Gå til innhold

Har du oppdatert til Android 6?


Aeyoun

  

47 stemmer

  1. 1. Har du Android 6 på din telefon ennå?

    • Ja, jeg kjører selvsagt nyeste versjon.
      23
    • Nei, men oppdateringen er tilgjengelig for min telefon.
      1
    • Nei, det er ingen oppdatering til min telefon ennå.
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av alternativene passet helt, Ja,jeg har oppdatert, men ikke selvsagt at jeg ALLTID kjører nyeste versjon.

Tja, merker egentlig ikke så mye til det (LG G4 btw)

Meste er kanskje skjult bak standard skallet. Føler at batteritid har blitt bedre, og litt annet småpirk i menyer osv er forandret, blant annet Lyd-lydløs-vibrering for å nevne noe.

 

Nye rettighets-tillatelser queries er jo og en artig "nyhet"

 

Alt i alt, på en wow!-ok-meh skala...en grei OK tenker jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en to år gammel Nexus 5 med Android 6.0.1 Marshmallow. For meg har den største nyheten vært Doze. Jeg lader nå annenhver dag i stedet for hver dag (lett bruk). Men den er litt "døsig" hvis den har ligget stille lenge, da tar det noe tid (15-30 sekunder) før den "våkner" helt. Permissions / tilgangskontroll er også en god ting syns jeg. Ellers så opplever jeg ikke store endringene fra Android 5.1.1 Lollipop. Den versjonen sammen med Android 4.4.4 KitKat syns jeg har vært de beste / mest stabile.

Lenke til kommentar

 

Jeg har konseptversjonen av Android 6, vet ikke hva som er annerledes på den offisielle?

 

Jeg antar du mener noe sånt som Sony Xperia Concept? Det er en fork fra Android 6 vedlikeholdt av Sony. Det betyr vanlig Android pluss Sony-søppel.

 

Sony's Android™ concept initiative - M Edition ® Heter det. Hva Sony-søppel mener du det er i tillegg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke oppdatert enda, da jeg har en Note 4. Kjøper dog en Nexus 6P om få dager, så jeg er i full ekstase etter å få prøvd det! :)

Ikke så veldig mye forskjell fra 5.1.1 som Note 4 kjører, med unntak av stock Android istede for Touchwiz. Nå har jo Samsung implementert "Optimize" i 5.1.1 som skal ligne på Doze funksjonen i 6 også.

 

6P er en god telefon, men legger du inn f.eks Cyanogenmod på din Note 4 har du nesten samme telefon :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ingen av mine Androitelefoner har fått Android 6.

 

2 av dem har ikke engang fått Android 5.

 

Men iPhonen min fra 3 år tilbake har fått siste IOS.

Forskjellen er vel i stor grad at Apple helst oppgraderer telefonene slik at de blir så ubrukelige at det plager deg nok med brukeropplevelsen til at du skal kjøpe deg ny telefon og være med i oppgraderingssirkuset de har lagt opp til. En cashcow av et selskap som bryr seg så lite om gi gode brukeropplevelser for litt eldre produkter støtter jeg rett og slett ikke. Når Android oppgraderes blir selv som regel gammel hardware raskere og med mer features.

 

Apple burde i det minste gi en advarsel med firmware som ikke egner seg på den hardware man kjører på istedet for å regelrett trashe produktet. Jeg har i alle all fått helt avsmak for Apple på grunn av denne praksisen (en av mange).

 

Når hackere klarer å få det til så det suser med whited00r på en 3G (multitasking for å nevne noe) så burde vel Apple klare det også hvis de ville?

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Ingen av mine Androitelefoner har fått Android 6.

 

2 av dem har ikke engang fått Android 5.

 

Men iPhonen min fra 3 år tilbake har fått siste IOS.

Forskjellen er vel i stor grad at Apple helst oppgraderer telefonene slik at de blir så ubrukelige at det plager deg nok med brukeropplevelsen til at du skal kjøpe deg ny telefon og være med i oppgraderingssirkuset de lagt opp til. En cashcow av et selskap som bryr seg så lite om gi gode brukeropplevelser for litt eldre produkter støtter jeg rett og slett ikke. Når Android oppgraderes blir selv som regel gammel hardware raskere og med mer features.

 

Apple burde i det minste gi en advarsel med firmware som ikke egner seg på den hardware man kjører på istedet for å regelrett trashe produktet. Jeg har i alle all fått helt avsmak for Apple på grunn av denne praksisen (en av mange).

 

Når hackere klarer å få det til så det suser med whited00r på en 3G (multitasking for å nevne noe) så burde vel Apple klare det også vi de ville?

 

Enig i noe av det du sier. Men når en iPhone 5 fra 2012 klarer å få oppdateringer og funke helt som den skal, da må det være mulig å gi oppdateringer til en dyr Samsung eller HTC fra 2014 også. Irriterende å bruke 5.000 kr på en toppmodell som fortsatt kjører Android 2.3.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ingen av mine Androitelefoner har fått Android 6.

 

2 av dem har ikke engang fått Android 5.

 

Men iPhonen min fra 3 år tilbake har fått siste IOS.

Forskjellen er vel i stor grad at Apple helst oppgraderer telefonene slik at de blir så ubrukelige at det plager deg nok med brukeropplevelsen til at du skal kjøpe deg ny telefon og være med i oppgraderingssirkuset de lagt opp til. En cashcow av et selskap som bryr seg så lite om gi gode brukeropplevelser for litt eldre produkter støtter jeg rett og slett ikke. Når Android oppgraderes blir selv som regel gammel hardware raskere og med mer features.

 

Apple burde i det minste gi en advarsel med firmware som ikke egner seg på den hardware man kjører på istedet for å regelrett trashe produktet. Jeg har i alle all fått helt avsmak for Apple på grunn av denne praksisen (en av mange).

 

Når hackere klarer å få det til så det suser med whited00r på en 3G (multitasking for å nevne noe) så burde vel Apple klare det også vi de ville?

Enig i noe av det du sier. Men når en iPhone 5 fra 2012 klarer å få oppdateringer og funke helt som den skal, da må det være mulig å gi oppdateringer til en dyr Samsung eller HTC fra 2014 også. Irriterende å bruke 5.000 kr på en toppmodell som fortsatt kjører Android 2.3.

2.3 :p

Vil man ha en "iphone" opplevelse i Android værden kjøper man Nexus telefon.

Min Nexus 4 fra 2012 stoppet vel på 5.1.1

Men kjører 6.1 helt fint via custom rom. Google vil og at man skal legge inn egen rom på disse da de har gjort det latterlig enkelt for folk. Og man mister ikke garanti engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...