Gå til innhold

Så mye bidrar Spotify til å redusere piratkopieringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man tolke den siste delen her som at bransjen selv ikke er fornøyd med at artistene i realiteten tjener enda mer på strømming enn på lovlige nedlastinger?

 

I tillegg er jo utvalget gjort på bakgrunn av tilgangen på torrents. Det er rimelig å tro at torrens eksisterer i stor utstrekning først og fremst på spor som er mest aktuelle for lovlig nedlasting. Hva da når de har blitt noe mindre aktuelle? Vil det ikke da være langt mer streaming av de samme sporene, et behov som ellers ville vært dekket av at publikum hadde lyttet til allerede nedlastede (lovlig eller ikke) spor, som artisten fortsatt får betalt for via Spotify?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal man tolke den siste delen her som at bransjen selv ikke er fornøyd med at artistene i realiteten tjener enda mer på strømming enn på lovlige nedlastinger?

 

De er ikke fornøyde med at de (plateselskapene) tjener mindre nå enn på platesalget i "gamle dager".

 

At det ikke er så mange som kjøper digital musikk skjønner jeg godt, så lenge de kjøpte lydsporene ikke gir noe mer enn det du får ved strømming. Hadde de tilbydd ukomprimert, eller i hvertfall med langt høyere bitrate enn du får ved strømming, så kunne de sikkert dratt inn flere salg, Kalt det "premium sound" eller hva som helst.

 

Så lenge du ikke får noe ekstra utover å lovlig kunne legge dem på MP3 spiller (som er så godt som dødt marked) så ser jeg ingen grunn til å kjøpe digital musikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skal man tolke den siste delen her som at bransjen selv ikke er fornøyd med at artistene i realiteten tjener enda mer på strømming enn på lovlige nedlastinger?

 

De er ikke fornøyde med at de (plateselskapene) tjener mindre nå enn på platesalget i "gamle dager".

 

At det ikke er så mange som kjøper digital musikk skjønner jeg godt, så lenge de kjøpte lydsporene ikke gir noe mer enn det du får ved strømming. Hadde de tilbydd ukomprimert, eller i hvertfall med langt høyere bitrate enn du får ved strømming, så kunne de sikkert dratt inn flere salg, Kalt det "premium sound" eller hva som helst.

 

Så lenge du ikke får noe ekstra utover å lovlig kunne legge dem på MP3 spiller (som er så godt som dødt marked) så ser jeg ingen grunn til å kjøpe digital musikk.

Kilde på at ingen bruker andre programmer/apper enn Spotify til å høre på musikk med? Spotify støtter heller ikke FLAC, så man kan ikke høre på den allerede eksisterende samlingen sin gjennom Spotify. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal man tolke den siste delen her som at bransjen selv ikke er fornøyd med at artistene i realiteten tjener enda mer på strømming enn på lovlige nedlastinger?

De er ikke fornøyde med at de (plateselskapene) tjener mindre nå enn på platesalget i "gamle dager".

 

 

Ergo det er de som skriker høyest for å få stoppet piratkopiering og streaming. Trusselen om at det finnes en bedre og forbrukervennlig tjeneste der ute vil gjøre at deres konsept på å tjene penger blir mindre og mindre effektiv.

 

Denne historien får vi stadig hele tiden høre om fra selskaper, tjenster og gruppe med individer som ikke klarer å henge med i utviklingen. Løsning? Bremse den, til tross for at samme forbrukergruppe er bevist at det er de som også legger igjen mest penger via de lovlige løsningene. 

For å nevne flere kjente teknologibremsende fronter: Taxiselskaper vs Uber, bensin/diesel vs el.biler, kullkraft vs atomkraft. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dessverre vil ikke det samme skje for tv-serier og film pga rettighetskaoset. Men er jo lov å håpe.

Steam for spill, Spotify for musikk. ... På tide å få samle alt på ett sted for film/tv også.

Nå kommer jo Google Play Music og YouTube Red komboen. Samme abbo til alt. Potensielt en greie som kan endre verden.
Lenke til kommentar

finnes det enda noe sted man kan velge å kjøpe ting og eie ting i stedet for å abbonere på en tjeneste? Steam gjør forsåvidt det mulig, men dersom steam forsvinner/går konkurs/katastrofe, så kan man ikke lenger spille spillene gjennom Steam-platformen. Spotify lar deg ikke eie noe annet enn en brukerkonto. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Steam gjør forsåvidt det mulig, men dersom steam forsvinner/går konkurs/katastrofe, så kan man ikke lenger spille spillene gjennom Steam-platformen.

