Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk tett luke bak, ikke fukt i baklykter, DU-status (men det vet du vel). Batteriene er ok, det er ikke et problem at de ryker.

 

Av utstyr ville jeg aldri kjøpt uten tek-pakke eller tilsvarende utstyr. Luftfjær er fint men ikke kritisk.

 

Velkommen etter! Innså her om dagen at om jeg fikk velge mellom alle biler i hele verden hadde jeg fortsatt kjørt Model S. Den er så bra.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

For at du skal få Autopilot må bilen være laget de siste 12 mnd. http://www.hegnar.no/motor/artikkel566513.ece

Next-gen seats må vel også vurderes sterkt.

 

Ja autopilot er absolutt en krav jeg har satt, har stor tro på dette i fremtiden! Setene vurderes sterkt ja! Da jeg prøvde en for en god del år siden og var ikke særlig imponert over de da. Og etter å ha kjørt comfy klasse fra BMW blir jeg nok skuffet med de gamle setene :) 

Lenke til kommentar

Har selv sett det (kunstig)fornuftige i å kjøpe batteribil lenge nå men føler det blir veldig feil å satse på en Sedan når man kommer fra en SUV. Model X er derfor det eneste fornuftige alternativet, men blir veldig skremt av alle de banale feilene som Model S har hatt/har. Som tidligere eier av amerikansk bil så er jeg også *veldig* lite imponert over kvaliteten og det ser ut som om Tesla har videreført den amerikanske tradisjonen med å være sykelig besatt av motorkraft mens alle andre kvaliteter kommer langt tilbake i leksa.

Ser at mange Tesla eiere er veldig fornøyde med bilen sin *fordi Tesla fikset feilen raskt og effektivt* (selvsagt burde ikke en ny bil trenge rask og effektiv reparasjon uansett...)

Er kanskje en grunn til at Tesla fortsatt taper penger til tross for at de selger så det griner i land som fortsatt gidder å subsidiere bilene deres? Blir også forundret når jeg hører at Tesla er svært lite støydempet! En BMW eller Mærsj til over 1 mill er regnet som en luksusbil og har dermed også tilsvarende støydemping! Noen her med erfaring fra Model X? Er den like dårlig?

 

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ønsker seg SUV, men det er bare meg. 

 

Uansett; alle de problemene du snakker om er overdrevet. Ja, Tesla ligger bak BMW og Mercedes i opplevd kvalitet. Men fordelene er så store at det er greit - summen blir langt bedre. Det samme gjelder alle disse problemene du snakker om - de er overdrevne. På den ene målingen som teller er Tesla overlegne - nemlig hvor fornøyde eierne er. 

 

Jeg kan til daglig velge mellom tre biler. En Model S, en toppspekket X5 50i og en italiensk hestebil. Velger Teslaen 98% av gangene. Den er faktisk så overlegen, selv om de andre selvsagt er bedre på mange ting. 

 

(Husker forøvrig godt en ny 7-serie BMW familien hadde for noen år siden. Var på verksted månedlig det første året for å fikse barnesykdommer. Min Mini Cooper 2002-modell hadde ny drivlinje før den var et år.)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Har sånn ca funnet ut at jeg så og si må enten velge bort maks ytelse(85p uten d), for å oppnå nye seter og autokjøring. Eller gå for en nyere tja 70d ca og få alt det "nye". HVa skal jeg velge? 

 

Det beste svaret er såklart å betale det som det koster for å få med alt, men å strekke strikken særlig lengre en 650 har jeg ikke tenkt, er trossalt student  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Lenke til kommentar

Oi, den hadde jeg slitt med. Eller, det hadde jeg jo ikke fordi jeg hadde sagt ja takk begge deler, men _om_ jeg måtte valgt hadde jeg slitt ;) 

 

Hvor langt kjører du normalt? Min p85 klarer akkurat Oslo-Kristiansand uten stopp om det trengs. Lenger kjører jeg aldri, så mer batteri er ikke nødvendig. Samtidig er jo firehjulstrekk fint noen få ganger...

 

Lenke til kommentar

Oi, den hadde jeg slitt med. Eller, det hadde jeg jo ikke fordi jeg hadde sagt ja takk begge deler, men _om_ jeg måtte valgt hadde jeg slitt ;)

 

Hvor langt kjører du normalt? Min p85 klarer akkurat Oslo-Kristiansand uten stopp om det trengs. Lenger kjører jeg aldri, så mer batteri er ikke nødvendig. Samtidig er jo firehjulstrekk fint noen få ganger...

 

Hm, det blir vell en sjelden tur over fjorden for å ta eksamen på universitetet. Haugesund-Stavanger 16 mil tur/retur som ikke bør by på problemer med den ene eller den andre. 

 

Om jeg skulle lagt ut på langtur hadde det blitt for utfordringen sin del(tyne mest mulig ut av batteriet osv), ellers flyr jeg. Eneste jeg kan tenke meg er om vi skulle dratt på hyttetur, da blir det sjeldent lengre en hovden 22 mil en vei. Men om det skulle skrante på batteriet på slike turer reiser jeg jo aldri alene, så det finnes flere biler å ta av :) 

 

I tillegg skylder min lillebror meg sikkert en million turer da han har lånt min nåværende bil ett par ganger siden han fikk lappen for å si det mildt, regner ikke med det blir mindre av bommingen når jeg bytter til Tesla :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...