Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg fikk se og kjenne på denne i Telenorbutikken. Den har absolutt blitt bedre fra S6. Den føles litt bedre å holde i hånda, kanskje fordi kantene er mer avrundet.

De hadde Gull og Sort på utstilling, men den i gull så ut som Sølv. Var ikke så mye gullfarge på den.

Jeg hadde tenkt å vente til HTC skal presentere sin One M10, men kanskje jeg heller går for denne uansett. Blir i så fall den flate varianten.

Hvilken Telenorbutikk var dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg fikk se og kjenne på denne i Telenorbutikken. Den har absolutt blitt bedre fra S6. Den føles litt bedre å holde i hånda, kanskje fordi kantene er mer avrundet.

De hadde Gull og Sort på utstilling, men den i gull så ut som Sølv. Var ikke så mye gullfarge på den.

Jeg hadde tenkt å vente til HTC skal presentere sin One M10, men kanskje jeg heller går for denne uansett. Blir i så fall den flate varianten.

Hvilken Telenorbutikk var dette?

 

Tromsø, men den var kun til utstilling. Ble fortalt at de ikke kunne selge den før 11 mars.

 

Den er bekreftet 11 mars hos Talkmore også

https://nettbutikk.talkmore.no/cgi/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=36646&table=PRODUCT

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg synes design på Huawei Mate 8 er mye stiligere enn Samsung Galaxy S7 med fullbody metall. Hadde bare Samsung valgt å ikke bruke glass på baksiden, men heller metall så hadde valget for meg vært mye enklere. I tillegg så er øvre og nedre kant på forsiden av Mate 8 endel smalere enn på S7.

Samsung kunne gjerne droppet den startknappen på forsiden.

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=7239&idPhone3=7884

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg synes design på Huawei Mate 8 er mye stiligere enn Samsung Galaxy S7 med fullbody metall. Hadde bare Samsung valgt å ikke bruke glass på baksiden, men heller metall så hadde valget for meg vært mye enklere. I tillegg så er øvre og nedre kant på forsiden av Mate 8 endel smalere enn på S7.

Samsung kunne gjerne droppet den startknappen på forsiden.

 

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7821&idPhone2=7239&idPhone3=7884

Bare pga av kamera kvalitets forskjell velger jeg Samsung S7 foran Huawei Mate 8, tror nok du vil ta bedre bilder i skumringer med Samsung S7, Men utenom kamera valg er da Huawei et godt valg foran Samsung. Jeg har bestilt S7 egde forleden dag. Måtte dagene gå fort nå

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg Mate 8, siden Huawei etter hvert lager meget bra telefoner til en lavere pris enn mange andre produsenter. Dessuten har flere modeller dobbelt antenne for telefoni, noe som gir resultater i bedre antennemottak.

 

Men dessverre, siden kameraet ikke er helt i toppsjiktet, har jeg valgt å ikke gå for den. Dessuten er den i største laget. De nye samsungtelefonene er meget gode på det aller meste, og har "alt", men har nok klart dårligere mobilantenner enn Huawei. Prisen er på iPhone-nivå.

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenkt meg Mate 8, siden Huawei etter hvert lager meget bra telefoner til en lavere pris enn mange andre produsenter. Dessuten har flere modeller dobbelt antenne for telefoni, noe som gir resultater i bedre antennemottak.

 

Men dessverre, siden kameraet ikke er helt i toppsjiktet, har jeg valgt å ikke gå for den. Dessuten er den i største laget. De nye samsungtelefonene er meget gode på det aller meste, og har "alt", men har nok klart dårligere mobilantenner enn Huawei. Prisen er på iPhone-nivå.

Trenger man virkelig en mobiltelefon med kamera i toppsjiktet? Vil man ha det beste av det beste så er vel det Nokia Lumia som har/hadde det beste kamera.

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne godt tenkt meg Mate 8, siden Huawei etter hvert lager meget bra telefoner til en lavere pris enn mange andre produsenter. Dessuten har flere modeller dobbelt antenne for telefoni, noe som gir resultater i bedre antennemottak.