Vel... Jeg antar Steam lar folk få laste ned/innstallere det de ønsker fra egen konto før de kutter snøret.

Du trenger egentlig ikke Steam klienten til å spille noen av spillene dine så lenge de er innstallert.

(Noen få unntak eksisterer, det finnes spill hvor Steam server lagringsplass er et krav. Det kan kanskje simuleres)

 

Utfordringen, dersom Steam tar kvelden, er hvordan folk skal kunne bytte PC i ettertid og få spill over. Ganske mange av spillene er tilpasset Steam installer'en...

Lenke til kommentar

At det ikke er så mange som kjøper digital musikk skjønner jeg godt, så lenge de kjøpte lydsporene ikke gir noe mer enn det du får ved strømming. Hadde de tilbydd ukomprimert, eller i hvertfall med langt høyere bitrate enn du får ved strømming, så kunne de sikkert dratt inn flere salg, Kalt det "premium sound" eller hva som helst.

 

Det som irriterer meg er at de stadig gir ut vinylversjoner som er mastret med langt mer dynamikk. Det er jo ikke akkurat sånn at det ikke er plass til nok dynamikk på digitalmediet, men det er jo normalt ikke mulig å få kjøpt digitale filer basert på disse mastrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Skal man tolke den siste delen her som at bransjen selv ikke er fornøyd med at artistene i realiteten tjener enda mer på strømming enn på lovlige nedlastinger?

De er ikke fornøyde med at de (plateselskapene) tjener mindre nå enn på platesalget i "gamle dager".

 

At det ikke er så mange som kjøper digital musikk skjønner jeg godt, så lenge de kjøpte lydsporene ikke gir noe mer enn det du får ved strømming. Hadde de tilbydd ukomprimert, eller i hvertfall med langt høyere bitrate enn du får ved strømming, så kunne de sikkert dratt inn flere salg, Kalt det "premium sound" eller hva som helst.

 

Så lenge du ikke får noe ekstra utover å lovlig kunne legge dem på MP3 spiller (som er så godt som dødt marked) så ser jeg ingen grunn til å kjøpe digital musikk.

Kilde på at ingen bruker andre programmer/apper enn Spotify til å høre på musikk med? Spotify støtter heller ikke FLAC, så man kan ikke høre på den allerede eksisterende samlingen sin gjennom Spotify. :)

 

Jeg sa da ikke at ingen bruker andre programmer enn Spotify? Det jeg mente var at selve MP3 spiller markedet er omtrent dødt, ipod osv er jo ikke så populært som det var, da telefonen har tatt over.

 

Det finnes selvsagt masse folk som hører på musikk på andre måter, via fancy anlegg osv. De regner jeg dog inn i gjengen som nok hadde blitt glade for muligheten til å finne mer musikk i FLAC kvalitet osv slik jeg nevnte i innlegget mitt over.

Lenke til kommentar

finnes det enda noe sted man kan velge å kjøpe ting og eie ting i stedet for å abbonere på en tjeneste? Steam gjør forsåvidt det mulig, men dersom steam forsvinner/går konkurs/katastrofe, så kan man ikke lenger spille spillene gjennom Steam-platformen. Spotify lar deg ikke eie noe annet enn en brukerkonto.

Dei har sagt at dersom Steam blir lagt ned, så vil dei gje ut ein patch som lar deg bruke spela utan Steam.
Lenke til kommentar

Steam for spill, Spotify for musikk. For film har vi ...Netflix? Nah, på både steam og Spotify kommer det nyere utgivelser, Netflix tar det år og dag for å få noe relativt nytt. På tide å få samle alt på ett sted for film/tv også.

 

Netflix lager ris til egen bak ved å prøve å stoppe VPN aldrig har flere poblemet ved dette og da er Netflix død i mine øyne!

Lenke til kommentar

Spotify er en fantastisk tjeneste, som jeg med glede har betalt for siden den spede begynnelse.

 

Enig! Jeg har brukt Spotify i flere år. Det som irriterer, er at musikk av og til forsvinner, men det veies mer enn nok opp av at det er så mye fin musikk der og at jeg finner mye som jeg ellers aldri ville ha hørt om. Har også Wimp gjennom kabel-TV'n min. The best of both worlds.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...