Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Snakket med Kvalito support i sta , litt problemer med en regning.. og nå er det fixet opp i. Prata med en Trønder dame " sikle for en stemme " :lol: Hun er faktisk meget flink , preika med henne 3 - 4 ganger før også.. Virker som om hun har litt peiling.. Jeg har ikke xdsl fra kvalito, men har hatt fast oppringt med isdn, som jeg har sagt opp nå pga dsl (heldigvis bestilte jeg ikke dsl fra kvalito, bestilte fra Telenor, ja dere leste riktig, Telenor!!) Skal kun ha linja 2 - 3 mnd, så flytter jeg og da tar fatter over dette, da han ikke trenger no mer / annet

 

Jeg selv kommer til å bestille fra BlueCom etter jeg har flytta :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder at DSL-routere er innstilt på 2320 Kbps, så forstår jeg ikke hvordan du kan si det. Man har vel i alle tillfelle noe som heter auto-negotiate.

Skjønner jo at du ikke kjenner oppsettet i routerne... Routerne som er plassert ute hos kundene er stillt inn på max hastighet, slik at dersom kunden vil endre fra 1 til 2Mbit så slipper de å legge ny config inn i routern. De endrer bare hastighet i sin ende slik at kunden får det de skal ha.

 

Og i tillegg når jeg faktisk har lagt inn configen i routern min selv, da MÅ du vel forstå at jeg kan si at den er stillt inn på 2320kbit?

 

Ble det klarere nå?

Lenke til kommentar
Når det gjelder at DSL-routere er innstilt på 2320 Kbps, så forstår jeg ikke hvordan du kan si det. Man har vel i alle tillfelle noe som heter auto-negotiate.

Skjønner jo at du ikke kjenner oppsettet i routerne... Routerne som er plassert ute hos kundene er stillt inn på max hastighet, slik at dersom kunden vil endre fra 1 til 2Mbit så slipper de å legge ny config inn i routern. De endrer bare hastighet i sin ende slik at kunden får det de skal ha.

 

Og i tillegg når jeg faktisk har lagt inn configen i routern min selv, da MÅ du vel forstå at jeg kan si at den er stillt inn på 2320kbit?

 

Ble det klarere nå?

Nei.

 

Som sagt fikk jeg et modem med en eldgammel firmware-versjon hvor det ikke var konfigurert noe som helst - whatsoever.

 

Dessuten har jeg fått beskjed av Kvalito om at de ikke tilbyr support på dette modemet. De jeg har snakket med på Kvalito sier bare at de ikke har peiling.

 

Du sa "men trust me on this one, dersom du har G.SHDSL fra kvalito er xDSL routeren din instillt på 2320Kbit/s"

 

'Dersom du har, er routeren din' kan bli oppfattet som 'våre routere'.

 

Og nå sier du at du har konfigurert routeren din selv, derfor kan du si hva du sa. Det har da ingenting med våre routere å gjøre. Du er bare useriøs

Lenke til kommentar
Når det gjelder at DSL-routere er innstilt på 2320 Kbps, så forstår jeg ikke hvordan du kan si det. Man har vel i alle tillfelle noe som heter auto-negotiate.

Skjønner jo at du ikke kjenner oppsettet i routerne... Routerne som er plassert ute hos kundene er stillt inn på max hastighet, slik at dersom kunden vil endre fra 1 til 2Mbit så slipper de å legge ny config inn i routern. De endrer bare hastighet i sin ende slik at kunden får det de skal ha.

 

Og i tillegg når jeg faktisk har lagt inn configen i routern min selv, da MÅ du vel forstå at jeg kan si at den er stillt inn på 2320kbit?

 

Ble det klarere nå?

Nei.

 

Som sagt fikk jeg et modem med en eldgammel firmware-versjon hvor det ikke var konfigurert noe som helst - whatsoever.

 

Dessuten har jeg fått beskjed av Kvalito om at de ikke tilbyr support på dette modemet. De jeg har snakket med på Kvalito sier bare at de ikke har peiling.

 

Du sa "men trust me on this one, dersom du har G.SHDSL fra kvalito er xDSL routeren din instillt på 2320Kbit/s"

 

'Dersom du har, er routeren din' kan bli oppfattet som 'våre routere'.

 

Og nå sier du at du har konfigurert routeren din selv, derfor kan du si hva du sa. Det har da ingenting med våre routere å gjøre. Du er bare useriøs

For det første har jeg en Zyxel router som kommer fra Kvalito.

 

For det andre tillater Kvalito at man bruker egne routere.

 

For det tredje, dersom du hadde skaffet deg en Zyxel router hadde du fått support, da du sikkert kunne fått config på mail.

 

For det fjerde, når jeg sier "trust me on this one" da mener jeg dersom du har en prekonfigurert Zyxel router fra Kvalito.

