Gå til innhold

Asus PG279Q backlight bleed


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vurdert å legge inn bestilling på PG279Q, men er samtidig litt i tvil siden denne skjermen er nevnt i mangfoldige forum pga nettopp "ekstrem" backlight bleeding. Komplett har også en del av disse ROG skjermene i sin "Demo" avdeling, men omtrent samtlige har enten døde piksler eller bleed. Virker som om denne ROG serien har gjennomgått en forholdsvis middelmådig kvalitetskontroll for å si det mildt.

 

Sånn som jeg ser det, så skulle dette være helt uakseptabelt for en forbruker å bevisst måtte gamble med skjermer på nærmere 10 lapper og HÅPE på det beste. Det funker ihvertfall ikke på meg.

Helt enig med deg. Ganske sykt at Asus(som er gigantisk i pc markedet) overhodet ikke sjekker en eneste skjerm før de sender den avgårde fra lageret.

Bestilte dell s2716pg, og er ganske spent på den.

Lenke til kommentar

 

Har hatt 4 stk swift TN (1 stk død) ingen av disse hadde noe særlig blb åsnakke om. Altså utrolig fornøyd. Nå har jeg Swift 4k ips g-sync og like fornøyd. Litt bleed, men merkes ikkje ved bruk. Så det finnes Asus swift som er bra ;)

Er ikke 60hz gsync ganske fælt i forhold til 144hz gsync i spill?

Ikkje i alle spill, men i windows suger det. Derfor har jeg x34 til spill og windows. Asus 4k bruker jeg mest til 2. Skjerm og har den på høykant.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det et stort problem med backlight bleed på nye skjermer av denne typen nå? Venter på en i posten nå. Og er det noe spesielt å tenke på med innstillinger på skjerm/pc? Og hvilken kabel er å foretrekke, hdmi eller displayport?

 

Du MÅ bruke Displayport for å få brukt G-Sync som er hele poenget med denne skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et stort problem med backlight bleed på nye skjermer av denne typen nå? Venter på en i posten nå. Og er det noe spesielt å tenke på med innstillinger på skjerm/pc? Og hvilken kabel er å foretrekke, hdmi eller displayport?

 

Som Gabri3L skrev, du må bruke Displayport. Nyere revisjoner av denne skjermen skal ha mindre backlight bleed. Du kan bruke innstillingene som Tomshardware brukte i sitt review.

 

Selv har jeg brightness satt til 20, som skal gi 120cd/m2 (resten av innstilingene setter du lik som i testen)

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får min om noen dager..er spent på bleed jeg og, går i retur om det er for ille. 

Returnerte tilsvarende Acer fordi jeg ikke fikk bort den "pissegule" fargen i panelet, klarte ikke å få rene hvite toner.

 

Har ikke lyst å hive meg på 4k enda da jeg ikke har lyst (eller råd) til å alltid ha Nvidia's siste modell i SLI for å kose meg med nye spill.

Syntes 1440p var en fin og synlig nok oppgradering som ikke krever særlig mer av PC egentlig, så det blir bra sånn sett.

Men skal oppdatere med resultat på denne når den er i hus da, er jo mulig nyere batcher av denne modellen er bedre kvalitets testet (krysse fingre).

Lenke til kommentar

Fikk skjerm i dag, vet ikke helt jeg..

http://i.imgur.com/3RxZuAt.png?1

Ble elendig kvalitet på bilde seff, skal se om jeg kan ta nytt med kamera når jeg har bedre tid, men det representerer ganske nøyaktig hvordan de lyse punktene på skjermen ser ut, bare i dårlig kvalitet.

 

Har du stilt lysstyrke og kontrast ned da? Er du i tvil, så har du jo angreretten du kan bruke. Bare at de fleste LCD gaming skjermene sliter med dette, så ikke sikkert du får en ny som er bedre. Min ble litt bedre over tid faktisk, men er fortsatt ikke perfekt.

Lenke til kommentar

Fikk skjerm i dag, vet ikke helt jeg..

http://i.imgur.com/3RxZuAt.png?1

Ble elendig kvalitet på bilde seff, skal se om jeg kan ta nytt med kamera når jeg har bedre tid, men det representerer ganske nøyaktig hvordan de lyse punktene på skjermen ser ut, bare i dårlig kvalitet.

 

Omtrent samme mengde bleed som Acer skjermen min hadde i begynnelsen, men hos meg så forsvant omtrent 70% av dette etter et par måneders bruk. Gi det litt tid, er ganske sikker på at det vil redusere seg etter en tids bruk hos deg også. IPS skjermer totalt uten bleed er forøvrig ønsketenkning.

