Gå til innhold

TEST: Nye Apple TV


Anbefalte innlegg

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

 

Har du et par eksempler på disse løgnene?

 

Lyver han også når han skriver i en tråd at "lydkvaliteten på s6 edge+ / note 5 er suverent"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

 

Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå at selvom man eier et produkt så kan man ikke kritisere det.

http://imgur.com/a/8zndk<- Lagt inn 2 bilder som "beviser" at jeg eier telefonen, fornøyd nå Amiga?

Første bilde ser du at jeg har N920T som modell nr, altså T-mobile versjonen av NOTE 5. Du kan se at jeg har 928T baseband (hvis du vet hva det er), altså at basebanden til en S6 Edge +. Dette er fordi at jeg har flashet Note 5 ROM, som jeg skrev her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1679189&view=findpost&p=22829519

 

Da har jeg nok bevist det :)

Mobilen er teit, ekkel, og ser utsom bæsj! Ble du sur nå, fordi jeg snakket stygt om den?

 

Det var OT, men nå er vi endelig ferdig med det :)

 

EDIT : En liste over mobiler jeg har hatt i følge google play :) https://gyazo.com/c408d0a94dc5f4e4d966c18a30b7eb7a

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Apple selger produkter på grunn av logoen. Men er de alene om det? Det å bygge merkevare er ekstremt viktig, og en viktig årsak til salg. Det at et selskap kan selge produkter til personer basert på logo, sier noe om at selskapet må ha gjort det bra lenge.

 

Selger f.eks ikke Samsung noen produkter på merkevaren sin? Det tviler jeg sterkt på. Det å bygge et merkenavn som folk vet om og vet er bra er ekstremt viktig. Vil Apple TV 4 selge til folk, selv om kanskje noe annet var bedre? Ja, sannsynligvis. Hvis det derimot er sånn at det hele tiden viser seg å være noe bedre vil jo merkevaren svekkes over tid. Alle har jo ikke tid til å sette seg inn i alt de kjøper. Det er umulig. Det å kjøpe Apple TV, fordi den er laget av Apple blir altså et trygt valg for mange, som gjerne har Apple produkter fra før av. Hvis den skuffer kjøper de noe annet neste gang. Hvis den er bra fortsetter de å kjøpe Apple TV. Så folk som sier at de bare kan klistre et eple på og det selger... Det vil jo selvfølgelig selge. Muligens ikke bra. Men det vil ha konsekvenser for imaget til Apple, og skaden på imaget vil resultere i et tap til slutt, selv om produkter får i pluss.

 

Så jeg ser egentlig ikke hvorfor det er så negativt at Apple selger med merket sitt. Er ikke det heller et tegn på at Apple er bra? Og selger NVIDIA 80% av alle dedikerte GPUer pga at de er helt overlegne? Er det ikke noe merkenavn involvert? At folk har hatt mer positive opplevelser med NVIDIA, lettere SW, grensesnitt osv? 

 

Ellers en kjapp gjennomgang av TV OSer hvis noen er interessert:
http://www.dn.no/tekno/tester/2015/11/01/1229/Bildetest/smarttv-guide-bedre-raskere-og-sterkere

 

Ellers til de som sier det er mye 4K på YT. Det er egentlig ikke noe 4K. Fordelen med 4K på YT er at du får høyere bitrate, slik at det ser bedre ut. 1080p er begrenset. YouTube sin "4K" ser identisk ut med høy bitrate 1080p. Det hadde vært bedre å hatt høy bitrate 1080p + oppskalering i TVen til 4K. En Blue-Ray med fullHD vil og se bedre ut enn YT 4K. Det er enda ingen som tilbyr høy nok bitrate til at 4K kan skille seg fra et høy bitrate 1080p bilde.

