Gå til innhold

TEST: Nye Apple TV


Anbefalte innlegg

Har en Raspberry Pi 2 med OpenELEC og savner ikke noen annen medieavspiller.....

 

Har en bærbar som er koblet til TV'n. Uslåelig som medieavspiller :) 4 år gammel og spiller 4k innhold uten problemer i motsetning til denne apple dingsen som er laget for å spille av media og ikke klarer det. I 2015 :D

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple TV 4 imponerer på mange punkter og jeg kan uten tvil anbefale den.

 

Men ikke til å se film på.

Der stiller den seg på lik linje med Chromecast.

Chromecast har et vesentlig problem som de enda ikke har løst: http://www.theregister.co.uk/2015/05/03/google_chromecast_vid_judder_u_turn/

 

Og det samme problemet har overraskende nok Apple TV også:

 

Sakset fra kommentar fra engadget review av boksen (http://www.engadget.com/2015/1...
 
It's a shame you didn't mention the fact that the new Apple TV still cannot properly play movies at their native frame rate of 24 fps. I'm a huge Apple fan, but they need to be called out for not including such an important and basic feature on a premium set top box.
 
Any self-respecting movie enthusiast or videophile would never watch movies on this crap. Sadly, the competition (Fire TV, Chromecast, Roku) also inexplicably fail to provide this. The old Boxee Box supported 24p, as does the Nvidia Shield TV. Watching a movie at its native frame rate is so buttery smooth and night and day compared to the juddery mess that results from artificially inserting frames to match a 60 Hz refresh rate. It'd be akin to adding spurious samples to your digital audio files in order for it to match some other sampling rate. It's a joke.
 
--
Dette gjør boksen i mine øyne fullstendig ubrukelig for film og europeisk innhold, og alle seriene i HD som vises i 24p.
Dette er et område Apple kunne ha knust de andre boksene på, og da kunne de nesten blitt tilgitt for manglende 4k-støtte.

 

Ungene og foreldrene mine bruker Chromecast til film.

De er fornøyde.

Men jeg ville ikke brukt dem som referanser på dette punktet.

Lenke til kommentar

"Ingen av konkurrentene lar deg bytte så sømløst mellom dingser, og likevel fortsette på det du holdt på med, eller slippe å betale for det på nytt."

 

What? Dette har vært mulig lenge på Xbox, WP og PC for MS Store apper der utvikler har valgt å støtte dette. Og med W10 er dette enda bedre implementert som kjernefunksjonalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Tenk, en apple produkt test tråd hvor applefans feier vekk all kritikk med "android fanboys". Nå er jeg eier av både apple og Android produkter og vil gjerne ha meg frabedt å bli stemplet som noe som helst bare for at jeg klarer å se mangler på produktene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

Tenk, en apple produkt test tråd hvor applefans feier vekk all kritikk med "android fanboys". Nå er jeg eier av både apple og Android produkter og vil gjerne ha meg frabedt å bli stemplet som noe som helst bare for at jeg klarer å se mangler på produktene.

 

Bare å komme med din kritiske røst så lenge du føler et behov for det. Tror neppe noen stempler deg så hardt for det.

 

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

 

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

Såså, amiga, ikke stemple noen nå da... Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

Hei, jeg har faktisk hatt veldig mange android telefoner, og eier i dag en s6 edge +. Er lov å kritisere produktet man eier! :)

Lenke til kommentar

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

Tenk, en apple produkt test tråd hvor applefans feier vekk all kritikk med "android fanboys". Nå er jeg eier av både apple og Android produkter og vil gjerne ha meg frabedt å bli stemplet som noe som helst bare for at jeg klarer å se mangler på produktene.

hva var poenget med religion kommentaren din? Det var mest kremt sine kommentarer som fikk meg til å kommentere slik jeg gjorde, og du deltok litt i samme retning som han.

Det må da være mulig å kommentere uten påstander om religion, hjernevasking etc? Leser man testen av dette og ikke liker produktet slik der er så er dey jo greit. Den er for lukket, den mangler 4k, 24hz etc etc alt er legitime argumenter. Tull og tøys om at det selger bare man har apple logo på og religions tøys da går hele diskusjonen til helvete uansett.

Lenke til kommentar

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

Tenk, en apple produkt test tråd hvor applefans feier vekk all kritikk med "android fanboys". Nå er jeg eier av både apple og Android produkter og vil gjerne ha meg frabedt å bli stemplet som noe som helst bare for at jeg klarer å se mangler på produktene.

hva var poenget med religion kommentaren din? Det var mest kremt sine kommentarer som fikk meg til å kommentere slik jeg gjorde, og du deltok litt i samme retning som han.

Det må da være mulig å kommentere uten påstander om religion, hjernevasking etc? Leser man testen av dette og ikke liker produktet slik der er så er dey jo greit. Den er for lukket, den mangler 4k, 24hz etc etc alt er legitime argumenter. Tull og tøys om at det selger bare man har apple logo på og religions tøys da går hele diskusjonen til helvete uansett.

 

 

Er vel langt fra bare tull og tøys at denne selger bare for at den har en apple logo. Den har så store mangler at den i det hele tatt ikke kan tas seriøst som medieavspiller og hadde ikke solgt noe som helst hvis den f.eks var laget av HTC. Å ikke støtte 4k når nesten alle mobiler allerede kan filme i 4k? For ikke å glemme de haugevis av filmene på Youtube som er i 4k. Rett og slett pinlig når 4-5 år gamle bærbare PC støtter dette uten problemer. At den er lukket er vel ikke i dette tilfellet noe problem da jeg tar det som en selvfølge at den kan spille av alt materialet jeg har delt på nettverket uten at jeg har sjekket dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

Hei, jeg har faktisk hatt veldig mange android telefoner, og eier i dag en s6 edge +. Er lov å kritisere produktet man eier! :)

 

 

Ja, fortsett å lyve du. Hele profilen din er jo full av løgner. Late som du har en telefon bare for å lyve om den i artikler? Bør få deg tenke deg litt om.

