Gå til innhold

Netshop ble lagt ned i natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Grunnen er vel at forbrukere har for dyre rettigheter. Svikter harddisken eller skjermkortet sender du det inn og får nytt tilbake. Bedrifter har dårligere vilkår. Det er vel ikke produsenten som får svi for slikt så butikken taper jo på det.

Nei, du og jeg betaler for det. Uansett om produsenten har 60md garanti eller mere. Ingenting er gratis i denne verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmm.. Grunnen er vel at forbrukere har for dyre rettigheter. Svikter harddisken eller skjermkortet sender du det inn og får nytt tilbake. Bedrifter har dårligere vilkår. Det er vel ikke produsenten som får svi for slikt så butikken taper jo på det.

Nei, du og jeg betaler for det. Uansett om produsenten har 60md garanti eller mere. Ingenting er gratis i denne verden.

 

 

Riktig, men jeg vil påpeke at det koster tid, logistikk osv. Det er sterkt ønskelig at hver bestilling skal gå mest mulig smertefritt. Derfor vil en helst ikke selge ting for billig eller som har mye feil.

Lenke til kommentar

 

 

Netshop ble opprinnelig startet i 2003, og var lenge en av landets største nettbutikker for data- og telefoniprodukter. Det er Kjedehuset som eier butikken i dag.

 

Wow, det var ganske historieløst. NetShop ble ikke startet i 2003, men i August 1995 - og er(var) norges første/eldste internett-butikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm.. Grunnen er vel at forbrukere har for dyre rettigheter. Svikter harddisken eller skjermkortet sender du det inn og får nytt tilbake. Bedrifter har dårligere vilkår. Det er vel ikke produsenten som får svi for slikt så butikken taper jo på det.

Og i tillegg er det latterleg liten forteneste på sal av elektronikk i Norge pga hard konkurranse og gnitne kundar som skal ha alt så billig som mogleg som ikkje forstår kor mykje det kostar å drive butikk med normale norske lønningar.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

 

Netshop ble opprinnelig startet i 2003, og var lenge en av landets største nettbutikker for data- og telefoniprodukter. Det er Kjedehuset som eier butikken i dag.

 

Wow, det var ganske historieløst. NetShop ble ikke startet i 2003, men i August 1995 - og er(var) norges første/eldste internett-butikk.

Ja, jeg stusset også over dette - jeg minns at jeg hadde kamerater som kjøpte Voodoo2 fra NetShop i '98. Godt å se at jeg ikke har blitt dement ennå.
Lenke til kommentar

Savner PCutstyr.no

De hadde en veldig god returordning. Jeg grillet et kort en gang, med uvørne fingre. Sendte det inn, og de sendte nytt uten å mukke (ASUS-kort).

 

PS.no hadde også en veldig god returordning i gamledager. I dag har jeg ikke brukt særlig nettbutikker på en god stund. Sist gang jeg prøvde PS.no(multicom), så klarte de å kludre til utsending, slik at en mottok feil varer. Men de ordnet jo opp.

 

Liker ikke at MPX.no er "samme" som Komplett.no

Hva er poenget annet enn at aksjonærene blir rikere av det? Hjelper jo ikke oss kunder noe som helst?

 

Deal.no har også utlevering i butikk, noe jeg har sansen for. Det er ikke alltid så enkelt å navigere siden deres.

 

Har kjøpt litt fra Dustin også i de senere år.

 

Ellers har mang en gang http://www.prisjakt.no/ reddet søket mitt når prisguiden serverer null resultater eller blir kranglete å navigere. F.eks. ga den bedre resultater på PSU (superflower).

 

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=superflower

 

 

https://prisguiden.no/sok?q=superflower

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Husker de sendte med en sjokolade eller noen drops når du bestilte fra dem. Det var alltid en høydare når man skulle bygge pc. :love:

Det var vel egentlig http://microplex.no/som hadde den featuren der. Det var side for entusiastene sine det. 

De ble senere kjøpt opp av NetShop dessverre så tradisjonen ble vel videreført av de ansatte.

 

 

Mnei, jeg fikk med sjokolade da jeg kjøpte en TV fra NetShop i 2007. Dette mener jeg var lenge før de kjøpe Microplex.

Lenke til kommentar

 

Liker ikke at MPX.no er "samme" som Komplett.no

Hva er poenget annet enn at aksjonærene blir rikere av det? Hjelper jo ikke oss kunder noe som helst?

Det er vel neppe noe poeng utover det. Tjene mest mulig penger står nok høyest på agendaen til de aller fleste bedrifter. 

