Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Backup finner du hvis du trykker lagring. Sorterer på størrelse og trykker vis system.

Og trykker jeg på lagring, fryser mobilen. :D

 

e: Etter å ha restarta mobilen så kommer jeg inn på lagring, men finner fortsatt ikke backup. Rota rundt i Android-mappa uten å finne noe.

Nærmeste jeg kommer, er "recovery", som er tom.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Men, men. Jeg fikk i alle fall tak i backupene på GDrive, og det eneste jeg ikke har fått satt opp igjen er Æ, men det virka som om det var servertrøbbel elns. Eller at de bare ikke liker at jeg prøver å legge til debetkortet og mobilepay på nytt. Sendte en mail til Rema eller hvem enn som har med det å gjøre, så får vi se.

 

Noe som betyr at jeg "trygt" kan sende inn mobilen til reparasjon for å fiksa hva enn som gjør at det er et ekko når jeg ringer folk / blir oppringt av folk. Tipper på mikrofonen. Og at de samtidig fikser minijack-en, slik at den fungerer igjen.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor ingenting er mulig å få over på sd kort har eg gitt opp å forstå. Det er så ræv dårlig på Android.

 

Tror Sony er i særklasse her - jeg hadde og problemer med Sony på det området, men ikke før eller siden. Sony er avskrevet for min del som telefonleverandør.

Lenke til kommentar

 

 

Har Z5C. Bortsett fra elendig batteri tid så får jeg ikke tatt bilder med kamera. Innebygde kamera henger seg opp. Klarer å ta bilder via Whats App eller snap, men de er som regel ut av fokus. Virker som mobilen sliter med å fokusere. Skjedde etter en mindre oppdatering for noen måneder siden. Har tatt factory reset.

 

Merker at jeg er lei mobilen. Elendig battery, mye lag og nå kamera problemer

Skulle tro det var min mobil du hadde. Jeg har avventet Nougat oppdateringen for å se om Z5Cen ble bedre, om ikke var tanken en Honor eller P9.

Jeg flasha inn Nougat på min i går pluss full wipe, manuelt da jeg ikke gadd å vente på det rulles ut OTA i norge, og opplever den som raskere og med godt batteri, men så er jeg på første dagen. Flere på XDA er enige i at den føles bedre ut. Kameraet klarer ihvertfall å fokusere.

 

Enten kan du selge den da de går for litt ennå, eller gjør som meg og prøv å flashe den selv. Det var ikke store problemet.

Min kjører den firmwaren som ble sluppet i australia, men de er lik den norske. Jeg måtte bare endre språk til norsk da det ikke kom som standard.

Nå aner jeg ikke ditt tekniske nivå, men jeg kan linke deg det du trenger om du vil prøve. Det er ikke snakk om rooting eller noe, ren stock sony.

Edit: På egen risiko selvfølgelig.

Alt er gull og glitter den første tiden etter en flash. La oss håpe det varer. Jeg orker ikke å bruke mer tid på flashing, men send meg gjerne XDA link i tilfelle jeg ombestemmer meg.

 

Alternativ til Z5C? Foretrekker mobil i samme størrelse.

 

Merkelig at en så elementær feil på kamera ikke blir fanget opp og rettet opp. Har vært i kontakt med support og de mener det er hardware feil (?!)

 

 

https://forum.xda-developers.com/z5-compact/general/flashtool-how-to-flash-sony-xperia-z5-t3425367

For å flashe stock, uten noe root.

Må bare få lastet ned filen man skal ha. Nå pusha de .378 så det kom nok noen forbedringer. Jeg venter nok på nordisk av den og flasher over det jeg kjører nå. Kan gjøre det uten å wipe så det blir som en OTA.

Lenke til kommentar

post-170816-0-22910800-1487617681_thumb.png

 

:ohmy:

 

------------

 

Edit: Android 7 er her! Dere får den via Xperia Comanion.

Telefonen virker mer snappy etter oppdateringen. Blir spennende å se hva som skjer med batterilevetiden. Ellers er det noen nye ikoner på apps, og litt opprydning i UIet. Ikke noe å rope hurra for ser det ut som! 

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...