Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor fikk du summen 150 ifra?

Mange "gamle" DVD'er til 100-lappen.

Nye til omkring 200.

100 + 200 / 2 = 150. :innocent:

Det stemmer sikkert med sone 2, men jeg kjøper så og si bare sone 1 filmer. Og da ligger jo prisen på alt fra 275-325.

Da kommer 1000-kr spørsmålet....

 

Hvorfor kjøper du sone 1 filmer?

 

Har selv ca 20 bare :blush: men er fattig, så det for være unnskyldingen

Lenke til kommentar
Har litt over 100DVD'er i skrivende stund.

 

Og koffern, grunnen til at folk kjøper sone 1 filmer er at de som regel ikke så komprimert som sone 2 filmer. Så i bunn og grunn er det bedre bilde, og ganske ofte mye mer ekstramateriale.

Tja... må skuffe deg med at det er feil, pga PAL har høyere oppløsning enn NTSC, men filmene kommer før i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Har litt over 100DVD'er i skrivende stund.

 

Og koffern, grunnen til at folk kjøper sone 1 filmer er at de som regel ikke så komprimert som sone 2 filmer. Så i bunn og grunn er det bedre bilde, og ganske ofte mye mer ekstramateriale.

Grunne er deler av det du skriver. Som regel er det mer ekstra matriale, lyden pleier å være et hakk bedre, mye oftere at en sone 1 film kommer med dts enn en sone 2 film. En annen viktig ting er at kvaliteten på platene har vært så som så, på sone 2. Dette var et stort problem i starten, veldig mange som hadde "dårlig" trykk.

 

At bildet er bedre på sone 1 er ikke altid sant, det hender at Pal (sone 2) har et bedre bilde, en NTSC (sone 1).

 

Men det er rett og slett blitt en liten vane, jeg synes rett og slett kvaliteten på diskene er bedre på sone 1 enn sone 2. Men det skal også sies at kvaliteten på Sone 2 og engelsk sone 2 er også forskjellig. Så hvis jeg må velge mellom de to så går jeg altid for engelsk sone 2.

 

Og når jeg startet og kjøpe dvd så var utvalget på sone 1 mye høyere en sone 2 + at filmene kommer mye før på sone 1.

 

Så for meg så er det et pluss at filmene kommer før, har bedre lyd, mer ekstra matriale. Så det har aldri plaget meg å gi 100kr mer for en sone 1 film.

 

Men det er jo selvfølgelig en smaksak, jeg kommer nok til å holde meg til sone 1 i fremtiden også. Selv om det hender at jeg kjøper noen filmer på sone 2, da helst fra play og en del filmer som jeg aldri hadde betalt 300 kr for.

Lenke til kommentar
Har 49 filmer, men bare 10 av de er bra.

Må begynne å bli litt mer kritisk til hva jeg kjøper :angry:

Er noe dritt det der, tro jeg har byttet inn noe sånn som 100-150 filmer. Men nå for tiden så får man jo nesten ikke noe igjen når jeg bytter inn, så det har jeg sluttet med.

 

Har et par jeg gjerne skulle ha byttet inn men de får heller bare stå der som hyllefyll :nei:

 

10 av 49 som er bra, ikke bra...

Lenke til kommentar
Har litt over 100DVD'er i skrivende stund.

 

Og koffern, grunnen til at folk kjøper sone 1 filmer er at de som regel ikke så komprimert som sone 2 filmer. Så i bunn og grunn er det bedre bilde, og ganske ofte mye mer ekstramateriale.

Tja... må skuffe deg med at det er feil, pga PAL har høyere oppløsning enn NTSC, men filmene kommer før i alle fall ;)

Ja akkurat, PAL har høyere oppløsning, dermed må det komprimeres mer, noe som igjen gir litt mer kornete bilde.

 

Hvis du ser samme filmen på sone 1 og sone2, så vil sone 1 utgaven i de fleste tilfeller ha bedre bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

NTSC filmer i mer frames, noe som betyr at om det konverteres til PAL (eksempel: amerikanske tv-show), snakker folkene en tanke lysere (snakk om 1 frame her). Sone 1 er greit med tanke på ekstramaterialet, men foretrekker PAL.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
PAL-filmene spilles også av 4% fortere enn NTSC.

 

Nettopp. Når NTSC dekodes må 25kommanoe presses ned i 24 frames. Gidder ikke Google, men vet det er noe sånt.

 

Men strengt tatt så er jo ikke DVD verken PAL eller NTSC..

 

Å?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har litt over 100 DVD filmer, og opplevde noe deprimerende i dag. En kollega spurte hvor mange jeg har, hvorpå jeg svarte, og han storflirte. Jeg lurte på hvorfor han gjorde det, til han viste meg hvor han henter alle filmene sine..

 

Og han var en godt voksen mann. :no:

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg har litt over 100 DVD filmer, og opplevde noe deprimerende i dag. En kollega spurte hvor mange jeg har, hvorpå jeg svarte, og han storflirte. Jeg lurte på hvorfor han gjorde det, til han viste meg hvor han henter alle filmene sine..

 

Og han var en godt voksen mann. :no:

:dontgetit:

Tror jeg gjør sånn jeg også :dontgetit:

 

Men strengt tatt så er jo ikke DVD verken PAL eller NTSC..

 

:dontgetit: her også, prøve og spille en ntsc film (sone 1) på en tv som ikke støtter det. Også tar du en pal (sone 2), også ser du hva som skjer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
:dontgetit: her også, prøve og spille en ntsc film (sone 1) på en tv som ikke støtter det. Også tar du en pal (sone 2), også ser du hva som skjer.

Stusset litt der jeg også. F.eks. på et tv hvor standard-innstillingen er stilt inn på PAL, vil en sone 1 dvd bli svart/hvitt.

Lenke til kommentar

hmmm, javel , viste at det var bedre lyd , men bilde? da lærte jeg no nytt i dag også ( lever for å lære )

 

Da kommer spøresmål nr 2:

 

Jeg går utifra at du bestiller filmene dine på internett (at du ikke reiser og henter dem). Siden filmene koster 250/300 vil du ikke da måtte betale toll/moms eller hva de kaller det? Eller har du funnet en side som "hjelper" deg med problemet (setter lavere pris på pakken eller tilfeldigvis et klistremerke over prisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...