Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan først innrømme at du missforstod hva Trump sa, at tolvåringen var der fordi hennes voldtektsmann var representert av Hillary Clinton, ikke fordi Bill "voldtok henne".

Etter det, kan jeg svare på om Hillary er korrupt og kriminell, eller om Bill er en voldtektsmann.

 

 

Jeg misforsto det med tolvåringen. Tok det for gitt at alle var blant de som har blitt voldtatt av Bill. 

 

Nå kan du svare på om Hillary er korrupt og kriminell, og om Bill er voldtektsmann. 

Lenke til kommentar

 

jeg er en stor tilhenger av å gjøre oss ferdige med et tema

 

Noe sier meg at du ikke hadde vært like stor tilhenger av å bli ferdig med tematet hvis det var Trump som var voldtektsmannen ;)

 

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at du bommet på en såpass liten ting? Vi kunne vært ferdig med denne diskusjonen for lenge siden, og fortsatt å snakke om det som er relevant. Jeg vil ikke mase, men jeg vil ikke tillate at du bare kan unngå dine egne feil, samtidig som du angriper andres.

 

Edit: Jeg trykket "post" før du skrev innlegget over. Men okei, bra! :)

 

Hillary: Korrupt, nei. Hvorfor det? Kriminell, spørs hva definisjonen på kriminell er. Hvis definisjonen er en person som har gjort noe ulovlig, så ja, da er hun kriminell.

 

Bill: Jeg vet ikke hva han ble dømt for. Jeg vet han var utro, gjorde seksuelle tilnærminger til flere andre, men ikke at han faktisk voldtok noen.

Endret av Reeve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gjør du som Pence og nyter maskuliniteten bak "broad-shouldered leadership" kanskje?

 

 

Jepp jeg sitter i ledergruppa for det globale patriarkatet Thoto79.... Hahaha og dere beskylder MEG for konspirasjonsteorier?

 

 

 

Spørsmålet mitt var utover mannsjåvinismen og fremmedfrykten, om det også var andre politiske saker dere hadde til felles og som du støtter?

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er flere som insisterer på at "they let you do it" impliserer consent. Her er hva Meghan Linsey har å si om en episode hvor en mektig mann i musikkbransjen klådde på henne:

 

"Men have done far worse things to me in the past, but this was the first time I was told I couldn’t say anything because of how it would affect my career. Because of how powerful he was, he could do anything he wanted to me. If I wanted to have a singing career, then I had to let him grab me wherever he wanted and he was allowed to threaten me. It was only I who had consequences to pay if I didn’t comply."

Lenke til kommentar

Det er flere som insisterer på at "they let you do it" impliserer consent.

Det gjør det, selvfølgelig. Men det er ikke dermed sagt at kvinnen oppfatter det på samme måte.

 

Her er hva Meghan Linsey har å si om en episode hvor en mektig mann i musikkbransjen klådde på henne:

 

"Men have done far worse things to me in the past, but this was the first time I was told I couldn’t say anything because of how it would affect my career. Because of how powerful he was, he could do anything he wanted to me. If I wanted to have a singing career, then I had to let him grab me wherever he wanted and he was allowed to threaten me. It was only I who had consequences to pay if I didn’t comply."

For det første skal ikke Trump lide for noe andre har gjort. Dette er en mektig fyr som misbruker sin makt. Når denne kvinnen stritter imot og til og med blir sint, så blir han overrasket. Hvorfor det? Han er åpenbart vant med at kvinner er med på leken. Det er et resultat av at mange kvinner ikke kan vente med å skreve for menn i mediabildet. Kjendiser og menn med makt får dermed et fordreid syn på kvinner. Dette er en forklaring, ingen unnskyldning. Det er fullt mulig å behandle alle kvinner med respekt, selv de som ikke eier selvrespekt.

 

For det andre er dette noe annet enn det Trump snakker om. Han snakker nettopp om kvinner uten selvrespekt, som skrever for alle med et kjent navn. Disse kvinnene lar kjendiser gjøre hva som helst med dem. Du vil ikke tro det, men en kjendis som ikke gjør "hva som helst" med dem, risikerer at kvinnen blir snurt, føler seg uattraktiv, og kan komme med falske anklager tilbake. Så sterk er trangen til å bli seksuelt brukt av en kjendis. Men igjen, det betyr ikke at det er rett av mektige menn å benytte seg av dette.

 

Ingen har større respekt for kvinner enn meg, sier Trump. Han har stor respekt for kvinner. Skal vi ikke legge mer vekt på det, enn på et 11 år gammelt lydopptak hvor han sier ting som aldri var ment for offentligheten? Alle sier og mener ting privat, som ikke står deg i offentligheten. Det er derfor vi skiller mellom disse to. Alle har krav på privatliv. En menneskerett. Et rom hvor vi kan være oss selv, uten fare for å bli dømt for det.

 

Forbrytelsen her er ikke det Trump har sagt privat, men at det er offentliggjort.

Lenke til kommentar

Så siste halvdel av debatten og jeg sitter igjen med et inrrykk av at trump bør blir flinkere å svare for seg uten og vandre for mye vekk fra temaet/spm. Hillary er også litt fæl til å gjøre dette , men ikke like ille.

 

 

Ellers så trur jeg trump kan sørge for at dollarkursen raser om han blir president. Jeg frykter at hillary kan terge på seg russerne, men putin er for smart til å angripe først så det vil bli en enda kaldere krig enn det er nå hvis hillary blir president. Trump har i det minste sagt st han vil spille på lag med Russland da , det er jo en liten trøst.

