Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Kvalito noen mnd nå. Mest ustabile ISP jeg noen gang har hatt.

Har 2mbit sdsl, og den går ned flere ganger i døgnet. Varierendes hvor lenge det er snakk om, men sinnsykt irriterende.

 

Har oxo vært mye greier med og prøve og få passordet til routeren,

men har gitt opp det prosjektet.

 

Først sa de at det var standard passord som står i manualen,

men det hadde jeg self. prøvd.

Deretter sa de at hadde rotet det bort, de skulle da sette en mann på saken og etter det hørte jeg ikke noe mer snakk om det på en stund.

 

Jeg ble til slutt lei og sendte ennå en forespørsel, men da fikk jeg på nytt svar om og prøve standard passordet som står i manualen.

Nå gidder jeg ikke og pese mer med det. Så det kan være det samme.

 

Dette er min erfaring med Kvalito og ut i fra det så anbefaler jeg ikke og bestille fra dem.

 

Mvh

 

MajorP

Lenke til kommentar

De har holdt på med denne forklaringa til meg siden jeg skulle hatt linja 8. okt.... OG de klarte til og med å si "blablablabla, men dette berører ikke så mange", noe som fikk meg til å bli kjeeeeeeempehappy og tro at dette hadde høy prioritet!!

 

Selvom de er et lite firma, så skal de ikke komme med manglende/villedende forklaringer.... :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg var igjen i kontakt med kvalito igår ang problemer med linja...

Fikk da beskjed om at dette ikke er noen prioritet for tiden og fikk beskjed om å ringe igjen om noen uker..

 

En ting å si Fu ck you kvalito! Nå har ja hatt så mye problemer med dem at nå gidder jeg ikke mer.

 

Modemet går i posten idag, gleder meg til å få en ny seriøs isp.

Lenke til kommentar

Sa de virkelig det? Når jeg pratet med de sist (pratet med han Kaj), så var beklaget han fælt. Jeg fortalte også om den håpløse kundebehandlingen jeg hadde fått tidligere på kvelden, og han beklaget også dette.

 

Men, allikevel så står de på det at de skal ha 3 mnd forskudd. Det kommer jeg ikke til å gå med på. Er 100% sikker på at de har likviditetsproblemer (noen som kan bekrefte?) da de er nødt til å ha en slik ordning.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Hmmmm, ikke bra lesning dette her. Jeg kunne sannsynligvis poste et innlegg her som garantert vil vekke oppsikt, men jeg tror jeg venter litt. Gir Kvalito en sjanse til, selv om de egentlig ikke fortjener det.

 

 

Ang. Billion Bipac 840 modem: Ikke kjøp et slikt. Det finnes for tiden kun 5 stk i Norge av dette modemet (dette fikk jeg opplyst av hovedkontoret til Billion i Norge) som er beregnet på testbruk. Jeg var uheldig å fikk et av disse. Dette har jeg forøvrig sent i retur. For det første inneholdt det en firmware som var før krigen, og modemet inneholdt ikke halvparten av de features som står beskrevet på websiden til Kvalito. Dette ordnet seg når jeg fikk tak i ny firmware. Denne var ikke lett å få tak i. Kvalito tilbyr ikke support på dette modemet heller (med mindre de har begynt med det den siste uken). Først nektet de å gi meg support på BCS også, men etterhvert traff jeg en meget hyggelig og flink fyr.

 

Men det hjelper ikke mye så lenge montøren har konkludert med at modemet mitt er defekt. Han tok det med opp i sentralen og testet det direkte derfra, men det fant ikke linjen. Jeg har nå hatt min 2Mbps SHDSL-linje installert i 1.5 uker, men har ikke vært et sekund på nett enda.

 

Når det gjelder SHDSL-modem er det problemer å få tak i disse for tiden. Selv Zyxel i Norge har ikke Zyxel Prestige 791 inne for øyeblikket. Jeg vet at Kvalito har noen av disse modemene inne akkurat nå.

 

Kommer muligens tilbake med mer. Jeg holder an litt fordi jeg vil se om linjen min fungerer når jeg har fått tak i nytt modem (kjøper ikke dette av Kvalito), før jeg evt. forteller min skrekkhistorie.