 

Ellers kjøper jeg ikke den med at Apple venter på innhold. De pleier alltid å vente med ting et år slik at de er sikre på at de har noe for å selge neste generasjon også. Hvorfor er ikke 3D touch til iPad f.eks? Apple oppdaterer på en måte slik at det alltid skal være en grunn til å oppgradere, og strategien de bruker er å holde igjen funksjoner (ofte fra iPhone). Så det er bare en veldig smart måte å sikre seg salg i fremtiden. Jeg ville ikke akkurat sagt at de gjør det fordi det ikke er mye 4K innhold. De gjør det nok slik at de er sikre på at mange kjøper Apple TV 5.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Snip

 

Det jeg reagerte på er "bare" på grunn av merke. Og kremt sin kommentar om at det selger bare apple logoen er på.

Joda, som du sier så kjøper folk produkter utifra merke, uansett om det er Apple eller Samsung. Ikke noe uvanlig det. Men hvor mye merket vektlegges er vel forskjellig fra person til person. 

 

Er enig i at en av grunnene til at Apple holder igjen 4k er for å ha et godt selling point for neste generasjon Apple Tv. Men jeg tror også de kommer til å lage et poeng ut av at de har fått "insert list over 4k content providers" til å levere 4K til iTunes. Forhåpentligvis med god bitrate. h.265??

Lenke til kommentar

 

Har en Raspberry Pi 2 med OpenELEC og savner ikke noen annen medieavspiller.....

 

Har en bærbar som er koblet til TV'n. Uslåelig som medieavspiller :) 4 år gammel og spiller 4k innhold uten problemer i motsetning til denne apple dingsen som er laget for å spille av media og ikke klarer det. I 2015 :D

 

 

Din Asus U31SD? Den kan kanskje "spille av" 4K-innhold, men den kan ikke på noen måte vise det i 4K, hverken på sin egen skjerm (som er så vidt bedre enn 720p) eller til TV-en din. Du snakker altså om 4K-innhold nedskalert til max 1440p, eller kanskje mer sannsynlig til 1080p...og da er jo Apple TV 4 like "uslåelig som medieavspiller"... ;P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk, en apple produkt test tråd uten bitre androidfans som må komme med sarkastiske kommentarer. Jaja kanskje neste gang.

For en verden det hadde vært!

Merker jo at de fleste androidfansa som poster er veldig stolte over sin pc at de må til og med liste specsa i profilen sin. Det gjorde jeg da jeg var 10 år!

 

 

Er dette en spøk? Du som er inne på haugevis av Android artikler og påstår du eier forskjellige Android telefoner og lyver om feil ved dem? Og du snakker om å være voksen? Virkelig?

 

Skjønner ikke at det er vanskelig å forstå at selvom man eier et produkt så kan man ikke kritisere det.

http://imgur.com/a/8zndk<- Lagt inn 2 bilder som "beviser" at jeg eier telefonen, fornøyd nå Amiga?

Første bilde ser du at jeg har N920T som modell nr, altså T-mobile versjonen av NOTE 5. Du kan se at jeg har 928T baseband (hvis du vet hva det er), altså at basebanden til en S6 Edge +. Dette er fordi at jeg har flashet Note 5 ROM, som jeg skrev her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1679189&view=findpost&p=22829519

 

Da har jeg nok bevist det :)

Mobilen er teit, ekkel, og ser utsom bæsj! Ble du sur nå, fordi jeg snakket stygt om den?

 

Det var OT, men nå er vi endelig ferdig med det :)

 

EDIT : En liste over mobiler jeg har hatt i følge google play :) https://gyazo.com/c408d0a94dc5f4e4d966c18a30b7eb7a

 

 

Beviser jo ikke noe som helst at du har tilgang til noen som eier en edge. Hadde jo vært enda mer morro hvis det var sant. En person som i såfall har hatt flere Android telefoner for så å kjøpe seg iphone. Så begynner du å hyle her inne at apple er best, android suger. Og så går du å kjøper deg en Android telefon igjen ? :D Troverdig type du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har en Raspberry Pi 2 med OpenELEC og savner ikke noen annen medieavspiller.....

