Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars Battlefront


Anbefalte innlegg

Reskinnet BF? Virkelig?

 

Om de så hadde tatt BF gameplayet og konvertert det 100% om til Star Wars..jeg hadde elsket det. Tanken på Star Wars i ett BF-miljø har jeg drømt om i mange mange år.

 

Men Battlefront tilnærmingen funker jo knall det også da :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja personlig syntes jeg dem gamle battlefront spillene var møkkadårlig, så jeg er veldig glad at dem valgte battlefield-versjonen:) Og fra betaen så minner det mer om battlefield 1 og 2....og IKKE BF3 og 4. OG DET er bra! 3 og 4 var altfor lett for elite gamers å eie alle andre i. mens 1 og 2 var svært casual...akkurat som dette star wars spillet er:)

Lenke til kommentar

Mistet all hype etter at jeg spilte alphaen. Blir rett og slett for "enkelt" gameplay og med manglen på unike maps til hver gamemode og relativt lite customization så kommer det ikke til å vare lenge nok til å være verdt prisen for meg. Det er uten å engang nevne at du må kjøpe spille to ganger for å få respektabelt med innhold...

Lenke til kommentar

Spillet er moro, men dessverre har det like mye dybde som en teskje. Har stort sett fulgt med på Frankfurt Major (Dota) siden mandag, og spilt Battlefront bare mellom Dota-matchene, likevel er jeg godt på vei til å "fullføre" spillet, alle unlocks og Diorama inkludert. Tipper jeg er tilbake i Black Ops 3 om en uke eller to :/

Lenke til kommentar

Ble ikke særlig imponert over betaen, og har testet spillet en del mer gjennom EA Access på Xbox One. Det er ikke et dårlig spill, men jeg føler det er noe jeg fort kan bli lei. Men om man er den typen som kan spille CoD/Battlefield dag inn og dag ut, så er det nok noe å hente her :)

Lenke til kommentar

Bruk en gamepad om du har tilgjengelig, sikkert ørten ganger lettere å spille med i luften.

Gamepad er joystickens tilbakestående fetter. Selv i sin nåværende gimpede utgave er det bedre å bruke joystick.

 

Er bare så usaklig teit at en tidligere såpass PC-sentrisk utvikler som DICE har blitt for late til å inkludere joystickinnstillinger i spillet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette må jeg si er et skuffende spill. EA-systemet har fra tidligere vist at de kan komme opp med særdeles god og balansert spillfølelse i denne sjangeren. Spesielt innenfor Battlefield-serien, men også på den noe undervurderte Titanfall.

 

Sistnevnte har ihvertfall en rask stigende progresjonskurve som gir deg følelsen av å få til noe, ikke så merkelig i likhet med COD-serien. I Star Wars føler jeg meg bare sønderskutt av eksperter, uansett hva slags strategi jeg forsøker meg på. Multiplayerdelen er forferdelig svak sånn sett. Det som kunne ha reddet dette spillet - ville være en god singleplayer. Men også her er det tydeligvis spart på kruttet. På "normal" vanskelighetsgrad er oppdragene pissenkle. Setter man over på hard - er de nærmest uovervinnelige.

 

Og det er hva som mangler her.

 

Etter ti-tolv timer er jeg desverre lei. Jeg så spesielt frem til dette spillet. På min "4K super ultra mega ambilight og gud veit hva"-Tv ser jo spillet helt fantastisk ut. Men det er liksom ikke det som er avgjørende. Det er den fullstendige mangelen på innlevelse.

 

Mekanikken er alt for enkel. Etter noen timer blir faktisk en låt av Kygo eller Avicii mer spennende, for her er det bambam, død - gjenoppstå - bambam... Og så videre.

 

Grafikken er fin - men det holder ikke. Jeg tar turen til Gamestop i morgen i håp om å få noe innbytteverdi på spillet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

SERIØST, 8/10? Du var vel ikke en smule bedugget da det spilte dette spillet Espen Jansen?

 

Men seriøst, dette er kanskje det dårligste skytespillet jeg har spilt på lenge... takk og lov at jeg kjøpte det til 299,- i butikken til XBOX One. Jeg har faktisk prøvd å få pengene mine refundert, men banken min vil ikke hjelpe meg med å sende en "request for refund" da jeg etter samtale med brukerstøtte til Microsoft måtte gjøre det på den måten.

 

Dette spillet er fantasiløst og kjedelig. Når det bærer navnet "Star Wars" så forventer jeg å kunne hoppe inn i spillet og spille en sabelsvingende jedi som i gode gamle KOTOR. DET var en kult multiplayer skirmish spill det! Modusene hvor du faktisk kan spille som en som bruker the force er i mindre tall, og attpåtil er det noe som går på rundgang da kun 3 på hvert lag kan være en helt. Resten løper rundt som kveg som oneshottes av de andre heltene... KJEMPEGØY!

 

Og disse modusene med rebels vs stormtrooper er vanvittig kjedelig. Men det blir det for når det eneste våpnet du har er en blaster som sier "pew pew" i ulike nyanser og hurtighet. Ingen klasser som assault, engineer, medic eller noe. Å løpe rundt før en får jetpack i det hele tatt er så utrolig kjedelig. Noen av kartene er ekstra slitsomme da en må løpe hele veien rundt for å komme seg opp i terrenget.

 

Flymodusene er greie nok... til å være romskip får jeg aldri følelsen av at de er kjappe, det går tregt. Og jeg kan ikke engang ta en "barrel roll". Eneste unnamanøveren som egentlig funker er den halve loop 180 graderen. Å bare flytte seg noen meter til høyre eller venstre hjelper ikke en pøkk når du har en x-wing i raua som har lock på deg.

 

Singleplayer "missions" har så og så 0 verdi. Det er litt gøy å sitte splittscreen med en kompis men det blir fremdeles alt for kjedelig i rebel vs. stormtrooper modusene... yawn!

 

Skribenten på denne artikkelen gjør en litt patetisk sammenligning mot COD, nesten uvitende at det er DICE som har laget Battlefront. At en ikke får achivements for å spille en zombieversjon går rett og slett på at DICE har blitt overstyrt av EA/Lucas. Om en ser hva DICE gjør i Battlefield så vet en hvor bra det kan bli... så den sammenligningen kunne han ha spart seg for. 

 

Jeg skulle ha vært litt raskere på labben med å få det refundert av Microsoft, fullstendig ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...