 

Men dessverre, siden kameraet ikke er helt i toppsjiktet, har jeg valgt å ikke gå for den. Dessuten er den i største laget. De nye samsungtelefonene er meget gode på det aller meste, og har "alt", men har nok klart dårligere mobilantenner enn Huawei. Prisen er på iPhone-nivå.

Trenger man virkelig en mobiltelefon med kamera i toppsjiktet? Vil man ha det beste av det beste så er vel det Nokia Lumia som har/hadde det beste kamera.

 

 

 

Det får den enkelte avgjøre. Mobilkameraet har mer eller mindre erstattet "vanlige" kamera, og dermed kan man sette høyere krav til det. En god del bilder blir tatt innendørs, og gjerne i dårlige lysforhold. Da er det ekstra viktig at kameraet takler dette på best mulig måte.

 

Nokia Lumia har absolutt gode kamera, men jeg kommer ikke til å satse på Windows Mobile. Det OS-et mangler noen av appene jeg trenger, samt at det er omtrent null støtte for smartklokker.  

Lenke til kommentar

Jeg hadde Lumia 950XL, den var det veldig god kamera, men med den dårlige apps støtte klarte jeg å kvitte meg med den, Så neste mobil er soleklare valg, god kamera, vanntett, sd-kort! Så S7 dekker mine behov veldig godt!
Har noen forslag på hva sd-kort hastighet er best å ha, jeg skal kjøpte 128GB minnekort
Så vil jeg ha tips på cover-veske, ikke sånn med led/display visning, veldig enkel cover med kortholder i, uten sånn hemp. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde Lumia 950XL, den var det veldig god kamera, men med den dårlige apps støtte klarte jeg å kvitte meg med den, Så neste mobil er soleklare valg, god kamera, vanntett, sd-kort! Så S7 dekker mine behov veldig godt!

Har noen forslag på hva sd-kort hastighet er best å ha, jeg skal kjøpte 128GB minnekort

Så vil jeg ha tips på cover-veske, ikke sånn med led/display visning, veldig enkel cover med kortholder i, uten sånn hemp. 

 

Jeg liker Lumia veldig godt, men dessverre har ikke Windows Mobile alt det jeg trenger. Det er synd.

 

Så til Samsung S7/S7 Edge:

 

Minnekort fra Samsung (EVO-serien). Serie 10. Sjekk f.eks på Komplett.

 

Covere finnes det vel ennå lite av, spesielt så lenge den ikke er kommet i butikker ennå. Men fikk nettopp en mail fra Spigen (www.spigen.com) i California, hvor jeg har kjøpt en del tidligere. De var begynt å selge covere, i alle fall til S7 Edge. Har ikke sjekket S7. Her er link til produktene:

http://www.spigen.com/collections/galaxy-s7-edge?mc_cid=cdf619885f&mc_eid=f1baac64b2 

 

 

Spigen leverer ganske raskt. Sist gang (denne uka) tok det fem dager fra California. Det er godkjent!

 

 

EDIT:

Her er link til caser for S7 fra Spigen:

http://www.spigen.com/collections/galaxy-s7 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Jeg kunne godt tenkt meg Mate 8, siden Huawei etter hvert lager meget bra telefoner til en lavere pris enn mange andre produsenter. Dessuten har flere modeller dobbelt antenne for telefoni, noe som gir resultater i bedre antennemottak.

 

Men dessverre, siden kameraet ikke er helt i toppsjiktet, har jeg valgt å ikke gå for den. Dessuten er den i største laget. De nye samsungtelefonene er meget gode på det aller meste, og har "alt", men har nok klart dårligere mobilantenner enn Huawei. Prisen er på iPhone-nivå.

Trenger man virkelig en mobiltelefon med kamera i toppsjiktet? Vil man ha det beste av det beste så er vel det Nokia Lumia som har/hadde det beste kamera.

 

 

Hadde er nok det rette ordet her. Lumia 950 skulle ha et så helt utrolig bra kamera, men jeg ble veldig skuffet da jeg fikk min. Fikk faktisk bedre resultater fra en Samsung galaxy S6. 

 

Så at Samsung satser på kamerakvalitet er positivt. Og de gjør det veldig bra også.

 

Når det er sagt har jeg fortsatt en Lumia 1020 som jeg tar med på ferier. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...