Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Har noen et godt tips til minnebrikker til en 3700x eller 3900x? Hvis budsjettet tillater blir det en 3900x

 

Jeg skal IKKE overklokke, men virtualisere, kompilere og fly X-Plane. Jeg henger med på det meste men når det kommer til minnebrikker deler hjernen min på null. Jeg skal ha 32-64GB med minne, alt etter sluttsum.

g.skill 3600c15

 

En klassiker

 

Eller g.skill 3600 c16

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger bankkortet rastløst og dirrer foran deg allerede? Kjenner det rykker litt i armen kanskje? :D

 

infoen ligger jo klart inne hos Komplett.no, så det er jo bare å trykke 2 ganger, så er det bestillt. Dette visste du vel, eller er det 5 år siden du har kjøpt noe hos komplett.no :p

 

Crosshair Formula til 699$. Blir jo som en vanlig Intel "lønsj" dette her :D

 

Litt morro å se at når en AMD cpu koster 7-8000kr, så har mange "råd" til den, men når en Intel cpu koster det samme, så har "ingen råd" til den  :green: (De bare kjøper den i skjule)

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så Hardware-heaven lar vente på seg  :blink:
 

 

Newegg.com har begynt salget av x570 og ryzen 3k cpuer, mens vi i Norge må vente til kl ca15 :(

 


Er det fordi noen ansatte hos Komplett og andre må bli betalt for å jobbe på en søndag? Og de vil la de få rikelig tid med å sove ut rusen fra fredags/lørdags party'ingen sin på byen?

Eller er det noen under Lisa Su som har bestemt at, nei Norge dere må vente til kl 15  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Så Hardware-heaven lar vente på seg  :blink:

 

Er det fordi noen ansatte hos Komplett og andre må bli betalt for å jobbe på en søndag? Og de vil la de få rikelig tid med å sove ut rusen fra fredags/lørdags party'ingen sin på byen?

 

Eller er det noen under Lisa Su som har bestemt at, nei Norge dere må vente til kl 15  :wee:

veldig vanskelig å forstå at nda lift/release er  6am pacific som er 15:00 norsk tid :p

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

infoen ligger jo klart inne hos Komplett.no, så det er jo bare å trykke 2 ganger, så er det bestillt. Dette visste du vel, eller er det 5 år siden du har kjøpt noe hos komplett.no :p

 

Jeg er bare skeptisk til å la firmaer lagre min bankkort info på sine servere. Ting blir jo hacket som du vet  :ph34r:  :wee:

Lenke til kommentar

veldig vanskelig å forstå at nda lift/release er  6am pacific som er 15:00 norsk tid :p

 

Dette suger balle.

 

Men, om jeg hadde visst at det var et klokkeslett i pacific time som finnes å forholde seg til da.. Så kunne jeg jo selvsagt ha kalkulert ut norsk tid. Men, det er jo ikke alle, slik som meg da som har fått med seg dette  ;)

 

Du ER faktisk storebroren til LMH1...
 
Har ikke fulgt tråden fra tidlige dager, så hva LMH1 har skrevet som er spesiellt..  :)
(jeg står utenfor på gangen, mens læreren forkynner læren, heldigvis)
 
Jeg vet at LMH1 er en annen brukers alias, og ikke en bios-setting av et eller annet slag.
Vi er ikke i slekt. Og jeg er ikke storebror til noen. Men nå ble det for bokstavelig. Tydelig at noen liker humoren din  :)
Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

infoen ligger jo klart inne hos Komplett.no, så det er jo bare å trykke 2 ganger, så er det bestillt. Dette visste du vel, eller er det 5 år siden du har kjøpt noe hos komplett.no :p

 

Crosshair Formula til 699$. Blir jo som en vanlig Intel "lønsj" dette her :D

 

Det var det kortet du skulle ha deg altså?

 

https://www.youtube.com/watch?v=CimAU9GMu7Q

Tror det var i denne video at det ble sagt at Formula har en teit helt unødvendig vannkjølt VRM-blokk som du ikke får til å utnytte uansett fordi VRM's ikke blir så veldig varme i utgangspunktet. Ble vel nevnt at du i mange tilfeller klarer å overklokke en del av Zen 2 modellene uten å ha passivkjøleblokk påmontert også.

