Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor "hater" folk elbiler?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

BMW var også tilbyder av en sånn serviceavtale for en tid tilbake, men tror de sluttet med å tilby det. Rart du ikke fikk tilbud om det, var sikkert noe man måtte spørre spesifikt om.

Husk også at en bil er ikke ny særlig lenge før ting og tang begynner å skje, forfallet kommer fortere enn du aner.

De fleste som har kjøpt sånn avtale sier at det ikke var verdt det, og de fikk ikke igjen summen ved salg av bilen. Men hva vet vel jeg.

 

BTW, en artikkel som dukket opp her, Apple kjøper Tesla?

https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=no&nv=1&rurl=translate.google.no&sl=zh-CN&tl=en&u=http://chuansong.me/n/2102702

 

Det var en leasing bil før jeg overtok, så usikker på om de fikk den muligheten? De hadde iallefall ikke inkludert slitedeler som tesla vistnok skal ha, men en må jo bare vente å se hvordan alt utarter seg til slutt. Men akkurat nå er jeg veldig positiv, til det motsatte er bevist :) 

 

Ja jeg har sett denne jeg også, synes det står litt rare ting i den så venter til engelske kilder kommer på banen, håper ikke det stemmer for å si det slik.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solgt F10 forresten? Åssen er markedet for biler som går på fyringsolje om dagen?

 

Nei den står her i oppkjørselen enda dessverre :/ Hadde en hobbyist som skulle selge den for meg, men han hadde garasjen full av biler før julen og så skulle han ha ferie så satser på at det blir salg på nyåret. Har den på finn men er helt stilt! Så blir nok ikke lett å kvitte seg med.. Håper dog det blir lettere etter julen. Men pent(økonomisk) blir det ikke uansett  :rofl:

Lenke til kommentar

Pycnopodia, det eneste du har å komme med er en eneste lang Gish-Gallop full av tøysete argumenter som er besvart såpass mange ganger nå at det begynner å bli parodisk. Hvis du virkelig tror det du selv skriver så sliter du. Men jeg ser jo at du mangler selv den mest grunnleggende innsikt i dette temaet, som jeg tidligere har dokumentert.

 

Når du ikke har noen kunnskaper om noe blir du rett og slett lettlurt. Forskere kunne sagt det var fare for global nedkjøling fordi CO2 reflekterte solstrålene tilbake til verdensrommet, du hadde gått fem på uansett.

 
Nei, det holder ikke at tilfeldige forskere påstår noe. Dette handler om en total konsensus der det ikke finnes en eneste anerkjent vitenskapsorganisasjon som ikke stiller seg bak konklusjonene.

 

Hvis du hadde oppdaget gjennom datasimuleringer at vi står overfor en global klimakrise forårsaket av co2-utslipp fra mennesker, hva gjør du da? Holder du informasjonen hemmelig slik at ingen kan sjekke resultatene dine? Det er noe du gjør når du ikke vil bli tatt i å lyve.
 
Det som er fint med forskningen er at resultatene nettopp kan sjekkes. Informasjonen holdes ikke hemmelig, men publseres for at andre forskere skal kunne granske funnene.

 

Miller says that scientists were politicized more than anything else by having to seek a consensus on results for the 5th IPCC report. "Global warming is taken as dogma. Anyone who doubts it is bad," says the renowned researcher, who was branded a "climate skeptic" after questioning the scientific validity of computer simulations. Link: http://www.spiegel.de/international/world/climate-scientists-mixed-over-controversy-surrounding-respected-researcher-a-971033.html
 
Miller kommer bare med vås. Bengtsson valgte selv å bli med i en organisasjon som har som uttalt mål å bekjempte og undergrave forskning.
 

 

Her er link med noen titusener forskere som er skeptiske til dataene. http://www.petitionproject.org/
 
Beklager å måtte knuse illusjonene dine, men f.eks. leger og ingeniører er ikke relevante forskere innenfor klimafeltet. Å vise til slike yrkesgrupper som et bevis mot konsensusen blir bare for dumt. Hvis tusen snekkere sier at legene tar feil om medisinske spørsmål, hører du da heller på snekkerne enn legene?
 
Oregon Petition er en dårlig spøk. Men det viser også din totale mangel på evne til kildekritikk.
 
