Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 950


Anbefalte innlegg

...

Folk er forskjellige - helt riktig. Men ta f.eks. TV - ville du anbefalt TV som et "sikkelig bra underholdnings-TV" som hadde ingen mulighet til å vise Netflix - verken internt eller eksternt? Og selv om du personlig ikke bryr deg om Netflix - så tror jeg neppe at du hadde kommet med en slik anbefalling. Og det er flere som bruker Snapchat enn de som ser på Netflix. Hvor er logikken?

 

Beklager fakta feil at dere er eid av Amedia - eier er byttet - men klarte ikke å merke meg noe forskjell. De gamle relasjoner sitter vist like dypt inne nå som før...

Endret av GCardinal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

...

Folk er forskjellige - helt riktig. Men ta f.eks. TV - ville du anbefalt TV som et "sikkelig bra underholdnings-TV" som hadde ingen mulighet til å vise Netflix - verken internt eller eksternt? Og selv om du personlig ikke bryr deg om Netflix - så tror jeg neppe at du hadde kommet med en slik anbefalling. Og det er flere som bruker Snapchat enn de som ser på Netflix. Hvor er logikken?

 

Beklager fakta feil at dere er eid av Amedia - eier er byttet - men klarte ikke å merke meg noe forskjell. De gamle relasjoner sitter vist like dypt inne nå som før...

 

 

Mener du at du skal trekke mobilen en karakter fordi den ikke har SNAPCHAT? Hva har skjedd med verden....

 

Mobilen har meget bra kamera, og jeg kan sende bilder til mine venner og bekjente på mail, mms, facebook helt fint...

Endret av PerAndre123
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

...

Folk er forskjellige - helt riktig. Men ta f.eks. TV - ville du anbefalt TV som et "sikkelig bra underholdnings-TV" som hadde ingen mulighet til å vise Netflix - verken internt eller eksternt? Og selv om du personlig ikke bryr deg om Netflix - så tror jeg neppe at du hadde kommet med en slik anbefalling. Og det er flere som bruker Snapchat enn de som ser på Netflix. Hvor er logikken?

 

Beklager fakta feil at dere er eid av Amedia - eier er byttet - men klarte ikke å merke meg noe forskjell. De gamle relasjoner sitter vist like dypt inne nå som før...

 

Jeg trenger ikke en skikkelig god kameramobil til snapchat, da kan langt enklere løsninger være bedre, men det er ikke noe tvil om at dette er en veldig god kameramobil hvor jeg faktisk kan bruke bildene på veggen i hjemmet.

 

En TV kan være skikkelig god til å fungere som en TV uten å ha en spesiell App. Forstår ikke helt logikken din, bortsett fra at skriver underholdnings-TV, men tek skriver ikke skikkelig god selfiemobil eller snapchatmobil eller noe i den duren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

...

Folk er forskjellige - helt riktig. Men ta f.eks. TV - ville du anbefalt TV som et "sikkelig bra underholdnings-TV" som hadde ingen mulighet til å vise Netflix - verken internt eller eksternt? Og selv om du personlig ikke bryr deg om Netflix - så tror jeg neppe at du hadde kommet med en slik anbefalling. Og det er flere som bruker Snapchat enn de som ser på Netflix. Hvor er logikken?

 

Beklager fakta feil at dere er eid av Amedia - eier er byttet - men klarte ikke å merke meg noe forskjell. De gamle relasjoner sitter vist like dypt inne nå som før...

 

Jeg sliter også med å se logikken i det du skriver.

Det går tydelig ut i fra anmeldelsen at telefonen ikke har Snapchat.

Telefonen er fremdeles knallgod til tross for dette. Og denne anmeldelsen lurer ingen over på WP på feil grunnlag..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fotografen fra National Geographic har benyttet Lumia 950XL til fotografering på et demo-oppdrag med Microsoft for å ta noen knallgode bilder:

 

https://blogs.windows.com/devices/2015/12/08/exploring-the-great-barrier-reef-with-national-geographic-and-the-lumia-950-and-lumia-950-xl/

 

 

Flere bilder tatt med ulike Lumias: https://www.instagram.com/lumiaxnatgeo/

Endret av Lostfields
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder Facebook så skulle FB slippe en ny App til Windows 10. Den nåværende appen er laget av Microsoft.

