Gå til innhold

Flyseteavgiften - Ryanair sier opp avtale, Rygge legger ned - Naivt av Regjeringen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første fnugget i skredet håper jeg blir et bedre bilde.

 

Du snakker forøvrig med en mann som brukte opp konfirmasjonspengene på flytimer og kjører motorsykkel. Tror du jeg vil at det skal være sånn? Jeg elsker alt som bråker og går fort, lukten av bensin, særlig flybensin...

Jeg er ikke irritert over at folk bruker penger på reiser. Men nå er vi faktisk kommet til et punkt i verdenshistorien hvor vi begynner å innse at vi ikke kan gjøre nøyaktig som vi vil hele tiden uten at det får katastrofale følger for både nåværende og fremtidige verdensborgere. Det tyvende århundres vestlige middelklasselivsstil ødelegger verden og må trappes ned. Samtidig må u-landene slutte å drømme om den, og da hjelper det at vi går foran med et godt eksempel og sier at sånn kan vi faktisk ikke fortsette.

Da er vi like "petrolheads" begge to. Jeg mener bestemt at det må fokuseres på å gjøre transport mer miljøvennlig istedet for å forhindre folk .

 

Allerde så er fokus på ren energi ganske høyt. Jeg er også sikkert på at det vil komme mange teknologiske fremskritt med hensyn til miljøet. Se bare på tydkland som nettopp gjorde ett stort fremskritt innen fusjon.

Lenke til kommentar

 

De lar være å reise, det er det mest effektive miljøtiltaket.

Helt meningsløst, ønsker du å redusere CO2-utslippene så finnes det bedre måter å gjøre det på

 

household_3.jpg

 

Er det virkelig sammenlignbart? Ser for meg at du en gang får deg en knyttneve i trynet, for deretter å påpeke at kraften i slaget bare var noen få prosent totalt sammenlignet med tyngdekraften som du utsettes for hvert sekund.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Helt meningsløst, ønsker du å redusere CO2-utslippene så finnes det bedre måter å gjøre det på

household_3.jpg

 

Er det virkelig sammenlignbart? Ser for meg at du en gang får deg en knyttneve i trynet, for deretter å påpeke at kraften i slaget bare var noen få prosent totalt sammenlignet med tyngdekraften som du utsettes for hvert sekund.

 

 

Haha nice one.

Lenke til kommentar

Er det virkelig sammenlignbart? Ser for meg at du en gang får deg en knyttneve i trynet, for deretter å påpeke at kraften i slaget bare var noen få prosent totalt sammenlignet med tyngdekraften som du utsettes for hvert sekund.

Jeg forstår ikke en gang argumentet. Slag i fjeset er ille, fordi kraften er lokalisert. Det blir det samme som lokalforurensing, men argumentet mot flyreiser har ingenting med lokalforurensing å gjøre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis er nok de fleste uenige med dere miljøfanatikere, så vi får bare håpe at den politiske eliten fortsetter å være uenige med dere :)

Jeg er realist. Heldigvis har vi vitenskapen på vår side, og når politikerne holder internasjonale klimatoppmøter kan det jo tyde på at de tar dette på alvor selv. Og hva er det vi diskuterer her? Et miljøtiltak fra en blå regjering! Dessverre er ikke jobben gjort i en håndvending.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis er nok de fleste uenige med dere miljøfanatikere, så vi får bare håpe at den politiske eliten fortsetter å være uenige med dere :)

 

Så den visstnok elitistiske herskerklassen er ålreit om deres befaling bare vipper i din retning? ;)

 

Det grønne skiftet kommer, man må bare få overbevist de siste litt korte frp`erne om at menneskeskapte klimaendringer faktisk er tilfelle... :whistle:  Eller enda bedre, få amatørene på hue ut av regjering ved neste korsvei.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det grønne skiftet kommer, man må bare få overbevist de siste litt korte frp`erne om at menneskeskapte klimaendringer faktisk er tilfelle... :whistle: Eller enda bedre, få amatørene på hue ut av regjering ved neste korsvei.

Hahahahaha, hersketeknikken lenge leve!

Merkelig tone du har thoto79 mot alle som ikkje er enige med deg.

 

Men det er langt fra bare frp'ere som er skeptisk til den såkalte menneskeskapte globale oppvarmingen.

Hva skjedde sist da? Jordan har hatt sin runddans flere ganger!

 

Selv er eg enig i at det er latterlige måter de planlegger å redusere på!

De pålegger alt av kostnader forbruker!

 

Hva med å gi mer støtte så folk kan bytte ut ovnene sine, montere mer elektrisk oppvarming, få byttet ut de eldre bilene osv?

 

Men det gjør de ikkje! De velger heller å øke noen avgifter med småkroner, noe som ikkje hjelper en dugg, men gir mer penger i statskassen!

 

Eg kan love deg det thoto79, hadde staten virkelig brydd seg hadde de BRUKT penger på å få ned utslipp i form av subsidier!

