Gå til innhold

SNIKTITT: Fallout 4


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 For det meste holdt man seg til V.A.T.S.-systemet, og skøyt kun til nød med de normale siktemidlene.

 

Noobs.

Old-timers, mener du.

 

Fallout som vi spilte I gode gamle dager var ikke en generisk CS-klone.

 

 

"alt var bedre før" stemmer ikke.

"mye var bedre før"  er vel heller korrekt.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste steg for Fallout og andre lignende spill burde være å skape en mere survival situasjon, sett begrensinger på hvor mye man kan dra med seg rundt, vann og mat burde være en nødvendighet og ikke bare en måte å få tilbake hitpoints. Samtidige burde kartene bli mye større. Det nærmeste jeg kan komme på som et eksempel for retningen jeg synes serien burde ta er å hente en del elementer inn fra spill som Day Z uten den multiplayer biten. I starten er det et slit å finne mat, klær, utstyr og våpen. Og man kan ikke bære rundt på 10 ulike våpen, 5 ulike armors og lignende. La spilleren ta endel ubehagelige valg når det gjelder utstyret man skal dra rundt med. 'Hvis du vil ha med disse våpnene må du fjerne noe vann og mat for å få plass til dem' og lignende situasjoner.

 

Drømmen hadde vært at dem klarte å skape en stor verden med ørkener, radioaktive soner, random events, random lokasjoner og annet. Man måte prøve å finne ut hvor ting lå, om man klarte å krysse den strekningen til fots med den mengden vann og mat man har, eller kanskje bli med en karavane og kanskje etterhvert skaffe seg et kjøretøy, som igjen trenger drivstoff. 

 

Hvis dem  tillegg hadde klart å randomisere verdenen slik at ved hver gjennomspilling så vet man ikke hvor byene og andre steder er så hadde vært toppers for min del, men noe sånt er lite tenkelig. Det er vel ikke umulig, men neppe noen en utvikler vil bruke tiden sin på.

 

Syns og at det hadde gjort seg med spill som krever meir av spilleren. Fleire valgmuligheter samt at spilla ikkje blir så griselette som di gjerne har ein tendens til å bli lenger ut i spillet. Alikevel tviler eg på at dette er noko alle vil ha. Di fleste synast å ynskje lett underholdning med rask action utan tunge valg.

 

Fallout 4 lyt nok sjekkast ut når det kjem, er byrja å friske opp med 3 og NV.

Lenke til kommentar

Allerede i New Vegas treffer du mye mer med Iron sights enn ved VATS, 

 

Kan snipe på mange hundre meter med cowboy repeater og treffe 50% av tiden ,mens vats ikke en gang aner hvor disse folka er, ofte har man 0-5% sjangs å treffe men med iron sights treffer man nesten allitd.

 

Ja, det er min erfaring også, sniping er MYE mer effektivt utenfor VATS.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Allerede i New Vegas treffer du mye mer med Iron sights enn ved VATS, 

 

Kan snipe på mange hundre meter med cowboy repeater og treffe 50% av tiden ,mens vats ikke en gang aner hvor disse folka er, ofte har man 0-5% sjangs å treffe men med iron sights treffer man nesten allitd.

 

Ja, det er min erfaring også, sniping er MYE mer effektivt utenfor VATS.

 

AtW

 

 

 

Ikke ifølge anmelderen. som virker å ellers ikke ha spilt new vegas i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...