 

Har en bærbar som er koblet til TV'n. Uslåelig som medieavspiller :) 4 år gammel og spiller 4k innhold uten problemer i motsetning til denne apple dingsen som er laget for å spille av media og ikke klarer det. I 2015 :D

 

 

Din Asus U31SD? Den kan kanskje "spille av" 4K-innhold, men den kan ikke på noen måte vise det i 4K, hverken på sin egen skjerm (som er så vidt bedre enn 720p) eller til TV-en din. Du snakker altså om 4K-innhold nedskalert til max 1440p, eller kanskje mer sannsynlig til 1080p...og da er jo Apple TV 4 like "uslåelig som medieavspiller"... ;P

 

 

Ja, det er jo egentlig et godt poeng det. Men 4k TV'n kommer ikke i hus før til jul alikevel :p Poenget med at PC'n var uslåelig som medieavspiller er jo fleksibiliteten en PC gir deg i forhold til disse medieavspillerne. Mangelen på 4k støtte er jo grunnen til at jeg ikke kjøpte apple-tv og bestilte Nvidia Shield i stedet. Greit å vite man har en medieavspiller som holder i årevis og ikke må kaste bort samme sum med penger igjen når neste apple-tv kommer med 4k støtte. Men det er vel det apple vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at en PC i stereobenken er det funksjonelt beste om man ser på hva man kan få gjort. Men herregud for et styr det er. Jeg har aldri fått en PC til å kjøre feilfritt og problemfritt som mediespiller over tid på samme måte som en Apple TV bare fungerer dag inn og dag ut uten noen form for interaksjon. 

 

Livet er for kort for å måtte kjøre en Windows-oppdatering når man slår på tven, og ikke pokker om jeg skal ha tastatur og mus liggende fremme i stua. 

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at en PC i stereobenken er det funksjonelt beste om man ser på hva man kan få gjort. Men herregud for et styr det er. Jeg har aldri fått en PC til å kjøre feilfritt og problemfritt som mediespiller over tid på samme måte som en Apple TV bare fungerer dag inn og dag ut uten noen form for interaksjon. 

 

Livet er for kort for å måtte kjøre en Windows-oppdatering når man slår på tven, og ikke pokker om jeg skal ha tastatur og mus liggende fremme i stua.

 

Enig med deg, Audun. Apple-TV er en fin tjeneste, så det er nok mye som tyder på at det blir en ATV4 snart...:-)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at en PC i stereobenken er det funksjonelt beste om man ser på hva man kan få gjort. Men herregud for et styr det er. Jeg har aldri fått en PC til å kjøre feilfritt og problemfritt som mediespiller over tid på samme måte som en Apple TV bare fungerer dag inn og dag ut uten noen form for interaksjon. 

 

Livet er for kort for å måtte kjøre en Windows-oppdatering når man slår på tven, og ikke pokker om jeg skal ha tastatur og mus liggende fremme i stua. 

Og en ting er jo om man gidder det selv, men når den bedre halvdelen skriker gjennom telefonen fordi et eller annet ikke fungerer med mediapc'en, da er veien kort for noe enklere, selv om at mulighetene blir mindre. Og hva koster egentlig en mediapc? Har hatt 3 apple tv bokser til nå, appletv 2 ble kjøpt for 700 kr og solgt for 1200kr om jeg husker korrekt, at3 ble kjøpt for 700 kr og at4 for 1700 kr. Det er en ubetydelig sum for de årene jeg har hatt disse.

Lenke til kommentar

Beviser jo ikke noe som helst at du har tilgang til noen som eier en edge. Hadde jo vært enda mer morro hvis det var sant. En person som i såfall har hatt flere Android telefoner for så å kjøpe seg iphone. Så begynner du å hyle her inne at apple er best, android suger. Og så går du å kjøper deg en Android telefon igjen ? :D Troverdig type du :)

 

Nå er det vel i realiteten slik at Android er bra på noe og dårlig på noe annet, akkurat som iOS er bra på noe og dårlig på noe annet. Det er lett å kritisere noe man selv bruker og har inngående kjennskap til. Man vet godt hvilke svakheter produktet har, og man kan også få et forhold til det slik at man blir så irritert at man føler for å få det ut på en eller annen måte.

