Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Har hatt 1024/256 i en uke i dag. Hva har jeg fått. 3 dager inkl i dag hvor jeg ikke kommer inn på utenlandske sider. På samtlige speedometer tester får jeg kun rundt 300kbs noe som også merkes GODT på nedlastinger. Dette er det meningen at jeg skal betale over 500 kr mnd for.

 

Ikke nok med det, har klaget på en hyggelig måte (jobber selv i support), og det virker som de overser meg hver gang og kommer med dumme svar som "Jeg vet ikke helt hva som er galt, jeg. Men vi har litt problemer". Jeg spør når jeg kan regne med normal drift, men det vet de ikke (!)

 

På toppen av det hele så presterer de å sende meg regning etter en uke på 3500,- for forskuddsbetaling for 3 måneder og leie + montør osv. Jeg betaler ikke for 3 mnd for en linje som ikke funker.

 

Vet at det ikke hjelper all verden å klage her, men det var godt å få det ut. ;)

 

Noen andre som har dårlig erfaring med Kvalito?

 

 

EDIT: Jeg gjør ikke dette for å sverte Kvalito, har veldig lyst til å beholde de som ISP, bare så det er klart.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hatt Kvalito 1024/256 i 1 mnd nå. men denne uka har det vært mye irriterende ting som skjer. bla.annet så har jeg variabel hastighet på speedtest fra itavisen.no. detter ut av msn ofte. kommer ikke inn på websider osv osv :grine:

 

har kun max speed fra Kvalito's egen speedtest :roll:

Lenke til kommentar
jeg har hatt Kvalito 1024/256 i 1 mnd nå. men denne uka har det vært mye irriterende ting som skjer. bla.annet så har jeg variabel hastighet på speedtest fra itavisen.no. detter ut av msn ofte. kommer ikke inn på websider osv osv  :grine:

 

har kun max speed fra Kvalito's egen speedtest  :roll:

Akkurat samme som meg. Har ikke fått med meg driftsloggen, men var jo en uke for sent å skrive det i går da. Bra Kvalito! NOT! Tror det er noe suspekt med testen dems får bedre hastighet der enn alle andre steder.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Jeg har Oppringt med dobbel isdn hos kvalito, og syns det har vært litt "treghet" på Internett denne uken. Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med linjen ellers. Bare det at det har vært en treg respons.

At dere får topp resultat på speed-testen hos dem, kommer nok av at den mest sannsynlig kjører mot deres egne servere, og dermed får dere direkte forbindelse på den. Det er jo på linjene ut av det interne systemet problemene ligger.

Har vært et par tilfeller der jeg ikke har fått tak i noen servere i det hele, bortsett fra epost serveren deres. Den pleier jeg få tak på uansett.

 

Anyway syns jeg det har blitt litt mye ustabilitet hos dem i det siste, så jeg er stygt redd for at jeg kommer til å finne en annen Isp når perioden jeg har betalt for er over :grine:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bruker angreretten i og med at jeg bare har hatt linjen en uke, men jeg har også litt lyst til å gi de en sjanse. De har vært flinke med service'n når jeg skulle få den. Linjen var oppe etter to uker. Montøren fra Bravida dukket ikke opp på installasjonsdatoen, ringte til Kvalito og en time sener (kl. 15:30) stod montøren på døren. Men alt dette hjelper så lite når 1024 linje bare yter rundt 300 og jeg "ramler ut" hele tiden.

Lenke til kommentar
jeg har hatt Kvalito 1024/256 i 1 mnd nå. men denne uka har det vært mye irriterende ting som skjer. bla.annet så har jeg variabel hastighet på speedtest fra itavisen.no. detter ut av msn ofte. kommer ikke inn på websider osv osv  :grine:

 

har kun max speed fra Kvalito's egen speedtest  :roll:

Akkurat samme som meg. Har ikke fått med meg driftsloggen, men var jo en uke for sent å skrive det i går da. Bra Kvalito! NOT! Tror det er noe suspekt med testen dems får bedre hastighet der enn alle andre steder.

Suspekt? Det er jo opplagt siden du er først og fremst koblet til kvalito's servere, som router deg videre ut på the WWW.

Lenke til kommentar

Litt offtopic. Har hatt BlueCom i nærmere 2 år nå. Har aldri hatt noen grunn til å klage utenom at de ikke fikk opp modemet til installasjons dato. fikk 14 dagers kompensasjon pga 3 dagers nedetid. Etter dette har jeg (iflg mIRC) hatt noen korte brudd på nettene mens jeg sov, men det bryr jeg meg ikke noe om.

 

Når har jeg vel og merke en 720/128 linje, men den har aldri vært noe treg. En ting jeg kan påpeke er at når jeg gikk fra 400/128 linjen til 720/128 linjen så brukte bluecom nesten 8 uker. Men det er Ikke bare bluecom sin feil. der er komunikasjonen internt mellom BlueCom og Telenor. Så det ser jeg glatt over. Hastigeheten er ikke alfaomega for meg, men at den er oppe.

 

Selv så jobber jeg med support og kundeservice, har ført samtalene på en skikkelig måte og tatt vare på alt som er skriftlig, fått svar på mine spørsmål og feil utbedret på kort tid.

Modemet røyk ifjor sommer, bravida var på døra dagen etterpå med nytt modem før jeg kom meg på jobb til og med!

