Gå til innhold

Asus PG279Q backlight bleed


Betroz

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg en Asus PG279Q IPS skjerm. Ikke sett noen døde pixler, men det er backlight bleed på den, spessielt på venstre side av skjermen. Jeg har googlet det og flere folk opplever det samma med akkurat denne nye skjermen til Asus. Folk som har byttet og fått en ny som også har bleed.

 

Hva mener dere? Er dette bare noe jeg må leve med eller ville dere sendt den i retur?

 

Legger ved et bilde her. Effekten blir overdrevet litt av kamera, så det er ikke fullt så ille sett med øyene.

 

post-10067-0-82742100-1447751757_thumb.jpg

 

PS : Asus skjermen er den til venstre for de som ikke skjønte det. Den til høyre er en BenQ BL3201PT, som ikke har backlight bleed.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desvärre normalt på panelet. E del har bättre, en del har värre. Om du godtar det eller ej är en annan sak. Det skall visst försvinna eller bli bättre efter ett par veckor. Har du inga fel på pixlar hade jag behållt den så länge jag kunde för att sen ta en beslutning.

 

Takk for svar. :)  Komplett har jo 45 dagers retur, så jeg kan iallefall ha den 2-3 uker da.

Lenke til kommentar

Enig. Du kan börja med att lasta ned icc profilen från tft central och använda deras inställningar i tillägg. SOm jag förstår det är skärmen väldigt ljus ut av box. Då kanske det värsta "försvinner".

 

Ja alle skjermer har for høy brightness ut av esken. Prøvde det du sa først, men fant noen andre settings som ble bedre. Er backlight bleed fordet. Så får bruke skjermen litt først. Battlefield 4 opplevelsen blir noe helt annet med denne Asus skjermen  :cool:

Lenke til kommentar

Merker du egentlig backlight bleed i spill og i windows. Eller merker du det bare når skjermen er helt svart :p

 

Altså når jeg spiller de fleste maps i BF4, så ser jeg det ikke. En map jeg har sett det litt noen ganger, og det er i Zavod: Graveyard Shift. En mørk map som du vet. Ikke testa andre spill enn BF4 enda. Greia er at  BenQ 4K skjermen min ser jeg ikke noe bleed på. Begge skjermene er i omtrent samme prisklasse. Mulig jeg klager over småting, men igjen Asus PG279Q koster faktisk 9000 kroner da...

Lenke til kommentar

Om man vänder på det, och bara så det är sagt, no offense meant. Hur kunde du betala 9000 för någonting du egentligen vet att du aldrig blir nöjd med? Du har ju sett de andra 100 eller vad det är med precis samma problem, inte sant?

 

Jag säger bara, njut skärmen, se till att ha det skoj så blir skärmen "bra".

 

Förr höll jag på en del med kamera och sånt, och jag gick i samma fälla. Jag blev en pixelpeeper i stället för att vara ute i naturen och skjuta bilder. Jag letade fel och blev aldrig nöjd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om man vänder på det, och bara så det är sagt, no offense meant. Hur kunde du betala 9000 för någonting du egentligen vet att du aldrig blir nöjd med? Du har ju sett de andra 100 eller vad det är med precis samma problem, inte sant?

 

Jag säger bara, njut skärmen, se till att ha det skoj så blir skärmen "bra".

 

Förr höll jag på en del med kamera och sånt, och jag gick i samma fälla. Jag blev en pixelpeeper i stället för att vara ute i naturen och skjuta bilder. Jag letade fel och blev aldrig nöjd.

 

Jepp, men tenkte jeg skulle få en perfekt en. Kan jo bare fortelle meg selv at bleeden er "CGI special effects"  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Jeg ventet så lenge med å åpne en TV jeg hadde kjøpt at jeg ikke kunne bruke angreretten lenger. Cloudinga er så ille at det er til å grine av. Som regel så ser man det jo ikke, typisk under dagsrevyen og Big Bang Theory. Men så setter man på en film der ting foregår i en mørk kjeller eller noe. Ikke hele tiden, men nok til at hver gang det skjer så tenker jeg: "Satans jævla dritt TV!".

 

Jeg synes det er kjipt å være missfornøyd med ting jeg har kjøpt. Selv om det bare er innimellom. Til 9K skal ikke en skjerm ha backlight bleed. Men om noen hadde solgt en slik grisebillig på grunn av at de var missfornøyd, og jeg hadde fått plukket den opp for nada. Da hadde jeg jo vært kjempefornøyd, og hver gang jeg så bleed'en hadde bare vært en påminnelse om hvorfor jeg fikk denne ellers dritbra skjermen for knapper og glansbilder.

 

Alt er relativt, og jeg er kanskje litt rar. Men det er nå slik jeg hadde tenkt ihvertfall. Om det var meg hadde den skjermen gått i retur om den ikke bedrer seg etter noe tid.

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige. Jeg ventet så lenge med å åpne en TV jeg hadde kjøpt at jeg ikke kunne bruke angreretten lenger. Cloudinga er så ille at det er til å grine av. Som regel så ser man det jo ikke, typisk under dagsrevyen og Big Bang Theory. Men så setter man på en film der ting foregår i en mørk kjeller eller noe. Ikke hele tiden, men nok til at hver gang det skjer så tenker jeg: "Satans jævla dritt TV!".

 

Jeg synes det er kjipt å være missfornøyd med ting jeg har kjøpt. Selv om det bare er innimellom. Til 9K skal ikke en skjerm ha backlight bleed. Men om noen hadde solgt en slik grisebillig på grunn av at de var missfornøyd, og jeg hadde fått plukket den opp for nada. Da hadde jeg jo vært kjempefornøyd, og hver gang jeg så bleed'en hadde bare vært en påminnelse om hvorfor jeg fikk denne ellers dritbra skjermen for knapper og glansbilder.

 

Alt er relativt, og jeg er kanskje litt rar. Men det er nå slik jeg hadde tenkt ihvertfall. Om det var meg hadde den skjermen gått i retur om den ikke bedrer seg etter noe tid.

Missförstå mig inte, jag är enig.

Jag tycker vi också kan sparka de som har "reviews" av dessa skärmar, de verkar det aldrig vara fel på. Det är ju cherrypicks så det slår om det. Slutar butikerna att ta in dessa skärmar blir de inte produserade heller. Jag tvivlar på att det är lönsamt att till vanligt ha 100 demoskärmar på lager som säljs till kostpris i bästa fall.

Lenke til kommentar

Er det noen som noen gang har kjøpt noe tilfredstillende fra ACER? Makan til møkka merke.

 

Litt derfor jeg valgte Asus også, men jeg tror veldig mange (de fleste?) av skjermer i dag har et eller annet problem. Hardware masseproduseres for å tjene mest mulig profitt, og det må jo gå utover kvaliteten.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som noen gang har kjøpt noe tilfredstillende fra ACER? Makan til møkka merke.

Har en Acer 4k 27" hjemme og den er feilfri. Ingen synlig clouding eller pixel feil. Dog den er 60hz uten g-sync, så den er ubrukelig til alt annet enn stillbilder :p

 

 

Ja lotteriet var snill mot deg med den da. Er jo kjipt hvis man sender tilbake en skjerm, for så å få en enda verre tilbake  :confused:

Lenke til kommentar

Er det noen som noen gang har kjøpt noe tilfredstillende fra ACER? Makan til møkka merke.

Är som du, är en "erkehater" av Acer, men bara för att jävlas med mig själv köpte jag en Gsync 1440p. Karma har sig att den är så perfekt den kan bli. Inte en pixel fel, och det lilla av blb, det märker jag aldrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...