 

Det er altså slett ikke overraskende at noen kan være ganske så kritiske mot noe de bruker selv. Se bare på div. fora som tilhører ulike produkter eller firmaer. De største "fans" er gjerne også de som skriker høyest når noe går galt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg har kjempet en innbitt kamp mot Android TV (Nexus Player) og Kodi streaming, og kan ikke annet enn å si at den er fullstendig håpløs og ubrukelig ustabil. Så jeg ønsker denne hjertelig velkommen, ihvertfall om den skulle få Kodi støtte, så ryker Nexus Playeren rett ut.

Lenke til kommentar

Jeg har kjempet en innbitt kamp mot Android TV (Nexus Player) og Kodi streaming, og kan ikke annet enn å si at den er fullstendig håpløs og ubrukelig ustabil. Så jeg ønsker denne hjertelig velkommen, ihvertfall om den skulle få Kodi støtte, så ryker Nexus Playeren rett ut.

 

Det jobbes med porting av en Kodi-fork til Apple TV 4: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=238524&page=3

Lenke til kommentar

Jeg har 4k og ser ikke helt poenget. Imponerende på nært hold, helt uviktig på vanlig tv-titte-avstand.

Det er jo helt klart forskjell på skikkelig 4K, og FullHD. Det er jo ikke så lett å få tak i skikkelig 4K innhold da. Mange av Netflix sine 4K serier er jo bare oppskalert, og så solgt som 4K innhold. Ikke filmet i 4K, ikke streamet med høy bitrate. En blue ray med 4K, med en film som er filmet i 4K orginalt. Sammenlign det med det samme, bare fullHD og du kan se forskjell. Det at du ikke ser forskjell på fullHD og en oppskalert serie som blir streamet er jo ikke merkelig. Det er jo egentlig fullHd alt sammen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har 4k og ser ikke helt poenget. Imponerende på nært hold, helt uviktig på vanlig tv-titte-avstand.

Jeg har ikke 4k og kommer nok heller ikke til å skaffe meg det på lang tid. Ser ikke helt poenget. Men en ATV4 kan det godt hende jeg skaffer meg, så får vi en Apple-boks på begge våre TV.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke 4k og kommer nok heller ikke til å skaffe meg det på lang tid. Ser ikke helt poenget. Men en ATV4 kan det godt hende jeg skaffer meg, så får vi en Apple-boks på begge våre TV.

 

Du har liksom ikke skrevet her på forumet at du har tenkt å kjøpe den 10 ganger allerede. Jeg tror de fleste som er interessert har fått det med seg nå :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke 4k og kommer nok heller ikke til å skaffe meg det på lang tid. Ser ikke helt poenget. Men en ATV4 kan det godt hende jeg skaffer meg, så får vi en Apple-boks på begge våre TV.

 

Du har liksom ikke skrevet her på forumet at du har tenkt å kjøpe den 10 ganger allerede. Jeg tror de fleste som er interessert har fått det med seg nå :)

3 ganger har jeg nevnt muligheten for at det skjer, i en diskusjon om et produkt fra Apple. Jeg lever fortsatt i håpet om at de fleste i disse diskusjonene er interessert i det tema som diskuteres og ikke først og fremst er her fordi de skal fortelle alle og enhver hvor uinteressert de er.

 

Når det er sagt er det antagelig ikke så veldig mange som antagelig er interessert i om jeg skal kjøpe en sånn eller ikke. Det betyr liksom ikke så mye for andre enn for meg selv. Det ser uansett ut som et fint produkt...:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...