Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

AMD bekreftet også at "primitive shaders" krever API-støtte, det må altså legges til i en fremtidig versjon av DirectX eller Vulkan. (eventuelt et proprietært API ala Shader intrinsics).

 

https://techreport.com/news/33153/radeon-rx-vega-primitive-shaders-will-need-api-support

Hadde de ikke originalt planer om å lage en generell løsning så driveren skulle rekompilere vanlige shadere til primitive shaders?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor enn mye jeg skulle ønske AMD et heftig comeback så tror jeg ikke det spøtt på noe rykte om angivelig ytelse fra den kanten.  Lignende rykter har det ikke akkurat vært noen mangel på gjennom de siste årene og ikke ett eneste har slått til.  Jeg ser dem mer som en indikasjon på det motsatte: at ytelsen kan komme til å skuffe atter en gang, i en slik grad at noen føler det er nødvendig å gi gass på hype-mølla.

Lenke til kommentar

Deep-learning versjonen i alle fall, men det sier vel heller lite om hva forbruker-versjonene får.

Det er ikke planlagt noen "forbrukerversjon" av Vega 20.

 

Nye forbrukerkort "Radeon RX" basert på Navi kommer i 2019, det blir også siste iterasjon av GCN.

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/986966/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-radeon-rx-vega-56-gaming-oc# Dette er jo riktig bra! Vega er jo bare marginalt tregere enn 1070ti som koster omtrent det samme, MEN skal du ha freesync så er Vega 56 en no-brainer :)

Jeg har en reservemaskin med Samsung CFG73 Freesync monitor. Denne er bare 1080p og har freesync-range fra 70-144hz. Kortet du linker til må vel være perfekt til denne hvis jeg har forstått ting rett? har ikke hatt AMD på evigheter så er litt ute av det. Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Jeg har en reservemaskin med Samsung CFG73 Freesync monitor. Denne er bare 1080p og har freesync-range fra 70-144hz. Kortet du linker til må vel være perfekt til denne hvis jeg har forstått ting rett har ikke hatt AMD på evigheter så er litt ute av det.

Du får ytelse som ligger mellom 1070 og 1070ti, strømforbruket er ikke så mye over 1070ti heller så med den skjermen er dette en god deal :)

Lenke til kommentar

Trenger ikke det, AMD har low framerate compensation i tilfelle den faller nedenfor 70, ut ifra hva jeg leser står det på denne skjermen. En mulighet for ikke å gå over er fps-limiter. Om jeg forstod hva du mente da ;)

 

Jeg tenkte mer på brukeropplevelsen. For min del så kan jeg godt skru av AA, bloom, motion blur osv osv for å sikre at man ligger så nære maks som skjermen greier, jeg er glad i god flyt. Med Vega 56 så har man mulighet til dette, om ikke man spiller Skyrim med 34382534 mods :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...