 

Er det denne det testes med her? Hvis ikke er nok en ny versjon veldig nærliggende.

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

Hei, det er Microsofts Facebook-app. Sjekket på nytt nå, og dette er den eneste jeg finner foreløpig i app-butikken.

 

Snakket med Microsoft forrige uke, og de sa de var i samtaler med Snapchat – og at de visstnok "var på glid". Så får vi se :-).

 

 

Snapchat har ved noen anledninger skrevet på Twitter at de jobber med en applikasjon til Windows Phone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg utrolig fornøyd med mobilen etter å ha hatt den i uke nå. Stiller meg bak hele anmeldelsen, utenom at jeg ikke har opplevd noe ustabilitet så langt.

 

App-utvalget er ikke like bra som på S6'en jeg hadde nei, men mobilens funksjonalitet, OS og office/mail-integrasjon veier allerede i stor grad opp for dette for meg. Når da utvalget definitivt er på riktig vei med uniformt økosystem, kraftige rammeverk fra MS for å la utviklere konvertere sine iOS-apper til Win10, samt positive dialoger med de største apputviklerne, tror jeg dette blir veldig bra i tiden fremover.

 

Når det gjelder Facebook-app er det bare å gå inn på denne linken fra mobilen, så kan dere få betautgaven av den kommende universal app-versjonen som kommer snart:

 

https://www.microsoft.com/nb-no/store/apps/facebook-beta/9wzdncrfj3pk

 

Funker veldig bra og er MYYYYE penere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig en Facebook app til noen platform som er bra? Jeg trodde de var fårlige alle sammen, så ser ikke helt problemet om den ikke er så god på WP, fordi den er inne det på Android heller.

 

Det er greit at det finnes ok utvalgt av apper på WP, men hva med hastighet/batteriforbruk? Av det jeg har sett av real world tester, så bruker Lumia ganske lang tid på å åpne apper, kontra Android/iOS.

Lenke til kommentar

 

...

Folk er forskjellige - helt riktig. Men ta f.eks. TV - ville du anbefalt TV som et "sikkelig bra underholdnings-TV" som hadde ingen mulighet til å vise Netflix - verken internt eller eksternt? Og selv om du personlig ikke bryr deg om Netflix - så tror jeg neppe at du hadde kommet med en slik anbefalling. Og det er flere som bruker Snapchat enn de som ser på Netflix. Hvor er logikken?

 

Beklager fakta feil at dere er eid av Amedia - eier er byttet - men klarte ikke å merke meg noe forskjell. De gamle relasjoner sitter vist like dypt inne nå som før...

 

Blir vel mere som "Skal du ha en TV med skikkelig bra bildet bør du ta en titt på denne" Den har ikke støtte for Netflix, men den har det beste bildet på markedet, hvis det er det du er ute etter.

 

Hva skal med et av de beste kameraene i klassen, for kun å bruke SnapChat. SnapChat sender ikke bildet i full størrelse men komprimerer det, og mottaker har gjerne en begrenset tid på å se på bildet. Litt bortkastet bruk av et så godt kamera.

 

 

Dette kameraet blir brukt av National Geograpics til å ta bilder som dette, som de deler med hele verden.

http://www.nationalgeographic.com/microsoft/greatbarrierreef/

Endret av TheMoose
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Må si meg utrolig fornøyd med mobilen etter å ha hatt den i uke nå. Stiller meg bak hele anmeldelsen, utenom at jeg ikke har opplevd noe ustabilitet så langt.

