Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten stakk jeg innom min lokale Elkjøp i stad, bare for å fiske litt. Fikk bekrefta det jeg trodde, nemlig at de i butikken ikke har tilgang på noe som helst av informasjon av verdi for oss som har forhåndskjøpt på nett. Han jeg snakka med kunne også fortelle at han i det interne bestillingssystemet ikke fikk oppgitt noen leveringstid i det hele tatt. Så igjen, vente og se☺

Endret av Joey S.
Lenke til kommentar

 

Hehe, er DET en sikker kilde?

 

Ble bestilt en 64GB sølv fra Dustin her i dag. Vurderte opp mot Samsung S6 Edge+, og er fortsatt ikke sikker på valget. Mest pga byggkvalitet og varmeutvikling. Spent! Samsungen føles mer som at man blir sikret en "flaggskip-følelse", mens jeg er usikker på om man etterhvert merker Huaweis snarveier i oppbygningen. Stoler liksom ikke på dem...

 

 

Jeg skjønner enda ikke hvor du har det fra at det skal være dårlig kvalitet? Hands down ALLE reviews jeg har sett snakker om outstanding build - og ja, NOEN få enheter har det vært problemer med, men det gjelder ALLE produsenter :p Nexus-brukere er myyye mer på div. forum og oddsen for at småfeil sprees på nettet er 1000 ganger høyere enn hos f.eks Samsung, tenker jeg.

 

Jeg hadde selv en S6, og synes IKKE det var noe kvalitetsfølelse, eller flagskips-følelse, etter 2-3 dager med bruk. Full av fingermerker grunnet glasset, slippery af, touchwiz, lag, studders, lag, touchwiz - bare møkk.

 

Du svartner navnet til Huawei, selv om de er en av verdens største produsenter i mobile-enheter (typ modem etc.) - og hvis du tar en telefon til Infocare, servicepartner - så kan de fortelle deg hvor enkle Huawei er å ha med å gjøre i landet her, mtp service +  at de generelt har lite feil.

 

Du er så negatiiiiiv, haha x) Jeezezman! Virker som du snakker mer nedover om telefonen enn oppover - hvorfor kaster du 5k+ bort på den da? Blir dårlig humør av alle postene dine :p haha

 

EDIT: Varmeutvikling? Aluminium er mange ganger bedre på heat dispursal, enn f.eks Samsungens glass-back er. Ref. MKBHD f.eks som nevnte at S6 ble vesentlige "more warm to the touch" enn 6P. Skjønner ikke deg altså :p haha

Haha, var da veldig:) Der hvor jeg er skeptisk heller du over på fanboy, og det av en telefon du enda ikke eier selv. Så vet ikke hva som er værst :-p

 

Når det gjelder byggkvalitet er det flere plasser man kan lese om sprukne glass, hakk i aluminiumen, riper i aluminium og glass, og andre ting. At Nexus-eiere skriver mer på nett kan jeg være med på, men man kan lese mye om S6 Edge+ også, og byggkvaliteten blir aldri diskutert. Reviews er også ofte mer fokusert på hvordan en telefon føles, og aluminium føles jo sterkt å ta på. Er først når folk bruker den normalt noen uker at man ser hva den er god for. Og jeg har bodd i Kina og vært borti mye Huawei, og de har mye ræl (likt som Samsung, LG, og alle andre for den del).

 

Altså, jeg får jo telefonen og håper den holder i et par år :-) Og jeg skal være den første til å svelge i meg all tvil om byggkvalitet om den viser seg å være så knall som testene sier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At touchwiz kan bli tregt over tid vil jeg tro, men har fått en S5 neo på jobb og etter 1 uke er den enda rask og ikke antydning til lagg. Kommer jo an på bruken også, fyller du hjemskjermen full av widgets og kjører 20 apper i bakgrunnen vil det neppe bli en bra opplevelse.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Dustin har nå endret til Bestillingsvare, i stedet for å ha dato. Sier det ligger en del bestillinger inne, og kan derfor ikke gi dato for de som bestiller nå. Men har ikke kommet noen inn ennå....i går sto det "Tidligst 17. november".

Står forøvrig "Legg i kurven" istedenfor "Forhåndssalg" (hvis jeg husker riktig fra i går).
Lenke til kommentar

Hmz. Er også forskjell på 32 og 64GB. Enkelte sider opererer med forventet dato på 32GB, og kun "bestillingsvare/forhåndssalg" på 64GB.

 

En kollega som bestilte for meg fra Dustin i går. Dersom han ikke får mer sikker beskjed ila dagen lurer jeg på om det blir Edge+ i stedet. Gir liksom avsmak å vente så lenge når dato dyttes på i eningen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det at telefonen ikke er tilgjengelig gjør at man får avsmak for den. Med så mye mas om datoer og tilgjengelighet og bla bla bla i denne tråden lurer jeg på om mange av dere ikke har mye annet å gjøre enn å ringe leverandører hver dag og spørre samme spørsmålet om og om igjen. Samtidig vurderer flere å heller kjøpe en annen telefon? Ja, da er vel ikke Huawei Nexus 6P noe dere hadde så veldig lyst på i utgangspunktet.

 

Den kommer når den kommer. Det er vanskelig å få Google eller andre leverandører å fremskynde den prosessen. Når den er tilgjengelig på Google Store, blir den også sendt fra leverandører i norge.

