Gå til innhold

Asus PG279Q backlight bleed


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen uttalelse fra Asus ang. IPS glowen foresten? Og de døde pixlene.. Når skjermene er såpass forskjellige er det jo noe de burde ta tak i, evt miste drøssevis med kunder..

Så er spørsmålet: Hvor mange % har f.eks døde pixler?

 

Det er fortsatt slik at de som får feil er overrepresentert i tilbakemeldinger på forskjellige fora :)

 

Skulle neste tro at 90% av alle skjermene har feil, hvis man bare leser om feil på forum rundt om, men slik er det jo ikkje.

 

Det har vært mye hardware som vi "early adopters" har fått smake av feil opp igjennom tiåra med data, men mange ganger er det de som har feil som roper høyest.

 

Jeg kjøpte Asus swift da de kom i juli  for halvannet år siden. Da  var det en del skjermer som hadde slike barnesykdommer. Jeg skiftet ut èn skjerm. Dermed var 1 av 4 feil på. De som jeg brukte frem til nå nylig var veldig bra eksemplarer uten døde pixler eller "blurry" feilen.

 

Har hatt mye barnesykdommer med firmware/bios og hardware feil, fordi jeg alltid kjøper hardware dag 1. Ikkje alltid det lureste, men det er det gøyeste synes jeg. Konge hobby  :thumbs:

Lenke til kommentar

Har fått hentet den nye PG279Q, kjøpt på komplett.no denne uken. Sålangt er det ingen piksel feil, ingen gule blødninger på kantene og heller ikke unormalt mye IPS glow. Så jeg skal vel ikke klage... Ved å oppgradere fra PG278Q til denne så kan jeg ikke merke mye forskjell bortsett fra mye bedre inn-synsvinkler. Bildekvalitet og farger kan jeg ikke se mye forskjell på ennå, men så har begge 8-bit panel da er det kanskje ikke så rart. De som vurderer å bytte ut sin PG278 med denne, bør tenke seg om grundig det er verdt å oppgradere, om man ikke plages med innsyns-vinklene så ser jeg enda ikke helt vitsen med å betale flere tusen for oppgraderingen... Men den anbefales helt klart til de som ikke har hatt swift fra før og er utkikk etter en skjerm som denne :)

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

Lenke til kommentar

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

 

Jeg tok gaffatape for å få sammen 2x swiftesker. Disse sendte jeg som servicepakke :D Sykt stor den ble! Dama bak kassa klarte ikkje å bære den, så jeg måtte bære den klar på tralla, som skal inn i postbilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

Då inte bleed går under någon specifikationsförklaring (i alla fall vad jag kan hitta), ungefär som pixlar gör, så skall man inte ha några problem med RMA på skärmar. Oavsett om skärmen kostar 1000 eller 10000 så är lagen den samma. Pris kan aldrig avgöra om det skall vara RMA eller inte. Kör du RMA på en skärm köpt på råa tilbud tippar jag butiken ger dig pengarna tillbaka. Det hade i alla fall jag gjort :)

Lenke til kommentar

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

 

Jeg tok gaffatape for å få sammen 2x swiftesker. Disse sendte jeg som servicepakke :D Sykt stor den ble! Dama bak kassa klarte ikkje å bære den, så jeg måtte bære den klar på tralla, som skal inn i postbilen.

 

 

Helskotten... De er jo ikke små heller....

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

Då inte bleed går under någon specifikationsförklaring (i alla fall vad jag kan hitta), ungefär som pixlar gör, så skall man inte ha några problem med RMA på skärmar. Oavsett om skärmen kostar 1000 eller 10000 så är lagen den samma. Pris kan aldrig avgöra om det skall vara RMA eller inte. Kör du RMA på en skärm köpt på råa tilbud tippar jag butiken ger dig pengarna tillbaka. Det hade i alla fall jag gjort :)

 

Humm.. Skjermen er bestillingsvare på netonnet så skal vel ikke se bortifra at jeg får igjen penger.. Men kan jeg kreve skjerm? :p Retursjemaet dems åpner jo for å PG278Q i stedet, om ønskelig..