Lenke til kommentar

Hvilke spill støtter 

 

 

  •  Ta med deg spilldata fra iOS til Apple TV
  •  ... og tilbake igjen

?

 

Blir det mye bedre kvalitet på musikken denne strømmer, fremfor spotify på chromecast?

Blir bildekvaliteten på TV'en bedre fra appletv, fremfor å strømme netflix etc. fra chromecast?

 

Jeg synes også det brukes mye unødvendig komplisert språkbruk for å forklare hva denne dingsen kan gjøre, noe jeg tolker som at anmelder ikke helt forstår hva den gjør, men fantastisk er det!

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

Tenk, en apple produkt test tråd hvor applefans feier vekk all kritikk med "android fanboys". Nå er jeg eier av både apple og Android produkter og vil gjerne ha meg frabedt å bli stemplet som noe som helst bare for at jeg klarer å se mangler på produktene.

hva var poenget med religion kommentaren din? Det var mest kremt sine kommentarer som fikk meg til å kommentere slik jeg gjorde, og du deltok litt i samme retning som han.

Det må da være mulig å kommentere uten påstander om religion, hjernevasking etc? Leser man testen av dette og ikke liker produktet slik der er så er dey jo greit. Den er for lukket, den mangler 4k, 24hz etc etc alt er legitime argumenter. Tull og tøys om at det selger bare man har apple logo på og religions tøys da går hele diskusjonen til helvete uansett.

 

 

Er vel langt fra bare tull og tøys at denne selger bare for at den har en apple logo. Den har så store mangler at den i det hele tatt ikke kan tas seriøst som medieavspiller og hadde ikke solgt noe som helst hvis den f.eks var laget av HTC. Å ikke støtte 4k når nesten alle mobiler allerede kan filme i 4k? For ikke å glemme de haugevis av filmene på Youtube som er i 4k. Rett og slett pinlig når 4-5 år gamle bærbare PC støtter dette uten problemer. At den er lukket er vel ikke i dette tilfellet noe problem da jeg tar det som en selvfølge at den kan spille av alt materialet jeg har delt på nettverket uten at jeg har sjekket dette.

 

Tull og tøys er tull og tøys selv om at du tydeligvis er enig. Om man tar av seg skylappene så ser man mange andre grunner til at Apple TV selger.

 

Om man allerede bruker iphone eller ipad.

Man har investert i appstore.

Andre familiemedlemmer bruker iphone/ipad

UI som er enkelt å forstå.

 

For en som ikke har eid apple tv før, men kanskje har hatt iphone og eller ipad, så vil det kanskje være grunnen til at denne personen kjøper apple tv i stedet for f.eks. nvidia shield. 

 

Angående 4K så er jeg enig i at dette burde ha vært med.

Men samtidig så er dette så urtypisk apple at vi burde ikke bli overrasket. De lanserer apple tv med 4K når de har fått innholdsleverandørene med på dette, slik at innholdet er der. Dette er jo noe apple har vært gode på, å vente med funksjoner, til at alt er innholdet/bruksområdene er klare.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fire mediespillere koblet til 4k-tven. Denne, en Chromecast, en PS4 og Tizen innebygget i tven. PS4 brukes kun til spill. Tizen brukes kun til å vise 4k-innhold for å imponere. Chromecasten brukes kun til å bruke litt strøm. Resten går nå via Apple TV, da den rett og slett fungerer mye bedre enn alternativene. Alle enhetene har f.eks Plex, men det er ikke et sekunds tvil hvilken klient jeg faktisk velger å bruke. 

 

4k er fint og flott det, men i de aller fleste tilfeller er det også ganske så overflødig. Bildekvalitet og god komprimering har minst like mye å si. Burde Apple støttet det? Joa. Men de gjør nå engang ikke det - og å påstå at Apple TV er "ubrukelig" fordi den ikke kjører i en oppløsning som ca. 1% av innholdet og 2% av brukerne kan utnytte er å ta litt vel hardt i (jeg fant på tallene, men de er neppe langt fra sannheten). Selvsagt kommer det en ny Apple tv om et par-tre år med 4k-støtte, men pr. i dag er det ikke en viktig mangel, bare et lite irritasjonsmoment. 

 

(Til Tkongen: Tizen er faktisk bra på tver, om man ser bort fra at det er fullt av crapware som ikke kan fjernes. En helt annen liga enn ubrukelige Android TV. Iallfall funker det bra på min JS9005.)

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig Sony får til Android TV, men Philips var helt overveldende elendig. Som i "virker ikke". F.eks var det en svær knapp med "philips app experience" elns som førstevalg hver gang man starta, og den gikk rett til en errorside. "Something is wrong on server". Og App-store i Norge er miserabel. Ikke kjøp Android TV før det er et ferdig produkt. 

 

Når det gjelder Apple TV funker den fint, men utvalget i App Store er for dårlig. Lite av den fremtiden jeg håper på med tilgang til alt mulig innhold via enkle in-app-purchases så langt. Foreløpig er det den beste nrk-, netflix-, hbo-, og plex-klienten jeg noen gang har hatt, og jeg har hatt dem alle. Fra en haug pcer (XP Media Center-Win10, mac, linux),  WDTV og Popcorn Hour opp til alle Smart-tv-plattformer og spillkonsoller, Boxee Box, Raspberry Pi, rare Android-sticks, Apple TV 1-3 etc. Hele smøla. Apple TV 4 er den første som føles som det faktisk kan være begynnelsen på fremtiden. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...