Gå til innhold

Professor: – Apple er en kult


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville hatt mer respekt hvis de faktisk holdt seg til planen og var et entusiastmerke.

Nå virker det som de skal tilfredsstille massene med alle mulige modeller både av telefon og pads + annet.

Vel, det kan se ut til at de lykkes bra. Selvsagt treffer de ikke alle, deriblant deg, men som sagt, Apple har en brukbar suksess med sin strategi... Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

Jeg ville hatt mer respekt hvis de faktisk holdt seg til planen og var et entusiastmerke.

Nå virker det som de skal tilfredsstille massene med alle mulige modeller både av telefon og pads + annet.

Vel, det kan se ut til at de lykkes bra. Selvsagt treffer de ikke alle, deriblant deg, men som sagt, Apple har en brukbar suksess med sin strategi...

 

Du kaller det for brukbar. og det fungerer sikkert bra for mange

men for andre blir det helt feil

ikke fordi man ikke trenger å velge noe man ikke liker fra Apple, men for så mage kopierer Apple

 

hvis Apple går kun på et spor , et spor som bare passer for noen

så trenger ikke alle produsentene å følge det samme sporet , slik det virker som

 

Da vil jo de som søker andre løsninger snart ikke ha noen alternativ

Gogle med adroid forsøker jo å kopiere Apple og IOS 

Microsoft forsøker også å herme etter Apple på mange måter

Det forsøkte til og med å bli bedre med disse flisene uten å lykkes

Lenke til kommentar

 

Og hvordan er apple et high end brand?

 

Virkelig? Må jeg fram med teskjeen?

 

De er ganske høyt priset, de vektlegger form og presentasjon over teknologi og funksjonalitet, og markedsføringen deres fokuserer langt mer på følelser og opplevelsen av å eie produktet enn hva konkurrentene gjør i sin markedsføring.

 

Høres ut som Coca-Cola?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hadde man holdt religion og data litt adskilt, hadde ikke Apples kult vært en kult, og denne saken hadde ikke eksistert og du hadde sluppet denne diskusjonstråden. Nå er imidlertid denne saken her, og det vi diskuterer er vel i høyeste grad relatert til saken?

 

Men er ikke hele saken basert på at en religionshistoriker kommenterer hvordan enkelte ting ved Apples fysiske butikker er designet for å gi en "mektig" følelse?

 

Skjønner ikke helt hvordan et gjennomtenkt design gjør Apple til en kult...

Lenke til kommentar

Jeg tror vi kan avslutte her. Det er stort sett bare sektmedlemmene selv om ikke har forstått omfanget av sekten nå, og det er jo det denne tråden handler om uansett. Noen som har noe å tilføye?

 

Vel, som Windows- og Android-bruker så kan jeg jo tilføye at hele premisset for diskusjonen er idiotisk. Hvis Apple er en kult så er alle selskaper med bred apell og stor suksess det.

Lenke til kommentar

Da Iphone 1 kom ut var det bare en sløresle som gjaldt.

Da alle  kom med smarttelefoner fasthold Apple forsatt på en størrelses , til tros for at mang ønsket seg forskjellig strøelse.

men plutselig mente Apple at det ville være fint med en litt større skjerm på telefonen. 

Da hadde konkurrentene allerede smarttelefoner som var større

 

Det samme skjedde med nettbrettene

Apple nektet å innrømme at folk ønsket seg fler strøelser i begynnelsen , selv om konkurrenten tilbød det

men snudde plutselig

 

hvorfor er det slik ?

 

Det var vel etter at Jobs døde at de begynte å lage større telefoner. Kanskje den nye sjefen tenkte annerledes enn den gamle?

 

Da vil jo de som søker andre løsninger snart ikke ha noen alternativ. Gogle med adroid forsøker jo å kopiere Apple og IOS. Microsoft forsøker også å herme etter Apple på mange måter. Det forsøkte til og med å bli bedre med disse flisene uten å lykkes

 

Det er interessant å se deg påstå at Apple leder an, og de andre bare kopierer Apple...
Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville hatt mer respekt hvis de faktisk holdt seg til planen og var et entusiastmerke.

Nå virker det som de skal tilfredsstille massene med alle mulige modeller både av telefon og pads + annet.

 

Vel, det kan se ut til at de lykkes bra. Selvsagt treffer de ikke alle, deriblant deg, men som sagt, Apple har en brukbar suksess med sin strategi...

