Gå til innhold

Premier League, Chelsea - Arsenal, lørdag 19. september 13:45


Anbefalte innlegg

2015/2016 - Premier League - Serierunde 6

____________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

post-228041-0-38292800-1442489518_thumb.pngpost-228041-0-55008300-1442489463_thumb.png

Stamford Bridge, London.

19.09 Kl: 13.45

TV2 Premium/BT Sport 1

Dommer: Mike Dean

 

De regjerende seriemesterne og tar i mot de regjerende FA-cup mesterne til seriekamp på Stamford Bridge, kun en måned etter de møttes i Community Shield. Arsenal vant Community Shield 1-0 etter mål av Oxlade-Chamberlain, men kommer nok til å møte et helt annet Chelsea lag nå enn da. Ingen av lagene har startet sesongen overbevisende, og særlig Chelsea har hatt store problemer med å forsvare seg. Med 12 mål i mot på 5 kamper har de sluppet inn flest mål i Premier League, mot Arsenal sine 3. Arsenal derimot har slitt med å score mål, og står med 5 mål mot Chelsea sine 7. Chelsea bør helst vinne denne kampen om de skal ha sjanse på å vinne ligaen, da de allerede er 11 poeng bak Man City og med tap er de trolig ute av gullkampen etter 6 serierunder. Arsenal MÅ ikke vinne, men de bør også helst vinne eller ta med seg ett poeng. Chelsea vant tilsvarende oppgjør 2-0(Hazard, Diego Costa) i 2014/2015.


Chelsea


Chelsea vant komfortabelt 4-0 på hjemmebane onsdagskveld mot Maccabi Tel-Aviv, men fikk seg en ripe i lakken da Willian måtte gå ut med skade og er utilgjengelig mot Arsenal. Det samme gjelder for Pedro, som også er bekreftet ute. Hvordan Mourinho komponerer laget vet man aldri, men det er ikke usannsynlig at Ramires går inn på høyrekant da det kan bli en tøff match for Ivanović mot venstresida til Arsenal da 75% av spillet til Arsenal foregår på venstre flanke. Andre mulige løsninger er Oscar på høyrekant, Fábregas i 10er rollen og Matić og Loftus-Cheek/Mikel på midtbanen. 

 

Lagoppstilling: 

Begović

Ivanović, Zouma, Cahill, Azpilicueta

Matić, Fábregas

Pedro, Oscar, Hazard

Costa

Arsenal


 

Med en tragisk kamp mot Dinamo Zagreb i midtuken, der Arsenal tapte 2-1 og måtte spille på bortebane, mens Chelsea fikk kose seg i London, er oppladningen langt fra ideell. Mourinho kommer nok neppe til å klage denne gang over hvordan kampprogrammet er satt opp, men Arsenal pådro seg ikke noen nye skader. Forhåpentligvis får ikke Koscielny, Cazorla, Özil og Alexis, som alle spilte 90 minutter, noen fatigueproblemer. Mertesacker skal endelig være tilbake, men det spørs om Wenger lar han henviser Gabriel til benken eller om Mertesacker går rett inn i startelleveren. 

 

Forventet lagoppstilling:

Čech

Bellerín-Gabriel-Koscielny-Monreal

Le Coq - Cazorla

Ramsey - Özil - Sánchez

Walcott


____________________________________________________________________________________________________________________________

 


  • Hvordan bør Wenger komponere laget? 
  • Giroud eller Walcott som spiss? 
  • Hvordan bør Mourinho komponere laget?
  • Ramires, Oscar, Remý på høyrekant? 
  • Kampresultat?

