Gå til innhold

Både Windows XP, 7 og 8.1 er fortsatt større enn Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bruker W10 privat, men har styrt klart av det på jobb, hovedsaklig for det rett og slett ikke fungerer i et domene.

Er en bug i W10 som gjør at AD kontoer blir sperret, fordi PCen autentiserer med feil passord mot domenekontrollere. 

 

Høres merkelig ut. Vi er flere på jobben som har oppgradert til W10, ingen av oss har opplevd problemer mod AD.

Har ikke en eneste maskin privat eller på jobben som bruker W7.

Var noe små bugs etter oppgradering hjemme, men kjørte en kjapp restore, og nå fungerer alt helt fint.

Slenger meg på denne! Jeg oppgraderte min jobbpc som hadde W 8.1 Pro som forøvrig fungerte meget bra. Men når oppgraderingen til W 10 Pro kom så var jeg usikker på om man skulle oppgradere pcen, ettersom man er avhengig av den tilnærmet hver dag. For sikkerhets skyld så klonet jeg oppstartsdisken med W 8.1 Pro over på en annen disk for sikkerhets skyld.

 

Oppgraderingen til W10 Pro gikk i en fei. Når jeg var ferdig med dette klonet jeg den nye oppgraderte disken med W 10 Pro over fra en pci-e disk over til en annen pci-e disk. 57 GB overført på få minutter. Satte inn den nye disken med den oppgraderte W10 Pro. Alt fungerte over all forventning. Liker faktisk W 10 Pro veldig godt. Liker spesielt at man kan se hva diverse programmer osv bruker av nettverkstrafikk siste 30 dager. Ligger på mellom 2-250 GB i mnd. Eneste problemet jeg har, er man må av og til må mappe opp nettverkspartisjoner manuelt. Da de ikke alltid blir mappet opp automatisk når man logger på.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de spionerer på meg. Jeg vil bare ikke at operativsystemet mitt skal samle inn noen form for data. Jeg vil rett og slett ikke at PC-en min skal være så jævla pålogget hele tiden, det holder lenge at telefonen min er (var) det. All kommunikasjon skal være etter mitt eget initiativ. Jeg vil ikke ha tilpassede reklamer eller at noen skal tjene penger på brukermønsteret mitt. Jeg vil betale for produktet og ellers være i fred.

Mest av alt gidder jeg ikke fikse noe som virker. Da må det mer til enn ytelse jeg så langt klarer meg uten for å lokke meg, og når det ellers fremstår som en nedgradering skjønner jeg ikke vitsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de spionerer på meg. Jeg vil bare ikke at operativsystemet mitt skal samle inn noen form for data. Jeg vil rett og slett ikke at PC-en min skal være så jævla pålogget hele tiden, det holder lenge at telefonen min er (var) det. All kommunikasjon skal være etter mitt eget initiativ. Jeg vil ikke ha tilpassede reklamer eller at noen skal tjene penger på brukermønsteret mitt. Jeg vil betale for produktet og ellers være i fred.

Mest av alt gidder jeg ikke fikse noe som virker. Da må det mer til enn ytelse jeg så langt klarer meg uten for å lokke meg, og når det ellers fremstår som en nedgradering skjønner jeg ikke vitsen.

 

Du skal få noen tips :

 

1 Ikke bruk hotmail eller Gmail. Om du er i tvil les avtalen...

2 Kutt ut Google , Bing og andre populære søketjenester...

3 Ikke bruk mobilen til nett ,spesielt Android og iOs, er du i tvil les brukeravtalen... Ms er også like ille men langt mindre har det...

4 Om du er hjemme bør du plugge ut nettverkskabelen og holde deg av nettet.

5 Surf kun via en bærbar på eksterne nett i byen og det med skreddersydd os og Tor , selv da kan du risikere å bli oppdaget...

6 Kle deg som en "Ninja" , husk samtlige byer har i snitt 4 overvåkingskameraer per gate.

 

 

Men ønsker du å forenkle prossesen legger du inn Windows 10 og trykker på totalt 6 knapper for å la være å sende like mye informasjon som Google eller andre søkemotorer gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da saklig.

Det er i orden at tjenester jeg aktivt oppsøker på nett samler brukerdata. Jeg vil dog ikke at operativsystemet mitt skal gjøre det.

Og igjen: jeg tror ikke de spionerer på meg. Ikke gi meg noe foliehatt-ninja-bullshit. Jeg er ikke redd. Bare irritert. Jeg vil ikke ha "gratis lunsj, jeg vil betale for den. Overvåkingskameraer er ikke der for å se hvilke vinduer jeg titter i så de kan sende meg "tilpasset" reklame i posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget var at Microsoft sin "spionering" kan ikke sammenlignes med alt du gir fra deg av en tur på nett.