Lenke til kommentar
jeg har hatt Kvalito 1024/256 i 1 mnd nå. men denne uka har det vært mye irriterende ting som skjer. bla.annet så har jeg variabel hastighet på speedtest fra itavisen.no. detter ut av msn ofte. kommer ikke inn på websider osv osv  :grine:

 

har kun max speed fra Kvalito's egen speedtest  :roll:

Akkurat samme som meg. Har ikke fått med meg driftsloggen, men var jo en uke for sent å skrive det i går da. Bra Kvalito! NOT! Tror det er noe suspekt med testen dems får bedre hastighet der enn alle andre steder.

Suspekt? Det er jo opplagt siden du er først og fremst koblet til kvalito's servere, som router deg videre ut på the WWW.

Neida, er ikke det når du legger det fram på den måten. Tenkte ikke på det. Sorry..

Lenke til kommentar

Sats heller på telenor.!! Gode linjer (stabile som f*** har ikke falt ut siden jeg fikk d hjemme) men supporten er en annen sak. men alle vil jo ha linje som fungere best mulig da!! ikke sant?? så sats på telenor hvis dere er på jakt etter stabil linje.... de har jo flere servere som overtar hvis den ene hovedserveren blir angrepet. Og slik slipper man da problemer.. men de har jo mer penger enn kvalito tror jeg ja.. de eier jo HELE nettet.. de bare leier ut selve nettet bort til kvalito m/mer!!

 

Sorry for slitsom innlegg. men orket ikke å surre så mye med å ha litt system da!

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å bli bedre tenker jeg.. Har hatt 2 Mbit fra dem i to-tre måneder, og jeg har ikke hatt hastighetsproblemer før nå.

 

Men, ikke så rart de sliter med speeden da. ca 3000 nye kunder på en 34 Mbit ATM og en sliten ruter. Men de driver og oppgraderer ATMen sin til 155 Mbit og driver også å mekker opp en ny og kraftigere ruter.

 

Stabiliteten har derimot vært på topp for meg den siste tiden :D

 

Tidligere falt jeg littegranne ut, 3-4 minutter om gangen, men nå er det helt slutt på det :)

Lenke til kommentar
Det kommer nok til å bli bedre tenker jeg.. Har hatt 2 Mbit fra dem i to-tre måneder, og jeg har ikke hatt hastighetsproblemer før nå.

 

Men, ikke så rart de sliter med speeden da. ca 3000 nye kunder på en 34 Mbit ATM og en sliten ruter. Men de driver og oppgraderer ATMen sin til 155 Mbit og driver også å mekker opp en ny og kraftigere ruter.

 

Stabiliteten har derimot vært på topp for meg den siste tiden :D

 

Tidligere falt jeg littegranne ut, 3-4 minutter om gangen, men nå er det helt slutt på det :)

Vet du noe om når denne oppgraderingen blir gjort?

Lenke til kommentar

Jeg og kan skrive under på at Telonor sine linjer er meget stabile. Men jeg holder på og skifte til Kvaliti p.g.a fast IP (Som Telnor ikke vil levere) og SDSL linje. Der kan jeg få Telenor men må da betale 3500 for en 0,5 Mb linje. Blir litt dyrt for min del. :cool:

 

NextGentel har lovt å lever i 1 1/2 år SDSL og ca 2 år ADSL. Så de har jeg gitt opp :grumpy:

 

Bravida kom og installerte SDSL linjen fra Kvalito fredag 7 november. Men det hjelper jo ikek når de ikke har SDSL modemet. Sitter fremdeles og venter på det. dessuten at ringer du ene dagen så sier de at det skal sendes snarest og neste dag så er det ikke levert fra leverandøren. :grumpy: Får håpe at det ikke er slik de holder på hele tiden. Da blir det bare å vente på en annen ISP som kan levere SDSL og fast IP. Desverre så blir det nok ikke Telenor. Tror jeg har 2 til 3 timer nedetid på 3 år. Kan ikke klage på det.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Kvalito i litt over en uke. Har en 720/128 linje. Den raskeste målingen jeg har foretatt på itavisen er 400. Nå får jeg knapt 200 :gretten:

 

Jeg har skrevet mail til dem om at dette aksepterer jeg ikke, og har fått tilbud om å si opp. Jeg kunne også få en måned gratis etter bindingstiden ADSL som kompensasjon om jeg ville. Men jeg tror jeg kommer til å bytte.

Ingen regninger er betalt, heldigvis.

 

Jeg bor i NN, og de skylder på ei "backbone" linje som har dårlig kapasitet pga mange kunder. De kunne ikke fortelle meg nårtid dette kom til å bli utbedret. Det er så ille at dersom jeg laster ned, så går det ikke an å surfe.

 

Jeg skal hjelpe noen å sette opp Bluecom i dag. Det skal bli spennende å se på hastigheten der. De har også en 720 linje.

 

Dersom det er flere som nylig har kjøpt Kvalito ADSL så er det bare å benytte angreretten. Her betaler vi for noe vi ikke får. Siden de ikke kan/vil fortelle nårtid dette blir utbedret, tar jeg det som et signal på at det kan ta lang tid.

 

Dere som har dårlig hastighet, hvor holder dere til??

Lenke til kommentar
Jeg hørte nettop fra en sikker kilde at noe av det som dreper kvalito er bruken av speedometer.

Da skal ihvertfall ikke jeg bruke det mer. Men, det er jo helt tåpelig at de ikke klarer å holde orden på dette, synes jeg.

Jeg blir litt sjokket når jeg leser dette ...

 

Useriøst er det første ordet som slår meg i pannen .

blir som og gi ut en liste med Kvalito godkjente websider man kan surfe på .

Linjen må da holde det den lover,

kan ikke være slik at man må passepå og ikke overbelaste "stakkars" Kvalito .

Har mistanke om at Kvalito ikke har den kompetansen som trengs av en seriøs ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...