 

For det femte så skjønner jeg ikke hvor i huleste du vil med dette:

'Dersom du har, er routeren din' kan bli oppfattet som 'våre routere'.

 

Og nå sier du at du har konfigurert routeren din selv, derfor kan du si hva du sa. Det har da ingenting med våre routere å gjøre. Du er bare useriøs

Men jeg må jo nesten bare si at med slike setninger som det her.....åiåiåi

Men hvis ikke min Zyxel får være med i denne diskusjonen så får jeg vel bare bukke til Deres høyhet å si UNNSKYLD at jeg åpna kjeften!

Lenke til kommentar
Når det gjelder at DSL-routere er innstilt på 2320 Kbps, så forstår jeg ikke hvordan du kan si det. Man har vel i alle tillfelle noe som heter auto-negotiate.

Skjønner jo at du ikke kjenner oppsettet i routerne... Routerne som er plassert ute hos kundene er stillt inn på max hastighet, slik at dersom kunden vil endre fra 1 til 2Mbit så slipper de å legge ny config inn i routern. De endrer bare hastighet i sin ende slik at kunden får det de skal ha.

 

Og i tillegg når jeg faktisk har lagt inn configen i routern min selv, da MÅ du vel forstå at jeg kan si at den er stillt inn på 2320kbit?

 

Ble det klarere nå?

Nei.

 

Som sagt fikk jeg et modem med en eldgammel firmware-versjon hvor det ikke var konfigurert noe som helst - whatsoever.

 

Dessuten har jeg fått beskjed av Kvalito om at de ikke tilbyr support på dette modemet. De jeg har snakket med på Kvalito sier bare at de ikke har peiling.

 

Du sa "men trust me on this one, dersom du har G.SHDSL fra kvalito er xDSL routeren din instillt på 2320Kbit/s"

 

'Dersom du har, er routeren din' kan bli oppfattet som 'våre routere'.

 

Og nå sier du at du har konfigurert routeren din selv, derfor kan du si hva du sa. Det har da ingenting med våre routere å gjøre. Du er bare useriøs

For det første har jeg en Zyxel router som kommer fra Kvalito.

 

For det andre tillater Kvalito at man bruker egne routere.

 

For det tredje, dersom du hadde skaffet deg en Zyxel router hadde du fått support, da du sikkert kunne fått config på mail.

 

For det fjerde, når jeg sier "trust me on this one" da mener jeg dersom du har en prekonfigurert Zyxel router fra Kvalito.

 

For det femte så skjønner jeg ikke hvor i huleste du vil med dette:

'Dersom du har, er routeren din' kan bli oppfattet som 'våre routere'.

 

Og nå sier du at du har konfigurert routeren din selv, derfor kan du si hva du sa. Det har da ingenting med våre routere å gjøre. Du er bare useriøs

Men jeg må jo nesten bare si at med slike setninger som det her.....åiåiåi

Men hvis ikke min Zyxel får være med i denne diskusjonen så får jeg vel bare bukke til Deres høyhet å si UNNSKYLD at jeg åpna kjeften!

Det er greit ;)

 

Jeg skal ha Zyxel router, men jeg kjøper den ikke fra Kvalito.

 

Snakkes

Lenke til kommentar

Kvalito er et seriøst selskap. Det eneste kvalito mangler er ansatte som blir der. Grunnen til noen rare svar er at de nye prøver så godt de kan, men vet ikke helt.

 

Kvalito er bygget opp av folk som jobber dag og natt for å få ting til å gå rundt, og jammen har kvalito levt i 7 gode år, og vi forventer 7 bedre år.

 

Ang vår oppgradering, så er denne på plass innen 2 uker med mindre ting blir føkka opp av en vis leverandør.

 

 

Med Vennlig Hilsen

 

Jonas Gustumhaugen

Driftsteknikker

Kvalito IT Oslo

www.kvalito.no

Lenke til kommentar
Kvalito er et seriøst selskap.  Det eneste kvalito mangler er ansatte som blir der. Grunnen til noen rare svar er at de nye prøver så godt de kan, men vet ikke helt.

 

Kvalito er bygget opp av folk som jobber dag og natt for å få ting til å gå rundt, og jammen har kvalito levt i 7 gode år, og vi forventer 7 bedre år.

 

Ang vår oppgradering, så er denne på plass innen 2 uker med mindre ting blir føkka opp av en vis leverandør.