Endret av Villfaren
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du si at det hjelper at et selskap ikke flyr fra en base? Ryanair kommer ikke til å selge flyene sine, de kommer til å bli flyttet til andre baser hvor de kommer til å fly fra like mye som før.

Ryanair fløy fra Østfold fordi det var etterspørsel etter flybilletter der. Billettene blir nå dyrere, så etterspørselen vil gå ned, og Ryanair innstiller der. De må da forsøke å finne andre avsides og billige flyplasser å operere fra, eventuelt prøve å selge enda flere flyseter på strekninger de allerede trafikkerer. Dette er nok ikke så liketil som du framstiller det, kan godt hende Ryanair må innskrenke litt. Og det er jo bra hvis samlet trafikk minker.

 

 

Sikker på at etterspørselen vil gå ned? Har vanskelig for å tro noen dropper sydenferien fordi billetten økes med 80kr.

Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg om du har følgt med( of det regner eg med siden du er her) at det det er flere grupper vitenskapsmenn som er tilnærmet kjøpt og betalt!

 

Og mange skeptiske forskere som blir tiet ihjel!

 

Eneste eg sier er at det er naivt å tro på alt du hører.

 

Men siden du er så godt opplyst i dette, vennligst fortell meg om den globale oppvarmingen hadde stoppet om vi hadde gått tilbake til steinalderen?

Hadde moderjord selv sluttet å forurense seg selv?

Hadde vi aldri fått en ny istid igjen?

 

Eller om den globale oppvarmingen stopper opp om staten får inn noen ekstra småpenger fra befolkningen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du trenger ikke tro på alt du hører når enigheten er så unison som på dette området.

 

Per i dag er klimaskepsis et kontroversielt standpunkt, og forklaringsproblemet er derfor ditt.

 

Hvorfor er det det? Bare fordi noe ikke er et "kontroversielt standpunkt" så betyr det ikke at det krever mindre forklaring.

Forøvrig så mener jeg at dere som vil sette opp prisen for flybilletter til 50.000 kroner kommer med et kontroversielt standpunkt, der tror jeg de fleste er uenig med dere. Kanskje dere finner noen rike miljøaktivister som er enige siden de vet at det ikke har noen nevneverdig effekt på deres liv, men folk flest er nok ikke enige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Heldigvis er nok de fleste uenige med dere miljøfanatikere, så vi får bare håpe at den politiske eliten fortsetter å være uenige med dere :)

 

Så den visstnok elitistiske herskerklassen er ålreit om deres befaling bare vipper i din retning? ;)

 

Det grønne skiftet kommer, man må bare få overbevist de siste litt korte frp`erne om at menneskeskapte klimaendringer faktisk er tilfelle... :whistle:  Eller enda bedre, få amatørene på hue ut av regjering ved neste korsvei.

 

 

Det er ikke "ålreit" at vi har en politisk elite, men det er jo bra at de er i takt med folket på noen punkter i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig sammenlignbart? Ser for meg at du en gang får deg en knyttneve i trynet, for deretter å påpeke at kraften i slaget bare var noen få prosent totalt sammenlignet med tyngdekraften som du utsettes for hvert sekund.

Jeg forstår ikke en gang argumentet. Slag i fjeset er ille, fordi kraften er lokalisert. Det blir det samme som lokalforurensing, men argumentet mot flyreiser har ingenting med lokalforurensing å gjøre.

 

Ved å knele en industri så minsker du også forskningen den har. Flyindustrien er en industri som har tatt utslipp på alvor og som forsetter forskning for å fjerne mest mulig utslipp, det er ikke flyene som har hovedskylden for miljøhelvete vi kommer til å oppleve fremover. Hvor er hatet for skipstrafikken som forurenser helt vanvittig? Matproduksjon? 

 

Edit: Svarte feil person, beklager.

Endret av .berZerk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

[*]1000 arbeidsplasser er en bagatell i det store og hele. Dessuten så bidrar Ryanair til at nordmenn ferier mer i utlandet enn i eget land, noe som igjen svekker turistnæringen i Norge.

Og import fra utlandet bidrar til å svekke norsk handelsstand og norsk industri da eller?

 

Det absolutt eneste selgende argumentet med å bo i Norge er at man stort sett tjener nok penger til å kunne reise bort herfra relativt ofte. Er det noe som ikke burde avgiftsbelegges så er det nettopp mulighetene til det.

 

Ryanair bidrar nok til at langt flere norske kroner legges igjen ute, enn utenlandsk valuta som legges igjen her.

 

 

De lar være å reise, det er det mest effektive miljøtiltaket.

Helt meningsløst, ønsker du å redusere CO2-utslippene så finnes det bedre måter å gjøre det på

 

Det enkleste i verden er å finne på bedre måter å gjøre ting på, det vanskeligste er å faktisk gjøre noe. Det er ingen som påstår at reduksjon i flytrafikken er det eneste som skal til, men det er en av mange endringer vi må gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...