Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he - Kvalito skriver : ["...jeg beklager at du oppfatter oss som useriøse..."]. Jeg kan bare si en' ting: hvis jeg hadde vært en slem mann og limt inn de e-postene jeg har fått i fra Kvalito i dette forumet, så tror jeg folk flest ville ristet vantro på hodet eller fått seg en god latter... Kr 1295,- for å bryte kontrakten med dem er billig. Tro meg. :thumbs:

Lenke til kommentar
He he - Kvalito skriver : ["...jeg beklager at du oppfatter oss som useriøse..."]. Jeg kan bare si en' ting: hvis jeg hadde vært en slem mann og limt inn de e-postene jeg har fått i fra Kvalito i dette forumet, så tror jeg folk flest ville ristet vantro på hodet eller fått seg en god latter... Kr 1295,- for å bryte kontrakten med dem er billig. Tro meg. :thumbs:

Hva er det du venter på?

 

Få nå postet de e-postene da mann!

 

Vis verden hvor useriøse Kvalito er

Lenke til kommentar

Heh.. har hatt kvalito i 3 mnd på fastpris isdn .. og iløpet av den perioden klarte jeg å få 3 feile fakturaer.. så faktura avdelinga er på tur den og :) Fått fakturert av telefoni to ganger på det som sku være gratis (Fastpris isdn på egen regning)

 

Og sa det og opp i oktober.. og enda har jeg fått purring på perioden november "kan ikke se å være betalt bla bla bla.."

 

Tror noen har fått litt fler kunder en de kan takle akkurat nå jeg :)

 

Men men .. lykkelig med Delta 3000 fra NGT nå .. ligger på 400+ hele tia , gjort fra første sekund linja kom opp.. hatt over helga nå og dradd ned ca 75 gig elns .. så har absolutt ikke grunn te å klage :))

Lenke til kommentar

I dag 4.12 var det en fyr fra Telenor inne i sentralen min. Så nå er jeg faktisk online med Kvalito. :yes:

Har desverre bare en 0,5 MB SDSL linje. Er litt for lite. Virker mer ustabil en Telenor sin ADSL 1024 X 256 som jeg hadde før. Har en del høyere ping på servere for å spille. På noen svenske som jeg er ofte har pingen økt fra 50 til 100. Men nedlastingen er ganske bra. Det minste jeg har hatt på it-avisen sitt speedometer er 540kb. Så der skal jeg ikke klage. Det som er verre er at de vil ha betalt fra den 7/11. Det er vel jeg som skulle hatt betalt for å bruke 200 Kr på mobilen for at det skal gå i orden. Så nå er det bare å se hvordan linja holder seg videre. Gidder ikke å legge over hjemmesiden på serveren min før jeg er sikker på at den holder seg oppe.

Fikk et lite sjokk når jeg holdt på og spille. Da pingen gikk fra 100 til 450. Det var tydeligvis ikke bare ADSL som ble berørt av arbeid på ADSL noden i Trondheim.

 

PS! Når de sier at de skal ringe tilbake. Ikke sitt og vent. det er du som må ringe tilbake uansett. :thumbdown:

 

Men får se hvordan det går etter en stund. Siden de skal ha betalt fra den 7/11 så er det vel fra da de teller 12 mnd bindingstid også. Får se hvordan de løser regningen og det tullet jeg har hatt i starten. En jeg kjenner fikk 1 mnd gratis av Telenor for 2 dagers forsinkelse. Her burde jeg da ha enten gratis oppgradering til 1 MB eller 2 mnd gratis. ;)

 

Ståle

Lenke til kommentar
I dag 4.12 var det en fyr fra Telenor inne i sentralen min. Så nå er jeg faktisk online med Kvalito.  :yes:

Har desverre bare en 0,5 MB SDSL linje. Er litt for lite. Virker mer ustabil en Telenor sin ADSL 1024 X 256 som jeg hadde før. Har en del høyere ping på servere for å spille. På noen svenske som jeg er ofte har pingen økt fra 50 til 100. Men nedlastingen er ganske bra. Det minste jeg har hatt på it-avisen sitt speedometer er 540kb. Så der skal jeg ikke klage. Det som er verre er at de vil ha betalt fra den 7/11. Det er vel jeg som skulle hatt betalt for å bruke 200 Kr på mobilen for at det skal gå i orden. Så nå er det bare å se hvordan linja holder seg videre. Gidder ikke å legge over hjemmesiden på serveren min før jeg er sikker på at den holder seg oppe.

