Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min lille, snertne DVD-samling består av i alt 5 spillefilmer, men det inkluderer:

- The Lord of the Rings - The Fellowship of the Rings, Extended Edition (4 disker)

- The Lord of the Rings - The Two Towers, Extended Edition (4 disker)

- En aldri så liten Gollum-film, der de viser hvordan de laget bokstøtten av Gollum som man fikk med ved å kjøpe Collector's Edition av TTT (1 disk)

- The Matrix (1 disk)

- Gladiator (1 disk)

- The Chronicles of Narnia, The Lion, the Witch, and the Wardrobe (1 disk)

 

 

Det kommer vel flere, nye tilskudd etterhvert. :green:

Lenke til kommentar
Han gjør stor sett ikke annet enn å se på film, og har en noe sær smak også :D Mannen har jo 6-7 versjoner av Terminator 2 :dontgetit:

10 versjoner av T2

 

1-Norsk VHS Utgave

2-Terminator Box Set - VHS

3-T2 Extended NTSC Box Set - VHS

4-T2-Special Edition-Liquid Edition - VHS

5-T2 - CAV LaserDisk Box Set

6-T2 - Special Edition - Limited Edition v. Blue LaserDisc Box Set

7-T2 - T2 - Special Edition - LaserDisc

8-T2 - DVD

9-T2 - Ultimate Edition - DVD

10-T2 Extreme Edition - DVD

 

Digger James Cameron, så jeg har

 

2 versjoner av Piranha 2

4 Versjoner av T1

4 Versjoner av Aliens

5 Versjoner av Abyss (snart 6, anamorphisk versjon kommer på DVD)

10 av T2

1 av True Lies (venter på Five Star Ediiton på DVD)

5 Versjoner av Titanic

1 Opptaks versjon av Bismarc Dokumentaren

1 Versjon av Ghosts of the Abyss

 

+Alle andre filmer han har hatt noe å gjøre med (vel alle etter 1984 da)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne klare opp i noen ting her inne, først til brodder'n, vi har ikke 12-1400 filmer tilsammen, jeg rundet akkuratt 1400 alene (ikke si det til moder'n).

 

Av dette er det 63 LaserDisk, ca 130 VHS og 1200+DVD (ca 90%+sone1) :wow:

 

 

Jeg har INGEN stjålene filmer fra nettet. Hvis det er lov å laste ned filmer, men ikke gi dem videre, hvem er det du da laster ned i fra??? Ikke film selskapet i hvertfall.

 

Når det gjelder NTSC/PAL på plater, så er det riktig at spillerene omgjør signalet, men det er kun fra NTSC til PAL for oss her i sone 2 land, takke være Japan. I USA finnes det ikke maskiner som omgjør andre veien.

 

Når de lager DVD plater så tar de filmrullen, gjør den om til riktig format, i USA NTSC og i Europe PAL, så kompromeres det til MPEG 2 på platen. Når du setter platen i spilleren din, så omgjør den først tilbake til originalen, altså NTSC i USA og PAL i Europe. Så har DU valgt om din spiller skal sende ut ett PAL signal eller det originale (gjerne AUTO innstilling), da vil du oppleve at filmene blir sort/hvitt hvis din TV ikke tåler NTSC formatet.

 

Hvis du blir fortalt annet, så kan du heller peke å le, og kalle dem dumme, og ikke tro alt som er skrevet, spesielt ikke på nettet (vel denne posten er helt sann :yes: ).

Hvor mange av de filma er det du faktisk digger? Virker kanskje som om du har filmene bare for å ha dem men håper jeg tar feil. Tar jeg feil så må jeg si jeg er imponert :thumbup:

Vel selvfølgelig digger jeg ikke alle, jeg har noen drittfilmer, men de fleste har noe ved seg, men bomkjøp gjør man av og til.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med å telle.... *puh*

 

327 som jeg har her nå, pluss at jeg sikkert har lånt bort noen....

 

Benytter også anledningen til å si at DVD-jon burde vært tapet fast til ei eksospotte og fått en tur oslo rundt... Er det noen jeg unner mine hardt opptjente penger så er det filmindustrien.

 

-Sa Psion og entret sitt filmtempel, og ingen visste når han igjen viste seg for allmennheten...

Lenke til kommentar
Benytter også anledningen til å si at DVD-jon burde vært tapet fast til ei eksospotte og fått en tur oslo rundt... Er det noen jeg unner mine hardt opptjente penger så er det filmindustrien.

Så enig, så enig. Men jeg laster ned litt filmer òg. Jeg får ikke dårlig samvittighet av å laste ned siste kassasuksess fra Hollywood, spesielt ikke når jeg bruker ca. 90% av pengene mine på film (det siste halvåret). Men, men... jeg skal fortsette å kjøpe filmene mine.

 

Jeg nærmer meg vel åtti filmer nå snart (kommer noen i posten straks, tenker jeg). Den samlinga har jeg forresten bygd opp på utrolig kort tid i forhold til hvor mye jeg tjener, nettopp fordi jeg har brukt 90% av pengene mine på sånn vare. Kos.

 

Jeg bestilte nettopp fire Luis Buñuel-filmer for ca. 170 kroner fra eBay (uåpnet). Utrolig godt kjøp, tipper jeg.

Lenke til kommentar

Som relativt ny DVD samler må eg og skryte litt over samlingen! :green:

 

Har vel nådd godt over 100 filmer i løpet av siste året..

 

Men eg har en dårlig film då... :D Nei prøver å holde kvaliteten oppe.. Ihvertfall etter min filmsmak...

 

http://www.dvdarkivet.no/samlinger/minefilmer.php?uid=5012

 

Venter på denne ukens sending fra CD-Wow og:

 

True Romance 2disc Special Edition

21 Grams R3

Lost In Translation R3

Sixth Sense (Vista Series)

 

Det går mye penger til denne sporten! :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har 6 DVDer til nå. Den Røde Drage, Beverly Hills Purk II, Romeo Must Die, The Matrix, Matrix: Reloaded og Matrix: Revolutions. Skal få meg The Animatrix så fort jeg ser den og har pengene klare :)

 

Har også en "Warcraft DVD Movie" som fulgte med Collectors Edition av WarCraft III: Reign of Chaos. Om den skal telle får være opp til dere.

Lenke til kommentar

Har ikke så mange, pleier ikke å kjøpe så mange dvd'er, med mindre det er tilbud, eller en film jeg veldig gjerne vil ha.

 

Ringenes Herre: Ringens Brorskap

Ringenes Herre: Ringens Brorskap Extended version

Ringenes Herre: To Tårn

Ringenes Herre: To Tårn Extended Version

Ringenes Herre: Atter En Konge

Queen Of The Damned

American Pie

Ocean's Eleven

Noen Friends episoder, tror jeg vant dem eller no.

 

Har noen musikk dvd'er og da

Lenke til kommentar
Har ikke så mange, pleier ikke å kjøpe så mange dvd'er, med mindre det er tilbud, eller en film jeg veldig gjerne vil ha.

 

Ringenes Herre: Ringens Brorskap

Ringenes Herre: Ringens Brorskap Extended version

Ringenes Herre: To Tårn

Ringenes Herre: To Tårn Extended Version

Ringenes Herre: Atter En Konge

Queen Of The Damned

American Pie

Ocean's Eleven

Noen Friends episoder, tror jeg vant dem eller no.

 

Har noen musikk dvd'er og da

Har du originalen av Ringenes herre - Atter en konge???

 

Trodde den hadde utgivelse 25 mai?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...