Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 950


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hur många gånger har man inte hört att NU skall Microsoft bli bättre på apps till sina telefoner?

 

Det vil ikke skje før Microsoft ferdigstiller Project Astoria og Project Islandwood. Med så lav markedsandel gidder ikke utviklere å bruke mye tid på å utvikle applikasjoner til Windows Phone, men disse utviklerverktøyene skal ihvertfall gjøre det latterlig enkelt å gjøre det. 

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Betalt av Microsoft?.. Telefon uten Snapchat kan på ingen tenkelig måte være "skikkelig bra kameramobil".

 

Snapchat er ikke en kamera app og du får heller ikke tatt gode bilder når du bruker Snapchat. Bildene nedskaleres og blir langt mer grumsete når du bruker Snapchat. Dete er fordi poenget er at bildene skal gå rastk og sendes og lastes inn.

 

Kvaliteten på telefonkameraet har ingenting å gjøre med Snapchat selv om dette er viktig for mange og det er en veldig populær sosial app.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Betalt av Microsoft?.. Telefon uten Snapchat kan på ingen tenkelig måte være "skikkelig bra kameramobil".

 

Og det hjelper ikke å nevne det i teksten når utfallet er 9/10. Hva fører slike møkkatester til? At et mindre opplyst kjøper går i ett av Telenor butikkene (som forsovet også eier Mediahuset Tek gjennom Amedia, nor red. ikke bryr seg å opplyse om) og kjøper denne til barna i julegave. Og hva kaller en unge telefon uten snapchat? Møkkatelefon. Og hva er resultatet av det? Kjip gave, kjip Jul og mye styr med retur av jævelskapet.

 

Snapchat er vel mer en sosial funksjon, dog en veldig viktig en for mange. Dette ødelegger nok utrolig mye for salget. 

Lenke til kommentar

"Det er en dedikert kameraknapp på telefonen... ...Det virker stort sett, men under testingen opplevde vi at det ofte ikke skjedde noe når vi trykket inn knappen..."

 

Gå inn i Kamerasettings og slå av alternativet for å stoppe "Accidental Camera Launch" når telefonen ligger i lommen. Denne er knyttet til nærhetssensoren, så hvis hånden eller fingrene dine er i nærheten av denne sensoren når du trykker på knappen vil den ikke virke.

Lenke til kommentar

 

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

Det er "forsåvidt bekreftet", men "ikke bekreftet" likevel?

Har du en kilde? Jeg har ikke sett noen "Snapchat nyheter" i det siste selv, men det kan ha gått forbi meg.

Ryktet stammer vel fra mai.

 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/snapchat-is-coming-to-windows-phone-but-don-t-hold-your-breath-1294106

Lenke til kommentar

...

Kvaliteten på telefonkameraet har ingenting å gjøre med Snapchat selv om dette er viktig for mange og det er en veldig populær sosial app.

Det har faktisk det - enklere forklart så bruker snapchat "live-view" fra fotomodus til å snap'e frame fra den og lagre det. Live-view er ikke video modus - det er et eget separert modus i sensoren. Og det er kvaliteten i denne modusen som brukes igjen av f.eks. snapchat, barcode scannere osv som ikke tas opp i anmeldelser av telefoner. Og det er ofte kvaliteten på bildet / video fra live-view som skiller billig og de mer kostbare telefoner

Lenke til kommentar

  • 50 prosent av smartelefon brukere i norge har Snapchat.

    https://metronet.no/statistikk-sosiale-medier-2014/

     

     

    Ser ikke hvordan denne telefonen ikke kan anbefales til den halvdelen som ikke bruker Snapchat? Ja, mange bruker snapchat, og viktig for mange, men det er tross alt like mange som ikke bruker den. Tar du med de som bruker den lite er nok tallet enda høyere. Skal tek diskriminere den halvdelen av befolkningen uten SC? Er SC en essensiell app på telefonen? Med 60 millioner brukere så er det et klart nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig en Facebook app til noen platform som er bra? Jeg trodde de var fårlige alle sammen, så ser ikke helt problemet om den ikke er så god på WP, fordi den er inne det på Android heller.