 

MPX har vel ikke alltid vært under Komplett (?). Større bedrifter kjøper gjerne opp dyktige konkurrenter, men lar de fortsette med samme navn for å beholde kundemassen. Komplett sin kundemasse øker da fra x til x+y. 

 

Nå i dag er jo MPX bare for bedrifter uansett.

Lenke til kommentar

 

Det var vel egentlig http://microplex.no/som hadde den featuren der. Det var side for entusiastene sine det. 

De ble senere kjøpt opp av NetShop dessverre så tradisjonen ble vel videreført av de ansatte.

Mnei, jeg fikk med sjokolade da jeg kjøpte en TV fra NetShop i 2007. Dette mener jeg var lenge før de kjøpe Microplex.

 

http://microplex.no/2006: Microplex ble solgt til Netshop.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Netshop ble opprinnelig startet i 2003, og var lenge en av landets største nettbutikker for data- og telefoniprodukter. Det er Kjedehuset som eier butikken i dag.

 

Wow, det var ganske historieløst. NetShop ble ikke startet i 2003, men i August 1995 - og er(var) norges første/eldste internett-butikk.

 

 

Her er nettsiden fra 1996:

https://web.archive.org/web/19961221140614/http://www.netshop.no/

 

Du får kjøpt en heftig Mustek-scanner til bare 2000,- ink mva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Netshop ble opprinnelig startet i 2003, og var lenge en av landets største nettbutikker for data- og telefoniprodukter. Det er Kjedehuset som eier butikken i dag.

 

Wow, det var ganske historieløst. NetShop ble ikke startet i 2003, men i August 1995 - og er(var) norges første/eldste internett-butikk.

 

:thumbup: Handlet en Pentium Overdrive derfra til min gamle 486 mot slutten av 1996 tror jeg det var. Er ganske sikker på at det var min første handel over nett noensinne, så utviklingen til Netshop de siste årene er som å finne ut at sin første kjærlighet henger på plata og har blitt heroin-addict.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

 

 

Hmm.. Grunnen er vel at forbrukere har for dyre rettigheter. Svikter harddisken eller skjermkortet sender du det inn og får nytt tilbake. Bedrifter har dårligere vilkår. Det er vel ikke produsenten som får svi for slikt så butikken taper jo på det.

Nei, du og jeg betaler for det. Uansett om produsenten har 60md garanti eller mere. Ingenting er gratis i denne verden.

 

 

Riktig, men jeg vil påpeke at det koster tid, logistikk osv. Det er sterkt ønskelig at hver bestilling skal gå mest mulig smertefritt. Derfor vil en helst ikke selge ting for billig eller som har mye feil.

 

Joda bra poeng. Men hvem betaler for 5år eller 10år garanti? Jeg tenker ikke på reklamasjonen.

Om du ser på komplett så har de råd til salt på bordet :)

Jeg bruker kun komplett, de andre har jeg sluttet med å kjøpe fra. Komplett er dyrere ja, men bra servise koster.

Lenke til kommentar

Tja... eg synes PS har levert soleklart best service opp igjennom åra. Dei har ein dårleg og uoversiktlig nettbutikk, men har det vært noko så har dei alltid gjort det beste dei kan og litt ekstra.

 

Komplett derimot, så har eg hatt fleire kjedelege saker. Nokon gonger har eg venta i måneder på å få "reparert" produkt og sist gong så handla eg fleire harddisker før flommen i Thailand mangedobla prisene. I den perioden fekk eg pengane tilbake istadenfor ny harddisk. Det var veldig irriterande med tanke på at prisane på harddisker blei 4x meir på kort tid.

 

Uansett, Komplett veit det å drive butikk og er lønnsom. Og det er viktig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hmm.. Grunnen er vel at forbrukere har for dyre rettigheter. Svikter harddisken eller skjermkortet sender du det inn og får nytt tilbake. Bedrifter har dårligere vilkår. Det er vel ikke produsenten som får svi for slikt så butikken taper jo på det.

Nei, du og jeg betaler for det. Uansett om produsenten har 60md garanti eller mere. Ingenting er gratis i denne verden.

 

 

Riktig, men jeg vil påpeke at det koster tid, logistikk osv. Det er sterkt ønskelig at hver bestilling skal gå mest mulig smertefritt. Derfor vil en helst ikke selge ting for billig eller som har mye feil.

 

Joda bra poeng. Men hvem betaler for 5år eller 10år garanti? Jeg tenker ikke på reklamasjonen.

Om du ser på komplett så har de råd til salt på bordet :)

Jeg bruker kun komplett, de andre har jeg sluttet med å kjøpe fra. Komplett er dyrere ja, men bra servise koster.

 

Kjøper billig servise på Ikea

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...