 

App-utvalget er ikke like bra som på S6'en jeg hadde nei, men mobilens funksjonalitet, OS og office/mail-integrasjon veier allerede i stor grad opp for dette for meg. Når da utvalget definitivt er på riktig vei med uniformt økosystem, kraftige rammeverk fra MS for å la utviklere konvertere sine iOS-apper til Win10, samt positive dialoger med de største apputviklerne, tror jeg dette blir veldig bra i tiden fremover.

 

Når det gjelder Facebook-app er det bare å gå inn på denne linken fra mobilen, så kan dere få betautgaven av den kommende universal app-versjonen som kommer snart:

 

https://www.microsoft.com/nb-no/store/apps/facebook-beta/9wzdncrfj3pk

 

Funker veldig bra og er MYYYYE penere :)

 

Godt tips - har lagt inn en linje om den nye Facebook-appen i teksten. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydligtvis bara jag som såg poängen med Cardinal's post. Att han drog fram SC var bara en app, om än en viktig sådan, och det visas ju på era svar. Ni gick ju rätt på.

 

Finns ju högvis av andra apps som är frånvarande som de flesta av oss har lärt oss att leva med, och att många av oss inte kan vara utan. Det finns ju inte ens vettiga benchmarks till WP. De på marketing i Windows Phone borde finns sig andra saker att arbeta med.

 

Prova sälja en Android elelr Apple telefon utan tillgång/extremt begränsad tillgång till appstore eller play. Jo tjena.

 

Knall skärm, kamera, ok batteri, knall lagring skall den ha. Men fanskapet blir ju tomt utan vettigt innehåll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...

Takk!

 

...

Når argumente man drar inn er content marketing fra MS - så sier det sitt. Som tidligere fotograf, så kan jeg trygt si at det er ikke utstyret det står på. Gi hvilken som helst mobil til proff fotograf og det blir amazing bilder., se f.eks. https://www.youtube.com/playlist?list=PL7ECB90D96DF59DE5

 

Jeg har selv Huawei P8 nå - og selv om den har bedre kamera en iPhone 6 i still modus er kvaliteten i snapchat betraktelig dårligere. Video er rett og slett elendig - dårligere enn iPhone 4. Jeg hadde vært veldig takknemlig til anmelderen som hadde nevnt det - men etter å ha lest minst 10-20 tester så var det ingen av de som indikerte at kamera fungerte dårlig i "live-view"-capture-mode som snapchat og lignende programmer bruker.

 

Det blir for overfladisk å kun teste kamera i video og stillmodus, når så mange apper bruker live-capture mode - bla barcode scannere osv. På lik linje med denne testen som overhode ikke tar høyde for hvordan "folk-flest" bruker mobil telefon i dag.

Endret av GCardinal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg utrolig fornøyd med mobilen etter å ha hatt den i uke nå. Stiller meg bak hele anmeldelsen, utenom at jeg ikke har opplevd noe ustabilitet så langt.

 

App-utvalget er ikke like bra som på S6'en jeg hadde nei, men mobilens funksjonalitet, OS og office/mail-integrasjon veier allerede i stor grad opp for dette for meg. Når da utvalget definitivt er på riktig vei med uniformt økosystem, kraftige rammeverk fra MS for å la utviklere konvertere sine iOS-apper til Win10, samt positive dialoger med de største apputviklerne, tror jeg dette blir veldig bra i tiden fremover.

 

Når det gjelder Facebook-app er det bare å gå inn på denne linken fra mobilen, så kan dere få betautgaven av den kommende universal app-versjonen som kommer snart:

 

https://www.microsoft.com/nb-no/store/apps/facebook-beta/9wzdncrfj3pk

 

Funker veldig bra og er MYYYYE penere :)

Men er dette den nye Appen fra Facebook selv. MS står som utgiver på denne, og den har vært i beta lenge...

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte Lumia 950 og må si at førsteintrykket var kjipt fordi appene er dårlig, men ellers er det en kjempe good telefon.

