Gå til innhold

Har Samsung Galaxy A5 lys for varslinger?


Anbefalte innlegg

Hei. Har etter flere år som Note bruker gått over til en rimeligere Samsung modell. Kjøpte min A5 hos proshop.no og er ganske fornøyd med kjøpet. ( om du ser bort fra at jeg trur jeg har fått demo vare )

Telefonen kostet ikke all verden og forventningene til en telefon til under 3000 kr var ikke store men den overrasker stort. Føles rask med Lollipop 5.0.2. Størrelsen må vennes til vell å merke :)

 

En ting jeg lurer på fra dere som har hatt denne en stund, får dere opp varsel lys på snapchat når dere får snap? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama har A5, og jeg er også veldig positivt overrasket over egentlig alt. Den er kjapp i daglig bruk og føles bra å hånda. Den har ikke varsellys. La inn en app som heter Led notification ellernoe som gjør at skjermen i det minste lyser opp i et kort intervall når meldinger osv kommer inn. Tips: Nova Launcher med stock Lollipop theme gjorde susen her hjemme på A5 :)

Lenke til kommentar

Jeg brukte en A3 i en 2 ukers tid i påvente av primærtelefonen. Jeg ble faktisk skikkelig postivt overrasket over hvor effektiv og grei i bruk en telefon i denne klassen var. A5 er vel litt mer og en litt større utgave av A3 etter det jeg har fått med meg?

 

Vurderer å bare beholde A3`en da det er en telefon jeg raskt ble glad i, og i ett behagelig og håndterlig format. Samtidig må det nevnes at selve telefonen føles,ynskyld det sletne uttrykket, veldig premium i håden med sin aluminum unibody.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Samsungs A-serie skal være "premium mid-range", og det virker på meg som de har lykkes.

A3 = 4,5" qHD (540x960)

A5 = 5" 720p

A7 = 5,5" 1080p

 

Alle har 16GB lagring og plass til minnekort.

A7 har raskere CPU og størst batteri.

Se forøvrig sammenligning av speksa hos Prisjakt.

 

Det finnes også en A8 (5,7" 1080p) i noen asiatiske land.

Har sett A7 på tilbudspris under prisen til A5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det virker som en veldig forseggjort serie. Vurderte A5, men den var hakket for stor til at jeg orket å irritere meg over det. Den sku tross alt bare fungere som en mellomstopp, og den lave oppløsningen på A3 ble ikke noe problem siden skjermen kun er 4.5" :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt telefoner igjen med blinkende diode(led) for varsler "out of the box".

Jeg også savner dette litt på mobiler. Føles dustete og unødvendig å måtte "slå på" skjemen for å se om noen har ringt eller sendt melding . Tross alt sender venner og familie fremdeles sms for "de vet at det synes" hos mottaker . Resepsjonen på jobb genererer sms ved besøk osv.

Nytteverdien er nok mindre i dagens teknologisamfunn med smartmobiler med så mye som skjer at det nok blinker varsler hele tiden :p

Lenke til kommentar

 

Er det i det hele tatt telefoner igjen med blinkende diode(led) for varsler "out of the box".

 

Jepp, samtlige toppmodeller til Samsung har LED varselslys. S2, S3, S4, S4+, S5mini, S5, S5+, Note2, Note 3, Note 4 osv
Jeg har både S3 og S4 pensjonert og klar over at de har led notifisering. Alle de nevnte med unntak av Note 4 er utgåtte utgaver. (kanskje ikke "utgåtte", men eldre)

Når man må installere en 3 parts app er det heller ikke "native" notifisering etter min mening. Hva med S6 , S6 Edge og Edge + samt Note 5 , had de native led notifisering ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg er kanon fornøyd med min A5 med tanke på størrelse og at jeg hadde note 3 før. Jeg savner ennå litt større telefon og varsel blink er det eneste som plager meg :) Telefonen har god batteri tid, oppgradert til 5.0.2 og alt er smoth!

 

Jeg vil komme med en lite heads up til dere OM dere skulle handle i fra Proshop.no

Jeg fikk en telefon eske som var åpnet. Forsegling var brut. Telefon var full av finger merker og de folie greiene var meget dårlig satt på. De som er på telefonen når du tar den ut av eska.

Telefonen var å ferdig oppsatt på spansk språk. Jeg måtte kjøre reset av telefon for å legge inn alt av kontoer osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...