 

 

Med Vennlig Hilsen

 

Jonas Gustumhaugen

Driftsteknikker

Kvalito IT Oslo

www.kvalito.no

 

Håper det går i orden da. Men for min del så mangler jeg fremdeles routeren. Nå er det 13 dager side linja ble koblet opp. Så jeg fremdeles ingen problemer med kvaliteten på linja siden det er Telenor som har den nå. ;-)

 

Vi er flere som har snakket sammen og er enige om å gi dere en mulighet til å vise hva dere kan. Blir hastighet, ping og opptid bra. Så er det fort gjort å skaffe nye kunder. Men får litt problemer med det når det snart er 14 dager siden jeg fikk beskjed om at routeren var på plass og skulle sendes samme dag. Håper det ikke blir slik en god del av de jeg spiller sammen med at det lagger og er ujevn ping. (Quake III er ikke moro med lagg) Regner med at jeg poster et nytt inlegg om ca 14 dager. For å fortelle om mine kanskje 14 første dager med Kvalito som ISP.

 

Håper det beste, men er fremdeles usikker på om jeg gjorde det riktige da jeg valgte dere. Dårlig start med 14 dager uten linje for å si det slik.

 

mvh

Ståle Waagen

Fremdeles Telenor kunde

Lenke til kommentar

Har også hatt kvalito nå i ca 1 måndes tid .... eller da 4 dager hvor det har fungert . Og når jeg mener fungert så mener jeg linja har vertfall vert oppe!

 

Må si meg enig med posten over. Jeg kommer fortsatt til å holde på kvalito en liten stund, for å se om ting bedrer seg. Gjør deg ikke det så må jeg vell bare grave dypt i lomma å betale 15.000kr til bluecom for en sdsl linje som vil fungere ordentlig. ( Uff er kjipt at det skal koste 5600kr å innstalere + 6 månder) :wow:

 

 

Glad jeg fortsatt har 1 månde igjen fra bluecom :D (Men akuratt under denne posten så er faktisk Bluecom NEDE! noen andre som har probs ?)

 

P.S jeg må jo nevne at jeg synes vertfall supporten er ok! Kvalito svarer meg i vertfall innen det har gått 1 uke. OG jeg slipper å stå som nr 46 i køen på tlf (som skjer med visse andre selskaper *HOST* Tiscali *HOST* :D

Endret av Pukerud
Lenke til kommentar
Gjør deg ikke det så må jeg vell bare grave dypt i lomma å betale 15.000kr til bluecom for en sdsl linje som vil fungere ordentlig. ( Uff er kjipt at det skal koste 5600kr å innstalere + 6 månder) :wow:

Vel, det er lov og be om 3mnd fakturaperiode.

2048/2048 Kbps, kr 1495,- per md.

Ingen

 

Prisene forutsetter 12 måneders bindingstid og halvårlig betalingstermin.

 

Installasjonspriser er kr 5 950,-

 

Det står på siden. Og når jeg sendte mail til dem så fikk jeg beskjed om at det var korekkt . Har jo ikke spurt om jeg kan endre til 3 månder da ... hum får se når det har gått en tid med kvalito. Men fordet 6000kr for installasjon er DYRT til og med Catch er jo billigere :D Men det kan jeg ikke få :( Kan kun få fra kvalito og Bluecom vis jeg skal ha sdsl..........

 

takk for tipse ekke alltid jeg tenker like lang.

Lenke til kommentar
takk for tipse ekke alltid jeg tenker like lang.

De pleier og gi på forespørsel tre måneder så sant kredittsjekken ikke gir deg for lav rating.

Den vanvittige prisen på 5900,- er omtrent kostprisen vil jeg tro, Telenor Networks sin pris + modem.

Jeg aner ikke hvorfor TNN har satt den så høyt, muligens fordi SHDSL er mer en hjemmekontor/elitebruker-produkt .

Lenke til kommentar
takk for tipse ekke alltid jeg tenker like lang.

De pleier og gi på forespørsel tre måneder så sant kredittsjekken ikke gir deg for lav rating.

Den vanvittige prisen på 5900,- er omtrent kostprisen vil jeg tro, Telenor Networks sin pris + modem.

Jeg aner ikke hvorfor TNN har satt den så høyt, muligens fordi SHDSL er mer en hjemmekontor/elitebruker-produkt .

Bluecom har så høy installasjonskostnad grunnet modemet. Det sier de i alle fall selv. Har man modem selv koster det ikke så mye

Lenke til kommentar

Pukerud: har du sjekket www.sdsl.no da ?

 

Bredbånd hjemme via SDSL Hastighet

Etableringsavgift pr punkt

Månedspriser

 

1    Mbit/s

3.300,-

999,-

 

1,5 Mbit/s

3.300,-

1.299,-

 

2    Mbit/s

3.300,-

1.599,-

 

 

 

Alle priser er inkl. mva.

Endret av BustaH
Lenke til kommentar
de skriver 999 på siden sin, men jeg ringte dem og spurte dem hvor mye adsl fra dem kostet når jeg hadde telenor fra før og da sa de at overføringsgebyret var på 200kr, og det mener jeg ikke er så ille... Men så trenger jeg modem og router. Det er ikke lett å få tak i det :(

Det er korkett , det gjelder _ADSL_ ikke sdsl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...