Gå til innhold

Smart laderkonsept tar av på Kickstarter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg har da magnetisk ladekontakt på min Sony Xperia Z3 Compact (det samme har min sønns Sony Xperia Z1 Compact).

 

Har både docking stasjon (hjemme) og ladekabel med magnetkontakt (på arbeid).

Er dette noe som følger med telefonen (har en Z3 compact i bestilling til poden)?

 

Bare telefon, plastfilm til for- og bakside, lader, USB kabel og OTG kabel (så du kan koble deg til gammel telefon og overføre data) følger med.

 

Bestilte docking stasjonen fra http://www.24hshop.no/ og ladekabel med magnetkontakt fra Ebay (http://www.ebay.com/itm/251922097491).

 

Forsøkte meg på docking fra Ebay, men telefonen gikk ikke nedi. Liten mod med fil så vil det gå, men har ikke fått fikset enda.

Ok, takk! Bestilt.

Lenke til kommentar

Sett det har eksistert til microUSB en god stund, og jeg mener huske at det var et slikt kickstarter prosjekt til iPhone i fjor engang, hva skjedde med det? 

 

Litt skeptisk til om Apple kommer til å tillate dem å bruke MagSafe lignende teknologi. Apple har vel patent på det, og har saksøkt for lignende produkter tidligere. Samt at alt Lightning utstyr jo må være sertifisert for å kobles til iPhone, så det er lett for dem blokkere produkter som de ikke har godkjent. Prisen er da også litt for lav med tanke på at sertifiseringen til Apple koster penger og at de selvsagt også skal dekke produksjonkostnader, og kanskje også tjene på det her. 

 

http://www.cultofmac.com/329862/why-you-should-hold-off-ordering-that-magsafe-for-iphone-adapter/

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

De som har allerede har MagSafe-kontakt til Mac skjønner muligens hvorfor dette er supert. Det er genialt når ledningen "snapper" på plass, som er grunnen til at jeg har backet dette for en stund tilbake.

 

Dette har heller ingenting med "magnetisk lading" eller noe lignende, da det er en fysisk tilkobling, som festes ved hjelp av magnetisme. Til dere som lurer på om det krenker noen patenter, må dere lese kickstarter-siden da de gjennomgår dette temaet. Kontakten må heller ikke sertifiseres, da en bruker originalkabelen til Apple, slik at autentiseringschippen fremdeles er original. MFI-sertifisering er et backing-mål, som nå er nådd, slik at prosessen på dette er i gang.

 

Til dere som er skeptiske; les kickstarter-siden først, det gir svar på alle spørsmålene her hittil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv en mobil som støtter trådløs lading, og det er veldig kjekt.

 

Dette konseptet ser jeg ikke det helt store poenget med. Man må like vell plassere ledningen, og man sparer seg kun en liten dytt. Videre vil magneten enten være så svak at den faller ut hele tiden, eller så vil den heller ikke beskytte nevneverdig fra at man snubler i ledningen og drar den ned i gulvet.

 

Blir nok ikke noe jeg investerer i...

Lenke til kommentar


Dette konseptet ser jeg ikke det helt store poenget med.



 


lader du en idings med lightning og den faller ned i gulvet med ledningen først knekker i verste fall ladepluggen inne i dingsen. Dette skjedde min ipad mini. Apple reparerer ikke slike ting. Denne znaps ville spart meg 2500 NOK i innbytte i ny ipad. Og nei bruk av små pinsetter og spesialverktøy etc. funket ikke. Man får rett og slett ikke tak i tuppen som har knekt. Dårlig design, mulig, men nå er de ikke ment for å falle i bakken? Liten sannsynlighet for at slikt skjer? sannsynligvis, men det betyr ikke at jeg ikke ser verdien av å forsikre meg mot at det skjer igjen for kun 60 kroner...


Eller kjøpe telefon med chi (trådløs lading)


 


Edit: feil sitat


Endret av Yamarin415
Lenke til kommentar

*Kontakten må heller ikke sertifiseres, da en bruker originalkabelen til Apple, slik at autentiseringschippen fremdeles er original. *

Er du sikker på det? Selv adaptere på under 1 cm må sertifiseres da chippen sitter i hode av kontakten og er det mellom får den ikke snakket med telefonen og bli autorisert. De er jo ikke de første som forsøker seg på det her produktet. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

*Kontakten må heller ikke sertifiseres, da en bruker originalkabelen til Apple, slik at autentiseringschippen fremdeles er original. *

Er du sikker på det? Selv adaptere på under 1 cm må sertifiseres da chippen sitter i hode av kontakten og er det mellom får den ikke snakket med telefonen og bli autorisert. De er jo ikke de første som forsøker seg på det her produktet. 

tror ikke det blir noe problem, de har sertifisering som et av sine "stretch goals", og det er nådd.

Lenke til kommentar

WSKEN selger sin egen type magnetkontakter for Micro-USB på eBay for kr 110 inkludert frakt (en magnetisk USB-kabel og to Micro-tupper):

http://www.ebay.com/itm/201364409721?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=500557471431&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

$_14.JPG   

 

Jeg fikk en slik i posten i dag, og den fungerer fint på min Nexus 7. (IQ lading fungerer ikke så godt med cover, derfor bruker jeg kabel).

Lading fungerer greit uansett hvilken vei man vender magnetkontakten, men USB dataoverføring fungerer kun ved rett orientering av magnetkontakten.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

tror ikke det blir noe problem, de har sertifisering som et av sine "stretch goals", og det er nådd.

Sertifiseringen er nok det eneste som mangler, produkter i seg selv har eksistert en god stund alt. 

 

Er vell kjent at Kickstarter sliter med falske produkter som ikke er annet enn en presentasjon med tomme lovnader, og oppstartsfinansiering av alt eksisterende produkter. 

Lenke til kommentar

 

tror ikke det blir noe problem, de har sertifisering som et av sine "stretch goals", og det er nådd.

Sertifiseringen er nok det eneste som mangler, produkter i seg selv har eksistert en god stund alt. 

 

Er vell kjent at Kickstarter sliter med falske produkter som ikke er annet enn en presentasjon med tomme lovnader, og oppstartsfinansiering av alt eksisterende produkter. 

 

mjo, men de har jo flere stretch goals som kanskje ikke er helt klare enda så som USBc. Men er ikke det poenget med kickstarter da? å ha et ferdig eller nært ferdig produkt men manglende investorer til å gjennomføre?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...