 

Jeg kan forøvrig si at tidligere innlegg i denne tråden synes å være meget troverdige i henhold til mine egne erfaringer når det gjelder Kvalitos kundeservice.

Lenke til kommentar

Må nesten le litt. Se på dette (fant det i driftsloggen) begynn nedenfra og opp:

 

Kvalito IT AS - Driftslogg

 

3.11.2003-Oppgradering av ADSL-noden i Trondheim IV

Dessverre ble ruteren ødelagt under flyreisa. Vi har nå i dag jobbet for harde livet med å skaffe en ny ruter. Dette har vi greid. Det tar dessverre noe tid å frakte den til Trondheim, men vi prøver oss på nytt med flyfrakt. Administrerende direktør Kim Størdal Toftner vil ta med seg ruteren oppover til Trondheim i morgen kveld, og vi håper at den innen kl. 22.00 i morgen vil være i drift. Vi beklager virkelig forsinkelsen, men det var ikke planlagt at ruteren skulle bli ødelagt under frakten.

Kaj Størdal Toftner

3.11.2003 - 18:37

 

3.11.2003-Oppgradering av ADSL-noden i Trondheim III

Da har flyseslskapet funnet igjen ruteren, og vi har den nå i vår varetekt. Vi venter nå på en avklaring i fra vaktmesteren på hvilken kurs vi kan bruke, da denne ruteren bruker nesten en hel kurs alene. Vi håper at ruteren skal kunne være i drift fra og med kl. 9.00 i dag.

Kaj Størdal Toftner

3.11.2003 - 8:2

 

2.11.2003-Skifte av hovedruter mot NIX

Vi har da endelig fått beskjed i fra vår leverandør, om at vår nye hovedruter mot NIXen vil være klar og ferdig satt opp i morgen. Vi vil da prøve å få satt den i produksjon allerede natt til tirsdag, mellom kl. 03.00 og 05.00.

Kaj Størdal Toftner

2.11.2003 - 17:20

 

2.11.2003-Oppgradering av ADSL-noden i Trondheim II

Da har flyselskapet greid å rote bort vår ruter. De kan ihvertfall ikke redegjøre for hvor den har blitt av. Vi håper de vil finne den snart igjen, men vi må nok innse at noe skifte av ruter i Trondheim ikveld, dessverre, ikke er mulig. Det vil bli lagt ut ny driftsmelding om skifte av ruter, så fort vi får vite noe mer.

Kaj Størdal Toftner

2.11.2003 - 17:18

 

 

Ok, først "roter" flyselskapet bort routeren, så blir den "ødelagt" under flyreisen. Hvor stor er sannsynligheten for dette? Holder fortsatt en knapp på at dette selskapet har seriøse likviditetsproblemer.

 

Den saken der begynner å bli gammel nå, men jeg synes den var såpass "artig" at den bare måtte nevnes.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Når det gjelder SHDSL-modem er det problemer å få tak i disse for tiden. Selv Zyxel i Norge har ikke Zyxel Prestige 791 inne for øyeblikket. Jeg vet at Kvalito har noen av disse modemene inne akkurat nå.

Gruer meg lit til når jeg engang kanskje motta mitt modem. Her bestillt Bipac-840 modem. Har fremdeles ikke motatt noe, det er kanskje like bra. Har fremdeles ventet siden den 7.11 når linja ble koblet opp. :grumpy:

 

Skal snakke med Telehuset igjen. De kan skaffe SpeedTouch modem fra Telefonhuset. Ble bare litt dyrt det 4 ports modemet SpeedTouch 610S. Det kommer på ca 5000,- Er beregnet på bedrifter. Men det beste er kanskje å kjøpe det midre SpeedTouch 605S og koble til en liten hub/switch. Trenger minst 4 porter. Men det blir forbannet dumt å sitte igjen med et SDSL modem hvis den linja fra Kvalito ikke holder mål.

 

Er fremdeles veldig glad jeg ikke har sagt opp ADSL linja fra Telenor :-) Godt å ha noe som virker. Er ikke lenge før jeg gir opp hele Kvalito. De har jo ingen peiling på når modemet kommer. Rart de driver å selger noe de ikke klarer å få fra leverandøren. Hvorfor kan ikke de gå til Telefonhuset ? De har modem på lager ikke den minste selvsagt. Skal ringe en gang til å snakke med Kvalito angående levering av modem. Har de fremdeles ikke fått noen. Så får jeg ta meg en tur bort på Telehuset og bestille der.

