Gå til innhold

Er DU tilfreds med Erna Solbergs regjering, generelt sett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vel, man kan ikke akkurat forvente en revolusjon hver gang man bytter regjering, ihvertfall ikke i et velfungerende demokrati.

Velfungerende demokrati som sørger for at de som ønsker å handle vitaminer i utlandet ikke får gjort det. :)

Det er jo egentlig ganske smålig.

 

Et demokrati er ikke kun et samfunn hvor majoriteten bestemmer, det er et samfunn hvor individs rettigheter og friheter ivaretas, Norge er ikke og har aldri vært et demokrati, ikke med tanke på hvem som bestemmer eller individers rettigheter og friheter.

 

Jeg er fornøyd med at vi kan handle for en bitte liten større sum i utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel, man kan ikke akkurat forvente en revolusjon hver gang man bytter regjering, ihvertfall ikke i et velfungerende demokrati.

Velfungerende demokrati som sørger for at de som ønsker å handle vitaminer i utlandet ikke får gjort det. :)

Det er jo egentlig ganske smålig.

 

Et demokrati er ikke kun et samfunn hvor majoriteten bestemmer, det er et samfunn hvor individs rettigheter og friheter ivaretas, Norge er ikke og har aldri vært et demokrati, ikke med tanke på hvem som bestemmer eller individers rettigheter og friheter.

 

Jeg er fornøyd med at vi kan handle for en bitte liten større sum i utlandet.

 

Siden vi begynte som en liberalistisk rettsstat med noen avvik, så har vi sånne grunnleggende rettigheter som beskytter oss.

Men vi er i dag et demokrati, i aller høyeste grad. Disse rettighetene våre, blir jo stadig mer og mer innskrenket. Grunnloven blir stadig forandret. Det stod noe om "at nye og bestandige innskrænkninger i næringsfriheten ikke måtte finde sted" ... Det har jo ikke vært annet i de senere årene. :) Norge burde ha vært en Konstitusjonell Republikk, og man burde gjeninnført maktfordelingsprinsippet som vi hadde tidligere. 

 

Jeg mener forøvrig at vi burde hatt frihandel... Ingen toll, men fri flyt av varer og tjenester.

Høyre og FrP gikk til valg på øke summen vi kan handle for uten å betale toll. Ikke for å forby meg å handle kosttilskudd. 

 

Dette er det mest negative som den nye borgerlige regjeringen har gjort (men de er jo ikke alene om å mene det... Vi ville fått det samme dritet med de rødgrønne).

 

 

 

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velfungerende demokrati som sørger for at de som ønsker å handle vitaminer i utlandet ikke får gjort det. :)

Det er jo egentlig ganske smålig.

Var ikke dette egentlig bestemt av Legemiddelverket?

 

Man du trenger ikke å bekymre deg, det kommer sikkert til å finnes nettsider som hjelper deg med å smugle medisiner inn til Norge.

Lenke til kommentar

Var ikke dette egentlig bestemt av Legemiddelverket?

Jo det var det. Men det spiller liten rolle, egentlig. Vi burde få bestemme over vår egen helse (...).

 

Jeg har forøvrig skrevet om det i lokalavisa :)

https://www.facebook.com/turbonello/photos/a.1491700184491140.1073741827.1491682067826285/1491700151157810/?type=3&theater

 

 

Man du trenger ikke å bekymre deg, det kommer sikkert til å finnes nettsider som hjelper deg med å smugle medisiner inn til Norge.

Ja, ikke sant... Smugle vitaminer inn til landet. En grusom forbrytelse...

12049253_1048372278508572_39012035852560

Endret av тurbonєℓℓo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så av disse to tingene, hvilken er den viktigste?

1. Ha ideen, nedsette kommisjon for å lage rapport, publisere rapporten, legge rapporten ut på høring og så ta mot alle høringssvar.

2. Se på alt det den forrige regjeringen har gjort og si "OK".

 

La meg gå enda lenger, og si det klart: Denne regjeringen kunne ikke ha stoppet prosessen om de ville, for den var kommet så langt at det var åpenbart at folk ville ha det og det ikke var noen nevneverdige negative effekter. 