Dette er et politisk spill, det er bestemt at det skal innføres en verdensskatt og nå passer det fint å skylde på CO2.
 
Der kommer hysteriet ja - de ville konspirasjonsteoriene.
 
Jeg vet at du kommer til å godta det politikerene sier uansett hva, det er derfor de er politikere :)
 
Hvorfor blander du inn politikere? Jeg snakker helt konkret om forskere og forskningen.
 

 

Du må gjerne linke til eller fortelle hva som overbeviste deg om at kloden varmes opp og at det er mennesker som står bak og at det ikke er en naturlig syklus :) Jeg tror ikke du selv er klar over dette, og det er det som er så fint med å tro på noe :) Men det er ikke noe mer vitenskapelig enn anti-aldringskrem med vitamin QXBL2000 som holder huden evig med dokumentert virkning bevist i "laboratorium" - såklart av gamle menn med hvite frakker og notatblokk.
 
Du vet ikke engang hva forskningen egentlig sier om saken, så du vil ikke være i stand til å bedømme validiteten av noe som helst. Hvis du vil vite mer kan du gå til Wikipedia, NASA, Skeptical Science el.l. Det er tonnevis av informasjon der.
Endret av hekomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

hekomo, 

Menneskeskapt global oppvarming er ikke et etablert fakta, det er en tvilsom teori som du skal godta på ren og skjær tro fordi konsekvensene i verste fall er verdens undergang og det haster så mye at verken du eller andre har tid til å undersøke om problemstillingen er reell eller ikke.

 

Det er veldig lett å avsløre feil etter feil i IPCC sin "konsensus", for enhver som er interessert er det bare å lese litt i hva IPCC publiserer og hvordan de kommer frem til sine tall. De bruker "kreative" metoder for å nå frem til sine konklusjoner, det er rett og slett juks.


Blant annet definerer de konsensus på sin egen måte, slik at motstandere av IPCC sine teorier blir innlemmet i tallene for konsensus. Hadde jeg vært klimaforsker kunne jeg blitt innlemmet av IPCC som "forsker som støtter IPCC sin konsensus".

Sålenge du kun leser overskrifter så ser alt greit ut, men når du leser brødteksten og innholdet så lurer på hvordan det er mulig å skrive noe så dumt. Og det er enkelt å finne svaret på, det er politisk motivert :)

Lenke til kommentar

 

 

Om det skjer er det jo bare enda en grunn til å styre unna Tesla.

hva er de andre grunnene egentlig?:)

Finish og kvalitetsfølelsen man får fra interiøret er i seg selv gode grunner.

Rekkevidden, manglende mulighet til å trekke tilhenger, på utgaven med tilhengerfeste er de stygge og upraktiske bakdørene en grunn, innlastingen på modell s er upraktisk om man som meg skal ha et hundebur i bilen, den andre er en grusomt stygg suv..

Dette er bare noen av grunnene.

Lenke til kommentar

 

 

Om det skjer er det jo bare enda en grunn til å styre unna Tesla.

hva er de andre grunnene egentlig? :)

Finish og kvalitetsfølelsen man får fra interiøret er i seg selv gode grunner.

Rekkevidden, manglende mulighet til å trekke tilhenger, på utgaven med tilhengerfeste er de stygge og upraktiske bakdørene en grunn, innlastingen på modell s er upraktisk om man som meg skal ha et hundebur i bilen, den andre er en grusomt stygg suv..

Dette er bare noen av grunnene.

 

 

Jeg har helt topp finish og kvalitetsfølelse på min bil, like god som min bmw om ikke bedre. Ja skinnet og designet er ikke like bra. Men det er en amerikansk bil, de er bare sånn om en sammenligner med tysk bil. Rekkevidden er ikke ett problem, det er "alltid" en supercharger i nærheten. Tilhenger er absolutt legit det er ett problem for de som trenger slikt. 

 

Dette med hundebur må være en svært personlig ting for deg, er ikke noe som bør holde folk vekke fra model s

Lenke til kommentar

Akkurat der ladet jeg på mandag  :eek: Håper det var fyrverkeri eller noe som startet det hele

Haha, tror du virkelig det var fyrverkeri som startet brann i en Tesla?

Snakk om å ikke tro på at en produsent kan gjøre feil.

Jeg håper virkelig ikke dine briller er så tykke, ingen produsent er feilfri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...