Gå til innhold

TEST: Nye Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har en svak mistanke om at den setningen nok heller ikke hadde holdt kritikerene unna...

 

Det har du rett i. Jeg vil tro noen ville funnet på noe å si mot Apple TV uansett hvor bra den var, eller hva tek skriver i testen sin, men det hadde blitt langt mindre. Hadde og blitt en mye bedre konklusjon som hjelper folk å finne det som er rett for dem, ikke det som er rett for en oppløsningsskeptiker som tilsynelatende tror økt oppløsning ikke er merkbart.

 

Skal ikke testen hjelpe folk, og ikke være en person personlige mening, en mening som ikke stemmer med fakta en gang?

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke testen hjelpe folk, og ikke være en person personlige mening, en mening som ikke stemmer med fakta en gang?

Tester hjelper ikke folk. Sider som tek.no besøkes nesten utelukkende av den bittelille gruppa som har litt over snittet interesse for teknologi. Vi utgjør en liten promille av markedet, og nesten det eneste vi bruker slike tester til er å småkrangle om at testen ikke stemmer og at det finnes andre ting som er bedre, spesielt når det er et eller annet fra Apple som testes.

 

Det spiller absolutt ingen rolle om testen er en subjektiv opplevelse eller en oppramsing av tekniske fakta. Den samme diskusjonen får du uansett...

Lenke til kommentar

"Våre 7 nettsteder når ut til 700 000 unike brukere og leverer til sammen 4 millioner sidevisninger til norske forbrukere hver uke."

Velkommen til tek.nos nisjemarket. Det er du, meg og 699 998 andre her!

 

Tester vil alltid være subjektive. Helt enig. Det å skrive ting som 4K betyr ikke for noen er jo bare å ignorere en brukergruppe. Det er folk som synes 4K er viktig. Er det mange? Nei, men de finnes. Da går det enten an å si at de som har 4K som et krav de kan finne seg noe annet. For de aller fleste derimot vil Apple TV være best. Eller du kan komme med grunnløse påstander som at ingen trenger 4K, og så lage en artikkel for å forsvare at du sier det, som bare får det til å se ut som om du desperat prøver å forsvare Apple TV. Jeg vet det ikke er tilfellet, men det gjør nå det. Folk som tester må gjerne være subjektive, men de kan lage konklusjonen sin litt åpen også. Tester er ikke til for å gi deg et absolutt svar. Kjøp denne. Derfor tek alltid lister alternativer. Det har de ikke gjort her. Bare 4K er ikke et alternativ og bortkastet. Ferdig med det. Utrolig dårlig. Merkelig at det bare er et par brukere, som vanligvis skriver mye pro-Apple og er stort sett i Apple tråder som er de eneste jeg har sett som ikke har kritisert artikkelen, og prøver sånn halvveis å forsvare den. Det er greit dere er enig med poenget i artikkelen, og det er jeg og, men den er virkelig kritikkverdig likevel. Punktene som blir trukket frem, bevisene osv er både feil og irrelevante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Enig med TKongen her, til å være et teknologi nettsted synes jeg det er utrolig rart å snakke ned en ny (og teknisk sett overlegen) teknologi som den største selvfølge. Det er bare så merkelig at jeg ikke vet hvor jeg skal plassere denne testen..

 

Men for all del, jeg ser heller ikke poenget med 4k idag på en ATV, og hadde ikke gitt noe trekk for det. Men at 4K generelt er unyttig er i beste fall merkelig vinkling..

Lenke til kommentar

Venter nok på neste generasjon her. Uten støtte for nettleser, trådløst tastatur(eller i det minste remote-app fra mobil slik som på tidligere modeller), 4K og veldig begrenset bluetooth-tilkobling (kun 2 enheter samtidig) er det ikke verdt oppgradering. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe 4K-TV før om typ 5 år, så noe kjøp hadde det ikke blitt om den hadde hatt 4K heller da, men de andre begrensningene gjør at det ikke er verdt det. Har en Remix Mini på vei i posten, så foreløpig blir det Android på TV-en.

Lenke til kommentar

Venter nok på neste generasjon her. Uten støtte for nettleser, trådløst tastatur(eller i det minste remote-app fra mobil slik som på tidligere modeller), 4K og veldig begrenset bluetooth-tilkobling (kun 2 enheter samtidig) er det ikke verdt oppgradering. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe 4K-TV før om typ 5 år, så noe kjøp hadde det ikke blitt om den hadde hatt 4K heller da, men de andre begrensningene gjør at det ikke er verdt det. Har en Remix Mini på vei i posten, så foreløpig blir det Android på TV-en.

 

Tok med meg en ATV4 fra butikken i går jeg. Fin boks. Den kommer nok til å fungere helt fint for meg i noen år fremover.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har Samsung Smart tv (3 år gammel) og bruker Plex mediasenter. Har en Asus gaming bærbar og den har Plex oppe hele tiden. I tillegg er Mac´en til skolen o.l tilkoblet Plex. Har jeg bruk for Apple tv? Så lenge Plex fungerer så bra som det gjør fra før, er det bare spill som er nytt?? Kan den Jailbreakes enda? Har tenkt å sette opp en dedikert pc og Nas som mediesenter etterhvert men frem til det blir det Apple tv visst noen kan annbefale den til mitt bruk... :D

Endret av Ztrider
Lenke til kommentar

Har jeg bruk for Apple tv?

Det må du nesten svare på selv. ATV er en fin boks som jeg godt kan anbefale. Om den passer til ditt bruk har jeg absolutt ingen anelse om. Du finner det vel heller ikke ut før du kjøper deg en og får prøvd det hjemme hos deg selv over tid. Finner du da ut at du ikke har bruk for den så får du vel selge den på Finn da...:)

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung Smart tv (3 år gammel) og bruker Plex mediasenter. Har en Asus gaming bærbar og den har Plex oppe hele tiden. I tillegg er Mac´en til skolen o.l tilkoblet Plex. Har jeg bruk for Apple tv? Så lenge Plex fungerer så bra som det gjør fra før, er det bare spill som er nytt?? Kan den Jailbreakes enda? Har tenkt å sette opp en dedikert pc og Nas som mediesenter etterhvert men frem til det blir det Apple tv visst noen kan annbefale den til mitt bruk... :D

Poenget med Apple TV er jo at slik som det skal gå uten problemer. Hvis du allerede får det til uten problemer, er det ikke noe poeng i å kjøpe noe nytt. Alle vet jo at et skikkelig system med PCer osv er bedre enn en Apple TV, men det er ofte mer stress å sette opp, og mer som går galt osv. Så hvis du allerede har satt det opp og ting fungerer, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe nytt. Det er hvis du vil se en film en kveld og må fikle i 30 minutter før du får det til eller noe slikt at jeg ville gått for en Apple TV. Det den er beregnet på. Og alle andre TV bokser ol. som Chromecast. Bare trykke på en knapp så er YT videoen din på TVen din. Uten styr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...