Fikk et lite sjokk når jeg holdt på og spille. Da pingen gikk fra 100 til 450. Det var tydeligvis ikke bare ADSL som ble berørt av arbeid på ADSL noden i Trondheim.

 

PS! Når de sier at de skal ringe tilbake. Ikke sitt og vent. det er du som må ringe tilbake uansett.  :thumbdown:

 

Men får se hvordan det går etter en stund. Siden de skal ha betalt fra den 7/11 så er det vel fra da de teller 12 mnd bindingstid også. Får se hvordan de løser regningen og det tullet jeg har hatt i starten. En jeg kjenner fikk  1 mnd gratis av Telenor for 2 dagers forsinkelse. Her burde jeg da ha enten gratis oppgradering til 1 MB eller 2 mnd gratis.  ;)

 

Ståle

Ja det kan du tro! Jeg hadde en linje som målte 300Kbps - 500 Kbps i ned hastighet i over en måned (bestilte 1024/256 hastighet)- uten kompensasjon - betalte 1300 kr for å komme bort i fra Kvalito (brutt avtaleperiode på 12 mnd) og har levd "lykkelig alle mine dager"etter overgang til NGT ! Et lite hint om hvordan disse gutta opererer finner man antagelig på dette forumet (de har kun en liten håndfull kunder sammenlignet med Telenor, Nextgentel og Bluecom, men allikevel mye omtalt...)

Endret av paalernspaalern
Lenke til kommentar
Ja det kan du tro! Jeg hadde en linje som målte 300Kbps - 500 Kbps i ned hastighet i over en måned (bestilte 1024/256 hastighet)- uten kompensasjon - betalte 1300 kr for å komme bort i fra Kvalito (brutt avtaleperiode på 12 mnd) og har levd "lykkelig alle mine dager"etter overgang til NGT ! Et lite hint om hvordan disse gutta opererer finner man antagelig på dette forumet (de har kun en liten håndfull kunder sammenlignet med Telenor, Nextgentel og Bluecom, men allikevel mye omtalt...)

Jeg har enda dårliger erfaringer med NetxGentel. Er over 2 år siden de skulle komme til meg og levere ADSL, som jeg bestillte den gang. De har ikke kommet ennå. Jeg laster ned 540 kb som er det minste jeg har testet nå. Kan ikke klage på det over en 0,5 MB linje. Jeg har og en kamerat som skulle legge inn SHDSL fra NextGentel. Ble ikke bedre det heller en at han måtte reise hjem til meg for å sende klagemailer. De holdt vel på i 3 mnd uten å få linja til å virke. Kvalito svarer på telefonen innen rimelig tid. Virker ikke som NextGentel er så veldig bra på kundeservice heller. Det er ikke bestandig det er så mye bedre med de andre leverandørene heller. Hadde jeg kunnet så ville jeg fremdeles brukt Telenor. Men de vil ikke gi meg fast IP og bedre utlinje.

 

Nå virker i vertfall linja mi godt. Og når det virker så er det omtrent det samme vilken ISP du bruker. Men at Kvalito har behandlet en del kunder alt for dårlig er ikke å legge skjul på. Har fått noen meldinger direkte fra andre personer her inne som ikke akkurat er hyggelig lesing. Har jeg lest dem før jeg bestillte hos Kvalito så har jeg heller spart litt frem til sommeren og bestillt hos Bluecom. Virker som de er veldig godt likt. Finner sikkert noen der og som har problemer. Men det virker som de er i mindretall.

 

Og når det gjelder kompensasjon så får jeg se hva som skjer før vi blir enige. Kan ikke annet enn å prøve uansett.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Jeg er meget godt fornøyd med Kvalito adsl!

Eneste nede tid jeg har hatt er når TELENOR klarer å ødelegge for andre, de gidda ikke en gang å sette det opp før om 2uker etter, og kvalito måtte klage på telenor daglig, til slutt kom kvalito bare frem til telenor support :roll: Telenor ble litt lei.

