Gå til innhold

Asylsøkernes sanne ansikt


Anbefalte innlegg

@RWS

 

Jeg tror du missforstår meg når jeg referer til bruk av "hersketeknikk". Jeg snakker om for eksempel når det for noen er viktigere å vinne diskusjonen enn å faktisk ha rett i sitt budskap. Si man holder på å "tape" en diskusjon, og så for å vinne likevel så hiver man inn tvilsom informasjon bare for å vinne, selv om man vet at informasjonen man har ikke nødvendigvis er riktig. Da benytter man en "hersketeknikk".

 

Å spørre en muslim hva han tror angående alderen til Aisha er ikke en hersketeknikk. Om du sier at du har lest bukhari, og kommet frem til at det er mest sannsynlig at Aisha var et barn når Muhammed giftet seg med henne, så er det ikke en hersketeknikk. Om du sier at du synes det er forkastelig at Saudi Arabia gjemmer seg bak islam når de akseptere denne praksisen. Så er det ikke en hersketeknikk. I det store og hele kan man diskutere dette i mange former uten å benytte "hersketeknikker". Men å si: "Muhammed var en pedo", det mener jeg faller inn i kategorien.

 

Shitty kultur = shitty folk

 

Høh? Jeg synes "norsk kultur" er ganske shitty jeg, men jeg kjenner da nok av ålreite nordmenn. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg tenker på gammeldagse ræva holdninger.

Den jevnlige nordmann får jo et lite stikk i magen når noen kaster fra seg en kopp på gata.

Menneskeverd er i boks og mange er generelt empatiske og forståelsesfulle.

Dersom en nordmann ikke takler homofili eller er uenig med tanke på religion bruker han ord eller en liten bitchslap, generelt i midtøsten blir man steinet, voldtatt, drept, fengslet. Mangel på evne til å tilpasse seg noe som strider mot Jalla Allah har mange flyktninger tatt med seg. Så kommer de til den vestlige verden og blir helt klekk i hodet

Endret av ikkespisgress
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En god kristen skal vel drepe homofile, samme skal vel en god muslim, eller er det meningen at man skal kunne plukke ut bare det som gavner seg selv fra disse bøkene? Gjelder det de ti bud også?

Gjelder det oss som bare er medlemmer i statskirken også?   :)

 

Skal en tro på bare litt av bibelen eller koreanen, og stryke det som ikke passer inn i dagens samfunn, og er eventuelt disse gudene enige i akkurat det?

Kanskje man kan plukke ut det beste fra alle religionene og skape en ny, superreligion?  Det hadde jo vært saker det, tenker jeg   :)

Lenke til kommentar

Kanskje man kan plukke ut det beste fra alle religionene og skape en ny, superreligion?  Det hadde jo vært saker det, tenker jeg   :)

Du slipper å ta den jobben, heter sekulære verdier den "religionen", ingen gud innblandet da og derfor mest rettferdig for alle, samme om man tror eller ikke......  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Verdien av en religion vil for meg være om den har noe å si akkurat nå, om jeg blir en mer harmonisk, fredelig og balansert person ved å følge reglene. Så hvis folk virkelig mener at Sekularismen er dem beste religion, lurer jeg på hvorfor det er så mange ulykkelige og forvirrede sekulære personer i verden av i dag

Lenke til kommentar

Verdien av en religion vil for meg være om den har noe å si akkurat nå, om jeg blir en mer harmonisk, fredelig og balansert person ved å følge reglene. Så hvis folk virkelig mener at Sekularismen er dem beste religion, lurer jeg på hvorfor det er så mange ulykkelige og forvirrede sekulære personer i verden av i dag

Hva er et som får deg til å tro at det er noe mindre ulykkelige eller forvirrede religiøse mennesker ute i verden? Har flere kompiser som jobber på steder med polstrede rom og de sier at de fleste som sitter der og gnager på albune er religiøse som har blitt koko av å ha gude politi helikopteret over hodet 24/7 365... er vel ikke akkurat lykke...

 

Det eneste positive som kan sies om religiøse er at de stort sett er mer ignorante... og noen ganger missunner jeg det, mindre ting å velge i liksom... På en annen side så er jeg glad til for at jeg ikke tror på gude politiet og kan leve som et fritt menneske uten å føle at jeg er passet på i alt jeg gjør..

 

Og selvsagt kan ikke et teokrati måle seg med sekulære verdier... De faller igjennom på første forsøk hver eneste gang, nettopp fordi tankene blir alt for smålige og snevre i slike miljøer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du mangler jo erfaring med det jeg snakker om, så du baserer deg på tro, ser du ikke det? Og derfor er det pussig at du påstår noe om eventuelt andres ignoranse. For å fatte noe som helst er du så klart nødt til å skaffe deg direkte erfaring selv, ellers er det du som er dem egentlige "troende" i ditt personlige drama om religioner og verden

Lenke til kommentar

For å fatte noe som helst er du så klart nødt til å skaffe deg direkte erfaring selv, ellers er det du som er dem egentlige "troende" i ditt personlige drama om religioner og verden

Og du vet at jeg ikke har erfaring?  :)

 

Har mer erfaring enn jeg liker å tenke på, både godt og ondt, men mest ondt tror jeg... Ble ikke født med en sølvskje i kjeften jeg, på livets lyse side og har erfart den mørke siden som bor i alle mennesker mer enn de fleste... Og jeg har erfart hva blind tro kan lede til, når den er uten kunnskap...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke den typen erfaring jeg tenker på, men den erfaringen du får når du gir opp og bare stopper all søken etter svar og mening. Det som da kan innhente deg er erfaringen jeg tenker på. Og det har ikke noe med noen andre å gjøre, men handler kun om deg

 

Ja, verden er alt mulig på alle måter, og den kan ikke reddes eller bli noe annet enn den er -så glem nå den!

