Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan menn føde barn på ordentlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Okay, her har en eller flere lærere sviktet. Nei, menn kan ikke føde barn av den enkle grunnen at vi ikke har anatomi til det, eller i enklere ord, vi har ikke delene som kreves. 

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha seriøse svar lønner det seg som regel å stille seriøse spm.

 

 

Okay, her har en eller flere lærere sviktet. Nei, menn kan ikke føde barn av den enkle grunnen at vi ikke har anatomi til det, eller i enklere ord, vi har ikke delene som kreves. 

hva er det med dere egentlig? Det kommer alltid noe overaskende via forskning jo... jeg mener man vet aldri så jeg lurte på det for jeg husker at jeg har lest noe sånt.. 

Lenke til kommentar

Man kan transplantere diverse inn i en mann og gjøre det mulig for et foster å overleve, men en mann kan ikke føde fordi det ikke er noen vagina der som barnet kan komme ut av. Hvis man regner keisersnitt så er vel svaret ja?

 

Vi kan også slenge inn foster og livmor i diverse andre dyr så de kan få frem en menneskebaby.

 

Dette er vel mer eller mindre teoretisk, men kombinert legevitenskap gjør at det faktisk er veldig sannsynlig at det virker. Siden det ikke har blitt prøvd i praksis så vet man selvfølgelig ikke om det er mulig å få ut en normal baby eller om det blir komplikasjoner underveis.

 

Aldri hørt noe om lovlighet rundt dette, men surrogatmødre og slike ting er jo lov. Dette går vel heller på moral og at det er totalt unødvendig. Sette menneske foster inn i dyr tviler jeg på at er lov.

 

Det har blitt gjort før men ikke på mennesker https://en.wikipedia.org/wiki/Interspecific_pregnancy Det er ikke så vanskelig å google det skjønner du ;)

Lenke til kommentar

 

Hvis du skal ha seriøse svar lønner det seg som regel å stille seriøse spm.

 

 

 

Okay, her har en eller flere lærere sviktet. Nei, menn kan ikke føde barn av den enkle grunnen at vi ikke har anatomi til det, eller i enklere ord, vi har ikke delene som kreves.

 

hva er det med dere egentlig? Det kommer alltid noe overaskende via forskning jo... jeg mener man vet aldri så jeg lurte på det for jeg husker at jeg har lest noe sånt..

Men da blir det ikke på ordentlig. Det kan godt være at det er teknisk mulig å få en grisepurke til å bære frem et menneskefoster og amme det, hva vet jeg, men det er igjenn det met ordentlig da.

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt som å transplantere inn en livmor heller. Mye mer skal være på stell. Og det er nok av fertile kvinner å velge i, så et annet spørsmål er hvorfor man skulle gjøre det. Kanskje en gal vitenskapsmann er villig til å ta risken selv, men nytteverdien av et slikt eksperiment er tvilsom.

Ectopic implantation of the embryo along the abdominal wall, and resulting placenta growth would, however, be very dangerous and potentially fatal for the host, and is therefore unlikely to be studied in humans.[4][7] Gillian Lockwood, medical director of Midland Fertility Services, a British fertility clinic, noted that the abdomen is not designed to separate from the placenta during delivery, hence the danger of an ectopic pregnancy. "The question is not 'Can a man do it?'" stated bioethicist Glenn McGee. "It’s ’If a man does have a successful pregnancy, can he survive it?’"

https://en.wikipedia.org/wiki/Male_pregnancy

Lenke til kommentar

Det har vært en "mann" som har født barn.

Han og konen klarte ikke å få barn, men så var det sånn at han egentlig var en hun. 

Altså, Ola som er mannen var egentlig født Kari. Men Kari likte ikke å være jente, hun ville heller være gutt. Så hun gjennomgikk en kjønnsoperasjon og ble til Ola.

 

Når da konen til Ola ikke kunne få barn. Da falt oppgaven på Ola som fortsatt hadde i bunn og grunn en kvinnelig anatomi (byggestener) og mulighet for å føde barn.

På den måten fødte Ola et barn. 

 

Edit:

Ja nå var det en rett før meg. Men det er samme mannen "Twinflower" refererer til som jeg snakker om.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Jeg så TVNorges program og tenkte nettopp på denne transen. Men det regnes kanskje ikke som "på ordentlig" da han ble født som kvinne og dette var mulig på grunn av hans medfødte kvinnedeler.

 

Spør du utelukkende om mennesker, trådstarter? Hvis ikke, har jeg også sett et annet program. Der var det en sort sjøhester som befruktet eggene sine i hunnen. Deretter, mellom befruktningen og fødselen, ble eggene overført til hannen, slik at den fødte avkommet (sjøføllene?).

 

Jeg husker ikke hvor i havet disse sjøhestene lever og vet derfor ikke hvilken jurisdiksjon de eventuelt faller under, men så vidt jeg vet, finnes det ingen kystnasjoner som ved lov forbyr mannlige sjøhester å føde.

 

Når det gjelder lovmessigheten av menneskelige mannefødsler, finnes det ingen lov som direkte forbyr menn å føde barn i Norge. Men da dette ikke skjer av seg selv, kan de nødvendige inngrepene som gjør det mulig falle under hva som reguleres av genteknologiloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1993-04-02-38

 

Her fant jeg noe om sjøhestene: http://illvit.no/dyr/sjodyr/fisk/farsdag-her-er-verdens-beste-far

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...