Gå til innhold

Tour de France 2016


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men for øvrig:

jeg synes nesten Chris Froome er for overlegen. Det har vært hardt å sympatisere med andre ryttere de siste årene, når Froome aldri så sjelden viser svakhetstegn, og til og med angriper ikledd den gule trøyen. Han er ikke bare best til å klatre, men også i sidevinden og hadde i fjor full kontroll både nedover og på brosteinen (som han har slitt med tidligere). Selvsagt må de andre bli bedre, men jeg synes det er morsommere å se Giro d'Italia og Vuelta a España, der det er åpnere om seieren.

 

E: og han er selvsagt best på tempo også ...

Endret av ilPrincipino
Lenke til kommentar

Men for øvrig:

jeg synes nesten Chris Froome er for overlegen. Det har vært hardt å sympatisere med andre ryttere de siste årene, når Froome aldri så sjelden viser svakhetstegn, og til og med angriper ikledd den gule trøyen. Han er ikke bare best til å klatre, men også i sidevinden og hadde i fjor full kontroll både nedover og på brosteinen (som han har slitt med tidligere). Selvsagt må de andre bli bedre, men jeg synes det er morsommere å se Giro d'Italia og Vuelta a España, der det er åpnere om seieren.

 

E: og han er selvsagt best på tempo også ...

 

Tidligere har jeg "mislikt" Froome pga dette. Men, i år har jeg snudd. Når de andre sitter og sover til enhver tid, så kan de rett og slett ikke vinne. Å bue på han i går er skikkelig respektløst ovenfor den gule trøya og tour de france generelt. Forrige gang de buet på gul trøye var når Contador gikk når Schleck fikk kjedetrøbbel i gul trøye. Den er litt mer tvilsom, og da ble jeg ganske sur. Det i går var ikke tvilsomt. Men, det er delte meninger. De som mener at han ikke burde hatt gult er de som synes tdf er kjedelig pga han. Jeg mener han må ha gult etter gårsdagen fordi det var arrangørfeil og force majeure. Hadde det vært en ordentlig arrangert etappe uten force majeure, så hadde det ikke vært velt på det stedet for da hadde det vært gjerder der. Eller de hadde kjørt hele Ventoux, og alle tilskuerne hadde ikke vært konsentrert i de få km som var igjen før vegetasjonen sluttet. Han veltet jo innenfor 2km til mål, pga tilskuere og tv motorsykkel. Pleier som regel å være gjerder pga innpåslitne tilskuere innenfor 2km.

 

De andre kan ikke bare få tilbake sekundene Froome ærlig og redelig har tatt fra de, fordi arrangøren driter seg ut. Han løp også for å komme seg til gjerdene sånn at han kunne bytte sykkel. I det kaoset der så er det ingen ting galt med det.

 

Dette er første året jeg faktisk ønsker at Froome vinner. Han får så mye hat.

 

Ellers så håper jeg det går som normalt i dag pga terror. Håper på at franskmennene blir litt fyret opp nå og tar i litt utover. 

Lenke til kommentar

Den situasjonen der ville nok hatt lite å si for Froome sin del, du så jo at selv med en ok+ tempo i dag, så tok han jo så og si tilbake det han ville lagt bak hvis de ikke hadde nøytralisert i går. Den det virkelig er synd for er jo stakkars Richie Porte. Han hadde syklet seg inn i topp 3, hadde ikke de to hatt det uhellet der. Han er i sitt livs beste form, og var den eneste som klarte å følge Froome skikkelig. Mollema gjør som tidligere, og sprekker på de siste par fjelletappene i uke 3.

 

Også enig ift franskmennene. Rett og slett hyklersk av dem. Bue på Contador (som jeg var enig i) fordi han kjører fra Schleck, men så klandre Froome når han blir kjørt ifra pga umulig uhell. Var ikke mye rom han kunne sykle unna på liksom, uten å meie ned flere tilskuere.

 

Det jeg synes har vært sykt spennende med Froome i år, er at han har overrasket så til de grader, og viser at han har jobbet med sine svakheter. Rykte på seg for å være tvilsom utfor, og så smelle til så til de grader på nedkjøringen og risikere så mye for 12 usle sekunder, det viser styrke og det viser at han vil bevise for alle at han fortjener å vinne. Hadde vært så utrolig artid om Porte ikke hadde hatt disse uhellene, og sett han og Froome duellere i fjellene om den gule trøyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...