 

Endret av Corporal Jenkinson
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Håper på mer en 4-3-3 men det er vel relativt usannsynlig:

Begović
Azpilicueta, Terry, Cahill, Baba
Matić, RLC
Fabregas
Oscar, Hazard
Costa

Blir vel noe sånn som førstepost, med Baba inn for Ivanovic. 
Ja vi vant 4-0 i går, men det var mot et fryktelig svakt lag.
Vinner vi i helgen har jeg mer tro på at skuta er snudd. 
Lenke til kommentar

Dette blir en svært enkel Chelsea-seier. Arsenal er helt ute og kjører om dagen og får det ikke til fremover overhodet. Frykter dette blir en ny ydmykelse ala mars 2014. 

 

4-0 Costa 2x, Hazard, Terry 

Vi byttet ut 4/6 defensiv spillere som startet mot Zagreb - vi var totalt ute å kjørte på grunn av det. 

(Debuchy, Arteta, Gabriel, Gibbs og Ospina)

 

Jeg vil si at trompeten får en helt annen lyd mot Chelsea, fordi vi stiller med 11ern.

 

Men, ha du har et ørlite poeng - vi er ikke effektive om dagen uansett hvilken 11er som spiller og det frykter jeg.

 

At vi blir overkjørte tror jeg dog ikke! 

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at Begrensovicen starter. Azpi på høyre og Baba på venstre er langt bedre og tryggere. James og Happy var også langt bedre i CL, riktignok mot et drittlag, men allikevel ikke til å sammenligne mot tidligere.

 

Håper RLC, Matic, Francesc, Hazard, Oscar og DIEGO DIEGO DIEGO bekler de offensive rollene.

Lenke til kommentar
  • Hvordan bør Wenger komponere laget? 
  • Giroud eller Walcott som spiss?

Håper på det laget du satt opp som forventet. Merket godt at det var mye rusk i den 11eren som startet på onsdag, og det blir viktigå få Bellerin og Coquelin inn i laget for å få tilbake balansen. Ramsey bør spille på høyre da det virker som vårt safeste alternativ om dagen. Walcott på topp så vi kan utnytte bakrom.

 

Kan fort bli ganske avgjørende for hvordan sesongen kommer til å se ut for begge lags del.

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at Begrensovicen starter. Azpi på høyre og Baba på venstre er langt bedre og tryggere. James og Happy var også langt bedre i CL, riktignok mot et drittlag, men allikevel ikke til å sammenligne mot tidligere.

 

Håper RLC, Matic, Francesc, Hazard, Oscar og DIEGO DIEGO DIEGO bekler de offensive rollene.

Har ikke kilde på det atm, men mener å huske at Ivanović har startet over 80 PL kamper på rad(som han enten ikke har vært suspendert eller skadet). Tviler sterkt på at Mourinho benker gullgutten sin.

Lenke til kommentar

Vil se følgende ellever i morgen, men jeg kjenner Wenger såpass at det kommer ikke til å skje. Blir en vanskelig kamp, og jeg har allerede spådd et nytt braktap. Wenger slår ikke Mourinho i Premier League, uansett hvor dårlige Chelsea har vært så langt denne sesongen...

Cech
Bellerin - Gabriel - Kos - Monreal
Coquelin - Ramsey
Walcott - Özil - Alexis
Giroud

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Pessimismen kommer av erfaring! Finnes det noe mer typisk i fotball enn total Arsenal-kollaps i en sånn match? Enda mer typisk Arsenal om det kommer mot et lag som er i dårlig form. Pengene mine er på Chelsea idag, bedre odds skal man lete lenge etter.

 

Håper for all del vi ikke starter Walcott på høyre. Hadde vært sinnsykt naivt å gjøre det på bortebane mot Chelsea. Så jo hvordan det gikk da vi skulle gå "all out" for et par år siden og pushet backene opp fra start. 2-0 etter under 10 min eller noe sånt. Kan ikke se for meg Giroud ha en god match hvis han får starte heller, annet enn at han kan være god å ha på defensiv dødball. Synes Chelseas form i ligaen er irrelevant, og jeg mener vi burde gå for en mer kynisk taktikk der vi ligger kompakt og organisert og kontrer med Walcott/Sanchez. 

Endret av Hest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...