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske sykt at såpass mange skjermer i denne prisklassen sliter med dette her. Når man betaler 7-12K for en PC skjerm, skal der virkelig ikke være noen form for artifacts(enkelte skjermer blir det selvsagt feil med uansett, slik er det bare. Men det er vel egentlig altfor mange skjermer med disse problemene for tiden), backlight bleed eller andre ting. Derfor tørr jeg faktisk ikke kjøpe en av de dyre skjermene nå. Min xl2411T har ingen feil, og jeg ser ikke tearing på den heller, så antar jeg beholder den en stund til(selv om jeg har ganske lyst på den nyeste asus skjermen :p).

 

 

 

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

 

Jeg tok gaffatape for å få sammen 2x swiftesker. Disse sendte jeg som servicepakke :D Sykt stor den ble! Dama bak kassa klarte ikkje å bære den, så jeg måtte bære den klar på tralla, som skal inn i postbilen.

 

 

Helskotten... De er jo ikke små heller....

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

Då inte bleed går under någon specifikationsförklaring (i alla fall vad jag kan hitta), ungefär som pixlar gör, så skall man inte ha några problem med RMA på skärmar. Oavsett om skärmen kostar 1000 eller 10000 så är lagen den samma. Pris kan aldrig avgöra om det skall vara RMA eller inte. Kör du RMA på en skärm köpt på råa tilbud tippar jag butiken ger dig pengarna tillbaka. Det hade i alla fall jag gjort :)

 

Humm.. Skjermen er bestillingsvare på netonnet så skal vel ikke se bortifra at jeg får igjen penger.. Men kan jeg kreve skjerm? :p Retursjemaet dems åpner jo for å PG278Q i stedet, om ønskelig..

 

Dersom du kjøpte på netonnet(tar jeg feil?), bør du få igjen pengene raskt. Hører de fleste holder seg unna netonnet pga dårlig kundeservice, spesielt på returfronten. Dersom du ikke får feil og trenger å returnere, så er det en flott butikk.

Lenke til kommentar

Har nå gått til innkjøp av denne monitoren, er veldig fornøyd. Ser ingen av problemene som blir rapportert. Men, når jeg overklokker den til 165 hz så får jeg en flimring når jeg bruker nettleser f.eks åpner en video på youtube. Satt den ned til 160 hz, og ikke sett noe til det siden. Har bare brukt den i dag.  Når jeg ser hva andre sliter med så er jeg glad jeg har ett så lite problem, men en skjerm til 8k burde være feilfri. 

Lenke til kommentar

Har nå gått til innkjøp av denne monitoren, er veldig fornøyd. Ser ingen av problemene som blir rapportert. Men, når jeg overklokker den til 165 hz så får jeg en flimring når jeg bruker nettleser f.eks åpner en video på youtube. Satt den ned til 160 hz, og ikke sett noe til det siden. Har bare brukt den i dag.  Når jeg ser hva andre sliter med så er jeg glad jeg har ett så lite problem, men en skjerm til 8k burde være feilfri. 

I forhold til hva man får, er jo skjermen egentlig overpriset som f***. Men G-Sync koster jo skjorta nå for tiden, så mye av prisen er vel den.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Asus MG279Q koster jo fra 5700, er vel ikke så stor forskjell fra swift. Så G-sync er vel ca 2000 ekstra... Men å så deilig det er å se at bildet er sånn som det skal være. Når det hakker eller bilde rives, så blir jeg helt dratt ut av spillet.

Beklager, jeg trodde det var snakk om g-sync utgaven som koster 8,2K ^^,

Freesync utgaven koster rundt 6000 som er en mer bra pris. Freesync tar AMD lite betalt for i forhold til hva Nvidia gjør med G-Sync, og personlig synes jeg ikke at jeg merket så mye til G-Sync i alle spill(mest FPS jeg legger merke til det). Siden jeg har XL2411T nå, er det vel egentlig å betale 8K for G-Sync dersom jeg skulle kjøpe en slik skjerm, noe som blir litt lite worth synes jeg :p

Generelt synes jeg 6000kr er altfor mye for en PC skjerm, man får jo nesten en bra 4K TV til den prisen liksom :p

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske sykt at såpass mange skjermer i denne prisklassen sliter med dette her. Når man betaler 7-12K for en PC skjerm, skal der virkelig ikke være noen form for artifacts(enkelte skjermer blir det selvsagt feil med uansett, slik er det bare. Men det er vel egentlig altfor mange skjermer med disse problemene for tiden), backlight bleed eller andre ting. Derfor tørr jeg faktisk ikke kjøpe en av de dyre skjermene nå. Min xl2411T har ingen feil, og jeg ser ikke tearing på den heller, så antar jeg beholder den en stund til(selv om jeg har ganske lyst på den nyeste asus skjermen :p).