Du kaller det for brukbar. og det fungerer sikkert bra for mange

men for andre blir det helt feil

ikke fordi man ikke trenger å velge noe man ikke liker fra Apple, men for så mage kopierer Apple

 

hvis Apple går kun på et spor , et spor som bare passer for noen

så trenger ikke alle produsentene å følge det samme sporet , slik det virker som

 

Da vil jo de som søker andre løsninger snart ikke ha noen alternativ

Gogle med adroid forsøker jo å kopiere Apple og IOS 

Microsoft forsøker også å herme etter Apple på mange måter

Det forsøkte til og med å bli bedre med disse flisene uten å lykkes

Enig. Det er mange som forsøker å kopiere Apple. Det er absolutt ikke første gangen i historien at noen forsøker å kopiere en suksess, og det blir nok heller ikke den siste. Dessverre ender man ofte bare opp med å bli en dårlig kopi...:-)

Lenke til kommentar

Dette er altså det som teller for de som kjøper elektronikk fra denne produsenten.

 

 

Ikke bare, selvsagt, men det er en del av det. På samme måte som at det Breitling-kjøpere ikke bare kjøper en klokke, men opplevelsen av det å eie en Breitling (med historisk sus og dus, etc.) så kjøper mange Apple-kunder ikke bare duppedingser, men opplevelsen av å eie Apple-produkter - og det inkluderer ting som butikken man handler dem i, emballasjen de kommer i osv.

Lenke til kommentar

 

Dette er altså det som teller for de som kjøper elektronikk fra denne produsenten.

 

 

Ikke bare, selvsagt, men det er en del av det. På samme måte som at det Breitling-kjøpere ikke bare kjøper en klokke, men opplevelsen av det å eie en Breitling (med historisk sus og dus, etc.) så kjøper mange Apple-kunder ikke bare duppedingser, men opplevelsen av å eie Apple-produkter - og det inkluderer ting som butikken man handler dem i, emballasjen de kommer i osv.

Det er gode poeng du peker på her. En kundeopplevelse består av mange små og store ting, noen av de kan helt klart ses på som fullstendig uvesentlig også, kanskje spesielt hos folk som er aller mest opptatt av at prisen på innkjøpet skal være så billig som mulig. De ser kanskje glatt bort fra totalopplevelsen av hvordan det er å være kunde. Men likevel er alle disse små og store tingene med på kvalitetsopplevelsen man får når man handler med de som gir oss som kunde denne reisen.

 

I det større bilde så må selvsagt de dingsene man kjøper fungerer tilfredsstillende over tid, det er så klart det aller viktigste.

Lenke til kommentar

 

Det ER ganske så relevant at noen foretrekker noen datadingser foran andre datadingser, men det kan da umulig være problematisk for noen som helst...(?)

hva folk velger skjer ikke i et vakuum. Andre folks valg påvirker markedet og da også deg selv. Atw

Selvsagt.

 

Det gjelder jo alle innkjøp man foretar seg, ikke bare datadingser. Men hvorfor dette skal være problematisk for noen, det forstår jeg ikke. Det kan virke som det er et enda større problem for noen at det er en del som velger Apple. Jeg lurer på om de syns det ville vært et like stort problem om noen sier at de kun kjøper Sony, fordi de foretrekker det.

Lenke til kommentar

 

 

Det ER ganske så relevant at noen foretrekker noen datadingser foran andre datadingser, men det kan da umulig være problematisk for noen som helst...(?)

hva folk velger skjer ikke i et vakuum. Andre folks valg påvirker markedet og da også deg selv. Atw

Selvsagt.

 

Det gjelder jo alle innkjøp man foretar seg, ikke bare datadingser. Men hvorfor dette skal være problematisk for noen, det forstår jeg ikke. Det kan virke som det er et enda større problem for noen at det er en del som velger Apple. Jeg lurer på om de syns det ville vært et like stort problem om noen sier at de kun kjøper Sony, fordi de foretrekker det.

 

 

Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også negativt, av det følger det at det åpenbart kan være et problem. 

 

Det er forskjeller på bedrifter, og hva som er resultatet av økt markedsandel på de forskjellige, antallet som synes det er et problem er derfor ikke gitt alene av markedsandelen.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også negativt, av det følger det at det åpenbart kan være et problem. 

 

Det er forskjeller på bedrifter, og hva som er resultatet av økt markedsandel på de forskjellige, antallet som synes det er et problem er derfor ikke gitt alene av markedsandelen.

