Gå til innhold

Tour de France 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ut som om han må ut og ta luft nesten 400 meter fra mål. Lykke til med det etter TDFs lengste etappe i svak motbakke. Når opptrekket ikke fungerer skikkelig, tror jeg det er bedre om de utnytter andre lag langt mer enn de gjør. 1 km fra mål gikk Katusha i front med 1 mann foran Kristoff. De mangler minst en man i det toget for at det skal holde inn.

Lenke til kommentar

Det er det katowa alltid har slitt med ift Kristoff. De burde drite i å kjøre før 1 km igjen til mål med et halvt spurtlag. Kan ikke spurte oppover i 300 meter. Blir ganske kokt da. Kristoff burde jo også vite dette og ikke sitte som nr2 når det er 1 km igjen. Burde ikke "eksperten" av en stefar vite dette, han som alltid skal synse hva som er best i en spurt? Han burde jo ha en finger med i spillet på hvordan spurten i laget skal foregå.

 

EDIT: Jeg sa et halvt spurtlag, men i går var det såvidt jeg husker bare Guarnieri som kjørte med Kristoff på hjul. Ved 3 km igjen så tok han luft, og hjalp Kristoff i en god posisjon. Sier seg selv at Guarnieri burde fokusere på å finne andre hjul og ikke kjøre selv.

Det er jo aldri optimalt at Krisfoff må vente til de andre spurterne har passert han for å åpne spurten. De må ha mer tålmodighet.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Teori og praksis er ofte to forskjellige ting å få til.

 

Nå hører det også med at siste opptrekker til Kristoff henger bakerst i feltet med skade. Husker ikke hva han dansken heter i farten. Slik ståa er nå kan det nesten hende Kristoff er bedre om han "snylter" på hjulet til et annet lag enn å bruke sitt eget i spurten.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Når man alltid sitter med for lite mann for langt fra mål, så går det jo på å lære av feil. Greit at det er en teori jeg kommer med, men de er jo alltid litt for utålmodige.

Er ikke sjelden Kristoff må vente etter mannen foran er brukt opp for å så spurte igjen. Det er naturlig nok ikke optimalt. Det vitner om en mangel på evne til å improvisere, fordi man er låst til et oppsett. Holst Enger virker som å ha denne improvisasjonen i orden, kanskje fordi han vet at han er avhengig av seg selv. 

 

Han hadde kanskje gjort bedre med Mørkøv, men basert på mange av de andre spurtene han har bommet sånn på, så vet jeg ikke om det hadde spilt så stor rolle. Kan jo ikke skylde på at Mørkøv er "ute", fordi dette skjedde jo i fjor og. Det har jo vært flere mann for Kristoff noen ganger før, men da har de bare begynt å kjøre enda tidligere. Kristoff har til og med sittet før km merket foran i feltet og lurt på hvor alle ble av. Heldigvis var dette så langt før mål at han kunne få et hjul igjen og faktisk vinne. Som oftest skjer dette i en dum avstand fra mål, og Kristoff må enten gå, eller vente til et annet hjul kommer forbi og miste momentum.

Lenke til kommentar

I dag skjer det vel lite med norske øyne. Kanskje Breen prøver seg i et brudd igjen? Med Sagan i gult, skal det vel mye til for at et brudd får lov til å gå. 

 

Ser heller fram mot morgendagen. Håper Katusha har fått styr på når de skal ta føring med sine 2/sin ene mann på slutten. Jeg håper selvsagt på Holst Enger også, men jeg tror det er viktigere for selvtilliten til Kristoff og Katusha med den etappeseier. 

Lenke til kommentar

Er fort et brudd som går inn i dag. Spørs hvor mye de 9 som er i bruddet får til hovedfeltet. Om feltet tar dem inn igjen har jo Eddy en sjanse om beina er gode.

 

Ellers satt jeg lenge og vurderte både Pauwels og Gautier inn på Tourmanager-laget mitt. Droppet dem begge og satte inn Dan Martin i stedet. Tar rennafart med hodet i veggen der altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...