 

 

Alt i alt så er det pest eller kolera det står mellom 8. november

Lenke til kommentar

 

 

Ingen har større respekt for kvinner enn meg, sier Trump. Han har stor respekt for kvinner. Skal vi ikke legge mer vekt på det, enn på et 11 år gammelt lydopptak hvor han sier ting som aldri var ment for offentligheten? Alle sier og mener ting privat, som ikke står deg i offentligheten. Det er derfor vi skiller mellom disse to. Alle har krav på privatliv. En menneskerett. Et rom hvor vi kan være oss selv, uten fare for å bli dømt for det.

 

 

Nei, handling teller mer enn ord. At han av politiske årsaker sier "ingen har mer respekt for kvinner enn meg" (noe som forøvrig er noe som stort sett bare sies av folk som ikke har spesielt stor "respekt for kvinner")

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen har større respekt for kvinner enn meg, sier Trump. Han har stor respekt for kvinner. Skal vi ikke legge mer vekt på det, enn på et 11 år gammelt lydopptak hvor han sier ting som aldri var ment for offentligheten? Alle sier og mener ting privat, som ikke står deg i offentligheten. Det er derfor vi skiller mellom disse to. Alle har krav på privatliv. En menneskerett. Et rom hvor vi kan være oss selv, uten fare for å bli dømt for det.

 

Forbrytelsen her er ikke det Trump har sagt privat, men at det er offentliggjort.

 

 

Hva i alle dager er det du snakker om? Du kjøper den desperate argumentasjonen hans uten å blunke liksom? "I have the greatest respect for wimmen, actually tremendous respect to be honest"......

 

Å gosj

Lenke til kommentar

<video>

 

:D

 

Men hva for slags nek er det du linker til her da? hehe, om dette er menneskene du tar til deg "fakta" ifra, så er det da ikke rart at du er forvirret. Liz Wheeler må være noe av det dummeste Amerika noengang har servert seg selv og helt greit å ignorere.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hva i alle dager for slags nek er det du linker til her? hehe, om dette er menneskene du tar til deg "fakta" ifra, så er det da ikke rart at du er forvirret. Liz Wheeler må være noe av det dummeste Amerika noengang har servert seg selv og helt greit å ignorere.

 

 

Må da være lov å kaste litt lys på hykleriet som skjer i samfunnet.. :)

Lenke til kommentar

 

Hva i alle dager for slags nek er det du linker til her? hehe, om dette er menneskene du tar til deg "fakta" ifra, så er det da ikke rart at du er forvirret. Liz Wheeler må være noe av det dummeste Amerika noengang har servert seg selv og helt greit å ignorere.

 

 

Må da være lov å kaste litt lys på hykleriet som skjer i samfunnet.. :)

 

 

Kaster nok mer skygge en lys det blonde brøhue der dessverre.

Lenke til kommentar

Nei, handling teller mer enn ord. At han av politiske årsaker sier "ingen har mer respekt for kvinner enn meg" (noe som forøvrig er noe som stort sett bare sies av folk som ikke har spesielt stor "respekt for kvinner")

Aller mest må vi vektlegge hva en politiker gjør, dernest hva han sier offentlig. Nederst på listen, om det i hele tatt skal med, er hva han sier privat.

 

Trump har ikke gjort noe galt. Han har kun snakket nedsettende, ikke gjort noe nedsettende.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Nei, handling teller mer enn ord. At han av politiske årsaker sier "ingen har mer respekt for kvinner enn meg" (noe som forøvrig er noe som stort sett bare sies av folk som ikke har spesielt stor "respekt for kvinner")

Aller mest må vi vektlegge hva en politiker gjør, dernest hva han sier offentlig. Nederst på listen, om det i hele tatt skal med, er hva han sier privat.

 

Trump har ikke gjort noe galt. Han har kun snakket nedsettende, ikke gjort noe nedsettende.

 

 

Tanker former ord, ord danner handling, handling bygger karakteren, og karakteren blir skjebnen

 

og her snakker vi om en av verdens mektigste nasjoner og våre skjebner

Lenke til kommentar

 

Nei, handling teller mer enn ord. At han av politiske årsaker sier "ingen har mer respekt for kvinner enn meg" (noe som forøvrig er noe som stort sett bare sies av folk som ikke har spesielt stor "respekt for kvinner")

Aller mest må vi vektlegge hva en politiker gjør, dernest hva han sier offentlig. Nederst på listen, om det i hele tatt skal med, er hva han sier privat.

 

Trump har ikke gjort noe galt. Han har kun snakket nedsettende, ikke gjort noe nedsettende.

 

 

Virkelig? Hvor godt har du fulgt med på hva Trump har foretatt seg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, handling teller mer enn ord. At han av politiske årsaker sier "ingen har mer respekt for kvinner enn meg" (noe som forøvrig er noe som stort sett bare sies av folk som ikke har spesielt stor "respekt for kvinner")

Aller mest må vi vektlegge hva en politiker gjør, dernest hva han sier offentlig. Nederst på listen, om det i hele tatt skal med, er hva han sier privat.

 

Trump har ikke gjort noe galt. Han har kun snakket nedsettende, ikke gjort noe nedsettende.

Promotering av objektifisering og seksuelle angrep er galt, det er noe han har GJORT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...