Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nei, småbarn i hus og ingen tid til sånt :)

 

Ah synd! Ser ut til at jeg har fått fikset meg billett til meg og brodern og kjører opp i natt:P Spent på hvordan dette blir ift om det blir noe leking med alle systemene. Men kjekt å dra på en liten tur uansett, har ikke fått tid til det før nå.(Selv om jeg egentlig ikke har tid nå heller..) 

Lenke til kommentar

Har bilen til lakkbehandling for å ordne opp rotet til Tesla klargjørerne, pro tip ikke få Drammen til å klargjøre bilen om du tenker å hente Teslaen der, de kan det ikke og forhaster seg. Skal også få lagt keramisk lakkforsegling på(pompanazzi 880-xx).Gleder meg som en unge til å hente den, ny bil følelse på ny :D

 

12651102_10156453789895582_7245428275367

12646920_10153264421781402_3286535118144

12509001_10156453883815582_3299698988897

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det er ganske lite imponerende å ikke ha fått orden på klargjøringen etter mer enn to år i drift..

 

Helt enig, der er de virkelig dårlige. Har bilen hos to entusiaster fra detailersclub og de sier at drammen er ekstremt dårlige. Skulle vist dette før da jeg egentlig skulle hente den i Sandnes.. I tillegg er denne svarte lakken veldig myk så må ha på en hard coating. 

 

Men som nevnt mange ganger før, Tesla er langt fra perfekt men veldig god allikevel. Har kjørt F10'en siden mandags ettermiddag og det gir ingen god følelse, foruten om setene. De er myke og gode! Tesla sine er gode de også, men ikke så myke. 

Lenke til kommentar

Det er ganske lite imponerende å ikke ha fått orden på klargjøringen etter mer enn to år i drift..

Trodde årsaken til at tesla ofte søkte etter bilklargjørere var pga vekst, men mye mulig det ligger helt andre årsaker bak om dette er et reelt problem.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er ganske lite imponerende å ikke ha fått orden på klargjøringen etter mer enn to år i drift..

Dette er ikke noen sak egentlig, de fleste "klargjørere" som tas inn rundt om på verksteder og forhandlere plukkes rett fra gata og får enkle instruksjoner. Så en som kjøpte en ny Golf som bad spesifikt om å få den levert uten klargjøring da den ble kjørt rett til en pro hobby detailer. En del av disse holder ekstremt høy standard og Svært nøye er deres mellomnavn. Folk som kan detailing finner haugevis av lakkdefekter på fabrikknye biler som trenger vesentlig korrigering. Men siden dette er noe de færreste er så oppmerksomme på går det i de fleste tilfeller igjennom. Ingen tror vel at en hely ny bil kan ha noe som helst feil?

 

Og Salve, TMS-en er fortsatt feilfri, ruller mange mil per dag?

Lenke til kommentar

 

Det er ganske lite imponerende å ikke ha fått orden på klargjøringen etter mer enn to år i drift..

Dette er ikke noen sak egentlig, de fleste "klargjørere" som tas inn rundt om på verksteder og forhandlere plukkes rett fra gata og får enkle instruksjoner. Så en som kjøpte en ny Golf som bad spesifikt om å få den levert uten klargjøring da den ble kjørt rett til en pro hobby detailer. En del av disse holder ekstremt høy standard og Svært nøye er deres mellomnavn. Folk som kan detailing finner haugevis av lakkdefekter på fabrikknye biler som trenger vesentlig korrigering. Men siden dette er noe de færreste er så oppmerksomme på går det i de fleste tilfeller igjennom. Ingen tror vel at en hely ny bil kan ha noe som helst feil?

 

Og Salve, TMS-en er fortsatt feilfri, ruller mange mil per dag?

 

 

Drammen er vist værstingene blandt Tesla, men det er nok pga tid.De leverer jo ut mest biler.

Jeg har levert til bilen til to av disse typene, ekstremt nøye og gjør det skikkelig! Får bilder hver dag om hvordan det står til og tilstanden på lakken, veldig bra!

 

Nja kan vell ikke skryte på at den er feilfri nei, en har jo dette med lakken. I tillegg har jeg en lykt som mangler en diode, ikke så veldig synlig da det er i hjørnet men irriterende. Skal inn i mars for ny lykt og diverse. Har ett rele som ligger å slår inne i bilen(iallefall lignende lyd) og som alle andre har jeg tidvis kondens i lyktene, dette er vell noe alle har problemer med. 

 

Så noen småfeil er det, men så lenge bilen ikke har noen store feil og tesla ordner opp i småplukket er jeg happy jeg! Men litt irriterende å vente over en måned for å fikse disse tingene på en helt ny bil, men jeg forstår at det er flere som venter lengre så jeg tar det med knusende ro :) 

 

Bilen er fantastisk å kjøre, så der svarer den til alle forventninger, har vell rundet 2600km nå det inkluderer kjøreturen hjem fra drammen og en tur på fjellet sist helg. Holder på å planlegge tur til Cannes i sommer, det blir spennende :) 

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvordan folk finner seg i mye mer småfeil på en Tesla enn andre biler i samme prisklasse.. Og det selv om Teslaen egentlig er en langt dyrere bil som bare slipper avgifter..

 

Det sier vell kanskje noe om hvor bra bilen er tross alt? Personlig er jeg super fornøyd med bilen, klart det er kjedelig at det er dugg i lyktene av og til, men dette var jeg klar over før bestilling. Forhåpentligvis klarer de å fikse det i Mars eller ved oppgraderte lykter i fremtiden. Relet er veldig irriterende, så det gleder jeg meg til å få vekk. Men ved litt høy musikk så merker en det ikke, men ja irriterende. At det mangler en diode spiller ingen vesentlig rolle for meg, men det er igjen irriterende, men tesla skal fikse. 

 

Alternativt kan jeg selge den pga disse småsakene og kjøpe meg en bmw eller en mercedes som sikkert ikke kommer til å ha særlig med feil, selv om de sannsynligvis har noen problemer innimellom de også, men er det aktuelt? Aldri. Å kjøre Tesla er så mye bedre enn å kjøre en vanlig bil, alt er mye lettere, kjappere og intuitivt. blir helt stresset av BMW'en om dagen, alle knappene og dingsene, trykke på start, vente på varm coil, ta av brekk, nykking og draging i det den girer osv osv. Alt dette er så mye deiligere på en Tesla, og sikkert andre elbiler men det vet jeg ikke. 

 

Dette er uansett bare min mening, noen problemer men allikevel lett verdt det. for meg :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...