 

Jeg skrev en liste med bugs og UI elementer som var irriterende første uken som dere kan se her:

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3vns2o/my_issues_with_windows_10_lumia_950/

 

Men til tross for en kjempe negativ tråd på reddit er jeg blitt veldig fornøyd med telefonen og det eneste som mangler er noen app oppdateringer og bug fix. Jeg venter med å anbefale den til appene er klare, men om appene blir oppdatert så blir jeg med en gang å anbefale den.

 

PerfectTube er min favoritt Youtube app, for de som ser etter en god erstatter

Endret av seppo-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg den til slutt, var tidlig ute og bestilte via operatøren når den kom ut for forhåndsbestilling på nettbutikken dems. Microsoft har i disse dager lansert en update til Window mobile 10 som skal fikse de bugs den evt har, så det minuset kan i grunn strykes, den tar bilder som helt, hadde en ute-vakt via jobben fra 22:30-05:00 i oslo sentrum og tok noen bilder, de ble klare som faen! makan til bilde chip, bare vær stødig på hånda. App utvalget er heller ikke noe å klage over, det finnes alternativer, og offisielle apper er under utvikling, om ikke annet, så blir de det med tiden!

 

PRO-TIP: til de av dere som er glad i musikk på deres Lumia 950, prøv å bruk "pop" på equalizer, jeg har mange ørepropper og headset, og hører for det meste på det som er elektronisk sådan, det være electronica, deephouse, drum & bass, dubstep, trance and so forth, etter min mening ble det best med den settingen. Bassen blir noe over-tuned hvis den er på et nivå høyere en "flat" (standard), men på pop så blir bassen fin og stram og diskant mindre skarp, og mellomtonene fine! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...

Takk!

 

...

Når argumente man drar inn er content marketing fra MS - så sier det sitt. Som tidligere fotograf, så kan jeg trygt si at det er ikke utstyret det står på. Gi hvilken som helst mobil til proff fotograf og det blir amazing bilder., se f.eks. https://www.youtube.com/playlist?list=PL7ECB90D96DF59DE5

 

Jeg har selv Huawei P8 nå - og selv om den har bedre kamera en iPhone 6 i still modus er kvaliteten i snapchat betraktelig dårligere. Video er rett og slett elendig - dårligere enn iPhone 4. Jeg hadde vært veldig takknemlig til anmelderen som hadde nevnt det - men etter å ha lest minst 10-20 tester så var det ingen av de som indikerte at kamera fungerte dårlig i "live-view"-capture-mode som snapchat og lignende programmer bruker.

 

Det blir for overfladisk å kun teste kamera i video og stillmodus, når så mange apper bruker live-capture mode - bla barcode scannere osv. På lik linje med denne testen som overhode ikke tar høyde for hvordan "folk-flest" bruker mobil telefon i dag.

 

Nå er ikke jeg fotograf selv, men min svigerfar er naturfotograf. Selv om det ikke bare er utstyret det står på så er det ikke bare å gi en hvilken som helst telefon eller tilsvarende kamera til en proff fotograf og forvente topp bilder. Du kan få bra motiver, og greie bilder, men det er/kan være enorm forskjell på kvaliteten på bildene etter hvilket kamera som er brukt. Også om man sammenligner tilsvarende devicer, som mobiltelefoner, mot hverandre. Om du er tidligere fotograf burde du vite dette.

 

Jeg har enda tilgode å prøve en relativt ny smarttelefon av ok kvalitet som ikke har håndtert apper som Snap Chat. Jeg vet en del slet med problemer som du beskriver og generell ustabilitet tidligere, men det var stort sett kun relatert til SnapChat eller enkeltapper, ikke denne typen apper generelt.

 

Og hva legger du i live view? Live view er jo betegnelsen på å bruke skjerm istedenfor den optiske søkeren. DVS alt som gjøres med kamera på en mobil er live view.

 

Måten en app tar opp data på er vel ikke forskjellig fra måten kamera appen tar opp data på? Foruten hvor videoen lagres. Dette må du gjerne utdype.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...