Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tvangssosialisering


Throwawayyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg omskolerte meg andre året fra skipsbygger til PIN, da var jeg 4 år eldre enn de andre i klassen. Men det gikk veldig greit. Mye av den teoretiske læringen var på egen initiativ med hele klassen samlet, hver sin bærbare pc. Jeg satt og gjorde for det meste skolearbeid i timene, mens mye av tiden til de rundt meg gikk til nettspill og annet ikke-skolemateriale. Litt dårlig læreteknikk kanskje men jeg kom ut av det med over 4 i snitt så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men;

 

Går vanlig studiespesialisering på VG, men fikk ikke fullført VG1 på grunn av at jeg ikke gadd å møte opp (fikk derfor ikke karakter i noen fag).

 

Nå må jeg (dessverre) gå VG1 på nytt igjen med en gjeng patetiske drittunger som jeg har null interesse av å prate med og bli kjent med. Må begynne å møte i klassen snart.

 

Skolen mener angivelig at dette kommer til å bli bra, noe jeg er totalt uenig i. Blir egentlig kvalm bare av tanken på å måtte gå med yngre folk, og siden omtrent alle jeg har vokst opp med går på samme skolen er det bare jævlig flaut. Alle vennene mine har i tillegg fortalt at de nekter å snakke med meg mer om de ser jeg har kontakt med småbarna i klassen. Er egentlig enig, men er jo vanskelig å unngå. 

 

Hva skal jeg liksom si om noen sier hei til meg? "Hold kjeft og ikke snakk til meg"...? Vil det funke?

 

Ser ikke for meg en framtid uten venner, så dette må opprettholdes. Dette, kombinert med å ikke ville være i klassen gjør at jeg bare er jævlig sliten og lei. Kjenner meg bare trøtt, sliten og irritert hele tiden. Begynner sikkert å helle mot psykiske problemer i følge noen? Tips? Kan jeg få politiet til å nekte noen av de å prate med meg eller lignende? Som en restraint order på en måte?

 

Wow. Gå på skolen og ikke for å virke streng, men skjerp deg. 

Endret av IcedInsanity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men;

 

Går vanlig studiespesialisering på VG, men fikk ikke fullført VG1 på grunn av at jeg ikke gadd å møte opp (fikk derfor ikke karakter i noen fag).

 

Nå må jeg (dessverre) gå VG1 på nytt igjen med en gjeng patetiske drittunger som jeg har null interesse av å prate med og bli kjent med. Må begynne å møte i klassen snart.

 

Skolen mener angivelig at dette kommer til å bli bra, noe jeg er totalt uenig i. Blir egentlig kvalm bare av tanken på å måtte gå med yngre folk, og siden omtrent alle jeg har vokst opp med går på samme skolen er det bare jævlig flaut. Alle vennene mine har i tillegg fortalt at de nekter å snakke med meg mer om de ser jeg har kontakt med småbarna i klassen. Er egentlig enig, men er jo vanskelig å unngå. 

 

Hva skal jeg liksom si om noen sier hei til meg? "Hold kjeft og ikke snakk til meg"...? Vil det funke?

 

Ser ikke for meg en framtid uten venner, så dette må opprettholdes. Dette, kombinert med å ikke ville være i klassen gjør at jeg bare er jævlig sliten og lei. Kjenner meg bare trøtt, sliten og irritert hele tiden. Begynner sikkert å helle mot psykiske problemer i følge noen? Tips? Kan jeg få politiet til å nekte noen av de å prate med meg eller lignende? Som en restraint order på en måte?

Når du har en så arrogant tone, og er så forutinntatt mot andre er det vanskelig å ha sympati for deg. I hvert fall når en i tillegg tenker på at du regelrett har dreti i å møtt opp. Du er ene og aleine er ansvarlig for situasjonen du er i. Du kommer mye lenger med litt ydmykhet og å følge spillereglene. Skyld på skolen så mye du vil, men det hjelper ikke.

 

Jeg kan skjønne at det ikke er så kult å måtte begynne med folk som er yngre enn deg, men du kan i det minste gi dem en sjanse. Du er tross alt knapt eldre enn dem. Spør du meg er det veldig barnslig og trangsynt av vennene dine å ville ekskludere deg fordi du henger med andre enn dem. Men selvfølgelig, dårlige holdninger kan spre seg som ild i tørt gress. Det virker som om du er veldig lik dem sånn sett.

 

Det blir ikke tre gode år på VGS hvis du unngår all form for sosialisering med klassekameratene dine. Du trenger ikke å være frekk og oppføre deg som et arrogant rasshøl for at folk skal unngå deg. Vær så snill og spar andre for dette. Bare sitt for deg sjøl, ikke ta kontakt og ikke virk interessert i dem, så lar de deg nok være.

Endret av Dr. Chaos
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Hva slags venner har du? For min del ser det ut som om du og dine venner(spesielt dem) er mindre modne en dine klassekamerater.

 

Uansett. Du må jo ikke være venner med dem, men du kan oppføre deg normalt rundt dem. Jeg gikk selv i klasse med en som var et par år eldre ene året på videregående. Spesiell og litt tilbaketrukken type, men han snakket jo med folk.

Men hvis du absolutt ikke vil omgås med dem så skiller du deg allerede ut ved å være eldre, og dersom du oppfører deg tilbaketrukken og holder deg slik så vil de aller fleste la deg være i fred.

Lenke til kommentar

Gjør det du føler for, om vennene dine bryter kontakten med deg fordi du snakker med klassekamerater ett par år yngre enn deg så er det kanskje like greit at de gjør det? Dette er venner du før eller siden vil miste uansett, ettersom du en eller annen gang gjør en feil som gjør at de bryter kontakten, evt. Så vokser du opp litt og finner ut at de er drittsekker å bryter kontakten selv.

 

Hvor gamle er dere egentlig? 12?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Hva slags venner har du? For min del ser det ut som om du og dine venner(spesielt dem) er mindre modne en dine klassekamerater.

 

 

 

Snart 18, har svært oppegående venner forresten. Vi bare hater det kullet som er ett år yngre (de jeg må gå med). Stort sett alle jeg kjenner misliker de sterkt, så det blir dumt å kalle et helt kull for "mindre modne" fordi de ikke liker ett år yngre småbarn.

Lenke til kommentar

Gleder meg til du kommer ut i arbeidslivet, der må du jobbe med personer som er yngre og eldre enn deg. For å si det enkelt så er du veldig trangsynt og de "vennene" dine er ikke ikke særlig gode venner om dem oppfører seg slik.

 

Har ikke problemer med det egentlig, har eldre venner, men ingen yngre. 

Lenke til kommentar

 

hva skjer om du snakker med de osv?

 

 

Om de møter meg på skolen om jeg snakker med en som er ett år yngre vil de nekte å snakke med meg, si "hei" osv.

 

De sier også at de aldri vil finne på noe med meg mer heller, slette meg fra Face, fjerne tlf nummer ++

Og dette er svært oppegående, gode venner mener du?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...