Uansett, jeg har som erfaring med kvalito at de er serriøse og har god support (i Tr-lag i allefall).

Lenke til kommentar

Huff, har bestillt 2048/256 av Kvalito. Bestillte for 3 uker siden, fikk linja 1 uke siden. Modemet fikk jeg ikke i posten som avtalt, de hadde glemt bort bestillingen. Men men, idag fikk jeg modemet.

 

Linja som ble montert er såklart ikke operativ, så montør må komme på nytt. Noe som sikkert tar enda en uke...

Blir mer og mer nervøs ettersom jeg har lest igjennom her ;P Håper at linja mi blir brukbar :~

Lenke til kommentar

Det hadde du antageligvis blitt uansett ISP... Om du blar litt frem og tilbake her er det ikke eneste bruker som er 100% fornøyd og ikke en eneste ISP som er 100% bra...

 

Sannheten er kanskje et sted midt i mellom... Ingen er fullstending ubrukelige....

 

Sannheten er også at med få unntak er det ikke mange linjeleverandører her hjemme, og Telenor er involvert på en eller annen måte...

 

Jeg ventet også over tiden på Kvalito, men det var altså Telenor som kom å måtte fikse problemet... Omsider...

 

Etter min mening burde det skilles ut et eget linjeselskap fra Telenor som har null og niks med telenor og gjøre... Dette selskapet burde være statseid og behandle alle likt... Før det skjer vil ingen ISP'er kunne bli bedre enn Telenor, eller det svakeste leddet som jeg kaller dem :-)

Lenke til kommentar

Ny info angående problemer med modem-levering! Dette er tydligvis ikke Kvalito's feil.

 

[20:45:04] <Phreak_> Bare en ting..

[20:45:12] <Phreak_> Modem er det ikke kvalito som driver med, det er telenor networks

[20:45:29] <Phreak_> Alle ADSL leverandører bruker Telenor Networks som sentral for modemutlevering atm

 

"Phreak" jobber i telenor avidi kundesupport, og burde ha litt peil :D

Lenke til kommentar

Har en kunde som valgte Kvalito da han skulle ha ADSL. Jeg hadde mine tvil, men lot tvilen komme tiltalte til gode. Gav imidlertid råd om å ikke forhåndsbetale ett øre, og vente med å betale til Kvalito leverte avtalt vare.

 

Det er nå en stund siden, og problemene har vært monumentale. Ikke ble linja levert til avtalt tid, når vi skulle koble på modemet, så ble dette ikke tildelt IP. Tekniker som skulle hjelpe oss påsto at feilen lå på vår side, noe den da til slutt viste seg å ikke gjøre. Hastigheten på 1024/256 linja ligger stabilt på < 300, og supportpersonnellet deres er rett og slett frekke i kjeften ovenfor kunden.

 

Så bestemte han seg da i forrige uke for å si opp avtalen innenfor angrefrist, da varen slettes ikke var det han hadde forventet. Han ringte i dag, og her følger en liten solskinnsfortelling som nok kan få det til å rykke både i smilebånd og knyttnever:

 

Hei,

 

 

 

Da har jeg forhåpentligvis vært i kontakt med Kvalito's kundeservice/support for en av de siste gangene..........

 

 

 

MEN: Jeg fikk opplyst at Kvalito "ikke benyttet" seg av angrefristloven!!!!!!! De unlater loven når det gjelder teleprodukter iflg driftsansvarlig for support i Trondheim. UTROLIG!!!!!! Han fikk en rå latter i retur med lovnad om at angrefristskjemaet kom til å bli sendt i fra meg uansett, så fikk de ta stilling til det da.

 

 

 

Han spurte meg også om hvordan de kunne drive butikk hvis de hadde angrefrist på deres produkter.......???? Jeg sa meg helt enig med tanke på kvaliteten de leverer. Da ble han "litt sur":-)

 

Du kan si mye rart om Kvalito, men at de er noe som helst i nærheten av seriøse, se den skal du ganske langt ut på landet med før noen hører på deg. Makan til udugelig selskap har jeg ikke vært borti! :angry:

 

Gjentar bare på nytt, jeg:

 

http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Emner/bredband

 

-KJ

Lenke til kommentar
Det hadde du antageligvis blitt uansett ISP... Om du blar litt frem og tilbake her er det ikke eneste bruker som er 100% fornøyd og ikke en eneste ISP som er 100% bra...

