mot resten av verden, slik at verden kan bli fri. Om ikke vi gjør akkurat som USA sier, er det jo best om samfunnet ryddes for disse menneskene, slik at de få som er igjen kan få oppleve ekte Amerikansk Disneland frihet. Til helvete med verden, la den brenne, slik at vi kan bli fri? Det er jo det beste for alle?

 

Vi kan vel begynne med å knuse din by, brenne ned din nabo sitt hus og skyte artilleri mot ditt hus, slik at du kan oppleve frihet og demokrati på nært hold.

 

Mvh,

Sark

Hvorfor sier du det til meg? Ingenting av hva du sier er relevant til mitt standpunkt. Min by har allerede blitt knust av en diktator, mitt hus har blitt bombet av diktator, min nabo har blitt drept av diktator. Så diktator er så absolutt noe det norske folk har opplevd. Og resultatet er massegraver, massemord, tortur, kidnappinger og pressesensur. Dette er diktatorers verk, det er Gadaffis verk, det er Assads verk også.
Lenke til kommentar

 

Ja, du får ta deg en tur nå mens det er demokrati der nede.....  du forstår jo ingenting.

 

Prøv å les litt om saken, tulling.   http://www.nytid.no/norges-ansvar-for-katastrofen-i-middelhavet/

 

 

PS: Denne er til Abigor, men det forstod vel alle.

Tulling? Du kan jo insistere på å bruke din ytringsfrihet til å uttrykke ønske om at andre ikke skal ha samme frihet. Men det blir ikke noe annet enn hykleri i mine ører.

 

Ja, det ser ikke ut til at du har et fnugg av kritisk evne eller anlegg for logisk tenkning. Halvtullet av angst for muslimer lirer du av deg ting som er lite fornuftig, uten snev av realisme og i tillegg er det jo helt uforståelig.  Hvis du ikke ønsker å høre det du leser så må du gjerne putte bomull i dine ører.  Ytringsfrihet???  Hvor kommer det inn i bildet, jeg har da aldri påstått at tullinger ikke skal kunne ytre seg.

Lenke til kommentar

Ja, det ser ikke ut til at du har et fnugg av kritisk evne eller anlegg for logisk tenkning. Halvtullet av angst for muslimer lirer du av deg ting som er lite fornuftig, uten snev av realisme og i tillegg er det jo helt uforståelig.  Hvis du ikke ønsker å høre det du leser så må du gjerne putte bomull i dine ører.  Ytringsfrihet???  Hvor kommer det inn i bildet, jeg har da aldri påstått at tullinger ikke skal kunne ytre seg.

Hva er det jeg sier som gir deg inntrykk av at jeg ikke har anlegg for logisk tenkning? Jeg er høyt utdannet innen logikk.
Lenke til kommentar

Masserati. Og her gikk jeg rundt med tanker om at Abigor er araber og sannsynligvis sunni.

 

Abigor, hvem har rett?

Jeg forbeholder meg retten til å la fordommene florere.

 

Samtidig er det morsomt at du tror noen med bilde av gris og opp-ned-kors i avataren sin skulle være muslim.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Masserati. Og her gikk jeg rundt med tanker om at Abigor er araber og sannsynligvis sunni.

 

Abigor, hvem har rett?

Jeg forbeholder meg retten til å la fordommene florere.

 

Samtidig er det morsomt at du tror noen med bilde av gris og opp-ned-kors i avataren sin skulle være muslim.

 

 

Beklager.

 

Men, tja, avataren din kunne jo vært et symbolsk utrykk for hat mot det vesten har blitt til. Et satanistisk grisevelde?

 

Haha.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Er diskusjonen gått over på person nå?

Nei da, men

 

1. Oppfatter slike utsagn som tullete og useriøse:

 

Sitat:

Hvis du hadde voldtatt min mor, min søster, min datter, torturert meg og henrettet min bror og min far så hadde jeg personlig revet hodet av deg, klipt av deg testiklene og dytta de ned i halsen.

 

2. Når det gjelder voldtekter i Syria så har det vært dårlig med statistikk, Human Rights Watch meldte i 2010 at det antakelig var ca 1.300 voldtekter i Syria i 2009.

Straffen for voldtekt i Syria var minimum 15 års fengsel. Til sammenligning så ble det i Norge i 2009 anmeldt 998 voldtekter; 78 av disse ble pådømt og resten henlagt. Norge har en fjerdedel av befolkningen til Syria.

Etter 2010 har det vært krig i Syria og anklager om voldtekt blir fremsatt av alle parter i denne konflikten som en del av krigen og propagandaen.

 

3. Jeg kan ikke finne eksempler på noe demokrati som fungerer i den Islamske verden, jeg tror at denne religionen uansett ikke passer inn i et demokrati slik vi oppfatter det. Så da konkluderer jeg med at det trengs en sterk leder i disse landene som kan holde religiøse fanatikere og islamister unna politikk. Så da håper jeg at det vil være en sterk leder uten religiøse bindinger som vinner krigen og får landet på fote igjen. Demokrati og islam er ikke kompatibelt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...