 

Får begynne å be om kveldene for at Telenor snart skifter standpunkt og kan/vil levere SDSL og fast IP til vanlige brukere også. Men det er vel for mye å håpe på desverre. :grine:

Lenke til kommentar
Har hatt Kvalito noen mnd nå. Mest ustabile ISP jeg noen gang har hatt.

Har 2mbit sdsl, og den går ned flere ganger i døgnet. Varierendes hvor lenge det er snakk om, men sinnsykt irriterende.

 

Har oxo vært mye greier med og prøve og få passordet til routeren,

men har gitt opp det prosjektet.

 

Først sa de at det var standard passord som står i manualen,

men det hadde jeg self. prøvd.

Deretter sa de at hadde rotet det bort, de skulle da sette en mann på saken og etter det hørte jeg ikke noe mer snakk om det på en stund.

 

Jeg ble til slutt lei og sendte ennå en forespørsel, men da fikk jeg på nytt svar om og prøve standard passordet som står i manualen.

Nå gidder jeg ikke og pese mer med det. Så det kan være det samme.

 

Dette er min erfaring med Kvalito og ut i fra det så anbefaler jeg ikke og bestille fra dem.

 

Mvh

 

MajorP

hehehehe, det har jeg fått :D Da min router var helt blank da jeg fikk den.

 

men trust me on this one, dersom du har G.SHDSL fra kvalito er xDSL routeren din instillt på 2320Kbit/s.

Lenke til kommentar

Kontraktstiden? Jeg har ikke sett noe ang. bindingstid. Ikke har jeg noe kontrakt heller. For at en kontrakt skal være gyldig må begge parter oppfylle sin del. Hvis den ene parten ikke holder det som loves, da ser jeg ingen grunn til at den andre parten må gjøre det.

 

Når det gjelder at DSL-routere er innstilt på 2320 Kbps, så forstår jeg ikke hvordan du kan si det. Man har vel i alle tillfelle noe som heter auto-negotiate.

 

Problemet for oss som ønsker en litt kraftig SHDSL-linje er vel tilbudet. Bluecom er vel de eneste som tilbyr SHDSL til privatpersoner - 2Mbps til 1500,- pr mnd, og 895,- i året for fast IP. Muligens også NextGenTel, men de er dessverre ikke i området hvor jeg bor.

 

Jeg har i allefall ikke råd til å betale 3495,- pr. mnd. for et bedriftsabonnement fra Telenor.

 

For meg blir det nok Bluecom hvis jeg bytter fra Kvalito

Lenke til kommentar
når kann man bryte bindingstid da?, tipper du har en kontraktfestet på 1 eller 2 år....

 

man slipper vel ikke så lett unna når man først er i klubben, og hvor bor dere (blir mer å mer usikker ang min planlagte bestilling)

Har ikke tenkt å si opp ennå. Men nå er det 2 mnd siden jeg bestillte og kommer ikke på nett. Jeg skal nå uansett vente til jeg får testet linja får å se hvordan den er. Hvis de klarer det da ? Burde ikke vere så vanskelig å skaffe et SDSL modem. Det som begynner å irritere meg like mye er de tullete svaren du får når du ringer. Ineg som vet når de kommer, eller at nå har de på oslo avdeling pause og telefonen er satt over til Torndheimsavdelingen. Og der har vi ingen anelse om modemene er kommet. Prøv igjen om 1 time. Så treffer du neste, jo de har vi. Skal sende det så snart som mulig. Men neste dag så finnes de ikke igjen. :!:

 

Skal komme tilbake med info når det skjer noe mer.

 

Når det gjelder å bestille fra dem, så ville jeg prøve noen andre ISP før dem.

Bare mangler nå at en skal sitte igjen med en linje som er ustabil og få høy ping.

 

EDIT Modemet skal vere levert fra leverandør i dag. Så jeg håper å mota dette i morgen. Så får se hvilken ISP jeg poster neste inlegg med. :cool:

 

mvh

Ståle

Endret av Staal3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...