Lenke til kommentar

Det er ikke den typen erfaring jeg tenker på, men den erfaringen du får når du gir opp og bare stopper all søken etter svar og mening. Det som da kan innhente deg er erfaringen jeg tenker på. Og det har ikke noe med noen andre å gjøre, men handler kun om deg

 

Ja, verden er alt mulig på alle måter, og den kan ikke reddes eller bli noe annet enn den er -så glem nå den!

 

Problemet er at jeg har vært der også, stoppet all søken etter svar og mening og det brakte meg inn i en blindgate jeg helt ikke vil inn i igjen.. (Liker å være snill jeg og likte ikke meg selv noe serlig når jeg sto i den blindgaten, for å si det sånn....) Det som har tjent meg best i livet mitt er søken etter kunnskap og viten og bruken av den.... Jeg jobber med akkurat det også, som test ingeniør... Der søken etter svar og viten definitivt tjener alle best.... Og en god personlig integritet er avgjørende for at testen skal være så autentisk som mulig uten mine synsinger eller tomhet...

 

Hva jeg tror og mener er egentlig litt uvesentlig, for jeg kan tro og mene alt mulig rart jeg, uten at det på noen måte gjør ting mer sant.. og jeg er litt opptatt av å følge det som er sant jeg, og ikke hva vi tilfeldigvis måtte tro er sant... og det finner jeg ikke ut alene, der finner jeg kun "sannheter" som gjelder for meg og det gir meg ikke noe.... 

 

Dessuten så tror jeg vi mennesker på en måte bedriver felles bevissthet, om du skjønner hva jeg mener. Vi er kommet dithen at vi ikke kan sitte på hver vår tue og drite i alle andre mens vi sysler med vårt eget, vi er avhengige av hverandres tanker for å komme videre, som en maurtue likom og til flere som tenker så sant som mulig til mer får vi til.... Er fremdeles litt opptatt av at slekten skal overleve og spre seg til andre planeter og galakser, noejeg selvsagt ikke får oppleve, men jeg håper ikke på dette og jobber for det for egen del... Selv om jeg godt kunne tenke meg en tur til mars uten retur billett, ville vært fantastisk å få oppleve nå på den middags høyden jeg er i livet mitt, at det ikke er noen mulighet til å returnere ville ikke gjort meg noe, vi skal alle dø engang, men fælt få av oss kan velge hvor...  :) Så jeg hr ikke noen tro på den induviduelle tenkingen du fremmer her, ikke for andre enn deg selv da, som sikkert har det bra slik og det er fint. Men for meg så er det viten og kunnskap som gjelder...  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kanskje du ikke stoppet opp lenge nok til at alt du kaller deg ble borte. Hvis det finnes rester igjen av deg så tror jeg tanker om tvil kan få ovartaket igjen, og så begynner man å bevege seg.

 

Kun mine antakelser basert på egne erfaringer med å stoppe

 

Jeg for min del håper vi slutter å spre oss, for hva kommer med på det lasset om ikke alle feil og mangler, og dermed starter samme greia på nytt

Lenke til kommentar

Så på en diskusjon på tv. Hvor det var ulike meninger om asylsøkere

Dette at det var fritt frem vist en kvinne var alt for lett kledd

det var bare å ,ta for seg, for kulturen der de kom fra så ikke noe galt i det

Så det att asylsøkere må kurses i vanlig norsk oppførsel

synes jeg er en god innvistering

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk om vi søkte asyl i deres land og drev med våre skikker der nede.  Tvangsinmeldte i statskirkens kristendom som vi er og med (nesten) full yttringsfrihet samt normal, norsk grøftefyll og slåssing i drosjekø.

 

Regner med at det ville bli møtt med omsorg, forståelse og ikke minst gode levekår mens søknaden behandles  ;)

Lenke til kommentar

Media tuter jo ørene våre fulle med reportasjer om hvor snille og hyggelige disse nyankomne asylsøkerne er, og at de er en gjeng pusekatter som kommer til Norge for å slippe unna krig og religiøs forfølgelse.

 

Men så idyllisk var det visst ikke likevel:

 

http://www.nrk.no/hordaland/trakassert-pa-asylmottak-1.12738444

 

Enkel løsning, send ut alle de som trakasserte henne da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, la oss dømme basert på vitneutsagn

 

Ingen grunn til å bruke innsiden av hodet, reagere på ren refeks is the new world order

 

Hvorfor sende dem ut, ut til hvem, hvorfor ikke skyte dem asap, problemet løst for all fremtid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...