 

Det er greit at det finnes ok utvalgt av apper på WP, men hva med hastighet/batteriforbruk? Av det jeg har sett av real world tester, så bruker Lumia ganske lang tid på å åpne apper, kontra Android/iOS.

 

Rart. I alle tester blir jo kjappheten til Windows Phone/Mobile fremhevet som et stort pluss. Lumiaene mine er raskere enn androidtelefoner jeg har vært borti. Har lite erfaring med iOS.

 

Jeg vet ikke hvordan det ligger an med Lumia 950, men batteritiden på mine lumiatelefoner (820 og 930) syns jeg kunne vært bedre. Må lade dem hver natt og av og til om kvelden. Men så sitter jo jeg med nesen i telefonen og er på nett eller spiller spill omtrent hele tiden når jeg ikke har noe annet å gjøre. Webbrowserne (både IE, Edge og tredjeparts) ser ut til å trekke ubegripelig mye strøm av en eller annen grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart. I alle tester blir jo kjappheten til Windows Phone/Mobile fremhevet som et stort pluss. Lumiaene mine er raskere enn androidtelefoner jeg har vært borti. Har lite erfaring med iOS.

 

Jeg vet ikke hvordan det ligger an med Lumia 950, men batteritiden på mine lumiatelefoner (820 og 930) syns jeg kunne vært bedre. Må lade dem hver natt og av og til om kvelden. Men så sitter jo jeg med nesen i telefonen og er på nett eller spiller spill omtrent hele tiden når jeg ikke har noe annet å gjøre. Webbrowserne (både IE, Edge og tredjeparts) ser ut til å trekke ubegripelig mye strøm av en eller annen grunn.

 

Det jeg snakker om er en test der de bare åpner massevis av apper, som å sjekke twitter, gå i nettleser og laste side, laste inn et spill osv. Da er du inni massevis av 3. part apper på WP. Det tar altså klart lengre tid å åpne disse på WP enn på Android/iOS. Så selv om telefonen er veldig snappy og rask, så har den lengre loading for 3. part apper. Som da er mange på WP. Det kommer ofte ikke bra frem i tester. Samme mellom Android modeller. En Galaxy S6 vil laste inn noe betydelig raskere enn en Honor 7 f.eks, men den oppleves "like rask" ifølge tester. Noe som er klart feil. Vanskelig å måle subjektive følelse av hvor rask det går å åpne apps.

Lenke til kommentar

 

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

Det er "forsåvidt bekreftet", men "ikke bekreftet" likevel?

Har du en kilde? Jeg har ikke sett noen "Snapchat nyheter" i det siste selv, men det kan ha gått forbi meg.

Jeg vil tro han referer til at snapchat sitt deg team for veldig lenge siden svarte en på twitter som klaget på dette, og mente snapchat "neglects WP users". Han fikk -som eneste som noensinne har blitt besvart på dette- dette svaret: There are plans to make it available in the future, we'll give deets egen thats close. Hope this helps! :)

 

Nå vet jeg ikke hvor de ligger an i forhold til dette, mtp at dette er rundt 6 mnd siden. Jeg har lenge trodd at de har ventet på w10, noe jeg fortsatt tror. Er visst noen sikkerhetsting på WP's som ikke passer med snapchat dine rettningslinjer.

 

Kilde: @snapchatsupport på Twitter

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Men ærlig talt. Er det virkelig mangelen på Snapchat som gjør at folk ikke vil ha WP? 

 

Det er nesten som at man ikke vil høre på musikk fordi Kim Kardashian ikke synger.

Lenke til kommentar

Men ærlig talt. Er det virkelig mangelen på Snapchat som gjør at folk ikke vil ha WP? 

 

Det er nesten som at man ikke vil høre på musikk fordi Kim Kardashian ikke synger.