(om jeg har linket til rett video da)

 

Kortet Nizzen kanskje skal ha seg?

https://www.asus.com/Motherboards/ROG-Crosshair-VIII-Formula/

 

En av de litt spesielle forskjellene mellom Formula og Hero er at Formula har 5 Gig RJ-45 ethernet, mens Hero kun har halvparten 2,5 Gig. Men det er jo ikke verdt de ekstra kronene vel?

 

Litt morro å se at når en AMD cpu koster 7-8000kr, så har mange "råd" til den, men når en Intel cpu koster det samme, så har "ingen råd" til den  :green: (De bare kjøper den i skjule)

Ja det var nok hele forklaringen  :wee: 

 

Vet du hva sparing er for noe?

Kanskje noen av dem ikke hadde råd den gang, men har spart seg til fant for å kjøpe en budsjett Zen 2, så de får fred og ro i sjelen..

Endret av G
Lenke til kommentar

Evt Micron E-die RAM

Tja, jeg har enda tilgode å se bra resultater stabilt. Er bare noen random poster rundt om. Så lenge det ikkje er postet noe særlig i stabilitetstester i Minnetråden på OCN, så vil ikkje jeg anbefale dem enda. Iallefall ikkje på en uprøvd plattform. B-die ER en vinner uansett, så hvorfor velge noe annet? Virker jo som om B-die er ganske billig nå også.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Litt morro å se at når en AMD cpu koster 7-8000kr, så har mange "råd" til den, men når en Intel cpu koster det samme, så har "ingen råd" til den  :green: (De bare kjøper den i skjule)

Kan ha med lanseringstidspunkt å gjøre. Det er ikke lenge siden folk fikk feriepenger + eventuelle skattepenger. Snakker for meg selv her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her ble det redigert av Aiphoenix. Stod noe om noe sånn som Trident Z Neo (redigert av G)

 

 

Nå er jeg spent på om man er blitt forført i denne AMD diskusjonstråden til å gå for B-Die av gamle frekvenser. Altså om man blir like fornøyd med 3200 Mhz og andre liknende frekvensvalg på B-Die, enn disse nye som man ser i video?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå er jeg spent på om man er blitt forført i denne AMD diskusjonstråden til å gå for B-Die av gamle frekvenser. Altså om man blir like fornøyd med 3200 Mhz og andre liknende frekvensvalg på B-Die, enn disse nye som man ser i video?

 

De nye g.skill brikkene er ikkje lansert enda. Kommer nok ikkje i butikkene før etter jul?

 

Ofte har det tatt lang tid fra de vises på computex, til de kommer i butikkene. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

De nye g.skill brikkene er ikkje lansert enda. Kommer nok ikkje i butikkene før etter jul?

 

Ok, grei den  :)

 

Nå er jeg veldig newb på dette. Men merker meg at det står 2:1 mode i omtale for de høye frekvensene i vedlagt video. Blir de nye "høyfrekvens"-brikkene (ala Trident Z Neo) 1:1 mode. Referanse om mode har jeg i fra denne video som jeg så i natt:

 

 

Edit:

Et litt annet tema. De x570-kortene fra MSI f.eks. Vil de være stabile og godt lagde. Jeg synes lodding av brikker som står skjeivt montert og sloppy spraypaint av hovedkort for å gjøre de f.eks. eyecandy matt svart er litt betenksomt. Er lodding og alt arbeid like bra fra MSI som fra andre produsenter?

 

Spørsmålet mitt om sloppyness viser til ting jeg har sett fra denne video:

 

Rett ved siden av DDR4 silkscreen på kortet så står det f.eks. skjeivt monterte kubeformede komponenter. Spraylakkeringen ser ut som om noen har lakkert det hjemme i garasjen etc.

Forstår jo at ting masseproduseres av monteringsroboter og at det kanskje kan ha null effekt på sluttproduktet, men det er like lov å henge seg opp i slikt også..

 

Feilkode tallmodulen kan havne like under grafikkort etc.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...