Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Pro 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surface Pro virker som en bra maskin, skulle ønske vi så noen tester av CoreM-versjonen dog (har ikke funnet noen så langt), jeg er interessert i en vifteløs variant.

 

AtW

 

Har selv Surface 3 med atom, og forutsatt at man ikke bombarderer den med de tyngste applikasjonene fungerer denne helt utmerket. Det er fint lite i daglig bruk som tilsier at denne er olabil varianten. Jeg har også en SFP1, og denne er knapt nok i bruk lenger.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet maskinen i løpet av en arbeidsdag, og er så langt SÆRDELES fornøyd. Lynkjapp, nydelig skjerm, veldig godt snap-on tastatur (selvsagt ikke like bra som en tradisjonell laptop, men søren meg ikke langt unna), stillegående og med mange fine features. Svært fornøyd med valget så langt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle ønske flere (Samsung, Dell, HP, etc.) hadde kommet med slike brett-PC og som jeg kunne installert Linux på i stedet for Windows. Denne kommer også med Intel i5, mens nettbrett ellers kun kommer med ARM.

http://www.dell.com/us/p/xps-12-9250/pd?ref=PD_OC

 

Samsung selger ikke i Europa, ikke det at de lager slike uansett etter det jeg vet.

HP er vel ikke akkurat det beste merket å kjøpe av generelt.

Asus og Lenovo har og slike produkter som ligner mye.

 

Grunnen til at Surface er spesielt er jo at den gjør det bedre enn de andre gjør det. Det er derfor folk kjøper Surface. De andre blir det ofte mye kompromisser, med Surface er de ikke så mye.

 

Kan forresten nevne at Surface 4 er langt kjøligere enn Surface 3 grunnet kjøleløsning. De bruker veske som fordampes og sirkuleres til vifte der den blir avkjølt og blir til veske igjen. Så en slags vannkjøling, men fungerer mer som varmepumpe enn vannkjøling egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil utgaven som er testet klare seg fint til oppgaver i Photoshop og Lightroom, eller anbefales da en dyrere utgave?

 

eg tested min flere ganger på dette område og den klarte seg fint .. men så hadde jeg surface pro 3 med core i7. den klare seg nokk .. sprøsmål er bare hvor rask den er .. den er nokk ikke like rask som en stasjonær kan hver til 30 000 så det kommer helt an på kravene dine =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surface 4 Pro er ikke perfekt (vifte, dårlig tastatur, dårlig pekeplate), men den er nærmere enn noen annen maskin på markedet akkurat nå tror jeg. Eneste som holder meg fra å kjøpe er mangelen på OSX.

 

Både tastatur og trackpad har fått gode skussmål i alle reviews jeg har lest. Du må nok vente noen generasjoner før du får samme type hardware som dette med osx, om det kommer i hele tatt. Det nærmeste du kommer er vel ipad pro, men der får du et direkte elendig tastatur, ingen trackpad eller støtte for mus, ikke får du fullverdige programmer heller.

Lenke til kommentar

Både tastatur og trackpad har fått gode skussmål i alle reviews jeg har lest. Du må nok vente noen generasjoner før du får samme type hardware som dette med osx, om det kommer i hele tatt. Det nærmeste du kommer er vel ipad pro, men der får du et direkte elendig tastatur, ingen trackpad eller støtte for mus, ikke får du fullverdige programmer heller.

 

 

Den tilsvarende løsningen i Mac-verdenen er en Macbook og en iPad (som er det jeg har). Men osx, supert tastatur og god pad er viktig for meg, så jeg godtar at jeg må ha to enheter. For selv om Surface Pro 4 har bra tastatur til å være en tablet har den ikke bra tastatur til å være en laptop, og når man koder en del er tastaturet ekstremt viktig.

 

Dog, som sagt - dette er ganske nært en perfekt datamaskin, og kanskje den beste løsningen på problemet laptop/tablet-kombo på markedet i dag. Apple sliter med å forsvare påstanden om at enhetene ikke lar seg kombinere på en bra måte når hvem som helst kan kjøpe en bra kombo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Surface 4 Pro er ikke perfekt (vifte, dårlig tastatur, dårlig pekeplate), men den er nærmere enn noen annen maskin på markedet akkurat nå tror jeg. Eneste som holder meg fra å kjøpe er mangelen på OSX.

 

Alle ord kommer rett fra ræv, en uten peiling burde la være å kommentere.

 

 

Takk for innspillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Posten kom med min for en god time siden. sitter nå og installerer nyeste officepakken, og så går det vel slag i slag utover kvelden med innstallering og testing.

Har så langt ikke "koblet" til tastaturet, fungerer utmerket med med penn og skjermtastatur til vanlig skriving.

Godt inntrykk så langt ;-) (med unntak av prisen selvsagt :-p

Endret av polljen
Lenke til kommentar

For selv om Surface Pro 4 har bra tastatur til å være en tablet har den ikke bra tastatur til å være en laptop, og når man koder en del er tastaturet ekstremt viktig.

 

Men koder du mye på en laptop da? 98% av kodingen min gjøres med eksternt tastatur og skjerm. Når jeg er hjemme brukes maskinen mest til surfing i sofaen og da er det luksus med løs skjerm.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper de lager ordnelig docking til dette, med det mener jeg... Mulighet å koble 2 skjermer til dockingstasjonen.

Kan man ikke det?

 

 

Måtte google, var visst kommet v2 nå, men var ikke det da vi skulle bestille det til jobben og docking uten 2 skjermer var helt uaktuelt.

 

http://www.techtimes.com/articles/92212/20151006/microsoft-reveals-new-surface-pro-4-docking-station.htm

 

Da var det andre boller, nokså dårlig den forrige dockingen da.

Lenke til kommentar

Når det gjelder pris er ikke Microsoft Surface Pro 4 noe utpreget røverkjøp. Skal du ha krefter som på vårt testeksemplar, er startprisen på nesten tretten tusenlapper dersom vi kalkulerer inn tastaturdekselet.

 

Her skal det vel stå 15? =)

 

Klarer du deg med 128 GB SSD og 4 GB minne får du utgaven med i5-prosessor til elleve og et halvt tusen.
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder pris er ikke Microsoft Surface Pro 4 noe utpreget røverkjøp. Skal du ha krefter som på vårt testeksemplar, er startprisen på nesten tretten tusenlapper dersom vi kalkulerer inn tastaturdekselet.

 

Her skal det vel stå 15? =)

Klarer du deg med 128 GB SSD og 4 GB minne får du utgaven med i5-prosessor til elleve og et halvt tusen.

 

"Vårt testeksemplar er utstyrt med denne Intel Core i5-prosessoren og har 8 GB RAM samt 256 GB SSD-lagring. Denne har en prislapp på 13 990 kroner."

Ikke vanskelig å feiltolke det =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...