 

Mangelen på mange applikasjoner er trolig årsaken til at spesielt yngre målgrupper ikke kjøper Windows Phone, og jeg er ganske sikker på at Snapchat når toppen av etterspørselen. Personlig kunne jeg tenkt meg en bedre Facebook, offisiell Youtube og Steam.

Lenke til kommentar

 

Men ærlig talt. Er det virkelig mangelen på Snapchat som gjør at folk ikke vil ha WP? 

 

Det er nesten som at man ikke vil høre på musikk fordi Kim Kardashian ikke synger.

 

Mangelen på mange applikasjoner er trolig årsaken til at spesielt yngre målgrupper ikke kjøper Windows Phone, og jeg er ganske sikker på at Snapchat når toppen av etterspørselen. Personlig kunne jeg tenkt meg en bedre Facebook, offisiell Youtube og Steam.

 

Det er fem stykker i min omgangskrets som har brukt WP og hoppet over på noe annen utelukkende på grunn av SC. Så ja, det er veldig viktig for noen.

 

Det er riktig at det er et problem med manglende apper, det skal man ikke forsøke å bagatellisere. På en annen side er problemet langt mindre enn det var og jeg tror problemstillingen også overdramatiseres en god del. Til daglig tror jeg de aller fleste ikke ville oppleve det som problematisk, med mindre man hver dag går å sammenligner hvilke apper man har installert med sine venner. Det er svært mange gode apper til plattformen.

 

Det er imidlertid noe man på tenke gjennom på forhånd, og må man ha SC så velger man noe annet.

Lenke til kommentar

 

...

Kvaliteten på telefonkameraet har ingenting å gjøre med Snapchat selv om dette er viktig for mange og det er en veldig populær sosial app.

Det har faktisk det - enklere forklart så bruker snapchat "live-view" fra fotomodus til å snap'e frame fra den og lagre det. Live-view er ikke video modus - det er et eget separert modus i sensoren. Og det er kvaliteten i denne modusen som brukes igjen av f.eks. snapchat, barcode scannere osv som ikke tas opp i anmeldelser av telefoner. Og det er ofte kvaliteten på bildet / video fra live-view som skiller billig og de mer kostbare telefoner

 

Jeg har selv testet dette med bruk av både normal SnapChat og ved tredjepartsapp som lot meg velge bilder tatt med normalt kamera. Bildekvaliteten var KLART mye verre med Snapchat enn med standard kamera. I tillegg er funksjonaliteten langt dårligere da det ikke er mulig å justere lukkeråpningen, hvitbalanse eller blits.

 

Du kan si at bildene fra Snapchat bra som de med kamera, men da har du objektivt feil. Disse to kan ikke sammenlignes og du ser forskjellen ekstra godt dersom telefonen har et godt kamera. Når Snapchat kommer med like mye funksjonalitet, like god bildebahndling og oppløsning som et gjennomsnitlig mobilkamera så vil det være en helt grei kamera app. Frem til det vil det være en dårlig kamera app, men en god sosial app.

Lenke til kommentar

 

...

Igjen saken er ikke app'en men hvilken deler av sensoren blir brukt

 

Så når laster inn et bilde fra de lagrede bildene mine og kvaliteten blir dårligere enn i det opprinnelige bildet så er det på grunn av sensoren? Hvor komemr sensoren inn i bildet her? Jeg snakker om bilder som ikke er tatt i Snapchat som blir dårligere når de åpnes i Snapchat. Når jeg tar to bilder etter hverandre fortløpende i akkurat samme lysforhold og bildet i Snapchat blir dårligere enn det bildet jeg har tatt uten å gjøre noen som helst modifikasjoner så har dette ingenting å gjøre med Snapchat som en app?

 

Denne argumentasjonen er poengløs fordi det er et enkelt argument for hvorfor Snapchat er en dårlig kameraapp. Du kan ikke justere noe selv i appen. Dette kan du umulg argumentere mot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...