 

 

 

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

 

Jeg tok gaffatape for å få sammen 2x swiftesker. Disse sendte jeg som servicepakke :D Sykt stor den ble! Dama bak kassa klarte ikkje å bære den, så jeg måtte bære den klar på tralla, som skal inn i postbilen.

 

 

Helskotten... De er jo ikke små heller....

 

Blir å returnere min. Merker det for godt i spillene jeg spiller. RMA vs. angrerett?

 

Ved RMA får jeg vel en ny skjerm til samme black friday pris. (Hvis bleed går under RMA..)

 

Ved angrerett får jeg igjen pengene for skjermen, og må ut med 1500,- ekstra for å få en ny en...?

 

Og den store eska skjermen kom i, går den under servicepakke...?

Då inte bleed går under någon specifikationsförklaring (i alla fall vad jag kan hitta), ungefär som pixlar gör, så skall man inte ha några problem med RMA på skärmar. Oavsett om skärmen kostar 1000 eller 10000 så är lagen den samma. Pris kan aldrig avgöra om det skall vara RMA eller inte. Kör du RMA på en skärm köpt på råa tilbud tippar jag butiken ger dig pengarna tillbaka. Det hade i alla fall jag gjort :)

 

Humm.. Skjermen er bestillingsvare på netonnet så skal vel ikke se bortifra at jeg får igjen penger.. Men kan jeg kreve skjerm? :p Retursjemaet dems åpner jo for å PG278Q i stedet, om ønskelig..

 

Dersom du kjøpte på netonnet(tar jeg feil?), bør du få igjen pengene raskt. Hører de fleste holder seg unna netonnet pga dårlig kundeservice, spesielt på returfronten. Dersom du ikke får feil og trenger å returnere, så er det en flott butikk.

Fikk epost i går om at jeg har en pakke på vei. Kvittering, angrerettsjema og det hele. Så ser ut som det ble ny skjerm... Håper denne er bedre. Om ikke, er alle gode ting 3. Er det ikke det, kan jeg fremdeles heve kjøpet.. :) Begynner å få kalde føtter, tror egentlig 27" er for stort for meg..

Lenke til kommentar

 Begynner å få kalde føtter, tror egentlig 27" er for stort for meg..

 

Kun hvis du sitter 30 cm unna... Sitter du med 22" fra før så blir det kanskje en liten overgang der du må tilvende deg størrelsen. Tok ikke lange tiden før jeg var vant med min 32" BenQ, og den er en god del større.

Lenke til kommentar

 

 Begynner å få kalde føtter, tror egentlig 27" er for stort for meg..

 

Kun hvis du sitter 30 cm unna... Sitter du med 22" fra før så blir det kanskje en liten overgang der du må tilvende deg størrelsen. Tok ikke lange tiden før jeg var vant med min 32" BenQ, og den er en god del større.

 

Hva er fornuftig avstand til skjermen?

Lenke til kommentar

 

 

 Begynner å få kalde føtter, tror egentlig 27" er for stort for meg..

 

Kun hvis du sitter 30 cm unna... Sitter du med 22" fra før så blir det kanskje en liten overgang der du må tilvende deg størrelsen. Tok ikke lange tiden før jeg var vant med min 32" BenQ, og den er en god del større.

 

Hva er fornuftig avstand til skjermen?

 

 

Kommer jo litt an på synet ditt da, men 70 cm til rundt 1 meter ( ca 3 fot).

Lenke til kommentar

Der  kom an gitt. Ser ut som det samme som på sist skjerm. Lys høyre nede og lenger oppe.

Skal jeg gi det et forsøk til, eller skal jeg gå for noe annet?

Edit:

Etter litt flere minutter foran skjermen med annet enn sort skjerm, så er det ikke så ille som den forrige..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...