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så av disse to tingene, hvilken er den viktigste?

1. Ha ideen, nedsette kommisjon for å lage rapport, publisere rapporten, legge rapporten ut på høring og så ta mot alle høringssvar.

2. Se på alt det den forrige regjeringen har gjort og si "OK".

 

La meg gå enda lenger, og si det klart: Denne regjeringen kunne ikke ha stoppet prosessen om de ville, for den var kommet så langt at det var åpenbart at folk ville ha det og det ikke var noen nevneverdige negative effekter.

Alt i steg 1 er helt verdiløst om steg 2 ikke finner sted. Steg 1 er typiske ting envært regjering kan gjøre før et valg og da skylde på neste regjering for å være onde eller whatnot.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

 

Så av disse to tingene, hvilken er den viktigste?

1. Ha ideen, nedsette kommisjon for å lage rapport, publisere rapporten, legge rapporten ut på høring og så ta mot alle høringssvar.

2. Se på alt det den forrige regjeringen har gjort og si "OK".

 

La meg gå enda lenger, og si det klart: Denne regjeringen kunne ikke ha stoppet prosessen om de ville, for den var kommet så langt at det var åpenbart at folk ville ha det og det ikke var noen nevneverdige negative effekter.

Alt i steg 1 er helt verdiløst om steg 2 ikke finner sted. Steg 1 er typiske ting envært regjering kan gjøre før et valg og da skylde på neste regjering for å være onde eller whatnot.

 

Og steg 2 kan ikke skje uten steg 1. Hva er poenget ditt? At de rød-grønne aldri hadde tenkt å rettighetsfeste BPA? I så fall har du en inne i helvetes bevisbyrde å føre, siden det er utallige kilder på det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så av disse to tingene, hvilken er den viktigste?

1. Ha ideen, nedsette kommisjon for å lage rapport, publisere rapporten, legge rapporten ut på høring og så ta mot alle høringssvar.

2. Se på alt det den forrige regjeringen har gjort og si "OK".

 

La meg gå enda lenger, og si det klart: Denne regjeringen kunne ikke ha stoppet prosessen om de ville, for den var kommet så langt at det var åpenbart at folk ville ha det og det ikke var noen nevneverdige negative effekter.

Alt i steg 1 er helt verdiløst om steg 2 ikke finner sted. Steg 1 er typiske ting envært regjering kan gjøre før et valg og da skylde på neste regjering for å være onde eller whatnot.

 

Og steg 2 kan ikke skje uten steg 1. Hva er poenget ditt? At de rød-grønne aldri hadde tenkt å rettighetsfeste BPA? I så fall har du en inne i helvetes bevisbyrde å føre, siden det er utallige kilder på det motsatte.

 

Du kan heller ikke bevise at noe lignende hadde skjedd på deres intesjativ. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at dette ble utført under forrige regjering!

Men det ble ikke det, det skjedde aldri. Altså jeg mener ikke nåværende regjeringen er noe bedre enn tidligere eller omvendt, men det du sier er ikke sant, du er bare uenig i logisk tankegang. Jeg gir ingen av regjeringen "cred" for det, men det er den sittende som gjennomførte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er at dette ble utført under forrige regjering!

Men det ble ikke det, det skjedde aldri. Altså jeg mener ikke nåværende regjeringen er noe bedre enn tidligere eller omvendt, men det du sier er ikke sant, du er bare uenig i logisk tankegang. Jeg gir ingen av regjeringen "cred" for det, men det er den sittende som gjennomførte det.

 

Du kan mene hva du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg er fornøyd med regjeringen i dag, faktisk tror jeg vi vil trenge blå regjering i lang tid fremover for å begrense flyktningstrømmen til Norge. Kommer AP og SV til makten igjen frykter jeg de kommer til å åpne døren på vidt gap og ønske alle velkommen inn.

 

La meg bare få klarifisere at jeg ikke har noen ting i mot at vi tar i mot flyktninger, men vi MÅ ABSOLUTT begrense hvor mange vi tar inn og sørge for at folk som får midlertidig opphold blir sendt tilbake når det er forsvarlig å gjøre det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...