 

Jeg bestilte min Nexus 5X i begynnelsen av oktober. Fikk den når den kom.

Lenke til kommentar

Endte opp med å legge inn bestilling på en 64gb på Netonnet i går, fikk email i dag om at de ikke har fått noe leveringstidspunkt enda av leverandør og vil oppdatere meg igjen om 5 dager... Hadde tenkt til å vente på Google Store, men kjedelig hvis den plutselig dukker opp i nettbutikker uten å ha åpnet for salg der!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det at telefonen ikke er tilgjengelig gjør at man får avsmak for den. Med så mye mas om datoer og tilgjengelighet og bla bla bla i denne tråden lurer jeg på om mange av dere ikke har mye annet å gjøre enn å ringe leverandører hver dag og spørre samme spørsmålet om og om igjen. Samtidig vurderer flere å heller kjøpe en annen telefon? Ja, da er vel ikke Huawei Nexus 6P noe dere hadde så veldig lyst på i utgangspunktet.

 

Den kommer når den kommer. Det er vanskelig å få Google eller andre leverandører å fremskynde den prosessen. Når den er tilgjengelig på Google Store, blir den også sendt fra leverandører i norge.

 

Jeg bestilte min Nexus 5X i begynnelsen av oktober. Fikk den når den kom.

 

Du har nok rett i mye :)  Har jobb som gjør det enkelt for meg å bruke 30 sekunder på å sjekke her inne, eller en nettbutikk for den saks skyld. Og innrømmer glatt at jeg er mindre gira på 6P enn jeg var på Nexus 4 og 5. Kanskje er man litt lei av stock android?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det at telefonen ikke er tilgjengelig gjør at man får avsmak for den. Med så mye mas om datoer og tilgjengelighet og bla bla bla i denne tråden lurer jeg på om mange av dere ikke har mye annet å gjøre enn å ringe leverandører hver dag og spørre samme spørsmålet om og om igjen. Samtidig vurderer flere å heller kjøpe en annen telefon? Ja, da er vel ikke Huawei Nexus 6P noe dere hadde så veldig lyst på i utgangspunktet.

 

Den kommer når den kommer. Det er vanskelig å få Google eller andre leverandører å fremskynde den prosessen. Når den er tilgjengelig på Google Store, blir den også sendt fra leverandører i norge.

 

Jeg bestilte min Nexus 5X i begynnelsen av oktober. Fikk den når den kom.

 

Er ikke så rart at folk ikke liker uklare eller misvisende beskjeder om tilgjengelighet, er det vel? Synes det er bra det ikke lønner seg for leverandørene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk disse 2 i posten idag!

usbc.jpg

 

Skeptisk på om de er av den kvaliteten Benson fra Google, har sagt at de må være for å ikke skade lade-adapterne - men den ene (korte) skal brukes til en batterypack, og den andre skal erstatte en annen micro-usb kabel fra en lader som står på kjøkkenet. 

 

Har sendt mail til selgeren fra eBay, men vil vell regne med at han svarer "yesyes goodgood cable" uansett, så vi får se!

 

Kvaliteten virker uansett super, gode tykke kabler med "braiding" rundt. 

Skal ikke skade telefonen uansett, og ryker en veggadapter - så ryker en veggadapter :p

 

Link om noen har lyst på: http://ebay.to/1HSAkhK

 

(Står for øvrig "High power capacity (3A) for faster charges" i item description - så hvem vet :p )

 

EDIT: Svar fra selgeren:

 

"Hi,my friend,please Rest assured,the cables comply with the USB C 1.1 Standard,thank you."

 

Hvem vet?

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Fikk disse 2 i posten idag!

usbc.jpg

 

Skeptisk på om de er av den kvaliteten Benson fra Google, har sagt at de må være for å ikke skade lade-adapterne - men den ene (korte) skal brukes til en batterypack, og den andre skal erstatte en annen micro-usb kabel fra en lader som står på kjøkkenet.

 

Har sendt mail til selgeren fra eBay, men vil vell regne med at han svarer "yesyes goodgood cable" uansett, så vi får se!

 

Kvaliteten virker uansett super, gode tykke kabler med "braiding" rundt.

Skal ikke skade telefonen uansett, og ryker en veggadapter - så ryker en veggadapter :p

 

Link om noen har lyst på: http://ebay.to/1HSAkhK

 

(Står for øvrig "High power capacity (3A) for faster charges" i item description - så hvem vet :p )

Godt tips! Har kjøpt fra Google store foreløpig, bortsett fra billader. Avventer litt tilbakemeldinger på hva som virker og ikke.

 

Det er forresten endel innlegg om dette på dette forumet på Google+: https://plus.google.com/communities/101169651627361227367

Lenke til kommentar

 

Godt tips! Har kjøpt fra Google store foreløpig, bortsett fra billader. Avventer litt tilbakemeldinger på hva som virker og ikke.

 

Det er forresten endel innlegg om dette på dette forumet på Google+: https://plus.google.com/communities/101169651627361227367

 

Hehe, tenker å kjøpe en veggadapter fra Google, om de noen gang får den ut til salgs.. as of now, er det vell bare en veggadapteren, hvor kabelen sitter fast? #NotKeen

 

Fikk dette i svar fra selgere:

 

"Hi,my friend,please Rest assured,the cables comply with the USB C 1.1 Standard,thank you."

 

Så, hvem vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...