Lenke til kommentar

Fikk skjerm i dag, vet ikke helt jeg..

http://i.imgur.com/3RxZuAt.png?1

Ble elendig kvalitet på bilde seff, skal se om jeg kan ta nytt med kamera når jeg har bedre tid, men det representerer ganske nøyaktig hvordan de lyse punktene på skjermen ser ut, bare i dårlig kvalitet.

Jeg vil si at dette er en skandale til så mye penger. Skjermer er noe Asus og Acer virkelig ikke kan, hvertfall ikke på de skikkelig dyre modellene. Det at du har betalt over 8000kr, betyr at du heller ikke skal måtte sitte med en skjerm med feil på. Har ikke giddet å prøve disse skjermene enda, fordi det er den største dritten som har vært lansert i pc utsyr markedet før 1080FE. Med mindre du er en av de ekstremt få som får en som faktisk fungerer.

Har også hørt om mange som har fått feil med Asus skjermer etter ett års bruk. Send driten tilbake, og ikke kjøp en ny. Er simpelthen ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at dette er en skandale til så mye penger. Skjermer er noe Asus og Acer virkelig ikke kan, hvertfall ikke på de skikkelig dyre modellene. Det at du har betalt over 8000kr, betyr at du heller ikke skal måtte sitte med en skjerm med feil på. Har ikke giddet å prøve disse skjermene enda, fordi det er den største dritten som har vært lansert i pc utsyr markedet før 1080FE. Med mindre du er en av de ekstremt få som får en som faktisk fungerer.

Har også hørt om mange som har fått feil med Asus skjermer etter ett års bruk. Send driten tilbake, og ikke kjøp en ny. Er simpelthen ikke verdt det.

Har du satt deg inn i naturen til de enkelte paneltypene innen skjerm?

Man kan rett og slett ikke få alt i èn skjerm, sånn er det bare.

Og 8k for en skjerm er ikke mye. Bare se på hva en profesjonell skjerm koster, kan fort være 6-sifret.

Du bør orientere deg litt mer rundt før du er så bastant, det du skriver her konstaterer bare at du vet omtrent ingenting. Synd men sant for din del.

Lenke til kommentar

Fikk skjerm i dag, vet ikke helt jeg..

http://i.imgur.com/3RxZuAt.png?1

Ble elendig kvalitet på bilde seff, skal se om jeg kan ta nytt med kamera når jeg har bedre tid, men det representerer ganske nøyaktig hvordan de lyse punktene på skjermen ser ut, bare i dårlig kvalitet.

 

Merker du noe under windowsbruk eller i spill? Det tror ikkje jeg. Jeg har litt bleed oppe i venstre hjørne, men merker ikkje det annet enn når jeg har helt sort skjerm. For å si det slik: Jeg gidder ikkje å glane i hjørnene på en HELT sort skjerm dagen lang ;)

 

Tar man bilde med mobil, så ser det ut som om det er værre enn det er også.

Lenke til kommentar

 

Fikk skjerm i dag, vet ikke helt jeg..

http://i.imgur.com/3RxZuAt.png?1

Ble elendig kvalitet på bilde seff, skal se om jeg kan ta nytt med kamera når jeg har bedre tid, men det representerer ganske nøyaktig hvordan de lyse punktene på skjermen ser ut, bare i dårlig kvalitet.

 

Merker du noe under windowsbruk eller i spill? Det tror ikkje jeg. Jeg har litt bleed oppe i venstre hjørne, men merker ikkje det annet enn når jeg har helt sort skjerm. For å si det slik: Jeg gidder ikkje å glane i hjørnene på en HELT sort skjerm dagen lang ;)

 

Tar man bilde med mobil, så ser det ut som om det er værre enn det er også.

 

Nei bilde viser ganske reelt hvordan det ser ut, bare litt misvisende farger, 

Jeg legger godt merke til det i spill også selv om det ikke er helt mørke bilder, ser ut som store deler av hjørnene er falma av sola hehe, irriterer meg egentlig ganske mye noen ganger.

Er litt skuffet må ærlig innrømme det, var jo ikke den billigste skjermen, skjønner ikke folk som sier at det er det, spesielt for kvaliteten det viser seg man egentlig får.

 

Men men! Skal bruke den noen dager til og vurdere etter mer bruk, er jo det som er så kjekt med netthandel, bare sparke kassa i retur på angreretten om man føler for det!

Var hvert fall ingen herpa pixler, så det var jo positivt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...