Innlegget var også ment med litt glimt i øyet , men greit nok ikke alle har samme form for humor og min kan være særdeles dårlig :p

 

Bare for å poengtere det , forskjellen mellom W7 og W10 når det gjelder den informasjonen du gir fra deg er minimal , slår du som sagt av i W10 så er den faktisk mindre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet gikk det helt greit å oppgradere min Surface Pro 3 til Win 10, og jeg fikk i tillegg en bedre brukeropplevelse. Unntaket var vel grafikkdriveren som fortsatt kræsjer i Edge hvis jeg åpner for mange sider med Flash. Men etter de siste oppgraderingene merker jeg endel problemer med tregere pålogging og problemer med nettverksdisker. I tillegg har trådløs speiling aldri fungert særlig bra. Alle maskiner blir tregere med årene og/eller får maskinvareproblemer, men ett og et halvt år var litt kort tid, synes jeg. Uansett - Win 10 er bra, men selvsagt langt fra feilfritt.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å begripe at folk fortsatt bruker Windows 7 og 8 når de kan oppgradere gratis til Windows 10.

 

Det er som å kjøre en godt brukt 2009 BMW 5-serie og takke nei når BMW tilbyr deg en 2015 BMW 5-serie med bedre sikkerhet, flere funksjoner og penere utseende helt gratis.

 

Folk altså...

Hvordan kan man bli så bekymret for å lære noe nytt at man sier nei til noe slikt?

Nei til kunnskap, ja til å råtne på rot?

 

 

Windows 10 er ubrukelig på min Stue-PC / HTPC da de har fjernet Windows Media Center... Likevel så maser maskinen høl i hue på meg om denne Windows 10 "oppgraderingen". Helt vanvittig hvor mye den maser og hele Windows Update er tapetsert med Windows 10 Upgrade og den jævla Windows 10 oppgraderingen blir alltid automatisk huket av for installasjon hver bidige gang jeg søker etter nye oppdateringer i Windows 8.1 selv om jeg har valgt å skjule den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Windows 10 er ubrukelig på min Stue-PC / HTPC da de har fjernet Windows Media Center... Likevel så maser maskinen høl i hue på meg om denne Windows 10 "oppgraderingen". Helt vanvittig hvor mye den maser og hele Windows Update er tapetsert med Windows 10 Upgrade og den jævla Windows 10 oppgraderingen blir alltid automatisk huket av for installasjon hver bidige gang jeg søker etter nye oppdateringer i Windows 8.1 selv om jeg har valgt å skjule den.

 

 

Gjør meg en tjeneste og test ut disse alternativene til Media center :

 

XBMC : Programmet som spiller av de fleste ( har fortsatt ikke møtt på noe den ikke greier ) filene og ikke minst støtter faktisk netflix og andre tjenester om man tar seg tid og bryet til å legge inn dette.

 

Plex : Ikke så dumt program , du kan sette opp en pc som server mens de andre pcene kan bruke en annen del av programmet for å ta imot det du sender dem. Brukt i omtrent 2 måneder nå og kommer trolig til å bytte ut XBMC med det. Mener det har noen begrensinger med opptak men kan ikke si jeg bruker den funksjonen.

Lenke til kommentar

Greit å få med seg følgende lisensendringer da, hold tungen beint i munnen. Litt kjipt når de allerede har kuttet å gi ut nye oppdatering for versjon 8.0, dersom 8.1 har andre lisensieringsforhold man har takket ja til ved å oppgradere gratis.


 


http://www.zdnet.com/article/everything-you-need-to-know-about-your-windows-8-1-upgrade-options/


 


http://www.zdnet.com/article/microsoft-radically-overhauls-license-agreements-for-windows-8/


Lenke til kommentar

 

Greit å få med seg følgende lisensendringer da, hold tungen beint i munnen. Litt kjipt når de allerede har kuttet å gi ut nye oppdatering for versjon 8.0, dersom 8.1 har andre lisensieringsforhold man har takket ja til ved å oppgradere gratis.

 

http://www.zdnet.com/article/everything-you-need-to-know-about-your-windows-8-1-upgrade-options/

 

http://www.zdnet.com/article/microsoft-radically-overhauls-license-agreements-for-windows-8/

 

 

Begge de to er vel ikke gjeldende lenger da Windows 10 oppgarderings lisensen overgår disse to som er fra 2012/13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...