Gå til innhold

Den "Store" unRAID tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har kjøpt mange servere på Ebay. Du må regne med minimum 1000-1500kr i frakt. Når jeg bestiller, så kjøper jeg gjerne en palle også selger jeg resten på Finn. Dette er ikke noe jeg råder alle, normalt sett må en bare smøre seg med tålmodighet. Det kan gå uker til du får kjøpere, og typisk handler "alle" samtidig.

 

Om du trenger server eller SAS kontrollere, så har jeg noen som jeg ikke har lagt ut på Finn som du kan få kjøpe. Bare send meg PM :-)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å kjøpe server fra Ebay? Så på den samme serveren du hadde kjøpt @J@9 men ville du ha frarådet meg i å kjøpe den fra Ebay ? 

Der må du nesten se an kostnadene med med frakt og moms, redd det fort blir for dyrt.

Men det er jo nevnt her fra før.

Ellers er jeg veldig fornøyd med min, kjører 24/7, men nytter ikke å ha den i oppholds rom, eller i nærheten om det ikke er isolerte vegger.

Skal ikke mye til før viftene begynner å sette opp farten.

Her står den på bod i underetasjen, ikke veldig varmt inne der, men på sommeren gikk viftene ganske heftig.. Om jeg lot døra stå åpen mens jeg drev ute så hørte jeg den begynte å roe seg ned etter noen minutter.

Skal bli spennende å se hvordan det blir til vinteren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rart jeg ikke har fått beskjed om update.. Fant den ikke inne på update funksjonen heller.

Men la inn adressen manuelt via plug-ins så kom den.

Kjørte 6.6.0 RC4 fra før.



Fant ut av det.
Om man setter unraid til å oppdatere til next release så vil den kun vise unstable utgaver, samme om det finnes en nyere stable versjon ?
Så derfor har jeg ikke fått beskjed om hverken stable 6.6.0 eller 6.6.1.. nyeste for meg var 6.6.0 rc4.
Noe den fremdeles viser om jeg setter den til next.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Får nesten hive meg inn her, hadde helt glemt at diskusjon kanskje hadde forum for oss stakkars norske unraid brukere hehe.

 

Har nå kjørt unraid siden feb, sitter og snurrer på en ryzen 5 1600 med div dockere som plex mm. Meget fornøyd hittil, men har nå møtt veggen med sata porter på kortet (alle 8 i bruk og jeg som var smart og valgte mobo med nok for de neste årene hehe.)

 

Nå er det bestilt LSI 9207-i86GB fra USA og krysser fingrene på at jeg får et faktisk LSI kort som funker og ikke noe fake kina greier hehe.

 

Sitter enda på unraid 6.5.1, sitter og vurderer 6.6.1, men har ganske mye som kjører på servern jeg ikke kan ha for mye nedetid på. Noen andre på amd platform her som har testa nyeste update uten issues? Evt hvilke issues? :)

 

Hilsen en unraid newbie :dremel:

Lenke til kommentar

Hehe ja mange på Xeon systemer i unRaid verden :) Blir nok litt mer googling i dag før evt oppgradering i morgen tenker jeg.

 

 

Oppgraderte for noen dager siden. Har xeon system. Eneste jeg merket var at systemet slo seg helt av uten å restarte. Måtte ned og skru på serveren igjen og alt virker å være helt i orden.

Den slo seg av? Høres jo ikke helt lovende ut, noe spesielt i loggen?

Lenke til kommentar

Har ryzen 1700, gikk helt fint å oppgradere til 6.6.1

I ryzen tråden på unraidforumet er det heller ingen som har skrevet at de har problemer, så går sikkert helt fint.

 

https://forums.unraid.net/topic/55150-anybody-planning-a-ryzen-build/?page=43

Ja har ransakt den tråden mye mens jeg jobbet med og bygge opp servern første gang hehe :) Ingen nye kommentarer der så det lover jo egentlig bra :)

 

Kan jeg spørre hvilket mobo du kjører btw? Og har du fått bra oversikt over temps? har hatt litt issues, men venter med og feilsøke mer til jeg har oppgradert til 6.6

Lenke til kommentar

har Gigabyte AB350M-Gaming 3. funker helt greit.

nei, jeg har ingen oversikt over temperatur og det er ganske irriterende. har prøvd de triksene som er i ryzen tråden på unraid forumet. men har ikke fått det til enda..

Ah ok hehe.

Nei har ingen issues med mobo generelt (Asus prime x370-pro), men fikk ikke temp shit til og funke jeg heller hehe. Blei for sent og gjøre noe i dag, venter til i morgen.

 

Noen her som har testet/brukt Deltaco SAS-kabel m-SAS til SATA fra komplett?

https://www.komplett.no/product/653777/datautstyr/pc-komponenter/kontrollere/diverse/deltaco-sas-kabel-m-sas-til-sata

Grusomme farger, men svart elektro teip løser dette lett :p hehe

Lenke til kommentar

De kablene funket fint for meg med Windows og raid-kort. Ikke prøvd dem i Unraid

Naise da er det bestilt en så får jeg se når kortet fra USA kommer neste uke hvordan det går :)

Bare kjedelig at WD RED diskene blir dyrere og dyrere :( 

 

Da var kort installert og gjenkjennes som LSI 9207-i8 6GB men der hvor logoen normalt skal være er det en lapp over haha. Lover ikke bra, men alle tester hittil gir korrekt stats så litt usikker om jeg kommer til og bry meg om dette. 6år gammel Samsung 1TB disk klarte 145MB/s, kanke klage på den :)

 

Kjørte samtidig opp til 6.6.1 og alt stabilt hittil :)

Når er det bare og vente (aaaalt for lenge) til black friday/cyber monday så man kan dytte litt flere disker og hw inni der :D

Får håper det endelig kommer litt tilbud på WD RED eller så er jeg redd det blir sparket inn et par Seagate Ironwolf disker.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...