Gå til innhold

Låne penger på dagen ?


Anbefalte innlegg

Hei. Er satt i en noe vanskelig situasjon, som gjør at jeg har nøyaktig 20kr å leve for frem til førstkommende fredag. Jeg har 40kr per dag i bussutgifter til og fra jobb hver dag, noe som tilsvarer 200kr frem til jeg får kroner inn igjen. 

 

Grunnen til at dette har skjedd er at jeg gikk ut med 3 mnd depositum på ny leilighet, litt uten å tenke meg om. Derfor står jeg nå helt blakk, uten bil. Har allerede spurt rundt i min vennekrets om noen hundrelapper, men ikke fått noe positiv respons. 

 

Finnes det noe på nett som gjør at jeg kan låne la si 500kr på dagen, slik at jeg faktisk får kjøpt meg litt mat og har kroner til bussen til og fra jobb ? 

 

Skjønner at dette høres litt teit ut, men slik er det desverre... Har aldri stått i en slik situasjon tidligere selv. 

 

Tips taes imot med stor takk.



Anonymous poster hash: bc507...240
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har ringt banken og pratet med de også, de ikke ikke innfri kredittkort til meg, av den grunn av at jeg ikke har registrert fast inntekt over lenger tid. Har nylig begynt i den nye jobben...

 

Anonymous poster hash: bc507...240

 

 

Hva med å spørre arb.giver om et lite forskudd på lønn?

 

Det betales jo enkelt tilbake ved at du får tilsvarende mindre utbetalt på neste lønn, om det er en mulighet vel og merke.......

Lenke til kommentar

Dårlige venner du har. Har du for vane å ikke betale tilbake penger du har lånt før?

 

 

Nei, jeg har ikke det, jeg bare har en liten omgangskrets, og mange av de er fattige studenter og navere. 

 

 

 

 

 

Har ringt banken og pratet med de også, de ikke ikke innfri kredittkort til meg, av den grunn av at jeg ikke har registrert fast inntekt over lenger tid. Har nylig begynt i den nye jobben...

 

Anonymous poster hash: bc507...240

 

 

Hva med å spørre arb.giver om et lite forskudd på lønn?

 

Det betales jo enkelt tilbake ved at du får tilsvarende mindre utbetalt på neste lønn, om det er en mulighet vel og merke.......

 

 

Føler at det er litt feil å be om forskudd på første lønning hos ny arb giver... Kunne sikkert gjort det, men føler det blir litt feil på en måte 

 

Anonymous poster hash: bc507...240

Lenke til kommentar

Kjøp in en sekk med poteter og se om du kan ordne transport med noen andre... eneste jeg kan komme på akkurat i farten.  Kanskje du har noen venner som vil gi deg flaskene de har liggende så du kan pante dem, det er ikke noe skam i å spør hvertfall da det kan skje med hvem som helst.

Lenke til kommentar

Kjøp in en sekk med poteter og se om du kan ordne transport med noen andre... eneste jeg kan komme på akkurat i farten.  Kanskje du har noen venner som vil gi deg flaskene de har liggende så du kan pante dem, det er ikke noe skam i å spør hvertfall da det kan skje med hvem som helst.

 

Er det rart å legge ut ett kontonummer på facebook etc og be om 20kr fra noen personer f.eks ? Føler at det er litt "ubehagelig" og legge ut så offentlig at jeg er så blakk, men må man så må man.. 

 

Anonymous poster hash: bc507...240

Lenke til kommentar

Å ‹‹ta et låne penger på dagen lån›› er nok heller ikke så lett, for selv om det i teorien virker enkelt så forlanger de (ofte) sikkerhet for pengene sine, selv om de skriver at en kan låne uten sikkerhet.

Når du ikke har hatt inntekt over lengre tid som du skriver, så vet de jo heller ikke at du har fått deg jobb og hva du vil tjene der.

Utlånere vil jo som regel ha både kopi av selvangivelse, en lønnsslipp og sjekker om du har noen betalingsanmerkninger fra før av.

 

Tror nok heller jeg hadde gjort et forsøk på å spørre arb.giver om et lite forskudd jeg for min del.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du er kredittverdig kan du søke kontokreditt f.eks. i skandiabanken. Det er automatisert behandling og du registrere søknaden med bankid. Du får svar umiddelbart.

 

Det vil hjelpe deg på kort sikt, men pass på at du ikke havner i kredittkortfellen. det er over 15% rente på utestående beløp så det blir betydelige summer dersom du alltid har negativ saldo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...