 

AtW

Eller så kan man, hvis man er løsningsorientert og ikke problemorientert, justere ørlitt på setningen din...:

 

"Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også positivt, av det følger det at det åpenbart kan være en fin mulighet."

 

 

Du må gjerne velge å fokusere på det negative, jeg velger å fokusere på det positive. Kanskje det er der forskjellen på deg og meg ligger begravet.

Lenke til kommentar

 

 

Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også negativt, av det følger det at det åpenbart kan være et problem. 

 

Det er forskjeller på bedrifter, og hva som er resultatet av økt markedsandel på de forskjellige, antallet som synes det er et problem er derfor ikke gitt alene av markedsandelen.

 

AtW

Eller så kan man, hvis man er løsningsorientert og ikke problemorientert, justere ørlitt på setningen din...:

 

"Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også positivt, av det følger det at det åpenbart kan være en fin mulighet."

 

 

Du må gjerne velge å fokusere på det negative, jeg velger å fokusere på det positive. Kanskje det er der forskjellen på deg og meg ligger begravet.

 

 

Hva med at jeg fokuserer på saken, i motsetning til deg? Som var ditt spørsmål/utsagn om at det "umulig kunne være PROBLEMATISK for noen som helst". Da svarer jeg på hvorfor det kan være problematisk. Hadde du spurt hvordan det kunne være positivt for noen som helst, så hadde jeg svart på det.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også negativt, av det følger det at det åpenbart kan være et problem. 

 

Det er forskjeller på bedrifter, og hva som er resultatet av økt markedsandel på de forskjellige, antallet som synes det er et problem er derfor ikke gitt alene av markedsandelen.

 

AtW

 

Eller så kan man, hvis man er løsningsorientert og ikke problemorientert, justere ørlitt på setningen din...:

"Du er enig i at andres valg påvirker deg, av det følger det at andres valg kan påvirke deg også positivt, av det følger det at det åpenbart kan være en fin mulighet."

Du må gjerne velge å fokusere på det negative, jeg velger å fokusere på det positive. Kanskje det er der forskjellen på deg og meg ligger begravet.

 

Hva med at jeg fokuserer på saken, i motsetning til deg? Som var ditt spørsmål/utsagn om at det "umulig kunne være PROBLEMATISK for noen som helst". Da svarer jeg på hvorfor det kan være problematisk. Hadde du spurt hvordan det kunne være positivt for noen som helst, så hadde jeg svart på det.

 

AtW

Javel, da spør jeg om det da. Hvordan kan påvirkning fra dine omgivelser være positivt for deg? Enten dette kommer fra produsenter, importører, forhandlere, venner eller slektninger...

 

Du kan gjerne bruke Apple som eksempel på hvordan de gir deg positiv påvirkning.

Lenke til kommentar

 

Det er mange som forsøker å kopiere Apple. Det er absolutt ikke første gangen i historien at noen forsøker å kopiere en suksess, og det blir nok heller ikke den siste. Dessverre ender man ofte bare opp med å bli en dårlig kopi...:-)

 

 

Nok et symptom på en sekt: Man påpeker at andre kopierer sektens gjenstander, symboler og ritualer, men overser det faktum at sekten selv kopierer andres gjenstander, symboler og ritualer og gjerne presenterer dem som "sine" uten å gjøre rede for opprinnelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

En kundeopplevelse består av mange små og store ting, noen av de kan helt klart ses på som fullstendig uvesentlig også, kanskje spesielt hos folk som er aller mest opptatt av at prisen på innkjøpet skal være så billig som mulig. De ser kanskje glatt bort fra totalopplevelsen av hvordan det er å være kunde. Men likevel er alle disse små og store tingene med på kvalitetsopplevelsen man får når man handler med de som gir oss som kunde denne reisen.

 

En ting som karakteriserer sekter er ritualer.

 

Når man kjøper en iPhone på første salgsdag kan man oppleve å bli hyllet av Apple Store-ansatte og  iPhone-kunder som fortsatt står i kø, når man forlater 'kapellet'.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det var da veldig så opptatt du har blitt av dette sekt-begrepet da, newbrewfoz. Antagelig mye mer enn de av oss som har dingser fra Apple. De jeg kjenner er stort sett opptatt av det samme som kunder andre steder, dingsene skal fungere tilfredsstillende.

 

Hvis du opplever at du er med i en sekt fordi du har kjøpt en datadings...vel, da skal det neimen ikke mye til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...