 

Sannheten er kanskje et sted midt i mellom... Ingen er fullstending ubrukelige....

 

Sannheten er også at med få unntak er det ikke mange linjeleverandører her hjemme, og Telenor er involvert på en eller annen måte...

 

Jeg ventet også over tiden på Kvalito, men det var altså Telenor som kom å måtte fikse problemet... Omsider...

 

Etter min mening burde det skilles ut et eget linjeselskap fra Telenor som har null og niks med telenor og gjøre... Dette selskapet burde være statseid og behandle alle likt... Før det skjer vil ingen ISP'er kunne bli bedre enn Telenor, eller det svakeste leddet som jeg kaller dem :-)

Telenor kobler opp linja hos sentralen, telenor som sender montør hjemme til folk, telenor som treiger ned hele opplegget.

Eneste kvalito har å gjøre er å passe på sine egne servere og at deres nett ikke blir overbelastet.

Modemet sender kvalito ut, men først så må de få den av telenor (Eller en underleverandør av telenor). Når man bestiller adsl\sdsl fra et selskap (ISP) så har faktisk ikke det selskapet fult annsvar for at linja skal komme opp, det er faktisk de som eier linja og i dette tillfellet telenor.

Før dere klager på ISP, så se først hvor annsvaret ligger.

Lenke til kommentar
Hmm..

 

 

Til alle Kvalito Kunder..

 

 

Hold dere oppdatert på driftsloggen vår. www.kvalito.no

 

Da finner dere fort ut hvorfor ting går litt treigt av og til!

Finner ingenting i logge som viser hvorfor dere ikke kan ringe tilbake ? Når jeg får beskjed 3 ganger i løpet av 2 dager at ringer tilbake etter 1 time. Er så kjekt å sitte hjemme med en linje som ikke virker. Etter 3-4 timer så er det å begynne å ringe ifjen. En ny 50 lapp i mobilregningen. :no:

 

Nedlasting fungerer veldig godt.

 

Jeg leser og beskrivelsen med dårlig ping. Men jeg til fredag den 5.12 så hadde jeg Telenor ADSL samtidig som deres SDSL linje. Spiller en del quake. Eller spillte ser det ut til at det blir nå. Med Telenor 48 til 52 i ping. Med Kvalito 100 til 450. Forstår ikke hvorfor Telenor ikke blir berørt av dårlige ping tider ? Har ikke hatt så dårlig ping siden jeg brukte ISDN for 3 år siden. :cry: Pingtiden er stabilt ustabil. Det har den vert de 6 dagene jeg har hatt linja i orden.

 

Men utenom spilling så ser den veldig bra ut. Ned og opplasting går veldig greit unna. Har litt dårligere opplasting enn det jeg håpet på, men nedlasting er som forventet. :thumbs:

 

Holder den seg oppe med lite nedetid. Så må jeg si meg fornøyd med produktet fordi om det var store startproblemer. Men det har løst seg. Skal i alle fall ha skryt over at dere er mye bedre en en del andre ISP til å svare på telefonen. Går litt lenge på e-post. Men svarene kommer jo der og etter en stund.

 

 

Ståle

Lenke til kommentar
Hmm..

 

 

Til alle Kvalito Kunder..

 

 

Hold dere oppdatert på driftsloggen vår. www.kvalito.no

 

Da finner dere fort ut hvorfor ting går litt treigt av og til!

Så du vil da forklare deres mildt sagt hårreisende problemer med at dette ikke er deres feil, og at det at NGT, Telenor og andre har systemer som virker bare er flaks?

 

Hvis du tror at jeg skal gå på den må du nok prøve bittelitt hardere. :mad:

 

Jeg har selv snakket med kundesupporten deres og fått "kjeft" for noe som var helt og holdent deres feil. Oppsøk noen som kan dette med å drive ISP, og be om å få et kurs. Jeg kommer aldri igjen til å gå med på at mine kunder kjøper produkter av dere, da kan de heller se seg om etter andre til å drifte systemene sine, for makan til problemer og ball har jeg ikke hatt tidligere.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...